Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez keczu » 4 sty 2009, 01:14

radomir napisał(a):olej na taki jaki chciałem – Vavoline maxlife 10W40, ubytki zero...
jestem ciekaw jak długo zero,


mariusz_sti napisał(a):Vavoline maxlife 10W40 – również zero ubytków

Nie mam co prawda Z5 i nie mam problemu z spalaniem oleju,ale tez uzywam Valvoline DuraBlend 10W40(czyli to samo co max life),znienilem z Castrola Magnateca i chodzi o to ze na Castrolu miedzy wymianami(8tys.km.) musialem dolac jakies 0.5-0.6l oleju.Przy ostatniej zmianie wlasnie na Valvoline troche przelalem(3mm ponad max)nie jest to na pewno jakis problem wiec zostawilem myslac ze sobie i tak wybierze po jakims tysiacu.I tak juz czekam zrobilem 4tys i zero ubytkow oleju jak bylo tak jest.Poprostu polecam. :)
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 15:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez vit » 4 sty 2009, 01:32

Dokładnie moja tez sie ustawia do 2100 obr/min. Czy to jest normalne czy te obroty nie sa zbyt za duże?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 22:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez Bogumił » 4 sty 2009, 09:39

Ja tez podobnie robiłem starałem się od razu ruszyć, a teraz staram się utrzymywać poziom oleju na minimum i nie kopci wszyscy możecie to spróbować dziwne ale u mnie jest ok. tylko bez głupich komentarzy hehe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 23:58
Posty: 46
Skąd: Słup k.Garwolina
Auto: 323F 1,5BA 94r,GAZ STAG 300 mazda 6 2,0 b/gaz, 2003r.

Postprzez Blazej323F » 4 sty 2009, 10:57

Ja w sumie tez zauważyłem że mniej kopci przy niskim poziomie oleju ale sposob aby obnizyć obroty zaraz po zapaleniu jest skuteczny nawet jak jest max oleju. W moim drugim aucie Mitsu Colt jak zapali jest 1600 obr/min a mazda ma ponad 2000 wiec czemu by jej nie obnizyć do 1600.
YESTERDAY, TODAY TOMORROW MAZDA
Początkujący
 
Od: 8 sie 2007, 20:07
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: 323F, 1.5 DOHC 16 V r 95

Postprzez Bogumił » 4 sty 2009, 13:50

Ten zaworek trzeba wyczyścić i szybciej spada silnik na wolne obroty po odpaleniu , jest opis na forum jak to zrobić .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 23:58
Posty: 46
Skąd: Słup k.Garwolina
Auto: 323F 1,5BA 94r,GAZ STAG 300 mazda 6 2,0 b/gaz, 2003r.

Postprzez skitmen » 4 sty 2009, 14:52

w zimie u mnie też troszke kopci na biało, bez wzgledu czy cieply silnik, czy zimny, ale mniej niż na filniku z wrzuty.
jak odpale rano przy ok -15 stopniach, to obroty wskakują na ok 1300, a po ok 5 minutach spadają do 750. czy tak ma byc?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2008, 13:11
Posty: 94
Skąd: Czarny Dunajec
Auto: 323F (BA), 1.5, '98

Postprzez vit » 4 sty 2009, 15:11

Bogumił napisał(a):Ten zaworek trzeba wyczyścić i szybciej spada silnik na wolne obroty po odpaleniu , jest opis na forum jak to zrobić .


O jakim zaworku mowa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 22:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez Bogumił » 4 sty 2009, 15:22

Zaworek przepustnicy chyba to tak sie nazywa jest dużo o tym na forum poszukaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 23:58
Posty: 46
Skąd: Słup k.Garwolina
Auto: 323F 1,5BA 94r,GAZ STAG 300 mazda 6 2,0 b/gaz, 2003r.

Postprzez bobek551 » 4 sty 2009, 20:50

Chlopaki mam problem moja mazda przeszla test szczelnosci cylindrow iiii okazalo sie ze jeden cylinder ma tylko 4 bary cisnienia a reszta 11,5, co robic? przywiazalem sie do tego autka i zal mi go sprzedawac. :|
Bobek551
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2009, 20:23
Posty: 9
Skąd: Przyszowa
Auto: Mazda MX-3 1,6 16v sohc 94r.

Postprzez soul » 4 sty 2009, 21:34

musisz najpierw znaleźć przyczynę niskiego ciśnienia sprężania na tym cylindrze, a potem można kombinować, pierścienie? wypalone zawory? a może tylko uszczelka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 09:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez bobek551 » 6 sty 2009, 18:55

uszczelka to napewno nie jest przynajmniej tak mi sie wydaje, cos dziwnie stuka gdy uruchomie silnik i nie wiem czy nie nalezy isc tym tropem. :(
Bobek551
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sty 2009, 20:23
Posty: 9
Skąd: Przyszowa
Auto: Mazda MX-3 1,6 16v sohc 94r.

Postprzez wonsz » 27 sty 2009, 12:40

A co powiecie o tym?

Czuć tak jakby spalony plastik

Olej to Mobil S 10w40 półsyntetyk.

http://pl.youtube.com/watch?v=oPqMf_5cGNM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2008, 11:41
Posty: 17
Skąd: ŁÓDŹ
Auto: Mazda 323F BA '97 1.5

Postprzez xan » 27 sty 2009, 16:42

Ja jak swojego wczoraj odpaliłem to tak mi zakopcił ze musiałem chwilkę na podwórku poczekać bo nie widziałem nic w lusterkach. Dzisiaj było już lepiej coś w stylu tego co u Ciebie. Oczywiście chodzi o natężenie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 22:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez MariuS » 27 sty 2009, 16:51

wonsz – jak nic pierścionki :| u mnie też było tak samo, ale z czasem dymu przybywało...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez xan » 27 sty 2009, 16:58

Mariusz a u mnie? http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=67262&postdays=0&postorder=asc&start=20 W przedostatnim poście jest filmik 40 mb. Trzeba go chyba na dysk ściągnąć. Mógłbyś zerknąć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 22:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez MariuS » 27 sty 2009, 17:06

xan – ja tam jakimś specem to nie jestem, ale jest tu sporo doświadczonych i biegłych w tych sprawach osób, może oni się wypowiedzą, ale ja na swoim i przykładzie innych obstawiam na pierścienie, bo uszczelniacze to raczej takiego czadu by nie dawały...

mogłeś na YT wrzucić filmik- po kompresji zająłby jakieś kilkanaście Mb i szybko by się wgrał :D
Ostatnio edytowano 27 sty 2009, 17:16 przez MariuS, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez xan » 27 sty 2009, 17:16

Ty ile płaciłeś za zrobienie pierścieni? Hmm kiedy będą te czasy, kiedy będę mógł wreszcie nad stylistyką pomyśleć <co?> A jeśli chodzi o transfer to ja mam 100 kbps czyli max łącza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 22:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez MariuS » 27 sty 2009, 17:28

a ile wam łyka oleju? bo jeśli znośnie to może lepiej jeździć... u mnie to była konkret zadym ze siara odpalać było... :P

U Ciebie xan wygląda na to ze to też pierścienie...

ale to nic w porównaniu z tym co było u mnie

ja za remont silnika z częściami + rozrząd kompletny dałem koło 1300zł
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez xan » 27 sty 2009, 17:48

mariusz_sti napisał(a):ale to nic w porównaniu z tym co było u mnie

U mnie to loteria tak jak pisalem. Przeważnie jest tak jak teraz ale potrafi też nieźle przykopcić. Co do brania oleju to ciężko mi powiedzieć bo jeżdze tak średnio co 4 dni :) Jedyne co wiem to, że przez ostatnie 500km nic sie nie zmieniło na bagnecie a wlane mam do tej ósemki (tego wcięcia) A bez rozrządu ile dałeś? Ja rozrząd już wymieniałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 22:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez MariuS » 27 sty 2009, 17:58

ja robiłem wszycho razem, ale za same części do remontu dalem trochę ponad 500zł i wymiana pierścieni (częsci + robocizna) w większości przypadków mieście się w przedziale 1200-1500zł, ja dąłem trochę mniej, bo udało sie kuzynowi namówić znajomego emerytowanego mechanika do remontu
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323