Wymiana przewodu ciśnieniowego sprzęgła – BA KF

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez abdul » 31 lip 2007, 20:54

Witam. Postanowiłem pomóc innym, którzy mają lub będą mieli taki problem jak ja czyli pęknięty przewód ciśnieniowy od sprzęgła, a występuje on w BA V6, Mx3 V6 i bodajże w GE V6 z tego co mi wiadomo ale nie na 100%.

Wspomnę, że oryginał kosztuje około 150PLN <wow> w salonie Mazdy ale dzięki koledze Smirnoff (wielkie dzięki) znalazłem tani i dobry zamiennik.

Wygląda to tak: (chory organ)

2 - b8680ddbef549465.jpg


3 - a006b642345fe079.jpg


A tak wygląda organ do przeszczepu za około 20PLN! <ok>

I jest to (fajnie się nazywa) przewód hamulcowy ciśnieniowy giętki do FIATa CC bodajże tylny (bo są dwa, to ten krótszy)

4 - b1f72ad03dded975.jpg


A więc jedziemy z koksem !

Najpierw odkręcamy rozpórkę (6 śrub) aby wyciągnąć akumulator (dwie śruby)

5 - c5069ad7f67ad457.jpg


6 - 5994129009d045e7.jpg


Następnie pojawia się nam półeczka na której stoi akuś

7 - 16dd8a6ccbcd87ba.jpg


I znów mamy 5 śrub do odkręcenia

Ściągamy półeczkę i mamy pełny dostęp do chorego organu (przewód)

8 - a4d18940d1d4361c.jpg


A więc do dzieła!
Na początek popsikajmy w odpowiednim miejscu WD-40 lub czymś podobnym, następnie to co zaznaczyłem na zdjęciu należy odkręcić (klucz 10)

Po odkręceniu przewodu wyciągamy zawleczki i chory organ jest gotowy do usunięcia

Następnie zakładamy nowy organ (przewód).
Fakt jest taki, że jest trochę dłuższy ale to w niczym nie przeszkadza. Mocno przykręcamy ale z umiarem aby nie przekręcić.

I wygląda to tak:

9 - 278d3bded38d1383.jpg


Składamy wszystko w odwrotnej kolejności

Teraz zostaje nam tylko odpowietrzenie sprzęgła, a robi się to tak jak się odpowietrza hamulce.
Odpowietrznik jest za chłodnicą

10 - 9c56f98a22638c84.jpg


11 - 47c2dc4b330ad303.jpg



Mam nadzieje że komuś pomoże ten opis, a jak ktoś będzie miał jakieś zapytanie to pisać na PW

EDIT by Marek: Przeniosłem obrazki na serwer MS aby nie zginęły i ... poprawiłem trochę pisownię :|
www.BBTel.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2006, 22:36
Posty: 738 (1/7)
Skąd: konigshutte
Auto: było Mazda 323f V6 GT KF
Jest Niemieckie COOO 2.5TDI V6 AKN

Postprzez jarusiek » 26 mar 2008, 11:43

abdul dzięki za fotorelacje, bardzo pomocna! Wprawdzie w Xedosie 6 mnie coś takiego spotkało, ale rozmieszczenie było podobne :) Poradziłem sobie sam bez pomocy mechanika <glupek2> <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez abdul » 26 mar 2008, 20:02

jarusiek napisał(a):Poradziłem sobie sam bez pomocy mechanika


no i o to chodzi na forum każdy pomaga każdemu
www.BBTel.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2006, 22:36
Posty: 738 (1/7)
Skąd: konigshutte
Auto: było Mazda 323f V6 GT KF
Jest Niemieckie COOO 2.5TDI V6 AKN

Postprzez Qubus » 2 gru 2008, 14:57

Witam

Dzis przerabialem wspomiana powyzej historie. Na srodku ulicy pekl mi wspomniany przewod. Jako ze miejsce feralnego zajscia bylo zaraz obok miejsca pracy natychmiast pomocy poszukalem na forum, i z bananem na twarzy znalazlem powyzszy watek. Kupilem w sklepie obok przewod do CC i w ciagu 15 minut bylem juz przy "zrodle problemu". Po wykreceniu oryginalu moj entuzjazm jednak szybko opadl, mianowicie zamiennik z CC i oryginal maja inne zlacza- stozi na przewodach sa odwrotnie. Dlugo zastanawialem sie czy zakrecic ten przewod, poniewaz w ASO Mazda zamowilem juz oryginal, tyle ze czekac trzeba na niego 4-5 dni i obawialem sie ze uszkodze "stozki" na metalowych przewodach. Po glebszej analizie ryzyka podjalem decyzje o zakreceniu przewodu( na chlopski rozum przeciwne stozki nie mogly sie uszczelnic i poprawnie dzialac). Akcja trwala okolo 15-20 minut a efekt pozytywnie mnie zaskoczyl. Ani kropli wycieku, jedyny problem byl z odpowietrzenbiem gdyz kluczopodobne narzedzie ktorym dysponowalem ograniczalo swobodny dostep do srubki. Z pomoca przypadkowego przechodnia udalo mi sie jednak przeprowadzic proces odpowietrzenia i sprzeglo poki co dziala wybornie. Zastanawiam se teraz czy jest sens ruszac to wszystko jak przyjdzie oryginalny przewod.
Tak czy siak watek bardzo mi pomogl w sprawnej diagnozie usterki i blyskawicznej, samodzielnej naprawie.

Dzieki i Pozdrawiam
 
Od: 26 paź 2008, 19:55
Posty: 8
Auto: Xedos 6 2.0V6 <–&–> 626 GE 2.0

Postprzez qbass » 2 gru 2008, 17:31

Skoro nie cieknie, to jest dobrze i zostaw tak jak jest.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez abdul » 2 gru 2008, 18:09

Qubus


Ja tez się nad tym zastanawiałem ale już ponad rok jeżdze na tym przewodzie i jest ok więc myśle po co zmieniać a jak zaczniesię coś dziać to znów kupie z CC i wymienie i tak wyjdzie taniej niż orginał :P
www.BBTel.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2006, 22:36
Posty: 738 (1/7)
Skąd: konigshutte
Auto: było Mazda 323f V6 GT KF
Jest Niemieckie COOO 2.5TDI V6 AKN

Postprzez cojeden » 20 gru 2008, 17:46

Witam mój przewód, wygląda tak jak na zdjęciu mokry i przecieka, czy moze być to winą że pedał od sprzęgła poprostu nagle przestał działać ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 mar 2008, 01:35
Posty: 17
Skąd: Świdnik
Auto: Seat ;)

Postprzez abdul » 20 gru 2008, 18:02

cojeden napisał(a): przestał działać

tzn ???

nacisłeś i został w podłodze ??

jeśli tak to na bank przewód jak jest mokry .

Jak chcesz sprawdzić

to dobrze by było kogoś poprosić żeby ci naciskał sprzęgło a ty patrz gdzie leci płyn i wszytsko.

jak tak miałem :)

i tak jak już czytałeś, albo orginał za 150, albo nowy z fiata CC [jaki?] z hamulca aha nie kupuj używek bo nie wiadomo w jakim są stanie ja jak pytałem to chcieli 50 pln a nie wiesz czy po założeniu nie wytrzyma miesiąc i padnie

powodzenia
www.BBTel.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2006, 22:36
Posty: 738 (1/7)
Skąd: konigshutte
Auto: było Mazda 323f V6 GT KF
Jest Niemieckie COOO 2.5TDI V6 AKN

Postprzez cojeden » 20 gru 2008, 19:14

Pedał odbił ale nie działa jakby go nie było, kupie ten przwód od CC , wymienie i zobaczymy bo wszystko jest u mnie tak jak opisane w twoim problemie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 mar 2008, 01:35
Posty: 17
Skąd: Świdnik
Auto: Seat ;)

Postprzez cojeden » 22 gru 2008, 16:00

To był ten przewód dziś założyłem od CC i wszystko śmiga :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 mar 2008, 01:35
Posty: 17
Skąd: Świdnik
Auto: Seat ;)

Postprzez abdul » 22 gru 2008, 18:52

cojeden napisał(a):i wszystko śmiga


no i znów ktoś dzięki mnie sobie pomógł tanim kosztem :P

A co :P
www.BBTel.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2006, 22:36
Posty: 738 (1/7)
Skąd: konigshutte
Auto: było Mazda 323f V6 GT KF
Jest Niemieckie COOO 2.5TDI V6 AKN

Postprzez TePe » 24 gru 2008, 01:08

A czy ten przewod od Fiata CC bedzie pasował do 323f BG 1.8 16v DOHc (BP) Bo gdzies mi ubywa płyn hamulcowy ok 50 ml dziennie. felgi są suche wiec podejrzewam sprzęgło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 14:17
Posty: 71
Skąd: Łomża
Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r

Postprzez Mirek » 24 gru 2008, 01:19

Uprzedzając wszelkie przyszłe wątpliwości wszystkie BA jak i BG mają hydrauliczne sprzęgło i TePe nie chcę tutaj nic na 100% mówić bo sam nie zmieniałem ale coś mi się kojarzy że przy kiedyś przy rozmowie ze Smirnoffem się właśnie pojawił temat tego przewodu właśnie od CC więc duże prawdopodobieństwo że też do BG pasuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez TePe » 24 gru 2008, 01:29

A to dzięki za info, jak zrobie to dam znac co i jak pasuje... Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2007, 14:17
Posty: 71
Skąd: Łomża
Auto: 323 BG 1.6 16V 1994r

Postprzez Tasior » 28 lip 2009, 16:18

Odnośnie fotorelacji wymiany przewodu sprzęgła to z tego co dziś obserwowałem u siebie to chyba w mojej BA wygląda to jak u mnie na zdjęciach??

x-a64f881e423b888c.jpg


A w żółtym kółku to jak się domyślam odpowietrznik sprzęgła?? :)
x-790025284a7dc0cd.jpg


Ciekawe czy ten przewód od CC pasuje do BA 1,5 v16 :)
Ostatnio edytowano 10 kwi 2015, 11:40 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Przeniesienie obrazków na serwer MS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez FUNKI » 31 paź 2009, 18:45

Tutaj pasuje jeszcze wężyk od mondeo, ma taka sama długość.
Początkujący
 
Od: 13 lut 2008, 23:29
Posty: 5
Skąd: Myślenice/Kraków
Auto: mazda 323F BA 2.0 V6 GT

Postprzez abdul » 31 paź 2009, 18:52

ale wężyk z mondeo pewnie nowy nie kosztuje 12 pln :P

a gługość jakoś nie ma znaczenia :) w tym przypadku
www.BBTel.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2006, 22:36
Posty: 738 (1/7)
Skąd: konigshutte
Auto: było Mazda 323f V6 GT KF
Jest Niemieckie COOO 2.5TDI V6 AKN

Postprzez FUNKI » 1 lis 2009, 01:26

Za wężyk od mondeo dałem 18 zł.:D
Początkujący
 
Od: 13 lut 2008, 23:29
Posty: 5
Skąd: Myślenice/Kraków
Auto: mazda 323F BA 2.0 V6 GT

Postprzez radost » 17 paź 2010, 14:06

Dodam tylko, że lepiej pasuje przewód od daewoo tico. Ten od cinkusa ma odwrotne stożki w przeciwieństwie do tego od tikusa. Świetna fotorelacja, pomogła – podziekował.
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 21:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez torbert » 26 lis 2016, 20:49

Oryginalny przewód ma stożek wypukły tj. środek idzie ku górze. Kiepsko to widać ale wygląda to tak:
przewodsprzegla.png
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2013, 12:58
Posty: 34 (1/1)
Auto: 323F '95 kf

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323