Strona 1 z 1

Zakup Mazdy 323F BA – Pytania.

PostNapisane: 10 lis 2017, 15:03
przez Steelq
Witam, planuję zakupić Mazdę 323F BA. Posiadałem 323C i samochód był świetny, nie do zabicia.
Mam kilka pytań odnośnie zakupu.

-Na co zwracać uwagę?
-Kupno tańszym kosztem, naprawa w przyszłości? jak kto to widzi?
-Mazda do 2-3 tysięcy, da się kupić w całkiem dobrym stanie ?

PostNapisane: 10 lis 2017, 15:17
przez Płomień
Uwagę zwracać na blachę, jak to w Mazdach. Jak jest zdrowa buda i silnik, to resztę i tak prędzej czy później trzeba będzie zrobić. Dobrze by było jakby panel szyb działał i był nie połamany, + żeby działała szyba kierowcy, strasznie ciężko to dokupić.

Mechanicznie 323F BA jest w 98% identyczna do 323C BA. Problemy które miałeś w C będą też w F. Koszty też.
Ciężko kupić maskę w dobrym stanie, a jak są to kosztują sporo. Albo zwracaj na to uwagę, albo próbuj schodzić z ceny.
Jak masz zamiar kupić V6, to półosie. Bardzo ciężkie do dostania i drogie. Jak podczas jazdy słyszysz stuk od strony napędu, to uciekaj od takiego samochodu.
Podobnie aparaty zapłonowe, jak coś jest nie tak z zapłonem to nie bądź frajerem, i nie daj się naciągnąć że "to tylko kable i/lub świece, koszt 50zł". Jak by tak było, to sprzedający sam by kupił, wymienił i mydlił że super dbał o auto. Nie licz że ktoś spoza wąskiego grona forum/fanów będzie dobrze dbał o auto warte w porywach do 4k zł za zadbane egzemplarze.

Da się kupić za 3k dobry egzemplarz, ale musisz dłuugo szukać. Znam takich co szukali i pół roku, ale kupili.

Jak sam nie robisz napraw, to największym kosztem "eksploatacyjnym" są amortyzatory i sprzęgło. Wymiana 4 amorów i sprzęgła u mechanika, na dobrych częściach to koszt 1400-1800 zł czyli wartość 30% egzemplarzy na rynku.
Trzeci duży koszt to opony, jak kupisz na śmieciach to musisz liczyć minimum 400zł za komplet używek, a musisz mieć dwa komplety.
Zapiekające się zaciski i bębny, same reparaturki zacisków kosztują po 60zł, do tego trzeba umieć to zrobić.

Opcję "kupno taniej i naprawa" zastosowałbym do usterek od strony układu hamulcowego. Nie są to drogie naprawy, a i tak wypadałoby położyć nowe przewody. Komplet około 140zł za sztywne + i około 150zł zł za miękkie, + robocizna. Bałbym się kupić teraz BA i nie obejrzeć każdego przewodu z osobna, czy jest wymieniony. KAŻDEGO.

Z jakiego regionu jesteś? Co zrobiłeś z Cetką?

Re: Zakup Mazdy 323F BA – Pytania.

PostNapisane: 10 lis 2017, 16:28
przez Steelq
Jestem z Aleksandrowa Łódzkiego, Moja Cetka, była u mnie 2x.
Za pierwszym razem sprzedana koledze, odkupiona po 6 miesiącach.
Za drugim, sprzedana z racji tego że oc się kończyło i tak była już blacha zjedzona przez życie.

Na taką odpowiedź nie liczyłem, ale wszystko wiem. Na pewno się będę tym posiłkował przy zakupie.

mam na oku taką.
https://www.olx.pl/oferta/mazda-323f-ba ... pVW1R.html
śliczna jest. tylko jestem ciekawe co dalej.

byłeś na zlocie wczoraj w sukcesji mazdą 323c?

PostNapisane: 11 lis 2017, 19:21
przez Płomień
Owszem, byłem, tą Cetką z linku po prawej. W koszulce z nickiem Płomień :P
Byłeś razem z kumplem który przyjechał BJ 1.6? Pogadałeś z właścicielami efek? Nikt z nowych nie przedstawiał się nickiem Steelq, a przynajmniej nie pamiętam ;)

Przyjechałem dopiero koło 20:15, jak byłeś wcześniej to się minęliśmy.

Re: Zakup Mazdy 323F BA – Pytania.

PostNapisane: 11 lis 2017, 23:20
przez Steelq
Generalnie ten jeden chudy wytrzeszcz to mój szwagier. A ten który prowadził tą bjtke to jego kolega.:) Ale po twoim piśmie szwagier stwierdził, że to chyba jednak Ciebie poznał :D

PostNapisane: 15 lis 2017, 11:43
przez Andrzej414
Przebieg to chyba -100tysiące :) skąd ludzie biorą te przebiegi to obłęd :)