Wymiana przewodu ciśnieniowego sprzęgła – BA KF
1, 2
Witam. Postanowiłem pomóc innym, którzy mają lub będą mieli taki problem jak ja czyli pęknięty przewód ciśnieniowy od sprzęgła, a występuje on w BA V6, Mx3 V6 i bodajże w GE V6 z tego co mi wiadomo ale nie na 100%.
Wspomnę, że oryginał kosztuje około 150PLN w salonie Mazdy ale dzięki koledze Smirnoff (wielkie dzięki) znalazłem tani i dobry zamiennik.
Wygląda to tak: (chory organ)
A tak wygląda organ do przeszczepu za około 20PLN!
I jest to (fajnie się nazywa) przewód hamulcowy ciśnieniowy giętki do FIATa CC bodajże tylny (bo są dwa, to ten krótszy)
A więc jedziemy z koksem !
Najpierw odkręcamy rozpórkę (6 śrub) aby wyciągnąć akumulator (dwie śruby)
Następnie pojawia się nam półeczka na której stoi akuś
I znów mamy 5 śrub do odkręcenia
Ściągamy półeczkę i mamy pełny dostęp do chorego organu (przewód)
A więc do dzieła!
Na początek popsikajmy w odpowiednim miejscu WD-40 lub czymś podobnym, następnie to co zaznaczyłem na zdjęciu należy odkręcić (klucz 10)
Po odkręceniu przewodu wyciągamy zawleczki i chory organ jest gotowy do usunięcia
Następnie zakładamy nowy organ (przewód).
Fakt jest taki, że jest trochę dłuższy ale to w niczym nie przeszkadza. Mocno przykręcamy ale z umiarem aby nie przekręcić.
I wygląda to tak:
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności
Teraz zostaje nam tylko odpowietrzenie sprzęgła, a robi się to tak jak się odpowietrza hamulce.
Odpowietrznik jest za chłodnicą
Mam nadzieje że komuś pomoże ten opis, a jak ktoś będzie miał jakieś zapytanie to pisać na PW
EDIT by Marek: Przeniosłem obrazki na serwer MS aby nie zginęły i ... poprawiłem trochę pisownię
Wspomnę, że oryginał kosztuje około 150PLN w salonie Mazdy ale dzięki koledze Smirnoff (wielkie dzięki) znalazłem tani i dobry zamiennik.
Wygląda to tak: (chory organ)
A tak wygląda organ do przeszczepu za około 20PLN!
I jest to (fajnie się nazywa) przewód hamulcowy ciśnieniowy giętki do FIATa CC bodajże tylny (bo są dwa, to ten krótszy)
A więc jedziemy z koksem !
Najpierw odkręcamy rozpórkę (6 śrub) aby wyciągnąć akumulator (dwie śruby)
Następnie pojawia się nam półeczka na której stoi akuś
I znów mamy 5 śrub do odkręcenia
Ściągamy półeczkę i mamy pełny dostęp do chorego organu (przewód)
A więc do dzieła!
Na początek popsikajmy w odpowiednim miejscu WD-40 lub czymś podobnym, następnie to co zaznaczyłem na zdjęciu należy odkręcić (klucz 10)
Po odkręceniu przewodu wyciągamy zawleczki i chory organ jest gotowy do usunięcia
Następnie zakładamy nowy organ (przewód).
Fakt jest taki, że jest trochę dłuższy ale to w niczym nie przeszkadza. Mocno przykręcamy ale z umiarem aby nie przekręcić.
I wygląda to tak:
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności
Teraz zostaje nam tylko odpowietrzenie sprzęgła, a robi się to tak jak się odpowietrza hamulce.
Odpowietrznik jest za chłodnicą
Mam nadzieje że komuś pomoże ten opis, a jak ktoś będzie miał jakieś zapytanie to pisać na PW
EDIT by Marek: Przeniosłem obrazki na serwer MS aby nie zginęły i ... poprawiłem trochę pisownię
www.BBTel.pl
abdul dzięki za fotorelacje, bardzo pomocna! Wprawdzie w Xedosie 6 mnie coś takiego spotkało, ale rozmieszczenie było podobne Poradziłem sobie sam bez pomocy mechanika
- Od: 22 gru 2007, 16:48
- Posty: 748
- Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
- Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)
Witam
Dzis przerabialem wspomiana powyzej historie. Na srodku ulicy pekl mi wspomniany przewod. Jako ze miejsce feralnego zajscia bylo zaraz obok miejsca pracy natychmiast pomocy poszukalem na forum, i z bananem na twarzy znalazlem powyzszy watek. Kupilem w sklepie obok przewod do CC i w ciagu 15 minut bylem juz przy "zrodle problemu". Po wykreceniu oryginalu moj entuzjazm jednak szybko opadl, mianowicie zamiennik z CC i oryginal maja inne zlacza- stozi na przewodach sa odwrotnie. Dlugo zastanawialem sie czy zakrecic ten przewod, poniewaz w ASO Mazda zamowilem juz oryginal, tyle ze czekac trzeba na niego 4-5 dni i obawialem sie ze uszkodze "stozki" na metalowych przewodach. Po glebszej analizie ryzyka podjalem decyzje o zakreceniu przewodu( na chlopski rozum przeciwne stozki nie mogly sie uszczelnic i poprawnie dzialac). Akcja trwala okolo 15-20 minut a efekt pozytywnie mnie zaskoczyl. Ani kropli wycieku, jedyny problem byl z odpowietrzenbiem gdyz kluczopodobne narzedzie ktorym dysponowalem ograniczalo swobodny dostep do srubki. Z pomoca przypadkowego przechodnia udalo mi sie jednak przeprowadzic proces odpowietrzenia i sprzeglo poki co dziala wybornie. Zastanawiam se teraz czy jest sens ruszac to wszystko jak przyjdzie oryginalny przewod.
Tak czy siak watek bardzo mi pomogl w sprawnej diagnozie usterki i blyskawicznej, samodzielnej naprawie.
Dzieki i Pozdrawiam
Dzis przerabialem wspomiana powyzej historie. Na srodku ulicy pekl mi wspomniany przewod. Jako ze miejsce feralnego zajscia bylo zaraz obok miejsca pracy natychmiast pomocy poszukalem na forum, i z bananem na twarzy znalazlem powyzszy watek. Kupilem w sklepie obok przewod do CC i w ciagu 15 minut bylem juz przy "zrodle problemu". Po wykreceniu oryginalu moj entuzjazm jednak szybko opadl, mianowicie zamiennik z CC i oryginal maja inne zlacza- stozi na przewodach sa odwrotnie. Dlugo zastanawialem sie czy zakrecic ten przewod, poniewaz w ASO Mazda zamowilem juz oryginal, tyle ze czekac trzeba na niego 4-5 dni i obawialem sie ze uszkodze "stozki" na metalowych przewodach. Po glebszej analizie ryzyka podjalem decyzje o zakreceniu przewodu( na chlopski rozum przeciwne stozki nie mogly sie uszczelnic i poprawnie dzialac). Akcja trwala okolo 15-20 minut a efekt pozytywnie mnie zaskoczyl. Ani kropli wycieku, jedyny problem byl z odpowietrzenbiem gdyz kluczopodobne narzedzie ktorym dysponowalem ograniczalo swobodny dostep do srubki. Z pomoca przypadkowego przechodnia udalo mi sie jednak przeprowadzic proces odpowietrzenia i sprzeglo poki co dziala wybornie. Zastanawiam se teraz czy jest sens ruszac to wszystko jak przyjdzie oryginalny przewod.
Tak czy siak watek bardzo mi pomogl w sprawnej diagnozie usterki i blyskawicznej, samodzielnej naprawie.
Dzieki i Pozdrawiam
- Od: 26 paź 2008, 19:55
- Posty: 8
- Auto: Xedos 6 2.0V6 <–&–> 626 GE 2.0
Qubus
Ja tez się nad tym zastanawiałem ale już ponad rok jeżdze na tym przewodzie i jest ok więc myśle po co zmieniać a jak zaczniesię coś dziać to znów kupie z CC i wymienie i tak wyjdzie taniej niż orginał
www.BBTel.pl
cojeden napisał(a): przestał działać
tzn ?
nacisłeś i został w podłodze
jeśli tak to na bank przewód jak jest mokry .
Jak chcesz sprawdzić
to dobrze by było kogoś poprosić żeby ci naciskał sprzęgło a ty patrz gdzie leci płyn i wszytsko.
jak tak miałem
i tak jak już czytałeś, albo orginał za 150, albo nowy z fiata CC [jaki?] z hamulca aha nie kupuj używek bo nie wiadomo w jakim są stanie ja jak pytałem to chcieli 50 pln a nie wiesz czy po założeniu nie wytrzyma miesiąc i padnie
powodzenia
www.BBTel.pl
Uprzedzając wszelkie przyszłe wątpliwości wszystkie BA jak i BG mają hydrauliczne sprzęgło i TePe nie chcę tutaj nic na 100% mówić bo sam nie zmieniałem ale coś mi się kojarzy że przy kiedyś przy rozmowie ze Smirnoffem się właśnie pojawił temat tego przewodu właśnie od CC więc duże prawdopodobieństwo że też do BG pasuje.
Odnośnie fotorelacji wymiany przewodu sprzęgła to z tego co dziś obserwowałem u siebie to chyba w mojej BA wygląda to jak u mnie na zdjęciach??
A w żółtym kółku to jak się domyślam odpowietrznik sprzęgła??
Ciekawe czy ten przewód od CC pasuje do BA 1,5 v16
A w żółtym kółku to jak się domyślam odpowietrznik sprzęgła??
Ciekawe czy ten przewód od CC pasuje do BA 1,5 v16
Ostatnio edytowano 10 kwi 2015, 11:40 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Przeniesienie obrazków na serwer MS
Powód: Przeniesienie obrazków na serwer MS
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
Dodam tylko, że lepiej pasuje przewód od daewoo tico. Ten od cinkusa ma odwrotne stożki w przeciwieństwie do tego od tikusa. Świetna fotorelacja, pomogła – podziekował.
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość