Strona 44 z 67

PostNapisane: 12 lut 2009, 09:08
przez butters
i am napisał(a):Ja jestem po remoncie juz dawno, kopcil z rana przy odpaleniu i do wymiany byly pierscienie. Jeżeli ubywa olej i kopci rano to na 99% sa to pierscienie.


Czy po wymianie pierścieni Mazda przestała żreć olej i już nie kopci? Czy robiłeś coś jeszcze. Mam dokładnie takie same objawy i nie wiem czy szukać wady gdzie indziej czy odrazu wymieniać pierścienie.

PostNapisane: 12 lut 2009, 11:18
przez dragon123
a jeśli nie kopci a ubywa olej 1L\1500 km to czego to może być przyczyna????

PostNapisane: 12 lut 2009, 18:13
przez novell
Ja po wymianie pierścieni i uszczelniaczy nie borykam się już z problemem kopcenia i ubytków oleju. Oczywiście do wymiany były także wszystkie uszczelki itp.

PostNapisane: 12 lut 2009, 22:02
przez kast
zna ktoś z was wymiary uszczelniacza w aparacie zapłonowym w 1.8 16v DOHC 97r
z góry Dzięki

PostNapisane: 13 lut 2009, 01:37
przez amerger
Witam,

jak kopci z rana to NIE wymieniać pierścieni. Wyrzucona kasa. Ci co wymienili pierścienie i przestało im kopcić mieli także wymienione uszczelniacze zaworów. Z rana kopci gdy ścieka olej do cylindrów – nie jest to spalony olej tylko mgła olejowa, olej jest wrzucony do wydechu, gdy ten sie nagrzeje to olej paruje i stąd taki biały dym.

Pierścienie wymieniać tylko wtedy gdy dymi na niebiesko (spalony olej) i gdy dymi na ciepłym silniku. Gdy są uszkodzone uszczelniacze nie dymi zbyt mocno na ciepłym bo spalana jest "połowa oleju" co idzie do wydechu – z zawrów wydechowych olej nie jest spalany idzie bezpośrednio do rury wydechowej, tylko przy zimnym ścieka na cylinder (na postoju) , ponieważ to uszczelniacze na wydechu są mocniej zużyte stąd w przypadku ubytków oleju na uczczelniaczach nie ma dymu podczas pracy silnika.

Uszczelniacze potrafią brać dużo oleju, zależy jaki się leje. Jeśli pompa olejowa dobrze podaje a olej jest rzadki to moze być i 1l/500 km oleju.

może być tak, że przy uszkodzonych uczczelniaczach
olej mineralny – 1l/5000 km
półsyntetyk – 1l/2000 km
syntetyk – 1l/1000 km
rzadki syntetyk (0w -40) – 1l/500 km

w 323 olej na zawaroch "trzymają" uszczelniacze, w innych samochodach jest lepiej dobrany (mniejszy) prześwit pomiedzy tulejką i drążkiem oraz niższe ciścininie na zawory, wtedy nawet gdy jest uszckodzony uszczelniacz to nie bierze dużo oleju, w 323 daje zasłone dymna i wysokie ubytki oleju.

nie wymieniac pierścieni tylko dlatego że 323,
dlatego że 323 wymieniać uszczelniacze zaworów.

wymiana uszczelniaczy to tania rzecz – oczywiście bez zdejmowania głowicy.
pierścienie to warto wymienić gdy ma powyżej 350K przebiegu

PostNapisane: 13 lut 2009, 09:49
przez ralf8484
amerger napisał(a):jak kopci z rana to NIE wymieniać pierścieni. Wyrzucona kasa. Ci co wymienili pierścienie i przestało im kopcić mieli także wymienione uszczelniacze zaworów. Z rana kopci gdy ścieka olej do cylindrów – nie jest to spalony olej tylko mgła olejowa, olej jest wrzucony do wydechu, gdy ten sie nagrzeje to olej paruje i stąd taki biały dym.

Pierścienie wymieniać tylko wtedy gdy dymi na niebiesko (spalony olej) i gdy dymi na ciepłym silniku. Gdy są uszkodzone uszczelniacze nie dymi zbyt mocno na ciepłym bo spalana jest "połowa oleju" co idzie do wydechu – z zawrów wydechowych olej nie jest spalany idzie bezpośrednio do rury wydechowej, tylko przy zimnym ścieka na cylinder (na postoju) , ponieważ to uszczelniacze na wydechu są mocniej zużyte stąd w przypadku ubytków oleju na uczczelniaczach nie ma dymu podczas pracy silnika.

zrozum ze wymiana samych uszczelniaczy nic nie daje bo pierscienie sa zapieczone a jak kopci to wiadomo ze jak na biało to nic sie nie dzieje mi kopciła tylko na zimnym na niebiesko i a na ciepłym nie był nic widac
amerger napisał(a):wymiana uszczelniaczy to tania rzecz – oczywiście bez zdejmowania głowicy.
pierścienie to warto wymienić gdy ma powyżej 350K przebiegu

w moim przypadku bez zdiecja głowicy uszczelniaczy bys nie wymienił zadnym sposobem ;)

PostNapisane: 13 lut 2009, 13:16
przez novell
Ja miałem zapieczone pierścienie...Wydaje mi się, że te dwie usterki chodzą parami ( zapieczone pierścionki + uszczelniacze). Oczywiście na pewno zdarzy się sytuacja w której tylko jedna z powyższych wystąpi.

PostNapisane: 13 lut 2009, 14:34
przez grzesiq
Witam!
Zgadzam się z NOVELL , ja u siebie miałem zapieczone pierścienie a uszczelniacze były dobre. Ale wymieniłem całosć i teraz jest OK. Fakt że autko miało 200K przebiegu, ale tak zapieczonych pierścionków olejowych to nie widziałem.

PostNapisane: 13 lut 2009, 16:45
przez i am
butters napisał(a):
i am napisał(a):Ja jestem po remoncie juz dawno, kopcil z rana przy odpaleniu i do wymiany byly pierscienie. Jeżeli ubywa olej i kopci rano to na 99% sa to pierscienie.


Czy po wymianie pierścieni Mazda przestała żreć olej i już nie kopci? Czy robiłeś coś jeszcze. Mam dokładnie takie same objawy i nie wiem czy szukać wady gdzie indziej czy odrazu wymieniać pierścienie.



Przestala zrec olej i nie kopci;) nie robilem nic poza wymiana pierscieni, uszczelniaczy i oczywiscie wszystkich uszczelek na nowe, przy okazji wymienialem rozrzad.

PostNapisane: 13 lut 2009, 16:57
przez vit
A że zapytam przy jakich przebiegach robicie te wymiany opisane wyżej?

PostNapisane: 13 lut 2009, 17:04
przez i am
225kkm

PostNapisane: 13 lut 2009, 21:59
przez kast
ja popieram kolegę amerger zrubcie sobie taki teścik jak nie wierzycie
wyktęćcie sobie wszystkie świece i wlejcie do każdego gniazda trochę oleju
zobaczycie jak będzie kopcić.
Gbyby pierścienie pyszczeły olej tki bym byłby cały czas a nie tylko na zimnym silniku.
a na zimnym kopci dlatego bo olej spływa przez uszczelniacz.
U mnie nic nie kopci. Ale moj braciak w 1.5 ma taki problemik.
Ja u siebie robiłem taki teścik więc wiem co mówie.

PostNapisane: 14 lut 2009, 06:44
przez vit
i am napisał(a):225kkm


Ja posiadam 230kkm i kopcenie ustało jak wspominałem zaraz gdy samochód został garażowany ...

PostNapisane: 14 lut 2009, 11:07
przez i am
robcie sobie co chcecie;) tez sie na poczatku oszukiwalem ze to tylko uszczelniacze, ale niestety prawda jest taka ze mialem zajechane pierscienie. U mnie nie tylko kopcil z rana ale zarl olej.

PostNapisane: 14 lut 2009, 11:46
przez pazur_zks
Jaki to jest koszt pierścienie + uszczelniacze ? Mniej więcej :)

PostNapisane: 14 lut 2009, 12:15
przez MariuS
pazur_zks 1200-1600 ze wszystkim łącznie z płynami – w Z5 oczywiście

PostNapisane: 14 lut 2009, 12:45
przez xan
mariusz_sti napisał(a):pazur_zks 1200-1600 ze wszystkim łącznie z płynami – w Z5 oczywiście

Koszty są ogromne więc przydała by się opinia specjalisty, np. Jaksy. Prawie każdy mówi o wymianie pierścieni i uszczelniaczy zaworów a może poprostu problem kopcenia został u tych osób wyeliminowany 'przy okazji' i wcale nie trzeba wydawać tyle kasy na pozbycie się tego problemu. Przydałoby się trochę usystematyzować wszystkie problemy bo nie każdy ma taki sam. Jedni mają problem z białą chmurą rano, inni z dymieniem po wkręceniu się na wyższe obroty a jeszcze inni z niebieskim dymem. O mechanice nie mam pojęcia ale wydaje mi się, że są to zupełnie różne problemy, na które nie ma uniwersalnego rozwiązania (poza kapitalnym remontem, w którym wymienimy wszystko i zapłacimy niemałe pieniądze). Niestety nie każdego stać na taki remont, zwłaszcza studentów :D którzy kupili sobie swój pierwszy samochód. Ja narazie nie zamierzam robić nic, dopóki nie będę pewny co mojej madzi tak naprawdę dolega.

PostNapisane: 14 lut 2009, 13:00
przez zahariash
xan napisał(a):Koszty są ogromne więc przydała by się opinia specjalisty, np. Jaksy.
[...]
Ja narazie nie zamierzam robić nic, dopóki nie będę pewny co mojej madzi tak naprawdę dolega.

Popieram. Moje auto dymi po odpaleniu zimnego silnika wyraźnie mocniej od innych aut, ale nie tak, żeby się tego wstydzić na parkingu. Dodatkowo trochę przy wysokich obrotach. Nie będę robił remontu silnika, chyba, że będę mógł mniej więcej zlokalizować przyczynę. Wymiana "wszystkiego, co ma szanse powodować dymienie" to ostateczność.

PostNapisane: 14 lut 2009, 13:28
przez i am
Ano pewnie, jak ja mialem z tym problem to napisalem do Jaksy i to co mi odpisal:
6.09.2007r
Ja:
"a jeszcze mam pytanie jedno, ile u ciebie kosztuje wymiana uszczelniaczy zaworowych? bo mam chyba z nimi problem, samochod czasem po odpaleniu po paru sekundach przez chwile dymi na niebiesko i przestaje, oleju nie ubywa, wiec to pewnie uszczelniacze."

Jaksa:
"To nie uszczelniacze ...... to pierscienie tłokowe ...... nie ma opcji wymiany samych uszczelniaczy tak jak i samych pierscieni – robi sie górę + dol silnika co daje nam koszt ok ..... (tajemnica handlowa;) zł. Pozdrawiam J"

Wtedy jeszcze myslalem ze nie ubywa mi zbytnio olej, bylem swiezo po wymienie, podejzewam ze silnik byl wczesniej zalany motodoktorem bo do wymiany oleju nie kopcil. Po wymianie okazalo sie ze zaczol kopcic jak glupi i zrec olej, po rozgrzaniu silnik nie kopcil.
Wszystko zalezy od tego na jaki kolor kopci i czy zre olej i w jakich ilosciach.

PostNapisane: 14 lut 2009, 13:45
przez xan
U Ciebie dym był niebieski i brał olej tak jak pisałeś. Ja też mam już wymianę za sobą i ubytków nie widzę, a dym jest biały jak mleko. Stąd też moja sugestia, że nie na wszystkie dolegliwości trzeba likwidować tą samą metodą :)