Strona 47 z 67

PostNapisane: 16 paź 2009, 18:43
przez chuchErro
Blazej323F napisał(a):Moje pytanie jest proste, co zrobic aby defaultowo silnik powstrzymac od wkrecania sie powyzej 2 tysiecy

źle ustawiony TPS podajrze:) ma być coś koło 1,5 tys, przynajmniej ja tak mam a po kilku sekundach 1,3tys:)

PostNapisane: 16 paź 2009, 19:18
przez mixR
Blazej323F napisał(a):co zrobic aby defaultowo silnik powstrzymac od wkrecania sie powyzej 2 tysiecy jak jest zimny

poczytaj tutaj;
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... oty+ssaniu
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... oty+ssaniu
;)

PostNapisane: 17 paź 2009, 10:54
przez B4r7
powiedzcie mi jeszcze jaki olej kupić żeby zużycie nie było zbyt wielkie... (chodzi mi o lepkość oleju bo wiem że ma być syntetyk)

PostNapisane: 17 paź 2009, 11:08
przez iceman150
B4r7 napisał(a):(chodzi mi o lepkość oleju bo wiem że ma być syntetyk)

To chyba źle wiesz :)
Syntetyk jest najżadszym olejem i jest dedykowany do silników w dobrej kondycji, a jeżeli twój bierze olej to już się nie nadaje.
Półsyntetyk 10W40 wydaje się najlepszym rozwiązaniem bo jest znacznie bardziej lepki od syntetyka i na zimę powinien być ok.
Minerał ma oznaczenie 15W40 jest przeznaczony do silników dość olejożernych (*w dodatku jest najtańszy), jednak istnieją opinię że oleje te nie są polecane do silników mazdy 16 zaworowych. Ale w tej dziedzinie opinie są podzielone bo są ludzie którzy śmigają na mineralu i są zadowoleni.

PostNapisane: 20 paź 2009, 12:41
przez Blazej323F
Dzieki za rady ale ja chyba nie dam rady tego wykrecic i naprawic bo nawet nie mam gdzie :( (pod blokiem odpada). Sprawa naprawde wyglada tak ze jak go przydusze tak w granicach 1500 obr to nie kopci wcale. Wczoraj pokrecilem ta srubka co jest na tej czesci ktora trzeba wyczyscic no i jak na zimnym obroty spadly (to jest dobre) tak jak sie rozgrzal to na luzie schodzil do 300 obr/min wiec od nowa srubke troche wykrecilem. Wielka lipa.

mazda dymi

PostNapisane: 21 paź 2009, 21:35
przez kicek987
witam mam taki problem ze mazda kopci bardz odługo po odpaleniu przy tem ok 0 stopni ost przejechałem 15 km i w lusterku widziałem dym koloru białęgo moje pytanie brzmi przypuszczam ze termostat jest otwart cały czas bo w srodku leci bardzo słabo ciepłe powietrze czy moze byc to od termostatu i silnik nie dogrzewa sie tak jak powinien ??
moje auto to mazda 323f bg gt dodam tyle ze auto było po remoncie szlify tulejowanie itp cisnienie po 13.5 na tłokach swiece białe a spala olej ok 0.6 l na tys km przy kreceniu na wysokich obrotach

PostNapisane: 22 paź 2009, 22:05
przez skladzio
Nie dawno kupilem mazde 323 F 1,5 95r koles od kturego kupilem zmienial olej z syntetyka na mineralny , przymiezam sie do wymiany oleju ale nie wiem jaki jest najlepszy olej i jaka gestosc, madzi kopci bialym dymem czytalem troche na forum moze jakas zmiana tego oleju by pomogla, a poza ty szrpie powyzej 2000 obrotow swiece kupilem nowe ngk pomoglo ale znowu czuje ze zaczyna to szarpanie wraca nie wiem co robic pomozcie .

PostNapisane: 23 paź 2009, 18:00
przez iceman150
Olej nie pomoże bo teraz każdy kopci bo jest zimno. No chyba że czuć ewidentnie olejem.

To że szarpie to może być przeczyną że gdzieś łapie lewe powietrze lub poprostu trzeba wymienić przewody. Bo nowe świece nic nie dadzą jak kable nie dają rady :P.
I pewnie to będą kable bo po wymianie świec pisałeś że sytuacja się poprawiła.

PostNapisane: 28 paź 2009, 14:57
przez jarekol
witam:):)

mam pytanie silnik mi bardzo kopci :(:(

i chcialbym maly remonci zrobic :):) co by trzebabylo wymienic napewno pierscienie i uszczeniacze zaworow i czy by trzebabylo wyjmowac silnik ??? i gdzie mozna kupic orginalne czesci ??

silnik 1.6 DOHC

dzieki ;);)

PostNapisane: 28 paź 2009, 20:54
przez iceman150
oryginalne części polecamy www.carspeed.pl i tam napisz maila do firmy z zapytaniem o konkretne części.

PostNapisane: 29 paź 2009, 22:49
przez Maciek90
A więc czytając ten temat (a przynajmniej jego fragment) oraz kilka innych poruszających problem spalania oleju przez silnik Z5 można dojść do wniosku, że głównym powodem tego negatywnego procesu są zużyte pierścienie olejowe albo uszczelniacze zaworowe, albo obie rzeczy jednocześnie. Niestety problem spalania oleju dotknął i mnie. Na początku problemu chyba nie było. Chociaż oleju ubywało to silnik raczej go nie palił bo nie zostawiał za sobą chmury niebieskiego dymu, a ubytek oleju spowodowany był zużyciem uszczelki pod pokrywą zaworów. Oddałem więc samochód do mechanika aby wymienił uszczelkę i przy okazji wymienił olej. Mechanik zalał do niego syntetyk 10w40 no i zaczeło się. Silnik zaczął kopcić i olej zaczął znikać. I stąd moje pytanie. Czy ktoś może mi powiedzieć czy można jakoś poznać czy w silniku są do wymiany same uszczelniacze czy same pierścienie czy obie rzeczy jednocześnie? Wiem, że być może ktoś już przedstawiał gdzieś w tym temacie jakie są objawy zużycia każdego z tych elementów, ale błagam was nie każcie mi czytać 47 stron tego tematu.

PostNapisane: 31 paź 2009, 23:06
przez aesmaestro3
ja mam taki problem ze moja mazda nie bierze oleju dopoki nie przekroczy 5tys obrotow co to moze byc ???

PostNapisane: 31 paź 2009, 23:27
przez mario1616
@up
To sie nazywa norma :) zreszta zalezy ile bierze :P

PostNapisane: 2 lis 2009, 15:16
przez Sunrise
Witam,problem brania oleju dotknal i mnie,wiec szykuje sie remocik góry.Czytając ten temat natknalem sie na wiele pytań ile to kosztuje.Napisalem maila do carspeed z zapytaniem o pierscienie,uszczelniacze,uszczelki oraz rozrzad. Dzisiaj dostalem odpowiedz,mam nadzieje ze sie przyda i zniweluje zasmiecanie forum. Pozdro

Witam.
Pierścienie nominalne RIK – 290zł/kpl na 4 cylindry, został nam ostatni kpl!
Uszczelniacze zaworowe TAKOMA – 5zł/szt x16 = 80zł/kpl, są od ręki
Uszczelka pod głowicę oryginał OE MAZDA 120zł/szt – na zamówienie –
oczekiwanie 3dni robocze
Uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 79zł/szt, są od ręki
Rolka prowadząca gładka OEM MAZDA – NTN 90zł (folia) lub na 60.000km GMB za
50zł
Rolka prowadząca zębata SKF 140zł, GMB 100zł
Napinacz OEM MAZDA – NTN (folia) – 90zł, GMB na 60.000km 55zł

PostNapisane: 2 lis 2009, 20:28
przez Maciek90
A czy po takim remoncie trzeba koniecznie zmieniać uszczelkę pod pokrywą zaworów. Jak już wcześniej pisałem pomału przymierzam się do takiego remontu, ale uszczelkę zaworów wymieniłem dwa tygodnie temu na nową bo stara strasznie puszczała olej. Czy w takim razie po remoncie będzie można założyć tą "starą" dwutygodniową uszczelkę? Zaoszczędziłbym dzięki temu całe 79 zł.

PostNapisane: 2 lis 2009, 21:03
przez Radek89
Maćku90


Jeśli mazda kopci na niebiesko tylko przy długim postoju ( rano ) a po chwili już nie ( mowa o niebieskim olejowym kopceniu ) , to jest opcja , że wymiana samych uszczelniaczy pomoże. Olej przez noc spływa po trzonkach zaworowych , bo puszczają uszczelniacze i rano się wypala. Po wstępnym rozgrzaniu problem znika. Jeśli jednak mazda nawet na ciepło kopci na niebiesko przy dodawaniu gazu , to raczej już nie jest tylko kwestia uszczelniaczy.

A co do tego mechanika to zalał prawidłowy olej – 10W40 to półsyntetyk. (Zakładam , że auto wcześniej nie śmigało na minerale )

PostNapisane: 2 lis 2009, 21:53
przez marcin255

PostNapisane: 2 lis 2009, 22:05
przez ralf8484
marcin255 ja mam te pierscionki dałem za nie rok temu 150 zł a na tej aukcji są drogie co do jakosci to nie sa złe

PostNapisane: 2 lis 2009, 22:17
przez MariuS
ja użyłem NPR i 8tys pękło i nadal nic oliwy nie brał, teraz nowy właściciel i również niedawno mi mówił że jest cacy <faja>

PostNapisane: 2 lis 2009, 22:20
przez Artiks
Maciek90 napisał(a):Czy w takim razie po remoncie będzie można założyć tą "starą" dwutygodniową uszczelkę?
Jak masz orygina- to tak (ja odkrecałem do polerki i nic nie ciekło ;) )