Strona 2 z 3

PostNapisane: 8 lut 2009, 21:17
przez diesel8230
hehehe ale sie porobiło na forum<lol2> heheeh az klutnia,nie no bez schiz, dzieki wam z góry za odpowiedzi,ogolnie rzecz biorac szkoda kasy chyba na taki filter:)

PostNapisane: 8 lut 2009, 21:20
przez diesel8230
a no i dzieki za fotki ,,adaś,, a co to jest to CAI?? ze tak spytam

PostNapisane: 9 lut 2009, 01:14
przez farciarz
JanuszM napisał(a):diesel8230 Taki filterek przydaje się – nie trzeba tak często czyścić przepustnicy. Zastępuje przewód odmy, który idzie od pokrywy zaworów, a wiadomo że z odmy lecą spaliny, odrobinę oleju i zanieczyszczają przepustnicę (stąd falowanie obrotów przy brudnej przepustnicy). Stosowany z powodzeniem w moim poprzednim samochodzie ;)


Dokładnie tak...i takie jest jego właściwe przeznaczenie i dlatego warto go zastosować !!

PostNapisane: 9 lut 2009, 02:01
przez Jacol
ja mam u siebie i nie bardzo jestem zadowolony bo wali mi przez niego olejem na silnik, musze zastosowac chyba jakiegos catchtanka :)

PostNapisane: 9 lut 2009, 02:42
przez wesoly75
diesel8230 napisał(a):a no i dzieki za fotki ,,adaś,, a co to jest to CAI?? ze tak spytam

Cold (zimne) Air (powietrze) Intake (wlot) czyli dolot zimnego powietrza

PostNapisane: 9 lut 2009, 03:07
przez Palkerson
farciarz napisał(a):JanuszM napisał:
diesel8230 Taki filterek przydaje się – nie trzeba tak często czyścić przepustnicy. Zastępuje przewód odmy, który idzie od pokrywy zaworów, a wiadomo że z odmy lecą spaliny, odrobinę oleju i zanieczyszczają przepustnicę (stąd falowanie obrotów przy brudnej przepustnicy). Stosowany z powodzeniem w moim poprzednim samochodzie oczko


Dokładnie tak...i takie jest jego właściwe przeznaczenie i dlatego warto go zastosować !



bardzo warto ;)

PostNapisane: 9 lut 2009, 10:46
przez JanuszM
Jacol napisał(a):nie bardzo jestem zadowolony bo wali mi przez niego olejem na silnik,

Może masz za duże przedmuchy na zaworach? Uszczelniacze zaworów dawno zmieniane (o ile występują)?

PostNapisane: 9 lut 2009, 17:12
przez Rafał
to jest czysto stylistyczny gadżecik.... rura od odmy w dół i po kłopocie.....

PostNapisane: 9 lut 2009, 20:48
przez diesel8230
ok,to jesli wezme rure tej odmy w dół,to np przypadkiem olej mi ta rurka uciekac niebedzie?? hehehe nieznam sie na tym wiec pytam.ale nasuwa sie nastepne pytanie,bo jesli ja odlacze i wezme w dół to wtedy bedzie mi łapac brudne powietrze....i to moglo by sie mijac z celem:P

PostNapisane: 10 lut 2009, 20:00
przez tekknoraver
ale tamtędy nie łapie powietrza ino "wydmuchuje" wprost do dolotu :) Ja u sibie osobiście nie ruszam tego tylko raz na jakiś czas się wyczyści :)

PostNapisane: 10 lut 2009, 20:20
przez Anakin88
czyli na dobra sprawę zdrowiej dla silnika jezeli odma nie dochodzi z powrotem do ukladu zasilania powietrzem ale jest zakonczona np. takim filterkiem?? z tego co piszecie to niby logiczne... zastanawiam sie tylko czemu np. producenci samochodów na to nie wpadli...

PostNapisane: 10 lut 2009, 21:13
przez Rafał
Anakin88 napisał(a):zastanawiam sie tylko czemu np. producenci samochodów na to nie wpadli


ekologia <glupek2>

PostNapisane: 10 lut 2009, 21:32
przez coolgostek
metha napisał(a):ekologia

– Chodzi o to by wydmuchane powietrze z olejem nie trafiało wprost do atmosfery lecz było spalane razem z mieszanką powietrza.

Nie polecam zakładać filterka
1- zaraz przy pokrywie bo
Jacol napisał(a):wali mi przez niego olejem na silnik

2- na wierzchu silnika gdyż będzie śmierdzieć w środku samochodu olejem- z nawiewu

Najlepiej zatem założyć go na przewodzie umiejscowionym nisko tak by powietrze wdmuchiwało pod nadwozie to co z filtra wyleci.

PostNapisane: 12 lut 2009, 19:07
przez tekknoraver
coolgostek dobrze godo <piwo> ekologia dlatego żę olej spali się w silniku i trafi to wszystko do kata :P a druga sprawa własnie z tym zawaleniem olejem pokrywy silnika i śmierdzeniem w środku,ja tak jak pisałem raz na jakieś czas to wszystko w środku wyczyszczę i tyle :)

PostNapisane: 12 lut 2009, 22:43
przez covvalwwy
Przepraszam bo moze moje pytanie nie powinno sie tu znajdowac ale mam problem z rura dolotu pekla mi po calosci ;/ a chcialbym zamontowac rure z nierdzewki tylko ze na tej wlasnie rurce ktora popekala jest jakis pojemniczek od ktorego odchodzi jakis przewod prawdopodobnie jest to odma. no i takie pytanie czy jak zastosuje taki filterek jak na zdjeciach u gory to nic sie nie stanie ? nie jestem mechanikiem i nie znam sie na tym kompletnie. w mojej miejscowosci w zadnym sklepie nie mozna orginalnej rurki dolotu dostac i wszyscy sprzedawcy wysylaja mnie na serwis to jak mam tam przeplacic to wole kupic nierdzewke i kilka lacznikowi sam to sklecic. bardzo prosze o pomoc

PostNapisane: 12 lut 2009, 23:42
przez tekknoraver
coolgostek napisał(a):Nie polecam zakładać filterka
1- zaraz przy pokrywie bo
Jacol napisał:
wali mi przez niego olejem na silnik

2- na wierzchu silnika gdyż będzie śmierdzieć w środku samochodu olejem- z nawiewu

Najlepiej zatem założyć go na przewodzie umiejscowionym nisko tak by powietrze wdmuchiwało pod nadwozie to co z filtra wyleci.


i wg mnie bez problemu na szrocie/allegro dostaniesz ten element chyba że powyzsze ci w niczym nie przeszkadza wtedy problemu nie widzę i można śmiało montować :)

PostNapisane: 12 lut 2009, 23:45
przez coolgostek
covvalwwy możesz zastąpić tą rurę dolotem i fiterkiem jak w temacie. Pamiętaj tylko o zachowaniu takich samych parametrów- pojemności dolotu- odpowiedniej długości i przekroju musi być rura do Twojego auta.

PostNapisane: 13 lut 2009, 00:01
przez Radek89
Staś i Snikers :D Spotkajcie się gdzieś i dajcie sobie po mordzie bo aż się to źle czyta ;) A tak to zawsze przynajmniej troszkę sportu ... <lol>

PostNapisane: 13 lut 2009, 01:10
przez tekknoraver
no ba zawsze trochę ruchu na świezym powietrzu dobrze wpływa na zdrowie <lol> <glupek2>

PostNapisane: 13 lut 2009, 01:11
przez sps-snipers
Radek89 napisał(a):Snikers

:| jak juz to Snipers a my chyba ze Stasiem sie pogodzili :D i pewnie by flaszka poszła na spocie :P