Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez xan » 27 sty 2009, 18:19

mariusz_sti napisał(a):(częsci + robocizna) w większości przypadków mieście się w przedziale 1200-1500zł

Jak dla mnie to masakra. Trzeba będzie szukać emeryta :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 22:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez vit » 27 sty 2009, 23:52

A powiem Wam od kad zaczołem garażować madzie kopcenie ustało ... Obroty spadły przy odpalaniu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 22:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez wonsz » 28 sty 2009, 07:23

Bo widocznie chodzi o to że nie stoi w tak niskich temperaturach. Zgaduje ;p

A czy na problem z pierścionkami pomoże choc troche przejście na olej 10w50 Midland albo Liqui Moly MoS2?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2008, 11:41
Posty: 17
Skąd: ŁÓDŹ
Auto: Mazda 323F BA '97 1.5

Postprzez xan » 28 sty 2009, 08:36

ja mam świeżo po wymianie na 15w40 mobila
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 22:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez xan » 3 lut 2009, 23:12

Odpaliłem dzisiaj mazdziawę tak po ok 4 dniach bezczynności i to co zobaczyłem przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Zero dymienia. Odśnieżałem samochód ok. 20 min i dymienie się nie nasiliło. Przejechałem ok 300m, poszedłem do kumpla na godzinkę i jak po powrocie odpaliłem silnik to już zaczęła 'kopcić'. Po przejechaniu ze 50 metrów w lusterku nie było już widać dymu.

Naczytałem się sporo o tym kopceniu, braniu oleju itd ale póki co wydaje mi się, że moja mazda nie bierze oleju i dodatkowo nie jest to chyba zależne od niskiej temperatury, skoro po odpaleniu było wszystko ok. Może ma ktoś pomysł co może być przyczyną dymienia u mnie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 22:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez sps-snipers » 4 lut 2009, 17:58

Jak ci kopci to sie nieprzejmuj. BVyleby płyn z chłodnicy nie znikał i sprawdż czy olej ubywa bo widze,że niedawno kupiłeś auto ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 17:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez xan » 5 lut 2009, 15:05

sps-snipers napisał(a):sprawdż czy olej ubywa bo widze,że niedawno kupiłeś auto oczko

No właśnie na tyle ile jeździłem to nie widać ubytków ale może zrobiłem za mało kilometrów. W week będę miał ponad 1000 więc sprawdzę. Zdziwiło mnie tylko to, że chyba nie zależy to od temperatury, skoro po 5 dniach stania na mrozie nie kopcił. A po przejechaniu 300m i odpaleniu po godzince tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 22:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez radomir » 8 lut 2009, 18:11

5500 kilosów na NPR – ach. Na nowym oleju (vavoline maxlife 10w) jakieś 1500-1600km. Od tej pory stwierdziłem wycieki przy aparacie zapłonowym, – kapało pod autem aż krople w garażu się robiły, mokra micha – raczej sama puszcza, tłusto pod głowicą – mama nadzieję że to z tego aparatu ... ogólnie niedbale poskładany silnik na [tiiit] po remoncie poprawkowym (ale za darmo!). Zużycie – oleju – około1,5 – 2 milimetrów na bagnecie od wymiany oleju – tj. około 1500km. Nie wiem ile to jest milimetr, jeżeli 100militrów, to nie jest źle, myślę, mam nadzieję, ze co najmniej połowa z tego to wycieki. Aparat już zrobiłem, z michą czekam aż nadejdzie czas wymiany oleju, szkoda wcześniej ją zrzucać. Co się dzieje z NPR – dam dam znać za jakiś czas.
Co nas nie zabije to wzmocni, najwyżej portfel mocno odchudzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 17:18
Posty: 104
Skąd: Poznań
Auto: 323f 1.5 '96r.

Postprzez novell » 9 lut 2009, 20:18

już ponad 1000km po remoncie, nie kopci, nie bierze oleju W OGÓLE... <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 18:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez MariuS » 9 lut 2009, 20:30

ja ponad 4000 i to samo :D – a i spalanie niższe, bo bagażnik lżejszy o bańkę z oliwą hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez mixR » 9 lut 2009, 21:29

haha a ja pisałem że bierze olej ale nie kopci – no to zaczęła i to na niebieskawo po odpaleniu :|
olej-midland
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 14:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez kast » 9 lut 2009, 22:00

midland – lipa nie ma to jak Castrol Magnatek polecam każdemu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 11:50
Posty: 62
Skąd: Łódz
Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC

Postprzez kast » 9 lut 2009, 22:01

mixR – kopci cały czas czy tylko rano na zimnym silniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 11:50
Posty: 62
Skąd: Łódz
Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC

Postprzez mixR » 9 lut 2009, 22:17

tylko po odpaleniu przez kilkanaście sekund
najpierw był to biały dym a teraz zrobił się niebieskawy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 14:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez xan » 9 lut 2009, 22:32

Ja też mam biały przez kilkanaście sekund a później przestaje. W tym czasie chmurka jest biała jak mleko, gęsta i daje na maxa całą rurą. Dodatkowo zauważyłem, że tak jest głównie (jeśli nie tylko) w wilgotne dni. Naczytałem się o tych kopceniach itd i już sam nie wiem co mam myśleć. Oleju nie bierze, płynu w chłodnicy też raczej nie ubywa. Ostatnio nawet rozmawiałem z pewną osobą, która poleciła mi sprawdzenie wtrysków czy przypadkiem nie podają za dużo paliwa. Orientuje się ktoś czy od źle wyregulowanych wtrysków mogą być takie objawy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 22:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez MariuS » 9 lut 2009, 23:01

raczej to pierścienie – jakby za dużo paliwa to dym byłby bardziej czarny, ale póki nie kopci mocno i nie łyka litrów to lepiej jeździć, chociaż nie powiem- po remoncie się na luzie jeździ :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez xan » 9 lut 2009, 23:35

Właśnie kopci mocno bo dym na całe podwórko i te stężenie tego dymu. Dlatego to wszystko mnie dziwi, bo skoro byłyby to pierścienie to czy nie powinno kopcić ciągle? Albo zawsze przy odpalaniu a nie tylko w wilgotne dni? W mojej sytuacji wolałbym być pewny tego, że coś kwalifikuje się do remontu, a odpalać go jak tak zadymi to trochę siara
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 22:16
Posty: 159
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F, DOHC 1.5 16V

Postprzez kast » 10 lut 2009, 08:10

jak kopci tylko rano to uszczelniacze do wymiany
Gbyby to były pierścienie to by kopciła cały czas
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 11:50
Posty: 62
Skąd: Łódz
Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC

Postprzez ralf8484 » 10 lut 2009, 08:57

kast napisał(a):jak kopci tylko rano to uszczelniacze do wymiany
Gbyby to były pierścienie to by kopciła cały czas

na to nie ma reguły mi kopciła tylko na zimnym silniku kazdy mówił ze napewno uszczelniacze a okazało sie jak zwykle ze pierscionki zapieczone
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 18:43
Posty: 133
Auto: była 323f jest avensis

Postprzez dragon123 » 10 lut 2009, 11:28

A takie mam pytanie remont robiłem jakieś 10 tys km temu i w tej chwili mi połyka 1L\ok 1500km:( A z rana jak odpalę auto to nie puszcza mi dymka nie to co przed remontem ,i tak se zastanawiam gdzie mi ten olej ubywa(zero jakichkolwiek wycieków) Ale tak sie zastanawiam gdy jak zakładaliśmy uszczelniacze to bardzoo ciężko wchodziły i nie powiem ale musieliśmy używać nasadki i z parę razy uderzyć młotkiem aby wskoczyły kupowałem uszczelniacze takomy...jest jakaś możliwość alby taka liość uciekała przez uszczelniacze :|
Jednak spełnianie marzeń jest piękne!!!!

Posiadanie 323F BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 22:19
Posty: 36
Skąd: Sokołów Młp
Auto: Mazda 323 F BA Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323