Wypluwa płyn chłodniczy po zgaszeniu rozgrzanego silnika ze zbiornika wyrownawczego

Postprzez don2x44 » 20 sie 2010, 14:13

Witam po dłuższym czasie.

Posiadam 323F BA '98 z silnikiem 1.8 16V BP(przebieg 173437). Od końca wiosny mam dość dziwny problem objawiający się "wypluwaniem" płynu chłodniczego ze zbiorniczka wyrównawczego po zgaszeniu(wyłączony zapłon) rozgrzanego silnika. Auto po odpalaniu zachowuje się całkiem normalnie, wentylator chłodzenia silnika załącza się bez problemu, nie ma skoków temperatury na wskaźniku(termostat wymieniony). Układ chłodzenia zalany już półrocznym płynem Prestone – nie rozcieńczany z wodą czy innymi płynami, nadal czysty bez osadów.

Jak zaleje na zimnym silniku zaleje do pełnego poziomu(FULL), po rozgrzaniu silnika następuje wyplucie płynu i poziom płynu na zimnym silniku wynosi minimum(MIN).

IMO po zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka powinny załączać się wentylatory zapobiegające "spuchnięciu" silnika, w mojej Maździe tak się nie dzieje. Gdzie szukać przyczyny?
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 391 (0/2)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: VW Down! half two liter V6… R3 60 koni:D

Postprzez Siw-y » 20 sie 2010, 15:36

don2x44 napisał(a):po zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyka powinny załączać się wentylatory

W żadnej maździe nie spotkałem się z tym, w polonezie owszem ;)

don2x44 napisał(a):Jak zaleje na zimnym silniku zaleje do pełnego poziomu(FULL), po rozgrzaniu silnika następuje wyplucie płynu i poziom płynu na zimnym silniku wynosi minimum(MIN).

Masz gdzieś nieszczelność, wraz ze wzrostem temperatury rośnie ciśnienie i "nadmiar" rozprężonego płynu jest wypychany przez tą nieszczelność zamiast do zbiorniczka wyrównawczego, a w momencie stygnięcia zamiast zaciągać ze zbiorniczka płyn to woli ssać powietrze bo łatwiej.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9605 (2/48)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:
GE6 FS
CA KF
P11.144

Było:
GE6 KL
GV FE
EC K8

Postprzez gramian » 21 sie 2010, 09:46

Miałem podobny problem, okazało się że po za walniętą uszczelką pod głowicą nie działała pompa wody, tzn nie robił się obieg gdyż wszystkie łopatki korozja zjadła...Przy wymianie rozrządu wymień pompe wody. Zobacz czy podczas nagrzanego silnika i przy przegazowywaniu idą bombelki w zbiorniczku wyrównawczym. Jak tak to lipa... W najlepszym wypadku masz źle odpowietrzony układ.
Avatar użytkownika
 
Od: 30 mar 2010, 14:46
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 95" 1.8

Postprzez pondik » 21 sie 2010, 20:36

Więc... Jak go poprawnie odpowietrzyć?
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lip 2008, 23:50
Posty: 203
Skąd: Garwolin
Auto: MAZDA 3 1.6 MZ-CD

Postprzez B4r7 » 22 sie 2010, 09:37

ja stanołem pod górke zrobiłem se lejek z butelki obkleiłem gwint taśmą i zalałem więcej wody jak sie zagrzał to samo ciśnienie powinno mi powietrze wycisnąć...
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 121
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez pondik » 22 sie 2010, 11:22

Więc, dzieje się tak po uprzednim, świeżym zalaniem chłodnicy płynem może być to spowodowane zapowietrzeniem układu? Tj. Parę razy po tej czynności może mi wysadzić płyn?
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lip 2008, 23:50
Posty: 203
Skąd: Garwolin
Auto: MAZDA 3 1.6 MZ-CD

Postprzez Siw-y » 22 sie 2010, 12:23

Jeżeli podczas pojawiania się pęcherzyków, i z chłodnicy i ze zbiorniczka nie czuć spalin to uszczelka powinna być ok.

Jak wyciek jest bardzo mały to ciężko jest go znaleźć bo wszystko zdąży odparować.
Możesz spróbować zagrzać silnik na postoju i obserwować czy gdzieś nie pojawia się dym.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9605 (2/48)
Skąd: Warszawa
Auto: Jest:
GE6 FS
CA KF
P11.144

Było:
GE6 KL
GV FE
EC K8

Postprzez pondik » 25 sie 2010, 20:40

Ja wymieniałem niedawno chłodnicę, więc wszystkie połączenia węży mam sprawdzone.. Ale problem z wywalaniem płynu miałem wcześniej.. I teraz też mam. Uszczelka chyba nieruszona, płyn chłodniczy mam czysty, na bagnecie nic nie widać. A płyn wysadza.. (jak odkręcę korek na rozgrzanym silniku) :|
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lip 2008, 23:50
Posty: 203
Skąd: Garwolin
Auto: MAZDA 3 1.6 MZ-CD

Postprzez lesiux » 25 sie 2010, 21:29

jak odkręcisz korek z chłodnicy na rozgrzanym to normalne, że Ci wyciśnie płyn
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1218
Skąd: Katowice
Auto: 323F BA BP 95r.

Postprzez pondik » 25 sie 2010, 21:45

Dlaczemu? <rotfl> Poza tym.. Nie mam korka na chłodnicy. Mam silnik 2.0 v6, tylko zbiorniczek wyrównawczy i drugi korek, ale nie wiem na czym on się znajduje :D .. Na pewno nie na chłodnicy :)
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lip 2008, 23:50
Posty: 203
Skąd: Garwolin
Auto: MAZDA 3 1.6 MZ-CD

Postprzez don2x44 » 25 sie 2010, 22:51

Nie za bardzo chcę mi się wierzyć że mam nieszczelność ponieważ zrobiłem już 2000km na poziomie MIN – przestałem dolewać płyn do poziomu maksymalnego, i absolutnie NIC nie ubyło.

Silnik normalnie się zagrzewa, temperatura się nie wychyla, ew. milimetr ale to przy ostrej jeździe. Cały układ zachowuje się sprawnie, wentylator się załączy po dłuższym czasie itd itp.

Płyn jest czysty, nie czuć zapachu spalin.

IMO coś jest nie tak z elektryką, ponieważ wentylatory nie załączają się PO WYŁĄCZENIU zapłonu. Po przekręceniu raz kluczyka jest wszystko OK.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 391 (0/2)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: VW Down! half two liter V6… R3 60 koni:D

Postprzez lesiux » 26 sie 2010, 12:04

Głowy nie dam ale u nas chyba wentylatory nie pracują po zgaszeniu silnika, bynajmniej u siebie się z tym jeszcze nie spotkałem.
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1218
Skąd: Katowice
Auto: 323F BA BP 95r.

Postprzez pondik » 26 sie 2010, 17:52

U mnie nie zaobserwowałem przypadku w którym załączyłby się wentylator. Ale temperatura nigdy nie przekroczyła u mnie 90C. W płynie chłodniczym nic nie widać.. Jest idealnie przejrzysty. Olej tak samo. A płyn wysadza w dalszym ciągu <co?>
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lip 2008, 23:50
Posty: 203
Skąd: Garwolin
Auto: MAZDA 3 1.6 MZ-CD

Postprzez don2x44 » 26 sie 2010, 23:33

No właśnie...

U mnie ten problem, ustępuje tylko w chłodne dni. Bo wówczas silnik szybko się studzi i nie zdąży płyn się zagotować.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 391 (0/2)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: VW Down! half two liter V6… R3 60 koni:D

Postprzez pondik » 27 sie 2010, 21:23

Zauważyłem kolejną anomalię... Dziwną <co?> Mianowicie, dziś rano (na zimnym silniku) odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego i poszedłem po coś do garażu. Gdy wróciłem (po ok 3min.) zauważyłem że coś... kapie?! Kapało dosyć mocno, w okolicach napinacza paska klinowego, nie wchodziłem pod auto i nie mogę dokładnie sprecyzować miejsca. Podkreślam że nie ubywało mi płynu (nie licząc ilości które mi wysadziło po odkręceniu korka na rozgrzanym silniku). Po odkręceniu korka nie odpalałem auta. Nie mam pojęcia dlaczego zaczęło kapać... Nawet nie wiem czy to płyn chłodniczy, no ale co innego?
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lip 2008, 23:50
Posty: 203
Skąd: Garwolin
Auto: MAZDA 3 1.6 MZ-CD

Postprzez lesiux » 27 sie 2010, 23:29

możliwe, że pompa wody ma już dość
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1218
Skąd: Katowice
Auto: 323F BA BP 95r.

Postprzez pondik » 28 sie 2010, 09:04

Też tak myślę... A gdzie w tym aucie (323f 2.0 v6) jest nagrzewnica?
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lip 2008, 23:50
Posty: 203
Skąd: Garwolin
Auto: MAZDA 3 1.6 MZ-CD

Postprzez michał87 » 28 sie 2010, 19:29

don2x44 w twoim przypadku proponuję zmienić korek na chłodnicy
FHU Auto-Parts zaprasza na zakupy
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony !!!!!!!!!!!!!!!
Montaz i Wywazanie na miejscu!!
Avatar użytkownika
 
Od: 18 cze 2007, 23:29
Posty: 54
Skąd: Sieradz łódzkie
Auto: Chrysler NEON

Postprzez pondik » 28 sie 2010, 21:20

A w moim??
Avatar użytkownika
 
Od: 20 lip 2008, 23:50
Posty: 203
Skąd: Garwolin
Auto: MAZDA 3 1.6 MZ-CD

Postprzez michał87 » 28 sie 2010, 23:13

Również , ten na silniku (termostaty w korkach słabo się w mazdach spisują)
FHU Auto-Parts zaprasza na zakupy
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony !!!!!!!!!!!!!!!
Montaz i Wywazanie na miejscu!!
Avatar użytkownika
 
Od: 18 cze 2007, 23:29
Posty: 54
Skąd: Sieradz łódzkie
Auto: Chrysler NEON

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323