![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Z okazji dnia wolnego od pracy postanowiłem naprawić swój przełącznik zespolony odpowiadający za światła drogowe. Wszystko śmigało tak jak powinno oprócz włączania świateł drogowych i wieczorami musiałem jeździć trzymając "blind". Fotorelacja może się również przydać osobom pragnącym wymienić Airbag, kierownicę bądź sam przełącznik którego już nie da się naprawić.
Zapraszam do studiowania
Potrzebne narzędzia:
1. śrubokręt krzyżakowy i płaski
2. kluczyk nasadowy 10 (z grzechotką najlepiej)
3. duża grzechotka lub kluch do kół 21
4. jakieś oświetlenie
5. taśma klejąca
PRZED DEMONTAŻEM CZEGOKOLWIEK ODPINAMY Z AKUMULATORA KLEMĘ +
A. Demontaż przeprowadzany w Mazdzie 323F przed liftem z Airbag'iem

B. Odkręcamy cztery śruby za kierownicą i zdejmujemy poduszkę (odpinamy kostki)

C. Ustawiamy koła i kierownicę prosto. Kluczem 21 odkręcamy centralną śrubę i uderzamy kilka razy w kierownicę z różnych stron celem zluzowania jej (śrubę najlepiej odkręcać zapierając się od spodu o kierownicę kolanami)

D. Odkręcamy trzy śruby trzymające osłonę stacyjki i ściągamy najpierw górną część następnie dolną

E. Ważne żeby ślimak był ustawiony na znakach, jeśli tak jest sklejamy go taśmą żeby się nam nie przestawił i odkręcamy trzy śruby, następnie zsuwamy go z kolumny (nie trzeba odpinać przy nim żadnej kostki)


F. Zdjęcie mi zamazało a nie zauważyłem jak robiłem więc tylko jest poglądowe ale da się znaleźć trzy śruby trzymające przełącznik zespolony

G. Idąc po kablach znajdujemy kostki które odpinamy pod osłoną kolumny kierownicy i ściągamy cały przełącznik z kolumny (trochę zabawy jest z odpięciem klamry trzymającej kable ale wystarczy podważyć w odpowiednich miejscach śrubokrętem)

H. Odkręcamy trzy śrubki trzymające osłonę styków a następnie śrubokrętem podważamy w zaznaczonych na zielono miejscach żeby ją ściągnąć

I. Czyścimy styki i możemy trochę (minimalnie) podgiąć dolną blaszkę żeby lepiej stykała się z górną

J. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności pamiętając o podpięciu wszystkich kostek i ustawieniu prosto kierownicy. Sprawdzić wcześniej przełącznika się nie da jak tylko po skręceniu wszystkiego na gotowo ponieważ musimy podpiąć + klemę a wtedy komp może nałapać błędów poduszki
Po skręceniu wszystkiego do "kupy" podpinamy akumulator i sprawdzamy
Wszystkim korzystającym z tej fotorelacji życzę powodzenia.