Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez MariuS » 10 lut 2009, 11:30

kast napisał(a):jak kopci tylko rano to uszczelniacze do wymiany
Gbyby to były pierścienie to by kopciła cały czas


niestety nie do końca, mi kopciła tylko przy odpaleniu i na początku, potem normalne okopcenie wydechu. Wg mnie ubytku oleju w takich ilościach i kopcenie z rana to pierścienie na 80% , zresztą chyba każdy komu kopciła z rana wymieniał pierścionki które były zapieczone
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez bzzyczek » 10 lut 2009, 15:09

xan napisał(a):Ja też mam biały przez kilkanaście sekund a później przestaje. W tym czasie chmurka jest biała jak mleko, gęsta i daje na maxa całą rurą. Dodatkowo zauważyłem, że tak jest głównie (jeśli nie tylko) w wilgotne dni. Naczytałem się o tych kopceniach itd i już sam nie wiem co mam myśleć. Oleju nie bierze, płynu w chłodnicy też raczej nie ubywa. Ostatnio nawet rozmawiałem z pewną osobą, która poleciła mi sprawdzenie wtrysków czy przypadkiem nie podają za dużo paliwa. Orientuje się ktoś czy od źle wyregulowanych wtrysków mogą być takie objawy?


Jeśli nie bierze oleju i płynu też nie ubywa to nie ma czym sie martwić, to raczej tylko para wodna nie ma co robic remontu na zapas :P
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 20:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez vit » 10 lut 2009, 15:41

mariusz_sti napisał(a):
kast napisał(a):jak kopci tylko rano to uszczelniacze do wymiany
Gbyby to były pierścienie to by kopciła cały czas


niestety nie do końca, mi kopciła tylko przy odpaleniu i na początku, potem normalne okopcenie wydechu. Wg mnie ubytku oleju w takich ilościach i kopcenie z rana to pierścienie na 80% , zresztą chyba każdy komu kopciła z rana wymieniał pierścionki które były zapieczone


Ja miałem takie objawy ze potrafiła dość zadymic z rana. Nic z tym nie robie i nie mam zamiaru robić.
Lecz dymienie ustąpiło gdy samochód został garażowany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 22:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez kast » 10 lut 2009, 23:08

mariusz_sti jak ci kopci tylko na zimnnym silniku po długim postoju to macz uszczelniacze do wymiany
olej z góry spływa ci do komory spalania i stąd ten dym
gdyby to były pierścienie zgarniające to by kopciła cały czas na rozgrzanym silniku również – przy przegazowaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 11:50
Posty: 62
Skąd: Łódz
Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC

Postprzez kast » 10 lut 2009, 23:09

zna ktoś z was wymiary uszczelniacza w aparacie zapłonowym M3 w 1.8 16v DOHC 97r
z góry Dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 11:50
Posty: 62
Skąd: Łódz
Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC

Postprzez MariuS » 11 lut 2009, 07:30

kast napisał(a):mariusz_sti jak ci kopci tylko na zimnnym silniku po długim postoju to macz uszczelniacze do wymiany
olej z góry spływa ci do komory spalania i stąd ten dym
gdyby to były pierścienie zgarniające to by kopciła cały czas na rozgrzanym silniku również – przy przegazowaniu.



akurat tak się składa ze zrobiłem remont bo nie mogłem wytrzymać, i oczywiście co było???– owszem uszczelniacze również, ale pierścienie były bardzo mocno zapieczone... Zresztą mam je jeszcze w garażu na pamiątkę <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez vit » 11 lut 2009, 07:32

W sumie sie nie znam na głebszych sprawach mechaniki ale zapytam z ciekawości, czy ten uszczelaniacz to jest jak pisze kolega wyżej na aparacie zapłonowym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 22:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez MariuS » 11 lut 2009, 07:56

to co jest przy aparacie to uszczelka zwykł, uszczelniacz zaworowy jak nazwa wskazuje jest pod pokrywą zaworów ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez kast » 11 lut 2009, 08:51

mi chodiło o uszczelniacz aparatu zapłonowego a nie uszczelkę pod zawory
zasadnicza różnica uszczelniacz jest w aparacie a uszczelka pod deklem zaworów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 11:50
Posty: 62
Skąd: Łódz
Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC

Postprzez Gość » 11 lut 2009, 09:17

kast napisał(a):mi chodiło o uszczelniacz aparatu zapłonowego a nie uszczelkę pod zawory
zasadnicza różnica uszczelniacz jest w aparacie a uszczelka pod deklem zaworów



chyba sie nie zrozumieliście dokładnie z mariuszem :D


PS.a ja mam pytanie,jeżeli mi nie bierze oleju(w normie wszystko) ani nie ubywa płynu to dlaczego dymi na biało-przeważnie w wilgotne i zimne dni.Wiem ,że to może być para wodna ale u mnie to dosyć mocno dymi,jak stane w miejscu to widze w lusterku białą chmurkę.Czy może to być przyczyna ,że nie mam kata ?? to sie dzieje na zimnym jak i ciepłym silniku.pozdr
Gość
 

Postprzez kieresik » 11 lut 2009, 09:25

Tonsil4 napisał(a):Czy może to być przyczyna ,że nie mam kata


Jeśli nie ma kata to na bank dlatego tak dymi. Ale to tylko para wodna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 14:11
Posty: 106
Skąd: Koszalin
Auto: 323 C

Postprzez Gość » 11 lut 2009, 09:31

kieresik napisał(a):Jeśli nie ma kata to na bank dlatego tak dymi. Ale to tylko para wodna.


no to fajnie,pocieszyłeś mnie :D jak założe kata to myślisz, że dymienie ustąpi ??
Gość
 

Postprzez butters » 11 lut 2009, 10:05

U mnie też strasznie dymi z rana mimo, że mam kata, myślicie, że to uszczelniacze zaworowe czy coś jeszcze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2008, 12:59
Posty: 270
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA BP 95'

Postprzez kast » 11 lut 2009, 10:39

Jak bymi tylko rano to uszczelniacze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 11:50
Posty: 62
Skąd: Łódz
Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC

Postprzez ralf8484 » 11 lut 2009, 11:13

kast napisał(a):Jak bymi tylko rano to uszczelniacze

proponuje zdjac głowice i przekonac sie ale na 90% to pierscienie są zapieczone
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 18:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez zahariash » 11 lut 2009, 13:41

U mnie w 1.8 BP, gdy jest zimny to nie dymi (no trochę pary). Jednak po wkręceniu na 2500-3000 obrotów już tak. Po nagrzaniu silnika np. 15 minutową jazdą mogę go wkręcać na 4000 i żadnego dymu już nie widać. Uszczelniacze, czy pierścienie są też prawdopodobne? Dzisiaj rano lekko dymił. Po zrobieniu 200km już na postoju wkręcałem dość mocno silnik i nie dymił...

Oleju trochę bierze, ale nic strasznego. Płynu nie ubywa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 13:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez Gość » 11 lut 2009, 16:31

kast napisał(a):uszczelniacz jest w aparacie

aparat zapłonowy jest uszczelniany za pomocą zwykłego oringa a trzonki zaworów – uszczelniaczami...
Gość
 

Postprzez kast » 11 lut 2009, 21:10

KEEL uszczelniacz czy oring zwał jak zwał mam pytanko jak ktoś wie
jaką ma średnicę i grubość w silniku 1.8 16v DOHC 97r ta gumka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 11:50
Posty: 62
Skąd: Łódz
Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC

Postprzez vit » 12 lut 2009, 07:12

Kurcze :| zgłupałem od tych uczelniaczy, ale trzymajać sie tego aparatu zapłonowego. On posiada ta gumke, uszczelke? Jej zurzycie może powodować wycieki i chalapanie oleju na silnik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 22:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez i am » 12 lut 2009, 08:30

vit napisał(a):Kurcze :| zgłupałem od tych uczelniaczy, ale trzymajać sie tego aparatu zapłonowego. On posiada ta gumke, uszczelke? Jej zurzycie może powodować wycieki i chalapanie oleju na silnik?


Tak

Ja jestem po remoncie juz dawno, kopcil z rana przy odpaleniu i do wymiany byly pierscienie. Jeżeli ubywa olej i kopci rano to na 99% sa to pierscienie.
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 01:03
Posty: 164
Skąd: Bełchatów/Wrocław
Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323