Mazda kopci, pare pytań.
No właśnie!!Popieram. A tak na marginesie to u mnie też tak ok.160-170tysięcy zaczęły się problemy z braniem oleju.Myślę,że to te cholerne pierścionki.Czy ktoś mi podpowie czy wymiana pierścinków i uszczelniaczy zaworowych załatwiła by sprawę???? Może są pierścienie jakiejś lepszej firmy??
- Od: 18 kwi 2004, 21:52
- Posty: 734
- Skąd: Legionowo
- Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon
Puhcio napisał(a):Ja ogladałem GF FS ... i nie zakopcila na totalnie zimnym, wiec bede się zastanawiam.
to jeszcze sprawdz rurę wydechową jak okopcona to bierze jak zardzewiała od środka to nie, u mnie była okopcona jak wymieniłem pierścienie, zardzewiała od środka .
Łukasz napisał(a):Czy ktoś mi podpowie czy wymiana pierścinków i uszczelniaczy zaworowych załatwiła by sprawę
pierścienie RIK koszt 300zł dostępne w hipolu www.hipol.pl jak narazie nikt nie dał o nich złej opinii.
uszczelniacze mam założone takomy coprawda przejechane jest niewiele około 3000km od remotu ale jest ok, zobaczymy co bedzie dalej.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
sołtys napisał(a):to jeszcze sprawdz rurę wydechową jak okopcona to bierze jak zardzewiała od środka to nie, u mnie była okopcona jak wymieniłem pierścienie, zardzewiała od środka
Zobaczę ... w każdym razie ani pół dymka nie puściła, w przeciwieństwie do avensis '01 ... którą wczoraj oglądałem (nawiasem mówiac avensis miala 'podobno' 43 k przebiegu )
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
sołtys napisał(a):Mądry polak po szkodzie a pomyślał byś że takie auto może kopcić
dokładnie mając toyotę byłem przekonany że mazda bedzie tak samo dobra wkońcu to japoniec a nie jakiś francuz czy włoch gdybym wiedział przed kupnem o problemach tego silnika na pewno bym się grubo zastanowił albo zrezygnował z zakupu na rzecz modelu z innym silnikiem np 1,8 BP ale nic na jego temat nie wiedziałem wkońcu nie sposób jest wiedzieć wszysko o każdym silniku
- Od: 15 paź 2005, 22:09
- Posty: 363
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i
Puhcio napisał(a):Prawdą jest, że kupiliście auta, nie przyglądając im się bliżej.
Ze niby jak mam to rozumieć. Mam mu zajrzeć w silnik
Ja jak swoją kupowałem to nawet nie pusciła dymku i popychacze też chodziły cicho. wszystko wyszło po zmianie oleju. Nie będe przed każdym obejrzeniem auta kazał właścicielowi zmienić olej
Łukasz napisał(a):Czy ktoś mi podpowie czy wymiana pierścinków i uszczelniaczy zaworowych załatwiła by sprawę
U mnie to nie załatwiło tematu. Jest tak samo, albo i gorzej
Puhcio napisał(a):Poprzedni włascieiel musiał z raz przegrzać auto i tez zaczelo brac olej.
Każde auto jeździ do momentu kiedy nie zostanie przegrzane czy to mazda czy toyota.
sołtys napisał(a):I ja proponuje skończyć już ten temat mazda tak ma i trzeba sie z tym liczyć koniec kropka. Inne marki mają problemy z czym innym.
Zgadzam się w 100%
Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
Cysiek napisał(a):Ze niby jak mam to rozumieć. Mam mu zajrzeć w silnik
Trzebabyło patrzeć od kogo się kupuje . Czy własciel jest zdolny zalac silnik motodoktorem. BTW akurat silniki B6 są jednymi z trwalszych, wiec Twoja mazda musi miec z pol miliona klimometrów ...
Cysiek napisał(a):U mnie to nie załatwiło tematu. Jest tak samo, albo i gorzej
Dobry mechanik pwoinien sobie poradzić ... miałeś mierzone cylindry ? Wykonywałeś szlif ?
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):miałeś mierzone cylindry ? Wykonywałeś szlif ?
Z tego co wiem, bo dzwoniłem do Jaksy z kilka razy ( wielkie dzięki za porady dla Pana Jarka ) w tych silnikach nie robi się szlifu. To nie polonez czy 126p.
Puhcio napisał(a):Trzebabyło patrzeć od kogo się kupuje
Akurat brałem od znajomego co przyjechał nią na kołach z Holandi. I do dziś mnie przeprasza bo nigdy nie mniał takiej wpadki z autem a już troche ich przyprowadził.
Puhcio napisał(a):wiec Twoja mazda musi miec z pol miliona klimometrów ...
Raczej wątpie żeby tyle miała, po wnętrzy tego nie widać. Ma na zegarach 235tyś.
Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
Cysiek napisał(a):To nie polonez czy 126p.
Wyobraź sobie, ze wiem
A były mierzone cylindry (czy maja dopuszczalny rozmiar, czy nie należdy założyc nadwymiarowych tłoków i pierścieni ? )
Cysiek napisał(a):Akurat brałem od znajomego co przyjechał nią na kołach z Holandi.
To kolega czy ktoś w holandii nalał motodoktora ?
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):A były mierzone cylindry (czy maja dopuszczalny rozmiar, czy nie należdy założyc nadwymiarowych tłoków i pierścieni ? )
Ten mechanik co robił mówił, że będzie dobrze. Czy mierzył nie wiem. Pierścionki wsadzał na sucho i stwierdził, że będzie Ok i żebym zrobił 1000km, bo są nowe pierścionki i muszą się ułożyć. Wiem że mnie buja, ale poczekam do 1tyś brak mi 200km i wtedy go ścisne. Powiedział że będzie dobrze więc mu zaufałem a prawda jest taka że cała kasa w remont poszła na marne.
Puhcio napisał(a):To kolega czy ktoś w holandii nalał motodoktora ?
Ktoś w Holandi nalał bo jego akurat znam go od małego więc by mi takiego szitu nie wcisnął i sam by takiego nie wziął. Przyprowadził chyba z 50 aut i nikomu się nie trafił taki bubel jak mnie.
Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
A próbował ktoś z was ceramizera? Może gdyby zrobić same uszczelniacze (podobno wymienia się bez zdejmowania głowicy) i zalać ceramizer dawkę albo najlepiej odrazu dwie to może dało by to jakiś rezultat. Co wy na to?
- Od: 23 lut 2006, 21:06
- Posty: 23
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5
lukasz 323C napisał(a):Są jeszcze na forum osoby, którym Z5 nie kopci i nie bierze 1 litra oleju na 1000 km to niech się odezwą myślę ze jeszcze na pewno ktoś się znajdzie
Przykładowo ja
Madzia żarła trochę oleju, jak miała zalany Texaco 5W30. Odkąd olej został wymieniony na Mobil1 10W40 nie łyknęła jeszcze nic, a na nowym oleju przejechałam ponad 3.000 km. Nie kopci oczywiście. Przejechane ma obecnie prawie 176.000 km i jest to przebieg raczej prawdziwy.
bartek_bart napisał(a):Z5 to nie tylko problem kopcenia, brania oleju który nawet po drogim remoncie może nie ustąpić to także problem falowania obrotów biegu jałowego
Z problemem falowania/spadania obrotów od ponad dwóch miesięcy mam święty spokój. U Jaksy przeczyszczono zawór EGR i od tamtej pory jest miodzio...
Pozdr.
A
- Od: 31 sie 2005, 21:38
- Posty: 184
- Skąd: Warszawa/Otwock
- Auto: 323F BA 1.5 97r.
amra napisał(a):U Jaksy przeczyszczono zawór EGR i od tamtej pory jest miodzio...
jaki koszt tego zabiegu??
- Od: 15 paź 2005, 22:09
- Posty: 363
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości