Strona 4 z 4

PostNapisane: 5 lis 2007, 15:14
przez ravi
Pozycz od kogos nawigacje i sprawdz predkosc wg gpsa :) Przy 100km/h gps pokazuje u mnie okolo 95km/h (to normalne, w 95% samochodow licznik minimalnie zawyża).

Opcje zawyżania u Ciebie są dwie:
– inna skrzynia biegów
– ktoś zdejmował wskazówke licznika i przy ponownym zakładaniu założył ją za wysoko :)

..no chyba ze obrotomierz kłamie :)

PostNapisane: 5 lis 2007, 15:15
przez nepomucen
Witam!
Może to jakoś pomoże Hannibalowi odnośnie jego prędkości na piątce :)

Mak napisał(a):A czy Twój licznik przypadkiem nie zawyża?

ravi napisał(a):..no chyba ze obrotomierz kłamie

Może rzeczywiście prędkościomierz lub obrotomierz Cię okłamuje, a może masz skrzynię od diesla 1.7 PN- też skrzynia F5M-R :)

Hannibal napisał(a):Inna sprawa że moja Madzia to składak, może skrzynia biegów jakaś inna jest.

Wydję mi się, że składak to poprostu wymontowany przed granicą silnik i na terenie kraju spowrotem włożony, ale mogło być inaczej ;) A może już wcześniej ktoś wstawił skrzynię od PN, lub (jeżeli nie jesteś I właścicielem w kraju) już w kraju komuś padła oryginalna i wstawił zgodną co do typu, bo też F5M-R, ale od 1,7 PN (ma inne przełożenia).

Spójrz na moje wyliczenia :) (według danych przełożeń skrzyni z WKŁ)

Hannibal napisał(a):Dodam że koła również mam książkowe 175/70/R13.

zatem obwód koła to 1,807 m.

Hannibal napisał(a):Jeszcze się okaże że w budzie od B3 śmiga silnik B6 ze skrzynia biegów od BP

Gdybyś miał skrzynie G5M-R od 1.8 BP (nie wiem czy bez flanszy podejdzie, ale załóżmy że tak) to na V biegu (przełożenie całkowite- 3,436) przy 3000 obr/min miałbyś 94,66 km/h.

Przy skrzyni F5M-R obliczenia dają takie prędkości:
Silniki:
B6- V bieg z przełożeniem całkowitym 3,181: prędkość przy 3000 obr/min wyniesie 102,25 km/h
B6- V bieg z przełożeniem całkowitym 3,0: prędkość przy 3000 obr/min wyniesie 108,42 km/h
B3- V bieg z przełożeniem całkowitym 3,592: prędkość przy 3000 obr/min wyniesie 90,55 km/h
B3- V bieg z przełożeniem całkowitym 3,181: prędkość przy 3000 obr/min wyniesie 102,25 km/h
PN- V bieg z przełożeniem całkowitym 2,815: prędkość przy 3000 obr/min wyniesie 115,55 km/h

Hannibal napisał(a):A także jaką prędkość osiągasz na V biegu przy 2500rpm?? Dodam że sam mam w tedy 95km/h.

Przy 2500 obr/min przy skrzyni od PN wg obliczeń powinieneś mieć 96,29 km/h :)

Hannibal napisał(a):Przy 100km/h wskazówka obrotomierza wystaje lekko nad 2500.

Przy 2600 obr/min przy skrzyni od PN wg obliczeń wychodzi 100,14 km/h :)


Może ktoś wie, czy są (i gdzie) nabite na skrzyni oznaczenia, z których wynikałoby od jakiego silnika pochodzi.

PostNapisane: 5 lis 2007, 16:42
przez GofNet
     W związku z tym, iż dziś na mieście są korki, udało mi się sprawdzić jedynie przy 1,5kRPM na biegu III i IV.
– 1,5kRPM/III bieg: ~30km/h,
– 1,5kRPM/IV bieg: ~40km/h.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 5 lis 2007, 21:59
przez Hannibal
Co do VINu to wg. mojej logiki właśnie B3 powinien być, ale nie sprawdzałem tego nigdzie. A oto i vin:
JMZBG1324200697392.

ravi
Jakoś nie widzę żeby ta wskazówka od prędkościomierza była za wysoko. Najlepiej chyba wyjdzie jak czymś fotkę zrobię i porówna ktoś te wskazówki ze swoimi :)

Nepomucen czy skrzynia od PN nie wygląda jakoś inaczej?? Chodzi mi ogólnie o wygląd zewnętrzny, czy da się ją odróżnić od skrzyni z B3, B6. Co do obliczeń przełożeń to skrzynia od PN by pasowała niemal idealnie :|

GofNet nie jestem pewien czy dobrze pamiętam ale przy 1500 na III biegu mam coś koło 35km/h. Na IV biegu jest już 50km/h (o ile mnie pamięć nie zawodzi).
Aha, próbowałem jeździć w stylu emerytalnym ostatnio (tj. w zakresie niskich obrotów) i spalanie wzrosło do 9.3. Chyba będę jeździł tak jak zawsze – ecodriving przy wyższych obrotach :P

PostNapisane: 5 lis 2007, 22:59
przez Mirek
Też próbowałem porównywać z wskazaniami GPSa i z moich doświadczeń wynika:

Moja 323F BG 1.6i na kołach 195/50 R15 licznik 100 / gps ok. 90-93
Siostry 323F BA 1.5i 195/50 R15 licznik 100 / gps ok. 90-93
Matki 626 GD 2.0i na kołach 185/65 R14 (jeśli dobrze pamiętam) licznik 100 / gps. ok 90-93

Kumpla Mitsu Lancer 1.6i koła książkowe licznik 100 / gps. ok 90
firmowy Mercedes Vito 2,3D koła niewiem jakie ;) ale chyba promień zachowany licznik i gps różnice rzędu 2km ale raczej równo

mój wniosek – liczniki naszych mazd pokazują większe wartości niż rzeczywista prędkość z jaką jedziemy.

PostNapisane: 6 lis 2007, 02:03
przez nepomucen
Jeżeli walę jakieś gafy to wybaczcie ;)

To, co podaję, opiera się na knidze „Mazda 323” WKŁ + moje czysto teoretyczne rozważania.

Skrzynie od B3,B6 i PN to ten sam typ F5M-R.
Średnice tarczy sprzęgła jak i grubości okładzin są identyczne dla silników B6 i PN (dla B3-inne).
Przeglądałem rozdział dotyczący skrzyni F5M-R gdzie dane są m.in. przełożenia tej skrzyni w zależności od silnika z jakim współpracuje (stąd moje wyliczenia, które Ci napisałem). Jest tam też rysunek obudowy rozebranej skrzyni (obudowa sprzęgła, obudowa zespołu kół zębatych i pokrywa zespołu). Jest rysunek rozebranego zespołu kół zębatych, podrozdziały dotyczące rozkładania/składania wałka sprzęgłowego, wałka głównego, mechanizmu różnicowego (wszystko z rysunkami i ich opisami).
W całym rozdziale dotyczącym skrzyni F5M-R nie ma (ani w opisie napraw, ani w podpisach pod rysunkami) rozgraniczenia (poza danymi odnośnie przełożeń) na skrzynie F5M-R pracującą pod silnikiem B3, B6 czy PN. Skrzynia G5M-R jest w osobnym rozdziale i znów wszystkie naprawy z rysunkami (inna z zewnątrz i inne „bebechy”).

Hannibal napisał(a):Nepomucen czy skrzynia od PN nie wygląda jakoś inaczej?? Chodzi mi ogólnie o wygląd zewnętrzny, czy da się ją odróżnić od skrzyni z B3, B6. Co do obliczeń przełożeń to skrzynia od PN by pasowała niemal idealnie


Zaglądnąłem do innych rozdziałów gdzie są rysunki silników razem ze skrzyniami i...
fakt- skrzynie różnią się wyglądem (pracujące pod B3 i B6 od PN) ale tylko obudową sprzęgła (rozrusznik z innej strony i mocowania chyba też , więc chyba nie możesz mieć całej skrzyni od PN) natomiast obudowa zespołu kół zębatych i pokrywa zespołu wyglądają identycznie.

Jeżeli to ten sam typ (a jest tak) i jest tak, że różnią się tylko obudową sprzęgła i jeżeli w opisie napraw i rysunkach „bebechów” skrzyni F5M-R nie ma rozgraniczenia na skrzynie pracujące pod B3, B6 czy PN, to „bebechy” są te same i być może w twojej skrzyni to one tylko zostały wymienione na te od PN (bądź przeszczepili resztę do twojej obudowy sprzęgła).

To są moje czysto teoretyczne rozważania ;)
Nie jestem mechanikiem! Chciałem jakoś pomóc, zaglądnąłem do książki i policzyłem ale może się przy tym ośmieszyłem (<lol>)
hahahaha- ale sobie zrymowałem
pozdrawiam

p.s. Znów się rozpisałem <ganja> <peace>

PostNapisane: 6 lis 2007, 16:32
przez GofNet
     Dziś sprawdziłę na V biegu przy 2kRPM jest ~70km/h na blacie.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 6 lis 2007, 23:31
przez Hannibal
Zrobiłem kilka pomiarów, więc mogę uzupełnić wskazania przyrządów :D

III bieg:
1500rpm ~ 35km/h
2000rpm ~ 45km/h
2500rpm ~ 55km/h

IV bieg:
1500rpm ~ 50km/h
2000rpm ~ 65km/h
2500rpm ~ 80km/h

V bieg:
1500rpm ~ 60km/h
2000rpm ~ 80km/h
2500rpm ~ 100km/h

Bardzo ładnie to wygląda, a w praktyce też działa wcale nie źle :P
Zaczynam wierzyć w opcję ze zmianą skrzyni (bądź jej bebechów). Szczególnie, że po dokładnych oględzinach skrzyni zauważyłem wyłażący silikon :| z pod dekielka na jej końcu. Jest duża szansa, że ktoś w niej grzebał. Sama skrzynia działa doskonale, bez oporów i zgrzytów.
Oczywiście jest równie duża szansa, że to prędkościomierz źle wskazuje. Wskazówka przy postoju wystaje nieco ponad 0. U Was również taki stan występuje??