Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Łukasz » 26 mar 2006, 13:28

No właśnie!!Popieram. A tak na marginesie to u mnie też tak ok.160-170tysięcy zaczęły się problemy z braniem oleju.Myślę,że to te cholerne pierścionki.Czy ktoś mi podpowie czy wymiana pierścinków i uszczelniaczy zaworowych załatwiła by sprawę???? Może są pierścienie jakiejś lepszej firmy?? :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez sołtys » 26 mar 2006, 13:39

Puhcio napisał(a):Ja ogladałem GF FS ... i nie zakopcila na totalnie zimnym, wiec bede się zastanawiam.


to jeszcze sprawdz rurę wydechową jak okopcona to bierze jak zardzewiała od środka to nie, u mnie była okopcona jak wymieniłem pierścienie, zardzewiała od środka :D .

Łukasz napisał(a):Czy ktoś mi podpowie czy wymiana pierścinków i uszczelniaczy zaworowych załatwiła by sprawę


pierścienie RIK koszt 300zł dostępne w hipolu www.hipol.pl jak narazie nikt nie dał o nich złej opinii.
uszczelniacze mam założone takomy coprawda przejechane jest niewiele około 3000km od remotu ale jest ok, zobaczymy co bedzie dalej.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Puhcio » 26 mar 2006, 13:44

sołtys napisał(a):to jeszcze sprawdz rurę wydechową jak okopcona to bierze jak zardzewiała od środka to nie, u mnie była okopcona jak wymieniłem pierścienie, zardzewiała od środka


Zobaczę ... w każdym razie ani pół dymka nie puściła, w przeciwieństwie do avensis '01 ... którą wczoraj oglądałem (nawiasem mówiac avensis miala 'podobno' 43 k przebiegu hahaha )
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Puhcio » 26 mar 2006, 13:50

sołtys napisał(a):pierścienie RIK koszt 300zł


Wg. sklepu internetowego maja jakies pierścienie za 190 zł.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez bartek_bart » 26 mar 2006, 13:55

sołtys napisał(a):Mądry polak po szkodzie a pomyślał byś że takie auto może kopcić


dokładnie mając toyotę byłem przekonany że mazda bedzie tak samo dobra wkońcu to japoniec a nie jakiś francuz czy włoch gdybym wiedział przed kupnem o problemach tego silnika na pewno bym się grubo zastanowił albo zrezygnował z zakupu na rzecz modelu z innym silnikiem np 1,8 BP ale nic na jego temat nie wiedziałem wkońcu nie sposób jest wiedzieć wszysko o każdym silniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez Cysiek » 26 mar 2006, 14:16

Puhcio napisał(a):Prawdą jest, że kupiliście auta, nie przyglądając im się bliżej.

Ze niby jak mam to rozumieć. Mam mu zajrzeć w silnik :|
Ja jak swoją kupowałem to nawet nie pusciła dymku i popychacze też chodziły cicho. wszystko wyszło po zmianie oleju. Nie będe przed każdym obejrzeniem auta kazał właścicielowi zmienić olej
Łukasz napisał(a):Czy ktoś mi podpowie czy wymiana pierścinków i uszczelniaczy zaworowych załatwiła by sprawę

U mnie to nie załatwiło tematu. Jest tak samo, albo i gorzej
Puhcio napisał(a):Poprzedni włascieiel musiał z raz przegrzać auto i tez zaczelo brac olej.

Każde auto jeździ do momentu kiedy nie zostanie przegrzane czy to mazda czy toyota.
sołtys napisał(a):I ja proponuje skończyć już ten temat mazda tak ma i trzeba sie z tym liczyć koniec kropka. Inne marki mają problemy z czym innym.

Zgadzam się w 100%
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Puhcio » 26 mar 2006, 14:24

Cysiek napisał(a):Ze niby jak mam to rozumieć. Mam mu zajrzeć w silnik


Trzebabyło patrzeć od kogo się kupuje <lol>. Czy własciel jest zdolny zalac silnik motodoktorem. BTW akurat silniki B6 są jednymi z trwalszych, wiec Twoja mazda musi miec z pol miliona klimometrów ...

Cysiek napisał(a):U mnie to nie załatwiło tematu. Jest tak samo, albo i gorzej


Dobry mechanik pwoinien sobie poradzić ... miałeś mierzone cylindry ? Wykonywałeś szlif ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Cysiek » 26 mar 2006, 14:30

Puhcio napisał(a):miałeś mierzone cylindry ? Wykonywałeś szlif ?

Z tego co wiem, bo dzwoniłem do Jaksy z kilka razy ( wielkie dzięki za porady dla Pana Jarka ) w tych silnikach nie robi się szlifu. To nie polonez czy 126p.
Puhcio napisał(a):Trzebabyło patrzeć od kogo się kupuje

Akurat brałem od znajomego co przyjechał nią na kołach z Holandi. I do dziś mnie przeprasza bo nigdy nie mniał takiej wpadki z autem a już troche ich przyprowadził.
Puhcio napisał(a):wiec Twoja mazda musi miec z pol miliona klimometrów ...

Raczej wątpie żeby tyle miała, po wnętrzy tego nie widać. Ma na zegarach 235tyś.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Puhcio » 26 mar 2006, 15:14

Cysiek napisał(a):To nie polonez czy 126p.


Wyobraź sobie, ze wiem :D

A były mierzone cylindry (czy maja dopuszczalny rozmiar, czy nie należdy założyc nadwymiarowych tłoków i pierścieni ? )

Cysiek napisał(a):Akurat brałem od znajomego co przyjechał nią na kołach z Holandi.


To kolega czy ktoś w holandii nalał motodoktora ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Cysiek » 26 mar 2006, 15:25

Puhcio napisał(a):A były mierzone cylindry (czy maja dopuszczalny rozmiar, czy nie należdy założyc nadwymiarowych tłoków i pierścieni ? )

Ten mechanik co robił mówił, że będzie dobrze. Czy mierzył nie wiem. Pierścionki wsadzał na sucho i stwierdził, że będzie Ok i żebym zrobił 1000km, bo są nowe pierścionki i muszą się ułożyć. Wiem że mnie buja, ale poczekam do 1tyś brak mi 200km i wtedy go ścisne. Powiedział że będzie dobrze więc mu zaufałem a prawda jest taka że cała kasa w remont poszła na marne.
Puhcio napisał(a):To kolega czy ktoś w holandii nalał motodoktora ?

Ktoś w Holandi nalał bo jego akurat znam go od małego więc by mi takiego szitu nie wcisnął i sam by takiego nie wziął. Przyprowadził chyba z 50 aut i nikomu się nie trafił taki bubel jak mnie.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Łukasz » 26 mar 2006, 15:37

A ile zapłaciłeś za remont??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Cysiek » 26 mar 2006, 15:40

Łukasz napisał(a):A ile zapłaciłeś za remont??

250zł za robote
100zł za głowice
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Puhcio » 26 mar 2006, 15:52

+ części ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Cysiek » 26 mar 2006, 15:55

Wszystko wyszło mnie 1200zł
Teraz to tylko zostały 3 rzeczy
1- jeździć aż się rozsypie
2- zrobić swap
3- do żyda
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Bokciu » 26 mar 2006, 21:33

Puhcio napisał(a):A jeśli nie zauważył, ze kopciła ... cóż

No niestety... Jak jest ciepła to nie kopci a taka wlasnie kupowalem.
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez Puhcio » 26 mar 2006, 21:45

Psikra sprawa. Sami nieuczciwi ludzie w tym kraju <killer>
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez radzieta » 26 mar 2006, 22:25

A próbował ktoś z was ceramizera? Może gdyby zrobić same uszczelniacze (podobno wymienia się bez zdejmowania głowicy) i zalać ceramizer dawkę albo najlepiej odrazu dwie to może dało by to jakiś rezultat. Co wy na to?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2006, 21:06
Posty: 23
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5

Postprzez Cysiek » 26 mar 2006, 22:48

radzieta napisał(a):A próbował ktoś z was ceramizera?

Bokciu wlał i podobno silnik ciszej chodzi. Kopci tak samo i bierze olej
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez amra » 26 mar 2006, 22:59

lukasz 323C napisał(a):Są jeszcze na forum osoby, którym Z5 nie kopci i nie bierze 1 litra oleju na 1000 km to niech się odezwą myślę ze jeszcze na pewno ktoś się znajdzie

Przykładowo ja :D
Madzia żarła trochę oleju, jak miała zalany Texaco 5W30. Odkąd olej został wymieniony na Mobil1 10W40 nie łyknęła jeszcze nic, a na nowym oleju przejechałam ponad 3.000 km. Nie kopci oczywiście. Przejechane ma obecnie prawie 176.000 km i jest to przebieg raczej prawdziwy.

bartek_bart napisał(a):Z5 to nie tylko problem kopcenia, brania oleju który nawet po drogim remoncie może nie ustąpić to także problem falowania obrotów biegu jałowego

Z problemem falowania/spadania obrotów od ponad dwóch miesięcy mam święty spokój. U Jaksy przeczyszczono zawór EGR i od tamtej pory jest miodzio...

Pozdr.
A
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 21:38
Posty: 184
Skąd: Warszawa/Otwock
Auto: 323F BA 1.5 97r.

Postprzez bartek_bart » 27 mar 2006, 08:34

amra napisał(a):U Jaksy przeczyszczono zawór EGR i od tamtej pory jest miodzio...


jaki koszt tego zabiegu??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323