Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez 1wilq » 31 lip 2013, 18:21

właśnie dodam.. że samochód ostygł... i zaczął jeździć do przodu i do tyłu.. :|

w sensie silnik ostygł i całość...
ja wrzuce wsteczny..
jak samochód był ciepły.. to mogłem raz podjechać troche.. a raz 1-2 metry.. i też rzęziło..
a jak teraz ostygł.. to mogłem troche więcej podjechać.. ale tyle co na placu.. bo nie chciałem na ulice wyjeżdżać żeby mi się na środku znów ulicy nie rozkraczył..

Dopisano 31 lip 2013, 19:04:

ktoś ma jakieś pomysły? z góry dzięki
Początkujący
 
Od: 7 lis 2012, 12:22
Posty: 29
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Auto: Mazda 323f BA 96' 1.5 16V Z5

Postprzez Marek 161BD081 » 1 sie 2013, 07:13

Raczej jak nie popatrzysz pod autko to nic tak na odległość nie wymyślimy więcej.
Ja obstawiam problem przy półosiach (szczególnie okolice podpory prawej półosi) ale nie dam głowy czy to jednak nie jest coś innego.
Tak z ciekawości – nie masz jakichś wycieków pod skrzynia teraz?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez 1wilq » 1 sie 2013, 08:55

no właśnie wycieków jakichkolwiek brak... dlatego wykluczyłem problem półosi.. samochód jest już u mechanika zobaczymy co powiedzą... ile mniej więcej powinna kosztować (jeżeli się okaże że to jest sprzęgło) wymiana i jakiej firmy może być?

Dopisano 1 sie 2013, 14:42:

no dobra to szybko pytanko... bo okazało się że ponoć coś w skrzyni się obrócilo? zerwały się jakieś śróby mocujące? coś o jakimś "satelicie" mówili.. i
krzykneli że łączny koszt naprawy z tego co widzą bez rozbierania skrzyni.. to około 1000 zł.. ewentualnie wymiana skrzyni..

tylko czy jak kupie jakąś używke.. to skąd wiadomo ile pochodzi.. :/ ?? przecież te skrzynie też mają już porządne przebiegi.. i nie wiadomo czy były naprawiane już wcześniej czy nie... ?

za wymiane skrzyni się nie biore.. bo mimo że mniej więcej wiem jak.. to nie mam ani dobrych narzędzi... ani kanału/podnośnika etc.

chyba że ktoś jest chętny mi z tym pomóc.. za nawet dwie kraty browara lub jakaś kasę..

różnica pomiędzy rowiązaniami jakie mam do wyboru to:

1.
1100 zł naprawa skrzyni.. wiem co mam jakaś gwarancja na jej działanie.. w tym również regeneracja tarczy (gwarancja) sprzęgła (o ile docisk jest ok) i łożyska.. i mam samochód na sobotę.

2. wymiana skrzyni koszt około 400 zł plus skrzynia 350 zł (licze z przesyłka) wiec mamy ok. 750 zł.. tylko wtedy zanim zamowie skrzynie i ona przyjdzie i mi ją założą to będziemy mieli wtorek.. (chyba że jakąś z warszawy dorwę)
a ja jestem na urlopie.. i szkoda mi czasu tracić.. (samochód mi jest potrzebny na już.. :/ )

różnica 350 zł tylko nie wiadomo jak długo ta skrzynia podziała.. ile miała przejechane i czy za rok nie będe musiał znowu płacić 400 za wymiene..

chyba że ktoś mi pomoże wymienić?? :D
Początkujący
 
Od: 7 lis 2012, 12:22
Posty: 29
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Auto: Mazda 323f BA 96' 1.5 16V Z5

Postprzez arkadiuszek1 » 3 sie 2013, 11:18

witam, mam problem z zakupem ww paska bo istnieje tyle rodzajów ile sklepów motoryzacyjnych. wersja z klimą, silnik 1.8 114km BA BP 1995r
jakej długości pasek idzie i 5pk czy 4pk?? chodzi mi o szybką odpowiedź, z góry dziękuję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez ArEk_mazda323f » 9 sie 2013, 18:27

Siema jestem tu nowy,wracając do tematu ostatnio jechałem swoją Magdą (mazdą) i wjechałem na wysepkę <płacze> .Moje pytanie polega czy wgniecenia pozostałe na felgach można jakoś naprawić.Felgi są aluminiowe <co?> Z góry dzięki
ArEk_mazda323f
 

Postprzez Marek 161BD081 » 9 sie 2013, 22:59

ArEk_mazda323f napisał(a):Siema jestem tu nowy,wracając do tematu ostatnio jechałem swoją Magdą (mazdą) i wjechałem na wysepkę <płacze> .Moje pytanie polega czy wgniecenia pozostałe na felgach można jakoś naprawić.Felgi są aluminiowe <co?> Z góry dzięki


Jedź do wulkanizacji to ci powiedzą gdzie można wyprostować felgi.
Jakbys napisał skąd jesteś (uzupełnił profil) to łatwiej by było ;)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez marcin-real » 11 sie 2013, 19:43

Na szybko: :)
– Czy fotele z 323f pasują do 323c? (oczywiście w f 3d) – wyglądają podobnie i mniemam że pasują. Proszę o ewentualne potwierdzenie. Ewentualnie z jakiego innego modelu można przypasować.

-Potwierdzenie silnika – w dowodzie mam wbity 1,6 (ale takiego nie montowano w 323c 96' ... chyba)
Po swoimi źródłami doszedłem że to 1,8 :) Więc jeśli ktoś by zerkną i potwierdził – bym był wdzięczny :)
http://imageshack.us/photo/my-images/853/zqiw.jpg/
Jakie ten silnik ma oznaczenie Z ? ...

dziękuje
marcin-real
 

Postprzez radar88 » 11 sie 2013, 21:52

marcin-real napisał(a):– Czy fotele z 323f pasują do 323c? (oczywiście w f 3d) – wyglądają podobnie i mniemam że pasują. Proszę o ewentualne potwierdzenie. Ewentualnie z jakiego innego modelu można przypasować.

A jak będziesz wpuszczał pasażerów do tyłu ?? Centka ma 2 drzwi (3D) a Efka ma 4 (5D)....

marcin-real napisał(a):-Potwierdzenie silnika – w dowodzie mam wbity 1,6 (ale takiego nie montowano w 323c 96' ... chyba)

Jest to 1,8 BP bynajmniej tak wychodzi z oznaczenia..

1,5 to Z5
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Przemek323c » 12 sie 2013, 20:48

Ktos wie moze czy da sie a jak sie da to jak rozebrac lusterko zewnetrzne manualne ? Nie chodzi mi o wyjecie wkladu a o rozebranie na czesci.
Przemek323c
 

Postprzez pawcio1017 » 12 sie 2013, 21:14

czego nie wiesz z tym lusterkiem? Rozbieralem dwa razy. Wklad masz na takim bolcu-kulce. Delikatnie podwazasz i wyskakuje szklo z podstawa, ktora jest jeszcze podpieta 3ma linkami do regulacjii o roznych kolorach (zapamietaj ktory kolor gdzie) Jak calkowicie wyjmiesz wklad to mozna jeszcze rozdzielic obudowe na dwie czesci (jest na zatrzaskach i bardzo ciezko ja rozebrac). I ogolnie troche jest potem meczarni z zalozeniem tych linek takze sobie dobre piwo przyszykuj na ta robote :P
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Przemek323c » 12 sie 2013, 21:31

Niestety kulka sie ulamala mimo tego ze grzalem wyjmujac szklo z plastikiem wiec musze rzezbic i rozebrac lusterko na pol.
Przemek323c
 

Postprzez pawcio1017 » 13 sie 2013, 09:42

jak cos to mam za grosze obudowe lusterka (całe lusterko bez szkła) o ile w 323f jest taka sama to mozemy sie dogadac :P Jak cos to Pw. Co do wyjmowania wkladu to ja zawsze podważałem i bez zadnego podgrzewania wyskakiwało z kulki zawsze;)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Marek 161BD081 » 13 sie 2013, 11:00

pawcio1017 napisał(a):Co do wyjmowania wkladu to ja zawsze podważałem i bez zadnego podgrzewania wyskakiwało z kulki zawsze;)

Ja u siebie w X9 tak też chciałem zrobić – mocowanie kulki się oberwało <płacze>
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 13 sie 2013, 12:03

Dlatego zawsze grzeje caly wklad zanim zaczne wyciagac ale tym razem poszla kulka. Na szczescie udalo sie rozebrac obudowe i przykrecic kulke na wkret. Mimo tego i tak szukam innego lusterka.
Przemek323c
 

Postprzez lesiux » 13 sie 2013, 22:04

Panowie czy jest coś co może powodować uszkodzenia przepływomierza poza strzałami gazu, którego nie mam? Jakieś pół roku temu miałem problem z zamulaniem przy mocniejszym depnięciu gazu. Wymieniłem przepływomierz i jak ręką odjął, poza tym obroty przestały falować na jałowym. Ostatnio problem wrócił. Obstawiam przepływomierz, tylko pytanie czemu tak szybko padł? Niefart czy coś może go uwalać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez rubyd963 » 13 sie 2013, 23:42

ja mam też ostatnio problem z muleniem silnika i na ponad 3k obrotów szarpie jakby benzyny za mało dostawał, to też może byc przepływomierz?Czy raczej pompka paliwa?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sie 2013, 16:27
Posty: 28
Skąd: Sieniawa
Auto: Mazda 323 F BA Z5
viewtopic.php?f=312&t=160869

Postprzez Marek 161BD081 » 14 sie 2013, 00:14

Może być też i cewka w aparacie.

Zrób diagnostykę (jest opisana na Forum) i ... uzupełnij profil o dokładniejszy model auta.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 14 sie 2013, 07:50

lesiux napisał(a):Panowie czy jest coś co może powodować uszkodzenia przepływomierza poza strzałami gazu, którego nie mam? Jakieś pół roku temu miałem problem z zamulaniem przy mocniejszym depnięciu gazu. Wymieniłem przepływomierz i jak ręką odjął, poza tym obroty przestały falować na jałowym. Ostatnio problem wrócił. Obstawiam przepływomierz, tylko pytanie czemu tak szybko padł? Niefart czy coś może go uwalać?


Najpierw go wyczysc.
Przemek323c
 

Postprzez lesiux » 15 sie 2013, 12:28

Przemek323c napisał(a):
lesiux napisał(a):Panowie czy jest coś co może powodować uszkodzenia przepływomierza poza strzałami gazu, którego nie mam? Jakieś pół roku temu miałem problem z zamulaniem przy mocniejszym depnięciu gazu. Wymieniłem przepływomierz i jak ręką odjął, poza tym obroty przestały falować na jałowym. Ostatnio problem wrócił. Obstawiam przepływomierz, tylko pytanie czemu tak szybko padł? Niefart czy coś może go uwalać?


Najpierw go wyczysc.


Zrobiłem to w pierwszej kolejności, ale bez poprawy. Rozumiem, że to tylko kwestia tych dwóch drucików w środku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Dylanu » 15 sie 2013, 23:13

Panowie potrzebuje zdjecia oryginalnego weza gumowego od kolektora dolotowego do filtra powietrza. nigdzie na allegro nie moge znalezc takiego samego i śmiem twierdzić,że to jakas samoróba. silnik taki sma jak kolegi Mich@ela alez innym kolektorem.pozdrawiam:)
Początkujący
 
Od: 25 lut 2013, 00:17
Posty: 14
Skąd: Sieradz
Auto: 323F BA 1.8 b/g

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323