Wymiana przełącznika zespolonego świateł i wycieraczek

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Jarzyna77 » 19 sty 2009, 13:04

Najpierw odłączamy akumlator żeby przypadkiem nie doprowadzić do wybuchu poduszki <lol>
Następnie odkręcamy cztery śruby mocujące poduszkę, które znajdują sie z tyłu kierownicy.
1 - p1030410xb7.jpg


Wyjmujemy poduszkę i odkręcamy śrubę mocującą kierownicę ( potrzebny ściągacz)
2 - p1030412ty8.jpg


Odkręcamy trzy śrubki mocujące obudowę przełącznika. Są one w miejscu gdzie znajduje się lewarek regulacji położenia kierownicy.Po odkręceniu śrubek rozkładamy obudowę na 2 części. Jest złożona za pomocą zatrzasków.
3 - p1030414rv1.jpg


Następnie zdejmujemy obudowę, która osłania przewody przełącznika, żeby sie dostać do kostek.
4 - p1030419ud7.jpg


Następnie odkręcamy trzy śrubki mocujące przełącznik.
5 - p1030415qb0.jpg


Przy składaniu robimy to samo tylko w odwrotnej kolejności.

UWAGA!!!!
Przy zakładaniu kierownicy na wieloklin musimy pamiętać żeby założyć ją w tym samym położeniu w jakim była przed ściągnięciem.
Najlepiej ustawić kierownicę w pozycji jazdy na wprost.

EDIT by Marek: Przeniosłem obrazki na serwer MS. Dziękuje autorowi za reupload fotek.
Ostatnio edytowano 19 mar 2015, 20:25 przez Jarzyna77, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2008, 15:21
Posty: 6
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323f BA 1997 poj. 1.5

Postprzez konrad278 » 19 sty 2009, 17:49

mam takie pytanie czy kiedy odłącze aku to poduszka na 100% nie wystrzeli??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez Majki88 » 20 sty 2009, 01:04

tak nie wystrzeli bo zanim się do niej dobierzesz to ewentualne napięcie w kondensatorach powinny się rozładować można też potrzymać pedał hamulca
tak też robił ktoś kto rozbierał pirotechniczne napinacze pasów
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez waldii » 20 sty 2009, 01:11

konrad278 napisał(a):czy kiedy odłącze aku to poduszka na 100% nie wystrzeli??

nawet bez odpinania aku nie strzeli ale lepiej dmuchac ..... niz zęby wstawiac
waldii
 

Postprzez Xyniu » 20 sty 2009, 12:53

O, świetna sprawa bo właśnie zauważyłem że mi światła z przodu czasami gasną jak włączę kierunkowskaz :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 19:51
Posty: 14
Skąd: Elbląg
Auto: 323F BA 1,5 98' SE

Postprzez Jarzyna77 » 21 sty 2009, 00:01

To masz ten sam problem co ja bo mnie też gasły jak włączałem kierunkowskaz.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2008, 15:21
Posty: 6
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323f BA 1997 poj. 1.5

Postprzez Xyniu » 21 sty 2009, 01:12

A taki przełącznik można kupić nowy, czy jakoś naprawić czy też szukać używki w lepszym stanie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 19:51
Posty: 14
Skąd: Elbląg
Auto: 323F BA 1,5 98' SE

Postprzez Jarzyna77 » 21 sty 2009, 11:22

Ja pytałem w sklepach i wszędzie mówili że nowych nie ma więc kupiłem używany.
A naprawić się raczej nie da.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2008, 15:21
Posty: 6
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323f BA 1997 poj. 1.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323