FOTORELACJA – Demontaż Airbag'a; kierownicy; naprawa przełącznika zespolonego

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez olik110 » 10 gru 2010, 16:34

Witam wszystkich gorąco w ten zimowy dzień :]
Z okazji dnia wolnego od pracy postanowiłem naprawić swój przełącznik zespolony odpowiadający za światła drogowe. Wszystko śmigało tak jak powinno oprócz włączania świateł drogowych i wieczorami musiałem jeździć trzymając "blind". Fotorelacja może się również przydać osobom pragnącym wymienić Airbag, kierownicę bądź sam przełącznik którego już nie da się naprawić.
Zapraszam do studiowania :)

Potrzebne narzędzia:
1. śrubokręt krzyżakowy i płaski
2. kluczyk nasadowy 10 (z grzechotką najlepiej)
3. duża grzechotka lub kluch do kół 21
4. jakieś oświetlenie
5. taśma klejąca

PRZED DEMONTAŻEM CZEGOKOLWIEK ODPINAMY Z AKUMULATORA KLEMĘ +

A. Demontaż przeprowadzany w Mazdzie 323F przed liftem z Airbag'iem
Obrazek

B. Odkręcamy cztery śruby za kierownicą i zdejmujemy poduszkę (odpinamy kostki)
Obrazek

C. Ustawiamy koła i kierownicę prosto. Kluczem 21 odkręcamy centralną śrubę i uderzamy kilka razy w kierownicę z różnych stron celem zluzowania jej (śrubę najlepiej odkręcać zapierając się od spodu o kierownicę kolanami)
Obrazek

D. Odkręcamy trzy śruby trzymające osłonę stacyjki i ściągamy najpierw górną część następnie dolną
Obrazek

E. Ważne żeby ślimak był ustawiony na znakach, jeśli tak jest sklejamy go taśmą żeby się nam nie przestawił i odkręcamy trzy śruby, następnie zsuwamy go z kolumny (nie trzeba odpinać przy nim żadnej kostki)
Obrazek Obrazek

F. Zdjęcie mi zamazało a nie zauważyłem jak robiłem więc tylko jest poglądowe ale da się znaleźć trzy śruby trzymające przełącznik zespolony
Obrazek

G. Idąc po kablach znajdujemy kostki które odpinamy pod osłoną kolumny kierownicy i ściągamy cały przełącznik z kolumny (trochę zabawy jest z odpięciem klamry trzymającej kable ale wystarczy podważyć w odpowiednich miejscach śrubokrętem)
Obrazek

H. Odkręcamy trzy śrubki trzymające osłonę styków a następnie śrubokrętem podważamy w zaznaczonych na zielono miejscach żeby ją ściągnąć
Obrazek

I. Czyścimy styki i możemy trochę (minimalnie) podgiąć dolną blaszkę żeby lepiej stykała się z górną
Obrazek

J. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności pamiętając o podpięciu wszystkich kostek i ustawieniu prosto kierownicy. Sprawdzić wcześniej przełącznika się nie da jak tylko po skręceniu wszystkiego na gotowo ponieważ musimy podpiąć + klemę a wtedy komp może nałapać błędów poduszki :) a tego chyba nie chcemy :P
Po skręceniu wszystkiego do "kupy" podpinamy akumulator i sprawdzamy :) u mnie to pomogło i jestem szczęśliwym posiadaczem działającego przełącznika zespolonego :D no i zaoszczędzonych 75 zł

Wszystkim korzystającym z tej fotorelacji życzę powodzenia.
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.

tel. 693 153 844
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Postprzez Majki88 » 10 gru 2010, 17:33

napisz na początku fotorelacji żeby odpiąć klemę – z aku żeby poduszka przez przypadek nie strzeliła po za tym jest <spoko>
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Borys » 11 gru 2010, 12:28

Przecież napisał ;)
Dodane do fotorelacji <spoko>
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Majki88 » 13 gru 2010, 19:29

jeszcze szybka poprawka bo zawsze się odpina klemę Minus !!
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Borys » 13 gru 2010, 20:07

Efekt ten sam, z + tylko trzeba uważać by przez przypadek nie zewrzeć z metalowymi częściami auta ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez pawcio1017 » 26 gru 2012, 17:48

Borys napisał(a):Efekt ten sam, z + tylko trzeba uważać by przez przypadek nie zewrzeć z metalowymi częściami auta ;)


Skoro ją odłączysz od + akumulatora to jak dotknie masy to też sie nic nie stanie bo nie będzie napięcia <lol>

Przydatna fotorelacja, jutro się biore za wymiane przełącznika :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez jaaco » 26 gru 2012, 19:06

pawcio1017 napisał(a):
Borys napisał(a):Efekt ten sam, z + tylko trzeba uważać by przez przypadek nie zewrzeć z metalowymi częściami auta ;)


Skoro ją odłączysz od + akumulatora to jak dotknie masy to też sie nic nie stanie bo nie będzie napięcia <lol>

Przydatna fotorelacja, jutro się biore za wymiane przełącznika :)


Chyba że zagnie czasoprzestrzeń i zrobi to szybciej niż prąd i będzie on jeszcze na klemie :D

A co do tematu: czy wie ktoś czy można ściągnąć tą końcówkę która odpowiada za sterowanie tylną wycieraczką?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323