Mazda kopci, pare pytań.
Kolega farciarz ma w 100% rację.
Silniki wysokoobrotowe zwłaszacza beznynowe wykonane w technologii gdzie tolerancje na ruchomych elementach są wyśrubowane nie znoszą gęstych olejów. Takimi silnikami są japońskie jednostki. Inna rzecz w niemieckich niskoobrotowych dizlach bez turbin, które przejechały po 300-400kkm i luzy między wałem a panewkami tudzież innymi częściami współpracującymi są już na tyle duże, że.im faktycznie już nic nie zaszkodzi, nawet ten osad-syf. Gęstszy olej jest dla nich przedłużeniem życia. Turbina jako element wysokoobrotowy też nie znosi gęstego mineralnego oleju, który na dodatek zapieka się na łożyskowaniu i zabija ją skutecznie.
Silniki wysokoobrotowe zwłaszacza beznynowe wykonane w technologii gdzie tolerancje na ruchomych elementach są wyśrubowane nie znoszą gęstych olejów. Takimi silnikami są japońskie jednostki. Inna rzecz w niemieckich niskoobrotowych dizlach bez turbin, które przejechały po 300-400kkm i luzy między wałem a panewkami tudzież innymi częściami współpracującymi są już na tyle duże, że.im faktycznie już nic nie zaszkodzi, nawet ten osad-syf. Gęstszy olej jest dla nich przedłużeniem życia. Turbina jako element wysokoobrotowy też nie znosi gęstego mineralnego oleju, który na dodatek zapieka się na łożyskowaniu i zabija ją skutecznie.
- Od: 23 sty 2009, 10:37
- Posty: 129
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.
To ja jaszcze dodam od siebie minerał = nagar =...wiadomo co
poza tym, nie tylko z5 pije olej, a ze kopci na biało z rana wynika z konstrukcji silnika
A po trzecie oba tematy powinny juz dawno byc zamknięte bo wszyscy mają to samo a pitolenia 60xxstron. Jedni zalewaja minerałem, inni motodoktora, wymieniają uszczelniacze a i tak konczy sie na remoncie
Zapieczonych pierscionków nic nie ruszy, zaden cudowny srodek, kto nie wierzy niech sam sprawdzi, duzo roboty nie ma
poza tym, nie tylko z5 pije olej, a ze kopci na biało z rana wynika z konstrukcji silnika
A po trzecie oba tematy powinny juz dawno byc zamknięte bo wszyscy mają to samo a pitolenia 60xxstron. Jedni zalewaja minerałem, inni motodoktora, wymieniają uszczelniacze a i tak konczy sie na remoncie
Zapieczonych pierscionków nic nie ruszy, zaden cudowny srodek, kto nie wierzy niech sam sprawdzi, duzo roboty nie ma
a niech ktoś mi odpowie dlaczego te pierścienie się zapiekają czy to wina uszczelniaczy ?
Ja robiłem remont silnika i mam spokój ale nurtuje mnie dlaczego się zapiekają mechaniora nie spytałem może wy mi odpowiecie
Ja robiłem remont silnika i mam spokój ale nurtuje mnie dlaczego się zapiekają mechaniora nie spytałem może wy mi odpowiecie
- Od: 21 kwi 2010, 21:40
- Posty: 27
- Skąd: Barcin
- Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 kM 02 rok
Do płukania silników używamy środków typu " flush engine " . Czyli po spuszczeniu oleju zalewamy silnik tą samą ilością zakupionym środkiem i odpalamy auto. Po ok 30 min spuszczamy zalany wcześniej środek czyszczący i zalewamy świerzym olejem nie zapominając o wymianie filtra.
I to tyle na temat
I to tyle na temat
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
MIRU napisał(a):Dlatego ze pierscionki olejowe a cienkie jak zyletki niewielka ilosc nagaru spowoduje ze sie zapieką w tłoku. Do takich silników tylko oleje syntetyczne i co jakis czas płukanka
No to mówiąc wprost- wada konstrukcyjna
Jeśli tylko oleje syntetyczne i płukanki...... to szkoda, że o tym nie wiedzieli poprzedni właściciele skoro obecnie po tych kilkunastu latach większość Z5 bierze mniej lub więcej tego oleju, a po rozebraniu okazuje się że pierścienie są zapieczone
Zresztą nie tylko Mazda ma takie problemy
Przykładowo takie Nissany Almery II 1.8 16V produkowane do 2006 gdzie również jest problem z zapiekającymi pierścieniami i to mimo regularnego serwisu od nowości i używania tylko syntetyków 5W/30 lub 0W/40
farciarz napisał(a):Do płukania silników używamy środków typu " flush engine " . Czyli po spuszczeniu oleju zalewamy silnik tą samą ilością zakupionym środkiem i odpalamy auto. Po ok 30 min spuszczamy zalany wcześniej środek czyszczący i zalewamy świerzym olejem nie zapominając o wymianie filtra.
I to tyle na temat
nie wiem o jakich środkach piszesz ale takie ogólnodostępne płukanki dodaje się do oleju zwyczajnie, uruchamia auto na jakieś poł h po czym spuszcza stary olej i zalewa nowy, oczywiście + filtr.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
grabu122 napisał(a):
No to mówiąc wprost- wada konstrukcyjna
Jeśli tylko oleje syntetyczne i płukanki...... to szkoda, że o tym nie wiedzieli poprzedni właściciele skoro obecnie po tych kilkunastu latach większość Z5 bierze mniej lub więcej tego oleju, a po rozebraniu okazuje się że pierścienie są zapieczone ...
Nie chodzi o to ze wada tylko zalezy ile km ma nabite auto i na jakim oleju było...Bo jesli na jakims badziewiu to sie nie dziw ze potem pierscionki stoją a przebiegi 170tys w 15letnim aucie to po prostu smieszne bo dziadek jezdził albo niepalaca kobieta, która miała wypady tylko w weekendy.
lesiux napisał(a):farciarz napisał(a):Do płukania silników używamy środków typu " flush engine " . Czyli po spuszczeniu oleju zalewamy silnik tą samą ilością zakupionym środkiem i odpalamy auto. Po ok 30 min spuszczamy zalany wcześniej środek czyszczący i zalewamy świerzym olejem nie zapominając o wymianie filtra.
I to tyle na temat
nie wiem o jakich środkach piszesz ale takie ogólnodostępne płukanki dodaje się do oleju zwyczajnie, uruchamia auto na jakieś poł h po czym spuszcza stary olej i zalewa nowy, oczywiście + filtr.
Zgadzam się, bo obecnie są dostępne środki czyszczące wnętrze silnika które dodaje się bezpośrednio do oleju przed jego wymianą np:
http://www.tuning-studio.pl/p57,liqui-m ... flush.html
Zresztą wiele.... wiele innych również dostępnych na rynku.
Ja płukankę robiłem takim sposobem jak opisałem powyżej, bo wówczas zakupiłem taki środek ( było to jakieś dwa lata temu ) w pojemniku 4l ..... i w/g opisu właśnie tak to powinno wyglądać. No ale to było dawno temu
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
farciarz napisał(a):Ja płukankę robiłem takim sposobem jak opisałem powyżej, bo wówczas zakupiłem taki środek ( było to jakieś dwa lata temu ) w pojemniku 4l ..... i w/g opisu właśnie tak to powinno wyglądać. No ale to było dawno temu
ile taka przyjemność kosztuje? jakiś link możesz zapodać?
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
Nie róbmy OT .
Obecnie takie środki występuję chyba już wyłącznie jako dodatki do olejów. Jak pisałem .... ja to robiłem dwa lata temu i dlatego pisząc zasugerowałem się tym jaki środek do płukania wówczas posiadałem.
Obecnie takie środki występuję chyba już wyłącznie jako dodatki do olejów. Jak pisałem .... ja to robiłem dwa lata temu i dlatego pisząc zasugerowałem się tym jaki środek do płukania wówczas posiadałem.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Jakoże jestem już 2500 km. po remoncie silnika przydałoby się wymienić olej. Przed remontem, z racji tego, że silnik palił 1l. na 1 tys. km. robiłem dolewki Lotosem mineralnym. Po remoncie silnik został zalany półsyntetycznym Mobilem. Czy w takim wypadku warto wydać te kilkanaście złotych i zrobić płukanke czy lepiej sobie to podarować. Mam zamiar jeszcze chwile pojeździć moją Mazdą i chyba nie zniósł bym tego gdyby znowu zaczęła brać mi olej w nadmiernych ilościach.
- Od: 27 sie 2009, 19:27
- Posty: 94
- Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.
A ja tak z innej ubawu jeżeli pozwolicie:)
Jestesmy z moja "Magdą" po remoncie.Małym remoncie .Pierścienie +uszczelniacze .I powiem Wam że zaczynam kurcze z tych wszytkich opini dostawać lekkiego kręćka.Zauważyłem, że nie ma złotego środka i nigdy nie będzie. Mazda to nie odgadniona jednostaka .Fizyczna i energetyczna.Jak u innych marek samochodowych 2 + 2 =4 to po japońsku 2 + 2 = ...i tu wstawiamy, jeżeli potrafimy, własną wersję.
Nie może wkradać się w mechanikę i jakiś kosmiczna energia.Musimy wiedzieć ze jezeli coś się dzieje to musi to być wytłumaczalne i od czegoś zależne.
Jeżeli wypije 18 browarów i zaple paczke L@M to ja wiem co mi będzie i jak podejść do tematu aby uzdrowić mój"silnik"
Wszystko zależy od wiedzy Waszego doktora czyli mechanika.Nawet niektórzy mechanicy z Mazdaspeed i to bardzo polecani wypalili się i nie służą już zagwarantowaną tylko dla Nas, nadludzką wiedzą na temat naszych samochodów , tylko odwalają maniane jak stąd do kosmosu "Mazda" Zaczynam sie staczać RATUNKU!!!!
P.S.
pierścienie RIK
Uszczelka głowicy Elring
Uszczelniacze zaworowe -po magiku Mazdaspeed-glaser
ssacy-jpn
wydechowy=jpn
wałki rozrządu-erling
wał korbowy-erlling
pokrywa zaworów-oem mazda
silikon erling
filtr oleju-jpn
o;ej na pierwsze-gm 10W-40
Chłodzenie petrygo
I co zalewać po 1000km 5W 30 jak książka pisze????Czy może 10W 40 znakomitego oleju Szwajcarskiego
Midland???.Czy może Valvoline Maxlife??? iTD iTD iTD
Jestesmy z moja "Magdą" po remoncie.Małym remoncie .Pierścienie +uszczelniacze .I powiem Wam że zaczynam kurcze z tych wszytkich opini dostawać lekkiego kręćka.Zauważyłem, że nie ma złotego środka i nigdy nie będzie. Mazda to nie odgadniona jednostaka .Fizyczna i energetyczna.Jak u innych marek samochodowych 2 + 2 =4 to po japońsku 2 + 2 = ...i tu wstawiamy, jeżeli potrafimy, własną wersję.
Nie może wkradać się w mechanikę i jakiś kosmiczna energia.Musimy wiedzieć ze jezeli coś się dzieje to musi to być wytłumaczalne i od czegoś zależne.
Jeżeli wypije 18 browarów i zaple paczke L@M to ja wiem co mi będzie i jak podejść do tematu aby uzdrowić mój"silnik"
Wszystko zależy od wiedzy Waszego doktora czyli mechanika.Nawet niektórzy mechanicy z Mazdaspeed i to bardzo polecani wypalili się i nie służą już zagwarantowaną tylko dla Nas, nadludzką wiedzą na temat naszych samochodów , tylko odwalają maniane jak stąd do kosmosu "Mazda" Zaczynam sie staczać RATUNKU!!!!
P.S.
pierścienie RIK
Uszczelka głowicy Elring
Uszczelniacze zaworowe -po magiku Mazdaspeed-glaser
ssacy-jpn
wydechowy=jpn
wałki rozrządu-erling
wał korbowy-erlling
pokrywa zaworów-oem mazda
silikon erling
filtr oleju-jpn
o;ej na pierwsze-gm 10W-40
Chłodzenie petrygo
I co zalewać po 1000km 5W 30 jak książka pisze????Czy może 10W 40 znakomitego oleju Szwajcarskiego
Midland???.Czy może Valvoline Maxlife??? iTD iTD iTD
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości