Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez GofNet » 28 lis 2007, 00:32

     Przed kupnem auta trzeba wejść na FORUM i
szpynda napisał(a):wszystko jasne

     Na FORUM widziałem gdzieś podobny problem. Nie pamiętam szczegółów, ale zdaje się, że chodziło o łożysko oporowe w sprzęgle. Możliwe również, że masz źle ustawiony skład mieszanki/obroty biegu jałowego, zapłon...

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Bahamut » 28 lis 2007, 13:40

iiyama napisał(a):przedmówca ma racje no i dajcie sobie spokój z tym kopceniem (no cóż mazdy tak mają)
czy to spalony olej czuć
czy to kopci jak koparka
albo że wyrzuca coś tam jeszcze z rury wydechowej
(miałem, przeżyłem i żyje dalej)
nieprzeimować sie tylko jeżdzić, a usterek można poszukać w aucie u sąsiada jak wam sie nudzi, hehe


Aż się zbulwersowałem, jak to przeczytałem =D

Mazda wcale nie musi kopcic "bo Mazdy tak mają"... Ja również odkupiłem Mazdę rocznik 95 i nie kopci... Mazdy, które widuje na ulicach również nie wydają się "kopcić", więc nie zwalaj tego na tą WSPANIAŁĄ markę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 14:39
Posty: 46
Skąd: Gdynia
Auto: 323f BA Z5

Postprzez Straight Edge Boy » 28 lis 2007, 15:20

jesteście PRZEWRAŻLIWIENI !!!

jak widzę BA na ulicy to obserwuję aż mi nie zejdzie z oczu i jeszcze nie widziałem , żeby jakaś kopciła [/b]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 23:17
Posty: 44
Skąd: częstochowa
Auto: mazda 323 F 95r

Postprzez soul » 28 lis 2007, 16:28

ja od kupna swojej przejechalem juz okolo 5tys km i nie wziela ani grama... zadnego kopcenia itp itp takze nie ma ze mazdy tak mają :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez ggumis » 29 lis 2007, 02:54

ja mam pierścienie CTI i jak narazie jest dobrze (prawie rok od remontu) owszem oleju ubywa trochę ale 10tys przejedzie jak sie naleje do pełna przy wymianie (olej półsyntetyczny 10W40) Przed remontem silnik palił 0,8 litra na 1000km :| <killer> Dodam ze przy wymianie pierścieni warto wymienić uszczelniacze zaworowe. Niski koszt (5zł X 16 sztuk producent to chyba Ajusa) a olej też tamtędy może uciekać.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2005, 00:13
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V

Postprzez makuus » 2 gru 2007, 23:39

Kopci mi przy zapalniau tylko jakies 8sekund. Czy dolac "ceramizer"?? Pomoze to?? Nie stac mnie na remont silnik jak czytam na forum jakie sa koszty :| Mozna tak jezdzic??


POMOZCIE MI!! <killer>
Początkujący
 
Od: 16 sty 2007, 12:21
Posty: 4
Skąd: Kobyłka
Auto: Mazda 323c 1.5 DOHC 1996r

Postprzez Adasbb » 3 gru 2007, 16:29

Ale jak kopci, na biało? Na niebiesko? Na czarno? Sprecyzował byś bardziej swoje pytanie.

Jak na niebiesko to albo uszczelniacze zaworowe albo pierścienie albo to i to. Dużo Ci oleju zjada? Jeśli śladowe ilości to na pewno uszczelniacze zaworów :) Też mi tak kopci i się tym nie przejmuje jak wielu :) Jakbyś przeczytał wszystkie 32 strony to byś sam wywnioskował co Twojemu silnikowi dolega.

Natomiast jeśli kopci na biało to pozostałości wody w układzie wydechowym odparowuje, jeśli zaś bardzo mocno kopci na biało i cały czas to sprawdź czy Ci płynu chłodniczego nie ubywa bo może być wywalona uszczelka pod głowicą.

Jeśli kopci na czarno to podejrzewam, że dawka paliwo-powietrze jest nieodpowiednia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez szpynda » 3 gru 2007, 18:59

Witam!5 dni po wymianie silnika mialem piekny dzwon na skrzyzowaniu.Mazda do kasacji najprawdopodobniej.Tutaj nie oplaca sie tego naprawiac.Takze to byla moja krotka historia z 323F ale nie koniec z Mazdą bo w Polsce czeka MX6 :)
Pzdr!!!

P.S. A tu w Irlandii muszę dorwać RX7!
freestyle
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 08:35
Posty: 127 (10/4)
Skąd: Malbork
Auto: MX6'92 2,5l 24V KL;323F'97 1,5

Postprzez Piterk » 3 gru 2007, 20:02

Witam.
Dzis wlasnie moje auto poszlo do mechanika. Po rozebraniu silnika stiwerdzono, standardowa usterek tego silnika w postaci zapieczonych pierscieni. A ja ludzilem sie ze moga ta byc tylko uszczelniacze. :)
PO dokladnych pomiarach nie stwierdzono, zadnych nadwymiarow, zuzycia tlokow, panewek glownych.
Pierscienie juz do mniej jada z Hipola (pierscienie Teikoku bo innych oprocz CTI nie moglem znalezc), panewki korobowodowe i komplet uszczelek juz mam. Mam nadzieje ze po remoncie bedzie ok.

P.S. Poza tym moja Mazda nie palila ogromnych ilosci oleju, dymila z rana przy odpalaniu oraz po ostrym dodaniu gazu. Jednak musialem rozebrac silnik gdyz na 4 cylindrze stopien sprezania wynosil zaledwie 3 i nie bylo dokladnie wiadomo co sie dzieje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2006, 12:31
Posty: 17
Skąd: Tczew
Auto: Mazda 323f BA 1996r. 1.5

Postprzez Artiks » 3 gru 2007, 21:32

Mumin napisał(a):O czym tu w ogóle dyskutować
Inaczej zaśpiewasz jak i ciebie to kiedyś spotka <lol>
Piterk napisał(a):pierscienie Teikoku bo innych oprocz CTI nie moglem znalezc
Są jeszcze NPR-bardzo dobre japońskie zamienniki .
Straight Edge Boy napisał(a):widzę BA na ulicy to obserwuję aż mi nie zejdzie z oczu i jeszcze nie widziałem , żeby jakaś kopciła
tak to sobie możesz patrzeć , BA z padniętymi pierścieniami stawia rano taką zasłonę, że sąsiad nie odnajdzie swojego auta na parkingu :D Szkoda że tego nie sfilmowałem jak moja dymiła to byście zmienili światopogląd i wybili sobie z głowy teorie z pracą kata i odparowywaniem wody :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Mumin » 3 gru 2007, 22:15

ArtX napisał(a):
Mumin napisał(a):O czym tu w ogóle dyskutować

Po pierwsze pisałem o odróżnianiu pary wodnej od dymu i wielkiemu zdziwieniu co niektórych, że w chłodne dni coś "kopci". Nie lekceważę tego problemu bo wiem, że jest poważny.
Po drugie, też miałem problem znikającego oleju i... sprzedałem Mazdę i chyba prędko do tej marki nie wrócę zwłaszcza jak się czyta co się dzieje z 6-kami, które miały być takimi świetnymi autami. Zawiódł mnie ten samochód, nie tylko ze względu na problem olejowy.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez nicek777 » 8 gru 2007, 16:18

Co mam robic?? Zalalem Mobila 10W40 tyle ze troche za duzo bo na bagnecie bylo 2-3mm ponad full (zalalem nawet niecala 3,5l wiec powinno byc ok) po przejechaniu 800km jest 2-3 mm ponizej FULL czyli gdzies w 3/4 miarki. Z rana kopci na niebiesko ale i nie zawsze. Czy nastepnym razem zalac gestszy olej czy moze dodac ceramizera czy moze zbierac pieniadze na remont silnika :D. Poradzcie cos. Z gory dzieki. (Mazda przejechala 600/800 z tych kilometrow w trasie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez BratCukierka » 8 gru 2007, 16:25

ArtX napisał(a):Piterk napisał:
pierscienie Teikoku bo innych oprocz CTI nie moglem znalezc
Są jeszcze NPR-bardzo dobre japońskie zamienniki .


Ale z tego co się orientuję to Teikoku to stare RIKeny (takie informacje znalazłem w necie na innym forum w temacie dotyczącym remontu hond)...a te miały wyrobioną markę :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Lukano » 10 gru 2007, 11:36

BtatCukierka nie ma jak Czesio w avatarku :) To jest gość :) Ale sorry za OT. Już wracam do pytania.
Od wymiany przejechałem jakieś 10500 w tym momencie. Ubyło mi oleju z max do prawie minimum.
Sprawdzał ktoś kiedyś ile jest w B6 w mx-3 od max do min ?? Nie chce już dolewać, żeby sprawdzić bo już czas wymiany nadszedł. Nie dawno wymieniałem uszczelniacz pod aparatem. Teraz po zmianie oleju sprawdzę ile tędy ubywało.
Zasłony dymnej za sobą nie zostawia ;)Więc teraz chcę przejść z pół na pełnego syntetyka Castrol magnatec.
I nada nie wiem czy można na nim robić większe przebiegi??W serwisie volvo na tym oleju kazali wymieniać po 20kkm dopiero.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez GofNet » 10 gru 2007, 19:28

Lukano napisał(a):B6 w mx-3 od max do min
     0,8l

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Lukano » 11 gru 2007, 09:53

GofNet napisał(a):
Lukano napisał(a):B6 w mx-3 od max do min
     0,8l

Pozdrawiam
..::GofNet::..


Jak zwykle nie oceniony GofNet :) Dzięki. !!! Encyklopedia wiedzy :)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez satyriasis » 2 sty 2008, 13:53

hmmm.. mam podobny problem co kolega. tylko ze u mnie jak odpale rano i postoi okolo 10 godzin to wieczorem tez troche zakopci. U mnie przeważa dym biały, (chyba ze jest to bardzo jasny niebieski) i tez przez jakies 5-10 sekund a potem juz jest normalnie.

Wlałem w niego Ceramizera, myślałem ze to pomoże, niestety nadal kopci, moze troche mniej/krucej, ale nadal kopci:( Myślałem ze mu to pomoże. Napewno pomogło na prace silnika, chodzi ciszej;) ale na kopcenie niestety nie za bardzo. Aha Oleju bierze naprawde mało – tak jak przystało na 13latka. może na jakieś 300km weźmie 0,1 ml


Moze ktoś mi napisać czy sam mógłbym zmienić mu uszczelki, czy moze nie brać sie za to i oddać sprawe w rece fachowcowi? Jeśli dym jest biały czyli para wodna to skąd sie ona bierze? I dlaczego kopci tylko przez pare sekund a potem jest normalnie? Z góry dzieki za odpowiedzi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2007, 16:13
Posty: 5
Skąd: biała podlaska
Auto: 323F,rok 1994,silnik 1.5, benz

Postprzez GofNet » 3 sty 2008, 00:43

satyriasis napisał(a):dlaczego kopci tylko przez pare sekund a potem jest normalnie?
satyriasis napisał(a):zmienić mu uszczelniacze
satyriasis napisał(a):oddać sprawe w rece fachowcowi
Biały dym – para wodna.
Niebieski dym – olej silnikowy.
Biało-niebieski dym – krakersy...

Powodzenia
..::GofNet::..

PS. Poczytaj więcej na FORUM – byłooooo, ojjj bybłooooo.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez gejzer » 3 lut 2008, 09:00

mi z rana też kopci na niebiesko przez parę sekund..
ale mam jeszcze taki przypadek.. że jak już się rozgrzeje silnik i przejedzie się te kilkadziesiąt km po skręceniu w lewo i dodaniu gazu za zakretem na 2 zostawia chmure za samochodem.. ale tylko przy skrecie w lewo.. :/ dlaczego tak się dzieje...?
dodam jeszcze że jak chcę przyspieszyć właśnie na 2 po zakręcie w lewo z tą chmurką to samochód tak jak by nie miał siły ciągnąć..ale przykopci i pojedzie dalej już normalnie.. :/
co to jest?
w poniedziałek zdaję samochód do mechanika..
pǝǝdsɐpzɐɯ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 13:11
Posty: 79
Skąd: WWL : Wołomin
Auto: 323F BA '97 1.5 16V
Noble Green

Postprzez michal13 » 5 lut 2008, 22:22

Witam wszystkich,czytam posty i jestem załamany, w sobotę wymieniłem olej w madzi z pełnego syntetyka na półsyntetyk.W niedziele rankiem zapaliłem i zdziwko ,(przez chwile myślałem,że coś wysiadło pali się czy co)taki dym że mała głowa.Ale z tego co widze to standard wszystkim kopci.Przed wymianą dolałem jakieś 1 litra oleju na 10tys.km.wiec w normie, przejechane 174 tyś (oficjalnie :D na liczniku) do tej pory nawet chmurki nie puściła a tu ni z gruchy ni pietruchy pociągnęła, włosy mi stanęły na głowie.Więc z tego co czytam to remoncik nie czeka pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 sie 2012, 13:57
Posty: 6
Auto: Mazda 6 liftback 2002r.
2,3 benzyna manual

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323