Mazda 323F BA 2.0 – swap przednich hamulców z Mazdy 6
1, 2
Generalnie rzecz biorąc prosta robota
Po zakupie zacisków rozbieramy zaciski an części pierwsze, czyścimy wszystko dokładnie piaskujemy lub w przypadku braku takiej opcji czyścimy druciana szczotka i papierem ściernym, odtłuszczamy, malujemy. Później przy składaniu, smarujemy prowadnice i składamy do kupy razem z klockami. Rozpychamy w środku tak by zmieściła się tarcza młotkiem lub jakimś szerokim kluczem tak by nie zniszczyć klocków.
Zabezpieczamy samochód przed osunięciem (ręczny, podkładki pod kola, skrzynia na biegi itd itd )
Poluzujemy koło, podnosimy autko na podnośniku i ściągamy je.
Porównanie wielkości i budowy zacisków. ( niebieskie KF, czerwone M6)
1 i 2 odkrecamy śruby. 2 jest ponizej.
Zacisk można sobie opuścić i niech sobie wisi na przewodzie. Będzie nam później łatwiej i szybciej przełożyć wężyk i minimalna utrata płynu.
Następnie na miejsce starego zacisku zakręcamy nowy M6, pamiętając o założeniu na każda śrubę podkładki. Potrzebna jest ona do tego by śruba za bardzo się nie wkręciła i nie oparła nam sie o tarcze powodując jej blokadę. Zaciski z M6 maja troszkę cieńsze mocowanie niż w KF co powoduje głębsze wejście śruby.
Stary zacisk, można sobie położyć obok nowego teraz i odkręcamy wężyk płynu hamulcowego, zaznaczony na czerwono. Musimy pamiętać ze po odkręceniu, zacznie wyciekać płyn, i ze trzeba pilnować miedzianej podkładki która powinniśmy mieć razem z zaciskami z M6. Będzie ona na śrubce mocującej wężyk do zacisku. Po ściągnięciu wężyka odkładamy stary zacisk na bok i bierzemy sie do skręcenia wężyka z nowym zaciskiem.
1. Najpierw wkładamy śrubę w otwór wężyka a później miedziana podkładkę, która ma iść jako pierwsza do zacisku. Na zakończeniu wężyka jest taki pazurek który tez musi trafić w odpowiednie miejsce. Skręcamy dość mocno ale z wyczuciem żeby nie urwać gwintu Podnosimy maskę, okręcamy korek zbiorniczka płynu hamulcowego.
2. Odkręcamy leciutko śrubkę nr, jest to odpowietrznik hamulca. Druga osoba w tym czasie delikatnie naciska pedał hamulca az do podłogi, kiedy płyn zacznie sie lać strumyczkiem jak przy sikaniu bez przerw z powietrzem zakręcamy podczas wciskania pedału hamulca ten odpowietrznik i dokręcamy. Zazwyczaj przy malej utracie płynu odpowietrzenie następuje juz przy pierwszym naciśnięciu hamulca. Hamulce odpowietrzone. Sprawdzamy czy wszystko poskręcane dobrze i można montować koło.
Efekt końcowy...
EDIT by Marek: Przeniosłem dostępne obrazki na serwer MS aby nie zginęły.
Po zakupie zacisków rozbieramy zaciski an części pierwsze, czyścimy wszystko dokładnie piaskujemy lub w przypadku braku takiej opcji czyścimy druciana szczotka i papierem ściernym, odtłuszczamy, malujemy. Później przy składaniu, smarujemy prowadnice i składamy do kupy razem z klockami. Rozpychamy w środku tak by zmieściła się tarcza młotkiem lub jakimś szerokim kluczem tak by nie zniszczyć klocków.
Zabezpieczamy samochód przed osunięciem (ręczny, podkładki pod kola, skrzynia na biegi itd itd )
Poluzujemy koło, podnosimy autko na podnośniku i ściągamy je.
Porównanie wielkości i budowy zacisków. ( niebieskie KF, czerwone M6)
1 i 2 odkrecamy śruby. 2 jest ponizej.
Zacisk można sobie opuścić i niech sobie wisi na przewodzie. Będzie nam później łatwiej i szybciej przełożyć wężyk i minimalna utrata płynu.
Następnie na miejsce starego zacisku zakręcamy nowy M6, pamiętając o założeniu na każda śrubę podkładki. Potrzebna jest ona do tego by śruba za bardzo się nie wkręciła i nie oparła nam sie o tarcze powodując jej blokadę. Zaciski z M6 maja troszkę cieńsze mocowanie niż w KF co powoduje głębsze wejście śruby.
Stary zacisk, można sobie położyć obok nowego teraz i odkręcamy wężyk płynu hamulcowego, zaznaczony na czerwono. Musimy pamiętać ze po odkręceniu, zacznie wyciekać płyn, i ze trzeba pilnować miedzianej podkładki która powinniśmy mieć razem z zaciskami z M6. Będzie ona na śrubce mocującej wężyk do zacisku. Po ściągnięciu wężyka odkładamy stary zacisk na bok i bierzemy sie do skręcenia wężyka z nowym zaciskiem.
1. Najpierw wkładamy śrubę w otwór wężyka a później miedziana podkładkę, która ma iść jako pierwsza do zacisku. Na zakończeniu wężyka jest taki pazurek który tez musi trafić w odpowiednie miejsce. Skręcamy dość mocno ale z wyczuciem żeby nie urwać gwintu Podnosimy maskę, okręcamy korek zbiorniczka płynu hamulcowego.
2. Odkręcamy leciutko śrubkę nr, jest to odpowietrznik hamulca. Druga osoba w tym czasie delikatnie naciska pedał hamulca az do podłogi, kiedy płyn zacznie sie lać strumyczkiem jak przy sikaniu bez przerw z powietrzem zakręcamy podczas wciskania pedału hamulca ten odpowietrznik i dokręcamy. Zazwyczaj przy malej utracie płynu odpowietrzenie następuje juz przy pierwszym naciśnięciu hamulca. Hamulce odpowietrzone. Sprawdzamy czy wszystko poskręcane dobrze i można montować koło.
Efekt końcowy...
EDIT by Marek: Przeniosłem dostępne obrazki na serwer MS aby nie zginęły.
Ostatnio edytowano 8 cze 2015, 13:36 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Przeniesienie obrazków na serwer MS
Powód: Przeniesienie obrazków na serwer MS
KL-DE 2.5 V6 166km '94
- Od: 15 sie 2010, 23:38
- Posty: 78
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE
Nie, tarcze hamulcowe również sa z mazdy 6. Wsadziłem najpierw tarczez mazdy 6 bez zmiany zacisków, hamowało świetnie, lepiej niż na zaciskach z mazdy 6 ale niestety, potwornie szybko sie grzały do takiego stopnia ze felgi nie można było dotknąć. w zwiazku z takim obrotem sprawy postanowiłem zakupić i wymienić tez zaciski. Nie mniej jednak nie mogą pochodzić z modeli z silnikiem diesla ( o ile dobrze pamiętam). Mazda 6 GG najlepiej 2.0 silnik benzyna.
Zaciski dostałem za 150 zl za sztukę z klockami i idealnym stanie. Przeszlifowałem je i zalozylem co pozwoliło zaoszczędzić na klockach.
Zaciski dostałem za 150 zl za sztukę z klockami i idealnym stanie. Przeszlifowałem je i zalozylem co pozwoliło zaoszczędzić na klockach.
KL-DE 2.5 V6 166km '94
- Od: 15 sie 2010, 23:38
- Posty: 78
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE
czyli cały układ hamulcowy jest od mazdy 6? klocki tarcze i dociski?a przewody ham. te elastyczne gietkei rozumiem pozostają ''stare''?i czy teraaz po wymiane nic sie nie grzeje? wszystko oki lepiej hamuje? pytam sie bo sam zastanawiam sie czy nie zmienic sobie, tylko że ja mam wersje z silnikiem 1.5 323f ba 94r.i ciekwe czy bedzie tez pasowało.
scrabi
gandi napisał(a):Nie mniej jednak nie mogą pochodzić z modeli z silnikiem diesla ( o ile dobrze pamiętam). Mazda 6 GG najlepiej 2.0 silnik benzyna.
na allegro pisza że z diesla też mają 283mm
gandi napisał(a):hamowało świetnie, lepiej niż na zaciskach z mazdy 6 ale niestety, potwornie szybko sie grzały
ale why przecież tłoki z M6 i 323FBA sa takie same...może stare miałeś zapieczone na prowadnicach lub tłok zkorodowany.
scrabi napisał(a):pytam sie bo sam zastanawiam sie czy nie zmienic sobie, tylko że ja mam wersje z silnikiem 1.5 323f ba 94r.i ciekwe czy bedzie tez pasowało.
Będzie, tylko trzeba ponieśc trochę większe koszta bo do przekładki dojdą jeszcze zwrotnice +łożyska nowe
- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
Tez tak myslalem ale okazalo sie ze szerokosc tarczy z M6 jest ciutke wieksza, ledwo to wepchalem w zacisk Z KFa i potwoernie sie grzalo. Po wymianie zacisków rowniez problem ustal a rarcza weszla bez problemu w zacisk.
KL-DE 2.5 V6 166km '94
- Od: 15 sie 2010, 23:38
- Posty: 78
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE
scrabi do Z5 możesz tylko wrzucić zwrotnice i zaciski z BP bo rozstaw masz 4x100
a w V6 jest 5x114,5
ja u siebie mam tarcze i zaciski z diesla 283mm i bez problemu pasuje
a w V6 jest 5x114,5
ja u siebie mam tarcze i zaciski z diesla 283mm i bez problemu pasuje
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Majki88 napisał(a):scrabi do Z5 możesz tylko wrzucić zwrotnice i zaciski z BP bo rozstaw masz 4x100
a w V6 jest 5x114,5
kupuje zwrotnice od V6, łożyska i wciska swoje piasty z rozstawem 4x100 ...i ma stary rozstaw, nowe łozyska i 283 tarcze
- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
no i to rozumiem:) zwrotnice będą pasowały do reszty z z5?? łożysko??
- Od: 6 paź 2009, 08:42
- Posty: 225
- Skąd: Lublin/Krasnystaw
- Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)
Taa, jasnegandi napisał(a):Zazwyczaj przy malej utracie płynu odpowietrzenie następuje juz przy pierwszym naciśnięciu hamulca.
Tam idą dwie podkładki.gandi napisał(a):Najpierw wkładamy śrubę w otwór wężyka a później miedziana podkładkę, która ma iść jako pierwsza do zacisku.
Powodzenia, procedura jest zupełnie inna.gandi napisał(a):Odkręcamy leciutko śrubkę nr, jest to odpowietrznik hamulca. Druga osoba w tym czasie delikatnie naciska pedał hamulca az do podłogi, kiedy płyn zacznie sie lać strumyczkiem jak przy sikaniu bez przerw z powietrzem zakręcamy podczas wciskania pedału hamulca ten odpowietrznik i dokręcamy.
Nie wiesza się zacisku na przewodzie bo bardzo łatwo go uszkodzić, zwłaszcza, że nowy on nie jest.gandi napisał(a):Zacisk można sobie opuścić i niech sobie wisi na przewodzie.
P&P pasują przednie zaciski i tarcze z 2,0 i 2,3(bez mps) benzyna, oraz oba diesle.
Nie pasuje P&P zestaw z MPS-a i benzynowej v-ki
Nie pasuje P&P zestaw z MPS-a i benzynowej v-ki
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
MariuS napisał(a):P&P pasują przednie zaciski i tarcze z 2,0 i 2,3(bez mps) benzyna, oraz oba diesle.
Nie pasuje P&P zestaw z MPS-a i benzynowej v-ki
OO wlasnie ) Dzieki Marius za podpowiedz:) Kiedys mi to mowiles ale heh wieki temu:)
KL-DE 2.5 V6 166km '94
- Od: 15 sie 2010, 23:38
- Posty: 78
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE
Odpowietrzanie hamulców (2 -osoby):
1. Na zamkniętym-szczelnym układzie wciskać kilka razy pedał hamulca nożnego aż do momentu poczucia oporu. Pedał powinien się zatrzymać miej-więcej w połowie. I tak trzymamy noga wciśnięty pedał, ciągle go naciskając.
2. Druga osoba odkręca śrubę odpowietrzająca, pedał wciśnięty opada do końca, powodując wypływanie płynu hamulcowego, trzymamy go wciśniętego dopóki osoba nie zakręci śruby odpowietrzającej. Po zakręceniu śruby puszczamy pedał.
3. Czynności powtarzać dopóki układ nie nabierze odpowiedniej sprawności. Czynność należy wykonać dla każdego z kół.
1. Na zamkniętym-szczelnym układzie wciskać kilka razy pedał hamulca nożnego aż do momentu poczucia oporu. Pedał powinien się zatrzymać miej-więcej w połowie. I tak trzymamy noga wciśnięty pedał, ciągle go naciskając.
2. Druga osoba odkręca śrubę odpowietrzająca, pedał wciśnięty opada do końca, powodując wypływanie płynu hamulcowego, trzymamy go wciśniętego dopóki osoba nie zakręci śruby odpowietrzającej. Po zakręceniu śruby puszczamy pedał.
3. Czynności powtarzać dopóki układ nie nabierze odpowiedniej sprawności. Czynność należy wykonać dla każdego z kół.
.<MAZDA>.
- Od: 27 wrz 2007, 11:36
- Posty: 167
- Skąd: Malbork
- Auto: 323F BA 1.5 16V /94
Sory za odświeżenie ale w takim razie zmieniając piaste na ta z z5 to jaka tarcze wtedy wstawic ? Wiem ze 283 ale od czego zeby miala 4 dziury a nie 5
-
grysza
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość