Żywotność i ogólnie przebiegi silników Mazd modelu BA

Mazda 323 1994–1998

Postprzez flywin » 11 cze 2011, 11:56

nie koniecznie..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez rafał88 » 11 cze 2011, 12:14

I tu bys sie zdziwil. A auto na chwile obecna ma ma 470-480tys:) tylko ze fakt faktem autko pojezdzi moze jeszcze z rok i szrot (ruda) ale silnik pali chodzi rowno itd itp.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez flywin » 11 cze 2011, 14:00

no widzisz ja jestem pewien swojego przebiegu bo widać po aucie silniku itp...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez MIRU » 11 cze 2011, 14:56

Lukano napisał(a):z tym, że wyświetlanie ma mniejsze :P

przewaznie 170 tys <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Lukano » 11 cze 2011, 16:02

flywin napisał(a):no widzisz ja jestem pewien swojego przebiegu bo widać po aucie silniku itp...

Żebyś się kiedyś nie zdziwił, jak za licznikiem znajdziesz napis:
"Ja cofnąłem o 100 tysięcy, a Ty o ile cofniesz?" hahaha
W Polsce to można być pewnym przebiegu jak sam go kupisz z salonu, a nie po silniku itp ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez flywin » 11 cze 2011, 19:33

wiesz auto już trochę rozbierałem i wiem co jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez rafał88 » 11 cze 2011, 20:25

Ja tez i nie wiem jak sie cofa licznik elektorniczny ale wiem ze u mnie wkrety nie byly ruszne do poki ja sam nie zaczalem grzebac...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Lukano » 11 cze 2011, 21:40

Widać, że nigdy nie widzieliście jak się licznik cofa ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez rafał88 » 12 cze 2011, 09:34

Szczerze?? Juz cofalem licznik ale taki jak byl w przed liftowych mazdach czyli nie elektr. ale ten nie mam pojecia opisz jak to sie robi i moze czym;) a jeszcze najlepiej jakbys napisal ze mozna przeprogramowac z ang na nasz zeby stukal kilometry:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez CvB » 28 lut 2012, 23:48

Panowie nie żyjmy w świecie fantazji. Jakie 15 letnie auto z Niemiec może mieć przebieg poniżej 100 000km i do tego mieć problemy z silnikiem? Zapraszam Was na stronę mobile.de i wejść w aukcje naszych Mazd. Nie licząc kilku wyjątków i kilku z cofniętym przebiegiem większość ma przebiegi 200k , 300k a nawet 400k z czego auta wyglądają lepiej niż nasze "własne" z przebiegiem +/-100k.
Więc oświadczam wszem i wobec. Auto bardzo żywotne dobrze eksploatowane dojedzie spokojnie bez remontów do 350 000km.
PS. Kupując auto przeliczaj przebieg:
70k = 150k
100k = 200k
150k = 300k+
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sie 2009, 23:38
Posty: 11
Skąd: WrocLove
Auto: 323F BA 1.5 Z5 1994r

Postprzez Kabart » 13 sie 2014, 02:08

Ja z góry przepraszam, że stawiam taki post, bo zdaję sobie sprawę, że odpowiedź pewnie jest ukryta gdzieś w szukajce, ale ja szukałem, z tym ze jest dość późno i strasznie kleją mi się oczy a od jakichś 6 godzin jestem zajęty szukaniem odpowiedniego samochodu. Tutaj właśnie chciałem zadać pytanie, bo mazdy 323f najczęściej widzę z przebiegiem >200 tys. przebiegu. Na aukcjach wydaje się to być normą i dlatego stawiam pytanie, czy takie silniki są już na wykończeniu, czy ten silnik jest w stanie przeżyć dużo więcej? Jeśli moglibyście podać jakieś konkretniejsze liczby, które najczęściej powtarzają się, gdy trzeba robić remont silnika, to naprawdę byłbym wdzięczny. Uprzedzając pytania, że jest to zależne od mocy i rodzaju silnika, to powiem że chodzi mi o ten najczęściej spotykany (w tym przypadku chyba jest to silnik 1500ccm 88KM). Dziękuję z góry za odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2014, 01:50
Posty: 5

Postprzez Przemek323c » 13 sie 2014, 10:33

Wszystko zalezy od traktowania, poza tym silnik nie umiera od razu tylko stopniowo.
Przemek323c
 

Postprzez Kabart » 13 sie 2014, 10:55

No właściwie tak, ale czy jest jakaś orientacyjna liczba? Np dla samochodu traktowango zle jaki byłby to przebieg, a jaki by był w samochodzie traktowanym dobrze?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2014, 01:50
Posty: 5

Postprzez Przemek323c » 13 sie 2014, 11:14

To bardzo indywidualna sprawa. Znam oryginalne 200k trupy i w calkiem dobrym stanie (jak na taki przebieg) zblizajace sie do 400k.
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 13 sie 2014, 11:45

200 tyś. km to żadna magiczna liczba ;)
Silnik normalnie eksploatowany wytrzyma sporo więcej niż tjaki przebieg :)
Ale... policz sobie średnio np. 15 tyś. km w ciągu roku i będziesz miał realny przebieg auta a nie te cuda co piszą w większości ofert sprzedaży.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Kabart » 13 sie 2014, 11:59

Dziękuję Wam :) Teraz będę musiał jeździć i szukać, tez planuje żeby jeździć na jakąś stacje kontroli, gdyby mi się samochód spodobał, żeby sprawdzić jak jest naprawdę.

Dopisano 13 sie 2014, 12:02:

Dziękuję Wam :) Teraz będę musiał jeździć i szukać, tez planuje żeby jeździć na jakąś stacje kontroli, gdyby mi się samochód spodobał, żeby sprawdzić jak jest naprawdę.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2014, 01:50
Posty: 5

Postprzez Przemek323c » 13 sie 2014, 12:19

Na stacji wszystkiego nie sprawdza, ale np analiza spalin czesto duzo mowi.

Marek 161BD081 napisał(a):policz sobie średnio np. 15 tyś. km w ciągu roku


Predzej 20-25 :)
Przemek323c
 

Postprzez Kabart » 13 sie 2014, 12:34

Więc co najlepiej sprawdzić na kontroli oprócz tej analizy spalin?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2014, 01:50
Posty: 5

Postprzez Przemek323c » 13 sie 2014, 12:51

Glowne problemy z5 to branie oleju, ale jesli bedzie dobrze podpicowany motodoktorkiem to i analiza spalin niewiele pokaze.
Przemek323c
 

Postprzez trzydziech » 13 sie 2014, 21:36

heh, w tej chwili patrzyłbym na stan budy, progi, podłoga, podłużnice, nadkola, słupki, mocowanie zawieszania przód/tył, kielichy. patrzyłbym też na kompletność auta, żeby wszystko było. sam silnik to pikuś w razie czego.
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323