Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Przemek323c » 16 cze 2013, 09:48

Yamato to jak sie trafi. Szukaj oem albo nok, kosztuje swoje ale masz pewnosc ze nie rozpadnie sie za 2 lata. Z przegubami jest zasada taka ze w 1,5 i 1,8 wytrzyma nawet najtansza chinszczyzna, problemem jest jakos oslony i ona wlasnie jest najslabszym ogniwem. Jesli wskaznik dziala od zera do polowy i nie pokazal max to raczej nie masz sie czym przejmowac. Zaloz nowy paseki sprawdz za jakis czas czy nie masz objawow padnietej uszczelki pod glowica.

Dopisano 16 cze 2013, 09:49:

arafal21 napisał(a):Jakie potrzebujesz te plytki? mozemy ustalic cene :)


Znalazlem z tajnego zrodla po 8-9zl a reszte udalo sie szlifnac wiec raczej interesu nie dobijemy, przepraszam.
Przemek323c
 

Postprzez rafał88 » 16 cze 2013, 10:02

No moze i racja z tym yamato ale ja chyba trafilem bardzo dobrze:) a co do oslon to jest racja, ja zmienialem na hard wytrzymuja juz 2 rok, a mialem wczesniej z czego innego drozszego i po roku sie rozlecialo.
teraz kupilem koncowke kolejna (to juz druga) i sworzen z 555 , cena nie wygorwana a jakos podobno bardzo dobra.

Spoko nic sie nie dzieje, juz i tak dlugo leza , szczerze mowiac zapomnialem o nich :D
A wlasnie jak mam sprawdzic gtubosc tych, na ktorych nie ma juz oznaczenia grubosci?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 16 cze 2013, 10:28

Pewnie i tak sa krzywe wiec mikrometr w dlon i z kilku punktow mierzyc.
Przemek323c
 

Postprzez lesiux » 16 cze 2013, 10:58

Przemek323c napisał(a):Yamato to jak sie trafi.


U mnie sworzeń z Yamato wytrzymał 3 miesiące więc ja tą firmę omijam szerokim łukiem, ale pewnie tak jak piszesz, można i trafić na bardziej wytrzymałą sztukę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez rafał88 » 16 cze 2013, 11:28

No ja mialem 3 lata temu wymiania i nie dawno zdechla, z jc mialem druga (to mieli a stanie) ponad pol roku i papa .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 16 cze 2013, 18:08

Yamato to pakowacz wiec nie ma co sie dziwic, raz sie trafi gowno a raz oem.
Przemek323c
 

Postprzez Fryta86 » 16 cze 2013, 19:24

Dzięki wszystkim!

To już wiem co szukać... firma 555 no i zobaczę ile OEM kosztuje...
wcześniej miałem tuleję z firmy TED i szybko padła :/
Znajomy polecał mi firmę Lemforder – ktoś coś może powiedzieć o niej?

lesiux napisał(a):Jeżeli wskaźnik nie pokazywał podwyższonej temperatury to chyba się nie zagotował (...)


No ale gejzer mi się zrobił w zbiorniczku wyrównawczym od płynu chłodnicy i wielka plama była na parkingu z tego... Dolałem prawie litr i później jeszcze do mechanika kawałek jechałem jak wystygł no i znowu to samo... a temperatura w połowie skali :/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez radar88 » 18 cze 2013, 10:29

Zmieniałeś ten pasek ?? Nic mu się nie stało nie martw się, ja wracałem X6 60km totalnie bez płynu i nic mu się nie stało.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Fryta86 » 18 cze 2013, 13:59

Pasek założony, płyn do chłodnicy dolany. Silnik żyje – obserwuję ale nie ma oznak żeby się coś stało.
Oleju dolałem no i nie ma śladu żeby się płyn z chłodnicy gdzieś dostawał czy to do oleju czy do komory spalania.
A oleju mi ucieka co nie miara... uszczelki pokupowane lada chwila będzie uszczelniony.
Skusiłem się za to na olej na dolewki 20W50 (klasa SG jak dobrze pamiętam), firmy Orlen do aut ze znacznym przebiegiem – mineralny. Silnik mam zalany aktualnie również mineralnym ale 15W40.
Jest gęstszy może będzie lepiej. Myślę że z mieszaniem tych dwóch nie powinno być problemu (oba mineralne tylko nowy gęstszy). Bo po za wyciekiem to jeszcze spala sporo oleju... Ale niech sobie pali – byle by jeździł.
W Gliwicach gaz po 2.07 zł Orlenowski na stacji PKS byle tak dalej...
W planach na ten rok gruntowna konserwacja podwozia! Myślę tylko czy robić sam, bo nie wiem czy zdołam komuś zaufać że dobrze zrobi :/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez Marek 161BD081 » 18 cze 2013, 14:05

Fryta86 napisał(a):Skusiłem się za to na olej na dolewki 20W50 (klasa SG jak dobrze pamiętam), firmy Orlen do aut ze znacznym przebiegiem – mineralny. Silnik mam zalany aktualnie również mineralnym ale 15W40.

.... nie wiem czy cię zaraz nie zlinczują za to!
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 18 cze 2013, 16:57

Kurna chlopie skoczyles z dachu na asflat, na glowke??!! Ja zmienilem z 15w40 na 5w40, kopcila mi po odpaleniu na mineralnym. Taki olej sie leje do ciagnikow i tirow a nie do takiego silnika , a nie do takiego silniczka! co Ty chcesz plugi zapiac i w pole sie mazda wybrac...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 18 cze 2013, 22:28

Troche za gesty, zeby spelnil swoje zadanie to musialbys non stop miec czerwone pole a tego sam silnik konstrukcyjnie nie zniesie.
Przemek323c
 

Postprzez Fryta86 » 19 cze 2013, 09:00

Jestem w szoku waszych obraźliwych komentarzy...
Mam trochę odmienne zdanie co nie znaczy że musicie mnie od razu tak ostro krytykować.
Ja podchodzę do tego jak do eksperymentu, a o wynikach mogę tu napisać...
W najgorszym przypadku przyśpieszy mi się remont który i tak jest nieunikniony (w takim stanie jest już mój silnik)

Dla ścisłości...
Olej 15W40 Lotos (aktualnie używany)

Klasa jakości API: SL/CF
Klasa lepkości SAE: 15W/40
Lepkość kinematyczna w temp. 100 C (mm2/s, cSt): 13.5-16.3
Wskaźnik lepkości, min: 130
Temperatura płynięcia, max (C): -24
Temperatura zapłonu COC, min (C): 220

Olej 20W40 Orlen (na dolewki)

Klasa jakości API: SG/CF-4
Klasa lepkości SAE: 20W/50
Lepkość kinematyczna w temp. 100 C (mm2/s, cSt): 19.04
Wskaźnik lepkości, min: 139
Temperatura płynięcia, max (C): -21
Temperatura zapłonu COC, min (C): 234


OLEJ DLA DUŻYCH PRZEBIEGÓW POWYŻEJ 150 000 KM OGRANICZA SPALANIE OLEJU!!!

CHARAKTERYSTYKA :
Olej silnikowy Platinum Classic Life+ 20W-50 to wielosezonowy olej mineralny, opracowany z myślą o ochronie silników o znacznym przebiegu,
zarówno benzynowych jak i silników Diesla. Starannie dobrane dodatki
uszlachetniające pozwalają na utrzymywanie osadów w postaci zawiesiny,
co jest szczególnie istotne w przypadku wysłużonych jednostek napędowych.

Formuła „Reduce Oil Consumption” pozwala na ograniczenie wycieków oraz zużycia oleju.

Gwarantuje:
• Utrzymanie silnika w czystości
• Ograniczenie ilości dolewek oleju
• Ochronę najbardziej wrażliwych elementów silnika

ZASTOSOWANIE :
Olej Platinum Classic Life+ 20W-50 przeznaczony jest przede wszystkim
do ochrony silników o przebiegu powyżej 150 000 km.
Dzięki starannie dobranej formulacji doskonale nadaje się do użytku
w konstrukcjach mających tendencję do zwiększonego zużycia oleju.


Różnice fizykochemiczne są małe i nie mam wątpliwości że jest to dobry olej do mojego silnika, jedyną wątpliwość jaką miałem to czy mogę pomieszać z tym co mam aktualnie zalany.

arafal21 napisał(a):Kurna chlopie skoczyles z dachu na asflat, na glowke??!! Ja zmienilem z 15w40 na 5w40, kopcila mi po odpaleniu na mineralnym. Taki olej sie leje do ciagnikow i tirow a nie do takiego silnika , a nie do takiego silniczka! co Ty chcesz plugi zapiac i w pole sie mazda wybrac...


Według mnie nie powinno się przechodzić z mineralnego na półsyntetyk tak ja zrobiłeś to Ty. Mineralny zawsze będzie bardziej kopcił – będzie to bardziej widoczne bo po prostu taki już jest – spalanie ocenia się po ubytkach a nie po dymie. Ja schodzę z olejami w dół miałem półsyntetyk i zalałem mineralnym – pojawił się bardziej śmierdzący dym i więcej, ale ubytek się zmniejszył.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez flywin » 19 cze 2013, 09:46

zobaczysz co będzie się działo w Zimie. tzw Suchyy Start
20W50 to ja bym bał się wlać do Ciągnika Rolniczego
natomiast do Kombajnu Zbożowego można by wlać bo jest używany w Sezonie

Najpierw , porozmawiaj z jakimś kompetentnym mechanikiem , jestem ciekaw co powie ci.
tylko nie mechanikiem Typu FSO

co do przechodzenia z Mineralnego do pół czy nawet Full Syntetyca

juz nie raz zmieniałem Olej z 15W/10W na 5W40 bądź nawet do 0W40 trzeba też stosować płukanki . ludzie byli zadowoleni oczywiście wszystkie Oleje i płukanki Markowe,Valvoline, LM ,Motul,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Przemek323c » 19 cze 2013, 12:56

Syntetyk zawsze lepszy niz mineral.

Fryta86 napisał(a):LEJ DLA DUŻYCH PRZEBIEGÓW POWYŻEJ 150 000 KM OGRANICZA SPALANIE OLEJU!!!


To ja powinienem juz jezdzic chyba na smalcu jak i wiekszosc samochodow w pl.
Przemek323c
 

Postprzez JapanBA » 19 cze 2013, 16:59

Fryta, ale ty jesteś chłopie w tyle z tymi swoimi eksperymentami....
Zimą to chyba na korbę bedziesz silnik odpalał bo rozrusznik jedynie bendix wysunie i bedzie na tyle z kręcenia.
Ja mam ponad 220kkm przejechane i obecnie leję 5W30 a ty tu mówisz o 150kkm i laniu jakiegoś superolu do silnika....masakra....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez rafał88 » 19 cze 2013, 19:31

JapanBA napisał(a):Fryta, ale ty jesteś chłopie w tyle z tymi swoimi eksperymentami....
Zimą to chyba na korbę bedziesz silnik odpalał bo rozrusznik jedynie bendix wysunie i bedzie na tyle z kręcenia.
Ja mam ponad 220kkm przejechane i obecnie leję 5W30 a ty tu mówisz o 150kkm i laniu jakiegoś superolu do silnika....masakra....

Nie to bal siana pod miche i podgrzewac, ja mam 309+ i mam 5w40. Zreszta przekonasz sie jak bd taki olej dalej stosowal w tym silniku, kurna mac to nie duzy fiat ani polnez zeby cos takiego lac. jest zreszta odpiedni watek na temat oleju.
gdzie to 15w lac do silnik, ja po zmianie z 15w40 na 5w40 nic innego nie wlalbym do silnik a zeby go nie zajechac...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez lesiux » 19 cze 2013, 21:46

Jakby wam silnik pił olej to byście inaczej śpiewali. Cóż ma do stracenia? Ja tam z Frytą się zgadzam. Sam zmieniłem z 10W na 5W, ale teraz przy cieplejszych dniach jest kiepsko przy ruszaniu ze świateł, obłoki nieprzeciętne zostawiam czasami i myślę, czy by nie spróbować mienerała co by mniejsza siara była przy ruszaniu, ale jak Fryta pisze, że może i mniej bierze na gęstszym, ale dymu więcej to już sam nie wiem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez rafał88 » 20 cze 2013, 07:40

Ja na minerale mialem wieksze ubytki oleju niz na 5w40, i do tego w zimniejsze dni zaslona w postaci niebieskiej chmury ( tak po 20-30 sek od odpalenia, dymila przez 5-10 sek). a jezdze autem i to dosc dynamicznie, i km tez napitalam, sprawdzam na bierzaco ile oleju na bagnecie srednio co 2kkm i nic tylko banan na budyniu jak sie bagnet wyciaga ze tak malo ubywa. trzeba lac to co do dobre i plukac silnik, ja tam sie nie pieprzylem w tancu, mysle co bedzie to bedzie, teraz jak wroce i dobije do 8 – 9kkm kupuje plukanke i nafte i bd tak plukal jak ostanio prawie godzine silnik chodzil tak pozalewany.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez JapanBA » 21 cze 2013, 19:46

W waszych mazdach również jest gorący kompresor klimy po dłuższej trasie?????
Wydaję mi sie ze u mnie aż za bardzo i na dodatek zbyt mocno odczuwalna jest jego praca no moc silnika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323