Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez i am » 14 lut 2009, 14:51

caly czas o tym mowie;) kopcenie na bialo to rzecz normalna w chlodne dni, wszystko kopci w chlodne dni.
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 02:03
Posty: 164
Skąd: Bełchatów/Wrocław
Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM

Postprzez pazur_zks » 14 lut 2009, 14:52

Mi kopci na biało czy silnik zimny czy ciepły trochę przykapca bez szału ale jednak ubytek oleju w normie wina pogody te kopcenie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 18:33
Posty: 103
Skąd: Płock/Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA '94 1.5 DOHC 16V

Postprzez fazzi » 14 lut 2009, 15:45

pazur_zks Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodzącego. Sprawdź też czy nie bombluje. Jeśli tak to masz do wymiany uszczelkę pod głowicą.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez rizer » 14 lut 2009, 16:03

Witam!

Niedawno nabyłem Mazdę 323F 2.0 V6 i oczywiście musiała być czymś zalana bo jak tylko zmieniłem olej to zrobiło się okropnie. Auto bierze olej litrami, dymi jak dwusów, ale tylko jak dodam gazu, na zimnym po rozpaleniu nie puszcza niebieskiego dymu, dopiero po chwili leci para z siwym zabarwieniem, ale jak przegazuję to potem na czarno, a caly zderzak z tyłu mam zachlapany olejem. Mam pytanie ile będzie mnie kosztować naprawa tego i gdzie to zrobić w woj, podkarpackim, albo lubelskim?
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2008, 21:07
Posty: 71
Skąd: Korabina, Lublin
Auto: 323F BA 2.0 V6

Postprzez pazur_zks » 14 lut 2009, 16:31

fazzi napisał(a):pazur_zks Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodzącego. Sprawdź też czy nie bombluje. Jeśli tak to masz do wymiany uszczelkę pod głowicą.


Nie ubywa płynu ani nie bombluje chłodnice wymieniałem i często zwracam uwage na to :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 18:33
Posty: 103
Skąd: Płock/Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA '94 1.5 DOHC 16V

Postprzez butters » 21 lut 2009, 10:13

Witam

Powrócę do problemu z moją Mazdą BA 1.8 95', jak już pisałem bierze sporo oleju,co mniej więcej tydzień muszę robić dolewkę bo poziom oleju schodzi do około 1/4 bagnetu, problemy zaczęły się po wymianie oleju, teraz jeżdże na półsyntetyku Mobil 1 Super S, wcześniej nie mam pojęcia co było zalewane, jako że kupiłem samochód z Niemiec w grudniu ub. roku i nie znam historii auta. Dodatkowo zaobserwowałem również ubytki płynu chłodniczego, w 2 miesiące poziom spadł mi z połowy zbiornika do paru centymetrów ponad kreskę LOW. Mało tego na zimnym silniku po odpaleniu wydobywają się zbyt duże ilości białego dymu, poprostu kopci jak parowóz :| Załączam filmik ukazujący kopcenie. Udałem się z wizytą u mechanika [narazie bez samochodu], który radzi aby oprócz wymiany uszczelniaczy, przeszlifować głowicę oraz prowadnicę itp jednocześnie nie mówiąc jeszcze ceny za tę usługe. Chciałbym się zapoznać z opiniami na temat tego problemu, czy mechanik wysnuł słuszną teorię i jakie mogą być koszta takiej usługi.

http://www.youtube.com/watch?v=Mag_nLFcRK0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2008, 13:59
Posty: 270
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA BP 95'

Postprzez MariuS » 21 lut 2009, 10:53

butters napisał(a):Dodatkowo zaobserwowałem również ubytki płynu chłodniczego



czyli zapewne uszczelka głowicy

butters napisał(a):wydobywają się zbyt duże ilości białego dymu, porostu kopci jak parowóz ysz


rzeczywiście sporo , ale ja miałem więcej :D


butters napisał(a):który radzi


ja bym radził jednak zrobić kompletny remont z pierścieniami, jest kilka osób na forum które wymieniały same uszczelniacze i niewiele pomogło, jeśli chcesz zatrzymać samochód przy sobie trochę dłużej to ja bym tak zrobił – pocieszę Cię że ja robiłem remont i jestem ponad 4700km po remoncie i jest cacy ;) Też jak jeździłem po mechaniorach mówili że to uszczelniacze, ale niestety silniki w 323F Ba są
"specyficzne" i w znacznej większości winę ponoszą pierścienie, które się zapiekają
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez butters » 21 lut 2009, 11:04

Dzięki a jeśli można wiedzieć, ile kosztował Cię remont?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2008, 13:59
Posty: 270
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA BP 95'

Postprzez MariuS » 21 lut 2009, 11:06

wiesz, to co napisałem to tylko moje zdanie... a co do ceny- ja dałem ok1300zł wraz z częściami, płynami, kompletny rozrząd jeszcze wymieniałem i paski oprzyrządowania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez vit » 21 lut 2009, 13:36



Czy to kopcenie ustaje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez butters » 22 lut 2009, 08:03

vit napisał(a):Czy to kopcenie ustaje?


Po około minucie ustaje, z wydechu leci zdrowy dymek ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2008, 13:59
Posty: 270
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA BP 95'

Postprzez pazur_zks » 22 lut 2009, 11:17

Wczoraj w Gdańsku była ładna pogoda i nie kopciła mi już tak mazda ale np. w piątek jeździłem VW LT 2.5 TDI i było strasznie zimno to on kopcił jak lokomotywa więc wydaje mi sie że warunki atmosferyczne mają duży wpływ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 18:33
Posty: 103
Skąd: Płock/Gdańsk
Auto: Mazda 323f BA '94 1.5 DOHC 16V

Postprzez vit » 22 lut 2009, 14:42

pazur_zks wydaje mi sie ze masz racje. Poczekajmy aż mrozy zejda jak bedzie sie dzialo.
Myśle że nie ma sie czego obawiać w poprzednim moim aucie w zime kopci jak parowóz natomiast w ciepłe dni wszystko jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez butters » 22 lut 2009, 22:18

Dziś odpalałem 2 razy po długim postoju i nie kopciło no ale jak by nie było olej i płyn chłodniczy żre ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2008, 13:59
Posty: 270
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA BP 95'

Postprzez świeżak » 30 mar 2009, 15:24

Doradźcie mi jakie pierścienie i uszczelkę pod głowicę kupić?
Auto żre olej, dymi na niebiesko i biało, ale płynu chłodniczego nie bierze.
Pozdro!
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez novell » 30 mar 2009, 17:01

www.carspeed.pl

uszczelniacze zaworowe takoma, pierscienie rikeny. Uszczelki najlepiej oryginały.


Napisz mail do tej firmy z linka i odpiszą Ci z wyceną i rabatem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 19:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez fazi_1985 » 29 sie 2009, 14:31

Miasto: łódź
Auto: mazda 323f 95 r


PostWysłany: 28 Sie 2009 | 19:45 Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem Zmień/Usuń ten post
witam posiadam mazde 323 f 95r 1,5 90 koni i mam taki problem przy odpalaniu jak jest zimna mi kopci serwis stwierdził ze pierscionki a mechanik sprawdził cisnienie silnika i sprawdził czy niema gdzies wyciekow oleju i stwierdził ze uszczelniacze zaworowe wymieniłem je i nadal to samo kopci jak jest zimna z tym ze nie zawsze raz mniej raz więcej a nieraz wcale i zastanawiam sie co może być bo pierścionki kosztują 1150zł a gdzie robocizna i inne uszczelki a może lepiej jakiś uszczelniacz do silników kupić i śmigać czy to coś da a może serduszko wymienić bo autka nie chcę sprzedaćbo chorowałem 3 latka na nią aż wkoncu kupiłem
Początkujący
 
Od: 28 sie 2009, 20:27
Posty: 6
Skąd: łódź
Auto: mazda 323f 95 r

Postprzez jojek-1990 » 29 sie 2009, 14:53

rizer heh dokładnie taka sama sytuacje miałem z autkiem ,bylo spr. na stacji diagnostycznej i też nic nie zauwazyli heh a później jak dojechałem do domu to brał sobie 1l oleju na 200km no może na 250km a teraz akurat jestem w trakcie remontu silniczka i koszta jak przeliczyłem to ok. 2000zł robocizny niewliczam ponieważ remontuje sam teraz akurat czekam na panewki głowne :P i jak złoże to zobaczymy co sie będzie dziać:P a części oczywiście ze sklepu CARSPEED :P (polecam)

fazi_1985
No w serwisie napewno tyle za pierścionki zapłacisz :P ja bym na twoim miejscu zadzwonił do sklepu carspeed i nie zapłacisz więcej niż 400zł za pierścionki:P a to że kopci to raczej na 99% pierścienie bo skoro uszczelniacze nie pomogły to niewidze innego rozwiązania:P

pozdrawiam:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez fazi_1985 » 29 sie 2009, 15:09

dzięki za info jak masz więcej informacji na temat tejmadzi chętnie przygarne pozdro
Początkujący
 
Od: 28 sie 2009, 20:27
Posty: 6
Skąd: łódź
Auto: mazda 323f 95 r

Postprzez MariuS » 29 sie 2009, 15:53

fazi_1985 napisał(a):pierścionki kosztują 1150zł



dzxiwne, ja dawałem we wrześniu zeszłego roku ok 600zł w carspeed za pierscienie, uszczelnaicze i wszelkie uszczelki do remontuz5`tki....
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323