ABS – Czemu nie wyświetla kodu błędu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez wgrzelka » 27 wrz 2005, 14:55

Nie działa mi ABS. Mostkuje odpowiednie piny w złaczu diagnostycznym, podłaczam kontrolkę, przekręcam kluczyk w pozycję ON i dioda świeci światłem ciągłym. Na wyjściu jest ciągle stan wysoki – nie wyświetla żadnych błędów (postępuje zgodnie z instrukcją podaną na tej stronie). Czy powinno się tak dziać ? Czemu nie wyświetla kodu błędu ?
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2005, 15:57
Posty: 9
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 98'

Postprzez Briareos » 27 wrz 2005, 16:24

A skąd wiadomo że nie działa? Zablokowałeś koła przy hamowaniu?
Przejdź jeszcze do KOER (zapal silnik) ale wygląda na to że nie masz żadnych błędów zapamiętanych w sterowniku.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez wgrzelka » 27 wrz 2005, 16:44

ABS nie działa bo blokuje koła przy hamowaniu, świeci się kontrolka ABS cały czas. Dodatkowym objawem jest to iż przełącznik pyknie 3 zamiast 2 razy (taki przełącznik przymocowany do pojemnika z wodą do chłodzenia silnika – jest w nim cewka. Nawet próbowałem go ręcznie przełączyć ale to nic nie daje).
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2005, 15:57
Posty: 9
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 98'

Postprzez Briareos » 27 wrz 2005, 17:45

Sterownik ABSu ci odpina system wykonawczy przekaźnikiem po wykryciu błędu – stąd się cały czas kontrolka świeci. I mówisz że ręcznie to przełączałeś...? :| No... jest to ciekawy pomysł, nie powiem.
No nic, mam inne pytanie: Diodę podłączyłeś pod B+ i FBS?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Paweł » 27 wrz 2005, 18:30

Moze byc tak, ze ABS CU is dead.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez newbie » 27 wrz 2005, 18:48

Briareos napisał(a):No nic, mam inne pytanie: Diodę podłączyłeś pod B+ i FBS


A co z "lampką w szafie"? Znika? :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Piotr Wozniak » 27 wrz 2005, 19:35

czesc,
nawet jesli nic nie wyswietla to sprobuj zrobic procedure kasowania bledow, probowales?

tco_tm– masz gifa super cool! <lol>

pozdrowienia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez tadziol » 27 wrz 2005, 19:50

Procedura kasowania na d.... , jeśli ABS jest uszkodzony.W pierwszej kolejności odczyt DTC,a potem naprawa i reset.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Briareos » 27 wrz 2005, 20:28

"Lampka w szafie" nie znika, ale może akurat nie obserwował. Pisał o diodzie – zapytać można.
Mam jeszcze jeden wesoły pomysł – a weź na chwilę bezpiecznik ABSu wyjmij i sprawdź czy cokolwiek się zmieni. To powinno wygenerować błąd.

EDIT: Muszę przyznać że nieszczególnie mnie bawi ten dopisek w profilu – autor jak rozumiem wolał pozostać anonimowy? Co będzie następne, wycieczki osobiste? Głuche telefony?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez wgrzelka » 27 wrz 2005, 20:59

A więc tak: Jak przełącze ręcznie przekaźnik to lampka ABS-u nie gaśnie :( hehhe. Jak skasować błędy silnika i skrzyni to wiem (odłączyć masę i trzymać 20 s. pedał hamulca), ale jak skasować błedy z komputera ABS to nie wiem – proszę o link lub treściwą instrukcję. Jeśli chodzi o CU ABS-u to chyba będzie sprawne (mam nadzieję) bo ABS mi chodził. Objaw był następujący: raz chodził, raz nie. Wyłączał się w trakcie jazdy lub nie działał od momentu odpalenia fury. Czasami jak odpaliłem i jeździłem to chodził cały czas. Aż w końcu zamilkł na wieki [cenzura] mać :/. A ztym bezpiecznikiem to sprawdzę jutro.
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2005, 15:57
Posty: 9
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 98'

Postprzez Paweł » 27 wrz 2005, 21:01

wgrzelka napisał(a):ale jak skasować błedy z komputera ABS

Jest na forum. http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=48946#48946
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez wgrzelka » 27 wrz 2005, 21:11

:) hehhe sam to napisałeś:

Odłączenie akumulatora nie jest sposobem na skasowanie DTC. Prawidłową techniką jest użycie komputera serwisowego lub odłączenie zwory TEN+GND w czasie, kiedy wyświetlane są kody. Taka metoda nie kasuje pamięci KAM, w której zapamiętywane są współczynniki modyfikujace mapy wtrysku, zapłonu, etc.

Ale jeśli żadne błedy nie wyskakują to czy to coś da ?
<glupek2>
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2005, 15:57
Posty: 9
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 98'

Postprzez wgrzelka » 27 wrz 2005, 21:13

Chyba muszę <ganja>
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2005, 15:57
Posty: 9
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 98'

Postprzez Paweł » 27 wrz 2005, 21:21

wgrzelka napisał(a):Chyba muszę ganja

Chyba musisz... :)

W linku, ktory wyzej podalem jest napisane, ze procedura kasowania DTC ABS'u jest odmienna od kasowania DTC ECM i PCM. Musisz uzyc i zwory i hamulca.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez wwy » 27 wrz 2005, 21:33

wgrzelka ja myślę, że ABS doświadczył mnie dość dotkliwie. Jak sprowadziłem Madzię, to miałem (jak się okazało) walnięty komputer ABSu, ale licznik jeszcze parę miesięcy działał, więc coś w nim jeszcze dychało, choć w końcu padł i licznik.
Wymieniłem komp. i jak ręką odjął, lampka na zegarach zgasła, licznik zaczął wskazywać i nie błokowało kół, hehe.

Ale niestety ze 2 miesiące temu zdarzyło mi się (jak czesto z resztą) zawracać z ręcznym i zapaliła mi się lampka ABSu. I tak po tym zdarzeniu raz się uzbrajał, raz nie – podobnie jak u Ciebie.
Wypluwał błąd czujnika w tylnym kole. I tak jeździłem raz mając ABS, a raz go nie majac. W końcu padł ten czujnik kompletnie i właśnie dziś zamontowałem sprawny, ale szukałem go ok. miesiąca...

Nie jestem znawcą tematu, ale stawiałbym na czujnik lub naderwany przewód czujnika.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2004, 16:52
Posty: 39
Skąd: Wyszków / Jabłonna
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm

Postprzez magicadm » 27 wrz 2005, 22:45

wwy napisał(a):W końcu padł ten czujnik kompletnie i właśnie dziś zamontowałem sprawny, ale szukałem go około miesiąca...
Ile koszował ten czujnik?
Nowy czy używka?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez wwy » 28 wrz 2005, 00:39

Używany od SpyKee'a za 125zł.
Ale sprawna używka, to taka rzadkość, jak dziewica w wieku 20 lat... <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2004, 16:52
Posty: 39
Skąd: Wyszków / Jabłonna
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm

Postprzez wgrzelka » 28 wrz 2005, 08:08

Hmm, komputer – zaczynam się do tego przekonywać – może i on padł. Ale mam jeszcze jedną ciekawostkę: Jak mostkuję GND i TBS, to nic się nie dzieje i to jest główny problem odczytania błędów. Wygląda na to, że w ogóle te piny nie są dostępne, jakby w ogóle nie działały. Mogę je zmostkować, zacząć test, rozłączyć podczas testu i nic. Dioda jak się świeci, tak się świeci i nic pokazać nie chce. Mam już mały wkurw na to wszystko. Pomocy !!!!! bo rozwalę to badziewie :(. Normalnie zaczynam się zastanawiać, czy nie sprzedać tej furki i kupić sobie 323 ale ze znakiem BMW na początku (pomińmy ten wątek BMW).
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2005, 15:57
Posty: 9
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 98'

Postprzez magicadm » 28 wrz 2005, 08:25

wgrzelka napisał(a):bo rozwale to badziewie :( .
A możesz zmierzyć miernikiem, czy przed mostkowaniem z GND jest jakiś potencjał (napięcie) na TBS ??

Lub czy jest masa na GND (mam nadzieje, że GND to skrót od Masa).

Może masz problem z okablowaniem złącza diagnostycznego...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez wgrzelka » 28 wrz 2005, 10:09

Może i są to kłopoty z złaczem diagnostycznym. Dzisiaj będę sprawdzał, czy GND jest masą i czy jest gdzieś jakiekolwiek napięcie. Wczoraj sprawdzałem opór miedzy GND a TBS i jest, wynosi 10,7KΩ. Więć chyba jest tak, jak być powinno. Jeszcze jedno pytanie: Gdzie jest komputer główny, sterujący i gdzie jest komputer od ABS? Jak będę wiedział, to sprawdzę, czy kostki są dobrze połaczone i sprawdzę sobie, czy jakiś kabel nie jest upierdzielony.
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2005, 15:57
Posty: 9
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 98'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323