Jako że na forum nie znalazłem fotorelacji z wymiany rozrządu w V6 (K8, KF, KL)
Ta dotyczy wymiany w 323F BA KL
Zaczynamy
Szykujemy miskę o pojemności 5l i odkręcamy korek spustowy z chłodnicy nasadka 10 + kardan i przedłużka lub duży śrubokręt krzyżak
Jak spłynie płyn z chłodnicy zdejmujemy górny wąż chłodnicy – więcej miejsca
Luzujemy śruby koła prawego i podnosimy auto stawiamy na kobyłce bezpieczeństwo jest ważne

odkręcamy 3 śruby klucz 10 od osłony pod silnikiem i zdejmujemy
Przed zdjęciem pasków osprzętu luzujemy 4 śruby koła pompy wody klucz oczkowy 10
Luzujemy rolki napinające paski klucz oczko 17
alternator + kompresor klimy
wspomaganie + pompa wody (czerwone)
Wykręcamy śruby napinające nasadka 10
żółte kółko
tą rolkę możemy odkręcić i zdjąć łatwiej pasek zdjąć
i zdejmujemy paski
Następnie odkręcamy napinacz paska alternatora nasadka 12 i wyjmujemy
odkręcamy kółko pompy wody
i luzujemy śrubę na wale klucz 21 mocna grzechotka przedłużka zakładamy na śrubę opieramy przedłużoną całość o wahacz i strzelamy z rozrusznika za 2gim strzałem powinna się poluzować
Podpieramy silnik najlepiej chyba pod śrubę spustową
i odkręcamy 3 nakrętki nasadka 17 + przedłużka od łapy przy rozrządzie
rozpinamy szarą kostkę od czujnika położenia wału
Odkręcamy 14 śrub od osłon rozrządu (czerwone) i wyjmujemy oraz bagnet od oleju z obudową
w żółty otwór wchodzi napinacz paska alternatora
Po zdjęciu osłon
Ustawiamy koło zębate na wale na znaku
i sprawdzamy czy znaki na wałkach się zgadzają
przednia głowica
tylna głowica
2 dodatkowe znaki pomocnicze
odkręcamy 3 śruby nasadka 14 od łapy silnika
Bierzemy się za zdejmowanie paska i reszty
Odkręcamy 2 śruby napinacza hydraulicznego nasadka 12 dolną później górną
i zdejmujemy pasek
odkręcamy 2 rolki prowadzące (czerwony) nasadka 14 i rolkę napinającą (zielony) imbus chyba 8
Z miski do której wcześniej zlewaliśmy płyn przelewamy do jakiejś butelki lub bierzemy drugą miskę i podstawiamy pod pompę
luzujemy 5 śrub trzymających pompę wody (czerwone) zielony otwór od śruby łapy i czekamy aż zleci cały płyn z bloku, odkręcamy i wyjmujemy pompę
Składanie całości
Zakładamy nową pompę z uszczelką i przykręcamy śruby siła 19-25Nm
Przykręcamy rolki prowadzące 38-51Nm oraz rolkę napinającą 38-44Nm
Zakładamy pasek rozrządu
Zaczynamy od rolki na wale przyda się osoba która przytrzyma pasek żeby nie przeskakiwał i zakładamy dalej do góry przeciwnie do kierunku wskazówek czyli
wał
rolka prowadząca
głowica przednia
rolka prowadząca
głowica tylna
rolka napinająca
Ręcznie naciągamy pasek za rolką napinającą, jedna osoba trzyma napięty pasek druga sprawdza czy wszystkie znaki się zgadzają
Jeżeli nie to poprawiamy ustawienia wałków pomagając sobie kluczem oczkowym 14 lub 17 (nie pamiętam) i do skutku jeżeli wszystkie znaki się zgadzają przykręcamy napinacz hydrauliczny i wyciągamy zawleczkę
Wykonujemy 2 obroty wałem i ponownie sprawdzamy znaki jak ok składamy dalej
Przykręcamy łapę do bloku 3 śruby nasadka 14 siła 44-60 Nm
Zakładamy osłony rozrządu oraz bagnet z obudową i przykręcamy śruby 7.9-10.7Nm
Zakładamy łapę między poduszką a blokiem
I przykręcamy 3 nakrętki nasadka 17 siła 75-104Nm
Zakładamy koło pasowe na wał i przykręcamy nasadka 21 2 długie przedłużki i klucz dynamometryczny
druga osoba wsiada do auta wrzuca 4 bieg i wciska hamulec do oporu a pierwsza przykręca śrubę 157-166Nm
Przykręcamy napinacz paska alternatora 19-25 Nm
przykręcamy koło pompy wody
Zakładamy pasek wspomagania pompy wody i przykręcamy rolkę oraz napinamy pasek
zakładamy pasek alternatora i kompresora klimy i napinamy
Dokręcamy teraz śruby od koła pompy wody 7.9-10.7Nm
Zakładamy i przykręcamy dolną osłonę silnika 7.9-10.7Nm
Zakładamy koło przykręcamy nakrętki i opuszczamy na ziemię dociągamy śruby koła 89-117Nm
Dokręcamy śrubę spustową chłodnicy 7.9-10.7Nm i zalewamy układ płynem chłodniczym przez wlew przy rozrządzie odpalamy silnik i odpowietrzamy układ
Ja używam lejka który zakładam na wlew i czekam do 2giego włączenia wentylatora w międzyczasie będzie widać uciekające powietrze z układu
gasimy silnik zakręcamy korki
Mam nadzieje że w miarę logicznie i przystępnie opisałem cały proces w razie jakichś błędów to się poprawi
Podziękowania dla Krzyśka za możliwość skorzystania z garażu
EDIT by Marek: Obrazki przeniosłem na serwer MS aby nie zginęły