Poszukuję dokumentacji na temat silników z serii K

Postprzez xXx » 20 maja 2004, 20:57

Jak w temacie wszystkie dane, wymiary, pojemności, schematy elektryki, różnice....ogólnie wszystko co może się przydac przy SWAP-ie silnika.

Jeżeli ktokolwiek posiada coś takiego prosze pisać.


Pozdro :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Jaksa » 20 maja 2004, 21:07

Czesc ! No no.... ciekawe jak zamontujesz 2,5 w bude 2,0 ? Powodzenia !
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xXx » 20 maja 2004, 21:13

Przecież to praktycznie ten sam silnik...masa KL minimalnie wieksza niż KF...mam tylko wątpliwości sotyczące skrzynii boegów i sprzęgła.

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Jaksa » 20 maja 2004, 21:19

Heh.... to będzie pierwsza BA V6 2,5 hehe! A to można się oszukać co? Nigdy nie robilem takich experymentow ale myslę że skrzynia jest inna ,poduchy do budy pewnie też ....... ciekawe !
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez polnik@studio » 20 maja 2004, 21:24

ciekawe !


ja bym powiedział bardzo ciekawe

Przecież to praktycznie ten sam silnik


hmm a co do tego stwierdzenia to wydaje mi się, że nie jest to tak do końca podobna masa. Silnik 2,5 l waży około 200 kg więcej niż 2,0 l więc chyba będzie mały problem z zawieszeniem i wyważeniem .... no ale w sumie Polak potrafi :P
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez xXx » 20 maja 2004, 21:31

skrzynia jest inna ,poduchy do budy pewnie też ....... ciekawe !


Co do skrzynii to wiem z pewnego źródła ,że jest taka sama tylko przełożenia są inne...silnik ma takie same mocowania w pzrypadku K8, KF jak i KL...

hmm a co do tego stwierdzenia to wydaje mi się, że nie jest to tak do końca podobna masa. Silnik 2,5 l waży około 200 kg więcej niż 2,0 l więc chyba będzie mały problem z zawieszeniem i wyważeniem .... no ale w sumie Polak potrafi
_________________


Polnik, czy Ty przypadkiem nie spałeś dzisiaj ?? Przecież obydwa silniki to V-ki i różnica w pojemności cylindrów o 500 cm3 nie da napewno przyrostu masy o 200 kg ???? Poza tym głowice są jednkowe a inny troszkę jest kolektor...

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez xXx » 20 maja 2004, 21:50

Najbardziej interesuje mnie sprawa sprzęgła, koła zamachowego, wydechu oraz skrzynii biegów...

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Gr00bY » 20 maja 2004, 21:58

IMO total rzeźba. Poszukaj najpierw wymiarów silników :P
Potrzebne oponki albo całe autko? Priv....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2004, 12:24
Posty: 64
Skąd: W-wa (WU)
Auto: 626 GE FP, iVT

Postprzez xXx » 20 maja 2004, 22:07

Grooby, te silniki sa niemal jednakowe....jekbym Ci pokazał najpierw K8 a potem KL czy KF to byś nawet nie odróżnił...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Gr00bY » 20 maja 2004, 22:14

Łapy też mają w tych samych miejscach? Mają te same wymiary? W każdym razie powodzenia życze !!
Potrzebne oponki albo całe autko? Priv....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2004, 12:24
Posty: 64
Skąd: W-wa (WU)
Auto: 626 GE FP, iVT

Postprzez Jaksa » 20 maja 2004, 22:15

jekbym Ci pokazał najpierw K8 a potem KL czy KF to byś nawet nie odróżnił...
Na "oko" tak i tylko na "oko" jestem pewny że będą schody z tym tematem
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez artus » 20 maja 2004, 22:30

Podzielam zdanie Patrykk-a , jak się chce to się zrobi nawet szczepkę wołgi z mercedesem
ZSW M926 MAZDA MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2004, 23:24
Posty: 152
Skąd: Świnoujście
Auto: Mazda MX-3 1.6

Postprzez xXx » 20 maja 2004, 22:33

Większość podłączeń i czujników w tych silnikach jest w tym samym miejscu...wiązka razem z ECU i silnikiem i nie będzie kłopotu...

Dużo już wiem, ale prosze o jakieś sugestie żeby niczego nie przeczoyć i nie być zaskoczonym...

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez xXx » 20 maja 2004, 22:47

For Example:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez marek » 21 maja 2004, 01:09

Wtrące swoje trzy grosze do tematu:

Mocowania silników serii K są w tych samych miejscach:
Wiem że KL pasuje zamiast K8 bez problemu, a ponieważ ja mam u siebie KF zamiast K8 to KL zamiast KF równie dobrze można włożyć! (Wiem Patryk że to wiesz, ja to dla innych piszę :) )
Jeśli chodzi o skrzynię to rożnica między skrzynią do KL a do K8 polega na innym (dłuższym w KL) przełożeniu głównym.
Mocowania są te same.
Ja mam u siebie skrzynię od K8 zmontowaną z KF i działa :)
Ciekawy jestem jak w innych MX-3 oraz w 323 V6 jest osiągana V-max?
Bo u mnie jest 220kmh przy 6900obr/min?
Pytam z ciekawości bo mi się wydaje że moja skrzynia jest "za krótka" do KF.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Paweł » 21 maja 2004, 04:08

Silnik 2,5 l waży około 200 kg więcej niż 2,0 l


To caly silnik ile wazy? Pewnie jakies dwie tony... <oczy>

Pozdrawiam i powodzenia z tym swapem.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez xXx » 22 maja 2004, 18:50

Kurcze...co nikt nic nie wie ?? żadnych ciekawych rzeczy ??

Szkoda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez GrzegorzSz » 25 maja 2004, 08:46

Przekladaj i sie obawjaj. Akumulator pojdzie do bagaznika – w KL wlot powietrza jest poprzecznie, co zreszta na fotach widac. Bedziesz potrzebowal tez innego przeplywomierza (KL02). Mocowania sa w tym samym miejsu. Lepiej by bylo przelozyc razem ze skrzynia. Nie mam dokumentacji od KF i K8, ale jesli trzeba mam w garazu wyjete kolo zamachowe ze sprzeglem od KL.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez VeruS » 15 maja 2007, 10:19

Jeżeli dobrze zrozumiałem...

Mam irytującą mnie skrzynie (chyba) GT przez którą na trasie jadę z prędkością 120km/h i jakimiś szalonymi obrotami (około 3750 RPM)

Jeżeli zamontuję skrzynię od silnika 2.5 to:
A. będę wolniej przyspieszał
B. będę mógł szybciej przemieszczać się na trasie (120km/h = około 3500 lub mniej)

Czy ktoś kto ma 2.5 mazdę może napisać jakie ma obroty przy 120 km/h ?




Refleksja z tego co znalazłem i przeżyłem.

Skoro kadłuby silników są te same, obudowy skrzyń biegów są takie same... To różnica może być maksymalnie w kole zamachowym, docisku i tarczy... ewentualnie może być inny wysprzęglik.

Dla przykładu mondeo 2.5 ma prawie wszystko to samo co ma mondeo ST200 czy Contour z tym, że ST200 i Contour ma inny docisk i wysprzęgli (wysprzęglik wysuwa się 7mm dalej). Tarcza jest taka sama.

Z tego wnioskuję, że jeżeli zostawisz starą skrzynię biegów to niczego zmieniać nie będziesz musiał... o ile nie zmieniono koła zamachowego... w co wątpię... Jeżeli nawet zmieniono masę koła zamachowego to i tak można to zrobić bez ingerencji w budowę sprzęgał (po co podnosić koszty skoro nie ma takiej potrzeby)

W związku z tym, że przełożenia w mojej skrzyni biegów doprowadzają mnie do szewskiej pasjiiiiiiiii to niebawem się przekonam na własnej skórze czy wszystko jest takie samo. Tylko utwierdźcie mnie, że kupując skrzynię biegów od 2.5 będę miał dłuższe biegi...

Pozdrawiam,
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez Adaś » 15 maja 2007, 15:47

VeruS napisał(a):Podobno nie ma 323F 2.0 GT... To skąd mam to GT na tabliczce znamionowej nadwozia ?

sorry za OT, GT oznaczało pakiet dodatków – dokładki, alusy, progi, spoiler itp ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323