Poszukuję dokumentacji na temat silników z serii K
1, 2
Czesc ! No no.... ciekawe jak zamontujesz 2,5 w bude 2,0 ? Powodzenia !
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Heh.... to będzie pierwsza BA V6 2,5 hehe! A to można się oszukać co? Nigdy nie robilem takich experymentow ale myslę że skrzynia jest inna ,poduchy do budy pewnie też ....... ciekawe !
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
ciekawe !
ja bym powiedział bardzo ciekawe
Przecież to praktycznie ten sam silnik
hmm a co do tego stwierdzenia to wydaje mi się, że nie jest to tak do końca podobna masa. Silnik 2,5 l waży około 200 kg więcej niż 2,0 l więc chyba będzie mały problem z zawieszeniem i wyważeniem .... no ale w sumie Polak potrafi
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
skrzynia jest inna ,poduchy do budy pewnie też ....... ciekawe !
Co do skrzynii to wiem z pewnego źródła ,że jest taka sama tylko przełożenia są inne...silnik ma takie same mocowania w pzrypadku K8, KF jak i KL...
hmm a co do tego stwierdzenia to wydaje mi się, że nie jest to tak do końca podobna masa. Silnik 2,5 l waży około 200 kg więcej niż 2,0 l więc chyba będzie mały problem z zawieszeniem i wyważeniem .... no ale w sumie Polak potrafi
_________________
Polnik, czy Ty przypadkiem nie spałeś dzisiaj Przecież obydwa silniki to V-ki i różnica w pojemności cylindrów o 500 cm3 nie da napewno przyrostu masy o 200 kg ?? Poza tym głowice są jednkowe a inny troszkę jest kolektor...
Pozdro
Na "oko" tak i tylko na "oko" jestem pewny że będą schody z tym tematemjekbym Ci pokazał najpierw K8 a potem KL czy KF to byś nawet nie odróżnił...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Większość podłączeń i czujników w tych silnikach jest w tym samym miejscu...wiązka razem z ECU i silnikiem i nie będzie kłopotu...
Dużo już wiem, ale prosze o jakieś sugestie żeby niczego nie przeczoyć i nie być zaskoczonym...
Pozdro
Dużo już wiem, ale prosze o jakieś sugestie żeby niczego nie przeczoyć i nie być zaskoczonym...
Pozdro
Wtrące swoje trzy grosze do tematu:
Mocowania silników serii K są w tych samych miejscach:
Wiem że KL pasuje zamiast K8 bez problemu, a ponieważ ja mam u siebie KF zamiast K8 to KL zamiast KF równie dobrze można włożyć! (Wiem Patryk że to wiesz, ja to dla innych piszę )
Jeśli chodzi o skrzynię to rożnica między skrzynią do KL a do K8 polega na innym (dłuższym w KL) przełożeniu głównym.
Mocowania są te same.
Ja mam u siebie skrzynię od K8 zmontowaną z KF i działa
Ciekawy jestem jak w innych MX-3 oraz w 323 V6 jest osiągana V-max?
Bo u mnie jest 220kmh przy 6900obr/min?
Pytam z ciekawości bo mi się wydaje że moja skrzynia jest "za krótka" do KF.
Mocowania silników serii K są w tych samych miejscach:
Wiem że KL pasuje zamiast K8 bez problemu, a ponieważ ja mam u siebie KF zamiast K8 to KL zamiast KF równie dobrze można włożyć! (Wiem Patryk że to wiesz, ja to dla innych piszę )
Jeśli chodzi o skrzynię to rożnica między skrzynią do KL a do K8 polega na innym (dłuższym w KL) przełożeniu głównym.
Mocowania są te same.
Ja mam u siebie skrzynię od K8 zmontowaną z KF i działa
Ciekawy jestem jak w innych MX-3 oraz w 323 V6 jest osiągana V-max?
Bo u mnie jest 220kmh przy 6900obr/min?
Pytam z ciekawości bo mi się wydaje że moja skrzynia jest "za krótka" do KF.
Przekladaj i sie obawjaj. Akumulator pojdzie do bagaznika – w KL wlot powietrza jest poprzecznie, co zreszta na fotach widac. Bedziesz potrzebowal tez innego przeplywomierza (KL02). Mocowania sa w tym samym miejsu. Lepiej by bylo przelozyc razem ze skrzynia. Nie mam dokumentacji od KF i K8, ale jesli trzeba mam w garazu wyjete kolo zamachowe ze sprzeglem od KL.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Jeżeli dobrze zrozumiałem...
Mam irytującą mnie skrzynie (chyba) GT przez którą na trasie jadę z prędkością 120km/h i jakimiś szalonymi obrotami (około 3750 RPM)
Jeżeli zamontuję skrzynię od silnika 2.5 to:
A. będę wolniej przyspieszał
B. będę mógł szybciej przemieszczać się na trasie (120km/h = około 3500 lub mniej)
Czy ktoś kto ma 2.5 mazdę może napisać jakie ma obroty przy 120 km/h ?
Refleksja z tego co znalazłem i przeżyłem.
Skoro kadłuby silników są te same, obudowy skrzyń biegów są takie same... To różnica może być maksymalnie w kole zamachowym, docisku i tarczy... ewentualnie może być inny wysprzęglik.
Dla przykładu mondeo 2.5 ma prawie wszystko to samo co ma mondeo ST200 czy Contour z tym, że ST200 i Contour ma inny docisk i wysprzęgli (wysprzęglik wysuwa się 7mm dalej). Tarcza jest taka sama.
Z tego wnioskuję, że jeżeli zostawisz starą skrzynię biegów to niczego zmieniać nie będziesz musiał... o ile nie zmieniono koła zamachowego... w co wątpię... Jeżeli nawet zmieniono masę koła zamachowego to i tak można to zrobić bez ingerencji w budowę sprzęgał (po co podnosić koszty skoro nie ma takiej potrzeby)
W związku z tym, że przełożenia w mojej skrzyni biegów doprowadzają mnie do szewskiej pasjiiiiiiiii to niebawem się przekonam na własnej skórze czy wszystko jest takie samo. Tylko utwierdźcie mnie, że kupując skrzynię biegów od 2.5 będę miał dłuższe biegi...
Pozdrawiam,
Mam irytującą mnie skrzynie (chyba) GT przez którą na trasie jadę z prędkością 120km/h i jakimiś szalonymi obrotami (około 3750 RPM)
Jeżeli zamontuję skrzynię od silnika 2.5 to:
A. będę wolniej przyspieszał
B. będę mógł szybciej przemieszczać się na trasie (120km/h = około 3500 lub mniej)
Czy ktoś kto ma 2.5 mazdę może napisać jakie ma obroty przy 120 km/h ?
Refleksja z tego co znalazłem i przeżyłem.
Skoro kadłuby silników są te same, obudowy skrzyń biegów są takie same... To różnica może być maksymalnie w kole zamachowym, docisku i tarczy... ewentualnie może być inny wysprzęglik.
Dla przykładu mondeo 2.5 ma prawie wszystko to samo co ma mondeo ST200 czy Contour z tym, że ST200 i Contour ma inny docisk i wysprzęgli (wysprzęglik wysuwa się 7mm dalej). Tarcza jest taka sama.
Z tego wnioskuję, że jeżeli zostawisz starą skrzynię biegów to niczego zmieniać nie będziesz musiał... o ile nie zmieniono koła zamachowego... w co wątpię... Jeżeli nawet zmieniono masę koła zamachowego to i tak można to zrobić bez ingerencji w budowę sprzęgał (po co podnosić koszty skoro nie ma takiej potrzeby)
W związku z tym, że przełożenia w mojej skrzyni biegów doprowadzają mnie do szewskiej pasjiiiiiiiii to niebawem się przekonam na własnej skórze czy wszystko jest takie samo. Tylko utwierdźcie mnie, że kupując skrzynię biegów od 2.5 będę miał dłuższe biegi...
Pozdrawiam,
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
- Od: 16 kwi 2007, 14:44
- Posty: 64
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996
VeruS napisał(a):Podobno nie ma 323F 2.0 GT... To skąd mam to GT na tabliczce znamionowej nadwozia ?
sorry za OT, GT oznaczało pakiet dodatków – dokładki, alusy, progi, spoiler itp
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości