FOTORELACJA – Naprawa elektrycznej anteny

Postprzez łukaszinio » 14 sty 2012, 23:06

WITAM . posiadam MADZIE 323f ba 97 r i zaczeła mnie irytować antena ktora już swoje przeżyła i zaczęła robić psikusy tzn nie chowała się albo nie chciała wyjść przy tym głośno hałasując przy każdym włączeniu radia. ./przez jakiś czas jezdziłem z wysuniętą anteną ale pozostawiając auto w mieście ryzykowałem jej złamanie przez jakiegoś nierozgarniętego nieznajomego.
a więc do rzeczy:

najpierw takową antene trzeba wykręcić tzn jedna śrubka 10 we wnęce bagażnika oraż pierścień (hromowany) ktory wykręcamy od gory trzymający antene przy błotniku.

Przygotowywujemy potrzebne narzędzia
Obrazek
Srubokręt+ , PApier ścierny , szmatki , rozpuszczalnik, WD-40 , ( w moim przypadku zamiennik SB-23), sufmiarke, i co tam jeszcze będzie komu potrzebne

antene rozkręcamy na części pierwsze w celu jej dokładnego wyczyszczenia oraz wydostania trybu ktory jest sprawcą żle działającej anteny, bat anteny warto dobrze wyczyścić aby stawiał minimalny opor podczas wysuwania i żeby lekko chodziła
Obrazek
a oto i winowajca
Obrazek
łuki ktore zaznaczyłem to profil tryba zużytego przez tryb ślimakowy silniczka.

teraz najwarzniejsze dobieramy podkładke o grubości 1,5mm.i nie większej średnicy niż tryb aby po nałożeniu podkładki na tryb nie były zakrywane ząbki trybu jak na zdjęciu
Obrazek
wymiary trybu przed dotarciem. oraz wymiar podkładki
Obrazek
następnie tryb ścieramy na papierze ściernym ze strony mniejszej średnicy o grubość podkładki tj 1,5mm po dotarciu tryb powinien mieć wysokość ok16mm
Obrazek
musimy jeszcze zmodyfikować poniższy element plastikowy tzn w miejscu zaznaczenia czerwoną grubą kreską trzeba usunąć warstwe plaskiku aby tryb ktory dotarliśmy mogł się głębiej schować
Obrazek
dopasowujemy tak elament aby po włożeniu trybu na swoje miejsce obraCał się bez oporow
Obrazek
po włożeniu trybu częścią ktora była docierana i przykryciu go podkładką składamy mechaniżm anteny
Obrazek
smarowanie i składanie anteny do "kupy"
Obrazek
NIE ZAPOMNIJMY O WŁOŻENIU PODKŁADKI BO ONA SPEŁNIA ROLE DYSTANSU KTORY POWODUJE PRZESUNIĘCIE TRYBU WZGLĘDEM ŚLIMAKA KTORY BĘDZIE PRACOWAŁ PO NIE ZUŻYTEJ CZĘŚCI TRYBU.
W rezultacie otrzymujemy działalącą antene. antena nie pracuje tak jak nowa (wiEkszy hałas podczas wysowania i chowania się ) ale da się w ten sposob wycisnąć ostatki sił z mechanicmu.
U mnie antena chula bez problemu jedyny mankament to głośna praca . polecam założenie wyłącznika zasilania do anteny co pozwoli na jazdę z wsuniętą anteną co zaoszczędzi jej pare taktow pracy ewentualnie można jeżdzić ZE SCHOWANĄ np jak słuchamy mp3
umieściłem to jako nowy wątek bo nie wiedziałem jak to wpleś w inne tematy. proszę o przeredagowanie artykułu czy nadaje się do fotorelacji .

POZDRO ŁUKASZ
Ostatnio edytowano 16 sty 2012, 21:20 przez łukaszinio, łącznie edytowano 6 razy
Avatar użytkownika
 
Posty: 197
Od: 16 sie 2011, 19:48
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez cichy_86 » 16 sty 2012, 00:21

Przeczytaj Regulamin <czytaj> i foty i temat do poprawki .
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Posty: 1667
Od: 17 sie 2008, 15:01
Skąd: GND-NE
Auto: Mitsubishi Galant VIII AVANCE A/T
Fiat Fiorino

Postprzez łukaszinio » 16 sty 2012, 18:23

NIE WIEM O CO CHODZI Z FOTO. JAK BIORĘ ZAZNACZAM LINK ZE TO JEST FOTOGRAFIA SKROT img to w poście wyświetla się tylko słowo obrazek i link do zdjęcia jest nieaktywny i zdjęcie się nie wyświetla . może jakaś wskazowka jak to zrobić? hm?
Avatar użytkownika
 
Posty: 197
Od: 16 sie 2011, 19:48
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez flywin » 16 sty 2012, 19:41

bo musisz skopiować dokładny link masz taki a obrazek poniżej http://images37.fotosik.pl/1273/0f4f0283214872cfgen.jpg

Obrazek
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 1036
Od: 7 cze 2009, 20:50
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r

Postprzez pulkownik » 29 maja 2012, 19:47

Witam, a co poradzić na lekko wygięty bat anteny. Właśnie przeprowadzam operacje regeneracji anteny i niestety jest ona wygięta przez co nie wysuwa/wsuwa się w całości.
Dodatkowe pytanie, skąd sterownik wie, że antena się już wysunęła/schowała?
 
Posty: 134
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Skąd: Irlandia
Auto: MAZDA 323F (BA) 1.5 16v (Z5)

Postprzez puznies0 » 29 maja 2012, 20:04

pulkownik napisał(a):Witam, a co poradzić na lekko wygięty bat anteny. Właśnie przeprowadzam operacje regeneracji anteny i niestety jest ona wygięta przez co nie wysuwa/wsuwa się w całości.
Dodatkowe pytanie, skąd sterownik wie, że antena się już wysunęła/schowała?



na wygięty bat nic nie poradzisz... jedyna opcja to kupić drugi albo przerobić z jakiegoś pasującego ( odkręcasz kulkę z końca bata i wyjmujesz razem z listwą zębatą i przekładasz do prostego.... co do sprawy sterownika to masz taką sprężynkę która robi w pewnym momencie opór i to daje znak dla silnika żeby się zatrzymał nie niszcząc wnętrza anteny...
Polecam tę stronkę wszystkim pobierającym lub chcącym pobierać za pomocą programu ygoow lub moorhunt
http://www.haszkod.pl/polecam,90503.html
Avatar użytkownika
 
Posty: 495
Od: 14 cze 2008, 16:44
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez pulkownik » 29 maja 2012, 20:49

A gdzie znajdę ta sprężynkę? Rozebrałem całość na części pierwsze i nie znalazłem żadnej sprężynki.
 
Posty: 134
Od: 17 wrz 2009, 14:42
Skąd: Irlandia
Auto: MAZDA 323F (BA) 1.5 16v (Z5)

Postprzez kzktkn » 29 maja 2012, 21:35

ile ja sie z tym nameczylem to jest masakra, przerabialem to z 5 razy bo urwala sie listwa, nigdzie nie moge znalezc samej antenki i teraz wysuwa sie moze na 10-15cm, a ostatni element jest manualny:D jedak radio gra to jest ok, jak narazie chyba najbardziej irytujacy element ktory w niej naprawialem, nic skomplikowanego a jak sie urwie to juz kaplica, seryjnie ta antena wydawala mi sie za dluga, ale teraz to juz przesadzilem ze skracaniem(sytuacja mnie zmusila), pozdrawiam
Avatar użytkownika
 
Posty: 37
Od: 16 maja 2012, 15:53
Skąd: Końskie
Auto: Mazda 323F BA 1,5 Z5 1997

Postprzez puznies0 » 29 maja 2012, 22:07

pulkownik napisał(a):A gdzie znajdę ta sprężynkę? Rozebrałem całość na części pierwsze i nie znalazłem żadnej sprężynki.


we wszystkich antenach, które ja naprawiałem sprężyna była na środku tego dużego koła zębatego... być może były jakieś zmiany konstrukcyjne w tych antenach i dlatego u ciebie nie ma jej...


viewtopic.php?f=29&t=18734&start=60

tu chyba jest odpowiedź dlaczego u ciebie wygląda tak a nie inaczej... bo te co ja reanimowałem były takie jak ta wyżej... i w środku tego koła zębatego jest sprężynka o której pisałem...
Polecam tę stronkę wszystkim pobierającym lub chcącym pobierać za pomocą programu ygoow lub moorhunt
http://www.haszkod.pl/polecam,90503.html
Avatar użytkownika
 
Posty: 495
Od: 14 cze 2008, 16:44
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez puznies0 » 29 maja 2012, 22:11

kzktkn napisał(a):ile ja sie z tym nameczylem to jest masakra, przerabialem to z 5 razy bo urwala sie listwa, nigdzie nie moge znalezc samej antenki i teraz wysuwa sie moze na 10-15cm, a ostatni element jest manualny:D jedak radio gra to jest ok, jak narazie chyba najbardziej irytujacy element ktory w niej naprawialem, nic skomplikowanego a jak sie urwie to juz kaplica, seryjnie ta antena wydawala mi sie za dluga, ale teraz to juz przesadzilem ze skracaniem(sytuacja mnie zmusila), pozdrawiam


na allegro były same baty swego czasu od lanosa... podobno pasowały... trzeba poszukać..


http://allegro.pl/maszt-bat-anteny-daew ... 00439.html
Polecam tę stronkę wszystkim pobierającym lub chcącym pobierać za pomocą programu ygoow lub moorhunt
http://www.haszkod.pl/polecam,90503.html
Avatar użytkownika
 
Posty: 495
Od: 14 cze 2008, 16:44
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez kzktkn » 30 maja 2012, 09:57

Dzieki za info ale w tej kasie to widzialem kompletne zestawy, drogi ten gips <płacze>
Avatar użytkownika
 
Posty: 37
Od: 16 maja 2012, 15:53
Skąd: Końskie
Auto: Mazda 323F BA 1,5 Z5 1997

Postprzez Marek 161BD081 » 30 maja 2012, 14:06

pulkownik napisał(a):Dodatkowe pytanie, skąd sterownik wie, że antena się już wysunęła/schowała?

Sterownik mierzy prąd pobierany przez silnik.
Jak prąd wzrośnie powyżej jakiejś granicy to dla sterownika jest równoznaczne z całkowitym schowaniem lub wysunięciem anteny.
Takie rozwiązanie eliminuje konieczność stosowania (dosyć upierdliwych) wyłączników krańcowych.
Dlatego przy sprawnej antenie podczas składania się jak przytrzymamy bat to napęd się zatrzyma bo sterownikowi będzie się "wydawało" że osiągnął koniec ruchu teleskopu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Madzia 323F 1.5 '95
Madzia Xedos 9 2.5 '01
:-)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 3981
Od: 28 lut 2009, 23:05
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez korzeń » 5 wrz 2012, 00:13

mam, takie pytanko
macie jakiś patent na ten chromowany pierścień który trzyma antenkę od góry
walczyłem z nim dziś chwilę i narazie 1:0 dla niego:/
Avatar użytkownika
 
Posty: 10
Od: 29 lis 2010, 23:52
Skąd: Będzin
Auto: 323f BA 1,5 98'
323f ba 1.5

Postprzez Siw-y » 5 wrz 2012, 00:19

Szczypce do segerów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Posty: 10926
Od: 31 paź 2006, 13:36
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:
GE6 FS
CA KF
P11.144

Było:
GE6 KL
GV FE

Postprzez wesoly_dzik » 13 cze 2013, 14:39

Hej,
może ktoś będzie wiedział jak mi pomóc?
U mnie problem polega na tym że wyskakuje ten zębaty przewód który wchodzi do masztu anteny.
Po ponownym wciśnięciu go (dość lekko wchodzi) i zamontowaniu całości antena wysuwa się prawidłowo, natomiast po schowaniu się przewód wypada z niej.
A więc po jednym cyklu (wysunięcie-schowanie) antena już nie działa, silniczek natomiast kręci b. długo po włączeni/wyłączeniu radia. Czy robię coś nie tak? A może zębaty przewód lub maszt jest uszkodzony? Dzięki z góry za podpowiedzi.
 
Posty: 13
Od: 9 sty 2009, 12:17
Auto: Xedos 6 2.0 1995

Postprzez puznies0 » 13 cze 2013, 18:20

wesoly_dzik napisał(a):Hej,
może ktoś będzie wiedział jak mi pomóc?
U mnie problem polega na tym że wyskakuje ten zębaty przewód który wchodzi do masztu anteny.
Po ponownym wciśnięciu go (dość lekko wchodzi) i zamontowaniu całości antena wysuwa się prawidłowo, natomiast po schowaniu się przewód wypada z niej.
A więc po jednym cyklu (wysunięcie-schowanie) antena już nie działa, silniczek natomiast kręci b. długo po włączeni/wyłączeniu radia. Czy robię coś nie tak? A może zębaty przewód lub maszt jest uszkodzony? Dzięki z góry za podpowiedzi.


czekaj... bo nie do końca jasno napisałeś... zębatka wypada ci z masztu czy ze środka anteny czyli z mechanizmu???? ten zębaty pasek powinien być na stałe w maszcie (czyt bacie) i nie ma prawa się ruszyć.... a w środku anteny masz zębatki po których ma się swobodnie przesuwać ... jeśli wypada z mechanizmu to musisz rozebrać bo być może pękła gdzieś w połowie i zębatka nie łapie jej...
Polecam tę stronkę wszystkim pobierającym lub chcącym pobierać za pomocą programu ygoow lub moorhunt
http://www.haszkod.pl/polecam,90503.html
Avatar użytkownika
 
Posty: 495
Od: 14 cze 2008, 16:44
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez wesoly_dzik » 15 cze 2013, 12:07

puznies0 napisał(a):
wesoly_dzik napisał(a):Hej,
może ktoś będzie wiedział jak mi pomóc?
U mnie problem polega na tym że wyskakuje ten zębaty przewód który wchodzi do masztu anteny.
Po ponownym wciśnięciu go (dość lekko wchodzi) i zamontowaniu całości antena wysuwa się prawidłowo, natomiast po schowaniu się przewód wypada z niej.
A więc po jednym cyklu (wysunięcie-schowanie) antena już nie działa, silniczek natomiast kręci b. długo po włączeni/wyłączeniu radia. Czy robię coś nie tak? A może zębaty przewód lub maszt jest uszkodzony? Dzięki z góry za podpowiedzi.


czekaj... bo nie do końca jasno napisałeś... zębatka wypada ci z masztu czy ze środka anteny czyli z mechanizmu???? ten zębaty pasek powinien być na stałe w maszcie (czyt bacie) i nie ma prawa się ruszyć.... a w środku anteny masz zębatki po których ma się swobodnie przesuwać ... jeśli wypada z mechanizmu to musisz rozebrać bo być może pękła gdzieś w połowie i zębatka nie łapie jej...


Hej,
ten pasek z ząbkami wypada z podstawy masztu/bata, w którą powinien być wcisnięty od dołu. W zębatkach (mechanizmie) siedzi dobrze. Próbowałem wcisnąć go z powrotem do masztu (wchodzi dość łatwo na jakieś 2cm od dołu masztu). Jednak po jednym cyklu (włączenie/wyłączenie) znów wypada z masztu. Na jaką głębokość u Was wchodzi on w maszt anteny? Mocuje się go tam jakoś? A może po prostu powinienem wkleić go klejem epoksydowym do wnętrza masztu?...
 
Posty: 13
Od: 9 sty 2009, 12:17
Auto: Xedos 6 2.0 1995

Postprzez puznies0 » 15 cze 2013, 19:48

no to odpowiedź jest prosta... urwał się od masztu.... ta tasiemka była na stałe zaciśnięta z najcieńszą częścią anteny... tą z kulką na końcu... urwała się widocznie na samym łączeniu i dlatego wpada ci do silnika... jest opcja żeby to naprawić ale bat będzie odrobinę krótszy o ile oczywiście masz trochę pojęcia jak zrobić modyfikację... ja swoją swego czasu tak zreanimowałem i hula do dziś... musisz odkręcić tę kulkę na końcu masztu (ona jest na gwincie), wyjmujesz ten ostatni segment anteny i do niego musisz sobie dorobić blaszkę (najlepiej miedzianą), ja użyłem złączki konektorowej , taką żeby bat do niej doczepić, ale musi być to na tyle cienkie żeby weszło na tyle głęboko aby końcówka gwintu od tego cienkiego segmentu pokazała ci się w przedostatnim ... jak zakręcisz kulkę na końcu i nie będziesz w stanie wyrwać bata to zakładaj do anteny i będzie latało... do blaszki możesz jeszcze nawalić kleju żeby zrobić mocną spoinę... jeśli masz trochę zacięcia do majsterkowania to tanim kosztem naprawisz sam antenkę... tylko pamiętaj żeby zanim zaczniesz rozbierać ustawić sobie antenę na schowaną,unikniesz potem problemów gdyby nie chciała się chować cała albo za głęboko wchodziła... ale to ustawiasz na ząbkach taśmy i zębatce...
Polecam tę stronkę wszystkim pobierającym lub chcącym pobierać za pomocą programu ygoow lub moorhunt
http://www.haszkod.pl/polecam,90503.html
Avatar użytkownika
 
Posty: 495
Od: 14 cze 2008, 16:44
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323