Mazda 323F BA' 95. Alternator wyjscie PD
Strona 1 z 1
mam problem z alternatorem który ma regulator napięcia z wyjściem oznaczonym PD. Byłem w warsztacie u specjalistów, nic nie zaradzili. Tłumaczyli mi to w taki sposób że regulator napięcia oznaczony symbolem PD dostaje sygnał z komputera i to komputer reguluje napięciem w takim przypadku. Mam za niskie napięcie w układzie elektrycznym auta i mi za dobrze nie chodzi. Chciałbym to naprawić może ktoś miał taki przypadek ? To nie jest takie proste wiec zwracam się z prośba na forum i zarazem proszę nie udzielać odpowiedzi wymień alternator lub regulator bo gdybym taki dostał z wyjściem PD a nie LS i pasowałby do mojego auta to już dawno bym to zrobił. Specjaliści poddali się po spaleniu dwóch nowych swoich regulatorów z wyjściem PD. Również jest taki problem iż poprawne działanie takiego alternatora można sprawdzić tylko podpinając go w danym samochodzie. Podobno nie ma takiego przyrządu żeby można było to sprawdzić na stole.
- Od: 26 lut 2008, 03:09
- Posty: 8
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 143 km 2006
Nie wiem u jakich specjalistów byłeś, ale sam znam w Toruniu dwóch którzy dysponują odpowiednim przyrządem umożliwiającym sprawdzanie alternatorów P-D, nie tylko na stole probierczym ale i w aucie, przed jego wymontowaniem. Ten przyrząd to generator PWM i można takie coś nabyć bez problemu również na Allegro za niewielkie pieniądze.
- Od: 21 lis 2010, 11:10
- Posty: 4
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda CX7 FL-2010
Zbyt niskie ładowanie alternatora P-D może być spowodowane uszkodzeniem samego regulatora, jednej z diod lub niewłaściwymi sygnałami podawanymi przez PCM. Nie znaczy to, że uszkodzony jest PCM ale może otrzymywać od jakiegoś czujnika fałszywe informacje o obciążeniu silnika (Komputer diagnostyczny tego może nie pokazać). Najlepiej podłącz oscyloskop pod pin D alternatora bez wyciągania wtyczki. Jeżeli współczynnik wypełnienia impulsu będzie 45-55% to wyciągaj alternator i sprawdź najpierw diody prostownika , a potem sam regulator ale do tego musisz mieć wspomniany wyżej przyrządzik z Allegro.
- Od: 21 lis 2010, 11:10
- Posty: 4
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda CX7 FL-2010
Wszystko się wyjaśniło. Pojechałem do mechanika który okazał się być dobry. Pomierzył posprawdzał i okazało się że wszystkiemu jest winien czujnik znajdujący się na pompie wspomagania. Informował on komputer o zapotrzebowaniu na prąd co powodowało że komp starał się podać jak największą wartość napięcia na pompę kosztem innego osprzętu. Odłączył czujnik i samochód chodzi elegancko. Powiedział mi jeszcze przy okazji że kompresor od klimy gdy jest włączony to też ma za duży pobór, że tak nie powinno być. Taka prosta sprawa a w jednym z warsztatów chcieli mi wymieniać regulator . Pozdrawiam wszystkich zdolnych mechaników.
- Od: 26 lut 2008, 03:09
- Posty: 8
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 143 km 2006
Komputer (PCM) nie ma takiej możliwości aby decydować o tym gdzie prąd posyłać, a gdzie nie posyłać. Zadaniem komputera jest wyłącznie ograniczać prąd wzbudzenia alternatora np. w momencie gwałtownego przyspieszania aby silnik całą moc mógł skierować na przyspieszanie i aby alternator w tym momencie go nie obciążał. Jeżeli silnik jest zimny to prąd wzbudzenia jest tez ograniczony do niezbędnego minimum. Uprzedzam, że mogę się mylić bo jestem tylko entuzjastą samochodów Mazda i nie uważam siebie za wyrocznię.
- Od: 21 lis 2010, 11:10
- Posty: 4
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda CX7 FL-2010
Mechanik mi to tak pokazał. Podłączona pomp i włączona sprężarka obrót kierownica zwiększone zapotrzebowanie prądu wyłączenie klimy na moment ( wentylatorów), przy odłączonej pompie takiego czegoś nie ma skręt kierownicą nie ma wpływu na wyłączanie klimy.
- Od: 26 lut 2008, 03:09
- Posty: 8
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 143 km 2006
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości