Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez mosa » 27 mar 2006, 11:42

lukasz 323C napisał(a): Są jeszcze na forum osoby, którym Z5 nie kopci i nie bierze 1 litra oleju na 1000 km to niech się odezwą myślę ze jeszcze na pewno ktoś się znajdzie.

Ja mam taką rocznik 98 krajowa. Obecny przebieg 160 tys km. Od 60 tys na LPG (wtrysk). Bierze ok 1,5l na 10000 km.
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2004, 12:05
Posty: 12
Skąd: Prawie Wa-wa
Auto: 323F BA Z5 98r

Postprzez amra » 27 mar 2006, 12:21

bartek_bart napisał(a):
amra napisał(a):U Jaksy przeczyszczono zawór EGR i od tamtej pory jest miodzio...


jaki koszt tego zabiegu??


Musisz zapytać bezpośrednio Jaksy, bo ja, szczerze mówiąc, nie wiem.

Dodam, że wcześniej miałam problem ze spadającymi obrotami przy hamowaniu (i to tak do 200-300), falowaniem na jałowym biegu itp. Od chwili przeczyszczenia EGR, przy hamowaniu obroty nie śmieją spaść poniżej 800 :) I mam nadzieję, że już tak zostanie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 21:38
Posty: 184
Skąd: Warszawa/Otwock
Auto: 323F BA 1.5 97r.

Postprzez bartek_bart » 27 mar 2006, 13:38

amra napisał(a):Dodam, że wcześniej miałam problem ze spadającymi obrotami przy hamowaniu (i to tak do 200-300), falowaniem na jałowym biegu itp.


u mnie dzieje się dokładnie tak samo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez Mumin » 27 mar 2006, 18:40

bartek_bart napisał(a):
amra napisał(a):Dodam, że wcześniej miałam problem ze spadającymi obrotami przy hamowaniu (i to tak do 200-300), falowaniem na jałowym biegu itp.


u mnie dzieje się dokładnie tak samo


Ja też to mam, choć nie aż tak drastycznie, ale już się umówiłem na wizytę u Jaksy. Mam nadzieję, że wszystko wróci do normy.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Angel » 28 mar 2006, 12:41

Skoro ceramizer nie pomaga, kopci dalej, więc moze wlac jakiegos motodoktora?Powiem tylko, ze zamierzam wymieniac pierścienie, ale nie teraz, nie mam kasy:/

Jakie skutki moze miec uzywanie takiego motodoktora?

Z tego co wiem, to po jego uzywaniu moze byc problem z odpalaniem w zimie, ale zanim to nastąpi to jeszcze troche minie, zresztą zawsze mozna wymienic olej, co o tym sądzicie?Jesli zamierzam i tak robic pierscienie, doktorek moze powaznie zaszkodzic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 17:59
Posty: 42
Skąd: L-ca
Auto: Była 323F 1.5,now focus 1.8ben

Postprzez sołtys » 28 mar 2006, 12:58

Angel napisał(a):doktorek moze powaznie zaszkodzic?


może przypchać kanały olejowe, i pogorszyć smarowanie, proponuje ci lepiej zalac ciut gęstrzy olej np 20W40, ale szczerze, ja przeździłem 7-8tyś km na tak dymiącym silniku, jeżdzij normalnie bardzo często sprawdzaj stan oleju, za siebie sie nie oglądaj jak zapalasz żeby nie psuć sobie humoru i zbieraj na remont szkoda kombinować.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez GofNet » 28 mar 2006, 15:15

Witam

Panowie... Przecież po mieście wiele takich aut jeździ. Bo to raz musiałem przełączać się z obiegu zewnętrznego na wewnętrzny, aby nie wąchać w kabinie zapachu palonego oleju? <jelen>. Wielu się tym nie przejmuje i wcale się tym nie dziwię. Jak ktoś kupił auto za 1.500zł i remon ma kosztować 1.000zł a auto czy przed czy po remoncie i tak będzie podobnie jeździć, to ludzie dają sobie spokój i dolewają oleju, jak paliwa, traktując to, jako standardową eksploatację.

Jak jesteś pewien, że będziesz remontował silnik, to lej olej i jeźdź. Pilnuj poziomu i się tym nie przejmuj. Szkoda trochę katalizatora i innych towarzyszących elementów, ale jak kata nie masz, albo chcesz go wywalić, to powodzenia.

Najbardziej jednak szkoda jest środowiska. Taka ilość syfu, jaka dostaje się do atmosfery i kabin innych kierowców może przerazić nie tylko ekologów!

Zrób tak, jak wspomniał sołtys. Zanim to zrobisz, sprawdź olej Midland MicroOil 10W-50 (gęściejszy, bo do silników z przebiegiem ponad 100kkm). Jak on nie pomoże, to zalej to najgęściejszym olejem silnikowym (do silników 4-ro suwowych), jaki będziesz mógł kupić. Bez remontu lepszego efektu raczej nie osiągniesz.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez sebas126 » 30 mar 2006, 08:00

Witam. Moja mazda 323 F BA 1,5 16V kopci tylko przy samym odpaleniu i na szczescie tylko przez jakies 5 min do czasu az sie zagrzeje. Wymienilem juz uszczelniacze zaworow bo myslalem ze to bylo przyczyna, bo faktycznie byly bardzo twarde i mogly nie uszczelniac prawidlowo. Ale troche sie rozczarowalem jak odpalilem auto i znowy zaczelo kopcic jak stara lokomotywa.Srednie zuzycie oleju to 0,6 na 1000 km. Jedno pocieszenie ze tylko do czasu az sie zagrzeje i po tym juz jest spox :) Chce zmienic olej z polsyntetycznego na mineralny albo dolac motodoktora, nie wiem co bedzie lepszym rozwiazaniem ??
sebas126
 

Postprzez Haszcz » 30 mar 2006, 09:04

Nie czyn tego bo tylko "uwalisz" silnik tym minerałem. Olej i tak bedzie brała tyle samo.
Ja bym sprobował Midland 10W-50. A moze nawet MOTUL 300V Competition 15W50.(sysntetyk!!). Wiecje info: http://ipsz.orfika.net/motul/#competition
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez Cysiek » 30 mar 2006, 09:22

sebas126 napisał(a):Chce zmienic olej z polsyntetycznego na mineralny albo dolac motodoktora, nie wiem co bedzie lepszym rozwiazaniem

Żadnych motodoktorów nie wlewaj. Bierze ci tyle samo co i mnie. Ja jeżdże na Mobil1 10w – 40 nie mam zamiaru zmieniać na minerał. Ten Motul to kosztuje 219 zł na Allegro <glupek2> <jelen> Nie ma sensu lać taki drogi olej.Ja bym spróbował z Midland 10W-50.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez mad_man » 30 mar 2006, 09:54

ee dalej meczycie ten temat... :/ jak juz gdies wspomnialem moja madzia tez kopci a z oleje to jest roznie, niby bierze niby nie... w sumie ten bagnet to jakis dziwny jest bo raz mi pokazuje ze jest sucho przejade sie gdzies, auto postoi i tym razem jest full dodam ze nie ubywa mi plynu chlodniczego ani nie dostaje benzyna do oleju poniewaz nie jezdze na benzynie :] a jesli juz to spalanie jest w normie, a dymek z autka jest normalny
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez Haszcz » 30 mar 2006, 11:08

Cysiek napisał(a): Ten Motul to kosztuje 219 zł na Allegro



<ups> :P
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez radzieta » 30 mar 2006, 12:10

Ja bym wlał Castrola GTX High Mileage 15W-40. 4l na allegro kosztują 65-77zł. Olej jest zaprojektowany do silników z przebiegiem ponad 100tys.km. Sam nie sprawdzałem ale ponoć ma zmniejszyć zużycie oleju. Za taką cene nie zaszkodzi spróbować.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2006, 21:06
Posty: 23
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5

Postprzez Cysiek » 30 mar 2006, 13:11

mad_man napisał(a):ee dalej meczycie ten temat...

Temat jest jak najbardziej na czasie <lol>
mad_man napisał(a):w sumie ten bagnet to jakis dziwny

Jest normalny. Tylko trzeba mierzyć rano i w tym smym miejscu. Ja zawsze mierze rano i w garażu przed wyjazdem ;)
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez ggumis » 30 mar 2006, 15:23

Witam mam małą zagadke! Madzia puszcza czasem "niebieskie obłoczki" po przejechaniu szybko przez rondo lub po gwałtownym skręcie np na skrzyżowaniu. Kawałek się przejedzie po prostej i po chwili auto troche przymuli i widać w lusterku przez moment "niebieski obłeoczek". Puszcza też czasem przy odpalaniu na zimnym silniku. Czy można w Z5 wymienić uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy? Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2005, 00:13
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V

Postprzez GofNet » 30 mar 2006, 16:24

Haszcz napisał(a):Ja bym sprobował Midland 10W-50
To jest jeden z gęściejszych i za razem syntetyczny olej silnikowy. Wycieków po nim być nie może, bo jest gęściejszy, niż niejeden semisyntetyk. A dodatkowo nie spowoduje osadzania się nagaru na wewnętrznych ściankach i elementach silnika. Warto go zalać. U mnie oleju nie bierze, ale profilaktycznie zalałem ten właśnie silnik i nie narzekam. Może na zimę jest jak dla mnie :P trochę zbyt gęsty, ale ani razu nie musiałem doładowywać akumulatora – nawet w największe mrozy! Latem, jak znalazł dla aut z nałogiej olejowym... hahaha

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Haszcz » 30 mar 2006, 16:40

Jak koledze bierze 0,6 na 1000 km to zaden ojej tu zanacząco nie pomoze, ale mimo wszytko powinno byc lepiej niz było :)
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez Puhcio » 30 mar 2006, 17:04

ggumis napisał(a):Czy można w Z5 wymienić uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy


Można, ale to nic nie da.

W przypadki Z5 konieczna jest w 99% wymiana pierścieni olejowych.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez kamilos83 » 19 kwi 2006, 23:56

Zakupiłem swoją mazdę miesiąc temu i po wymianie oleju na półsyntetyk mobila 10w40, zaczął czasami kopcic(czasami zwykly szary dym, a ostatnio ma lekko niebieską barwę), teraz zjawisko się nasililo i postanowilem sprawdzic stan oleju- przejechane od wymiany oleju 1000 tys km..okazało się że bagnet był suchutki , poprostu ani śladu oleju..wlalem ok. 0,7 l i na bagnecie pokazało dokładnie jak zaraz po wymianie oleju( czyli tak jak by miał zalane 3,5 l???). Nie widzę żeby jakoś wyciekał olej, a żeby spaliłgo tyle też dziwne. Moje pytanie jest czy jest to wina uszczelniaczy, pierścieni? i jaki może byc koszt naprawy tego w mojej mazdzi? Może żle zrobiłem że zalałem półsyntetykiem- nie wiem na czym wcześniej jezdził..Może zalać go mineralnym? Głównie to interesuje mnie ewentualny koszt naprawy..
Początkujący
 
Od: 20 mar 2006, 18:50
Posty: 10
Skąd: warszawa
Auto: mazda 323f 94r 1,6 16v lpg

Postprzez Cysiek » 20 kwi 2006, 08:54

kamilos83 napisał(a):czyli tak jak by miał zalane 3,5 l

Do niej wchodzi chyba 3,17l z filtrem

kamilos83 napisał(a):Głównie to interesuje mnie ewentualny koszt naprawy..

W warszawie napewno koszt bedzie większy.
Proponuje podjechać do Jaksy ;) łebkski gość i ma pojęcie o tych autach :D W wawie lepszego nie ma
Co do kosztów
Pierścienie RIK 185zł z Hipola, uszczelka pod głowice tylko Ori 204,40zł uszcz pod pokrywe zaworów tylko ori 27,73zł z Aso w warszawie na ulicy Puławskiej, uszczelniacze zaworowe Takoma z hipola i reszta uszczelek. Ja za robote zapłaciłem 150zł + planowanie głowicy i wymiana uszczelniaczy 100zł dochodzi olej i filtry. Pare pierdołek doszło ale ich nie pisze.Napisałem ci te główniejsze rzeczy. Powinieneś się zmieścić w 1300zł.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323