Ciekawostki o 323f BA

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Renesis » 8 lip 2010, 12:17

Mam Efkę i bardzo ja lubię :P
Zastanawiałem się, czy znacie jakies ciekawostki odnośnie tego modelu, techniczne, historyczne czy jakiekolwiek inne. Ja znam tylko 2. Może ktoś zna więcej :)

1. Nadwozie efki zostało zaprojektowane przez ten same zespół, który robi/robił nadwozie dla Porsche.
2. Nie wiem, czy w każdym silniku, ale w 1.8 kolektor dolotowy wyposarzony jest w kanały dolotowe o różnych długościach. Powyżej 4 tys. obrotów siłownik podciśnieniowy skraca te kanały, co poprawia przepływność powietrza do cylindrów.

Generalnie myślałem o tym, żeby zrobić na Facebooku stronę o swoim aucie. I jeśli bym sie na coś takiego porwał, to same dane techniczne raczej by nie wystarczyły. Wolałbym cos więcej na temat modelu :)

Mam nadzieję, że moderatorów tego typu temat nie wkurzy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 22:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

Postprzez kylu » 8 lip 2010, 14:43

nie wiem jak w innych autach ale osobny zbiorniczek na plyn do spryskiwania tylnej szyby to tez jakas ciekawostka:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2009, 11:44
Posty: 178
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F BA 2.0 V6 95r.

Postprzez Renesis » 8 lip 2010, 15:03

Dobre i to :P

Może Globy się odezwie i czymś zaskoczy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 22:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

Postprzez Adaś » 11 lip 2010, 10:23

nie pamiętam dokładnie, ale Porsche chyba maczało palce tez w zawieszeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 15:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez HiVu » 11 lip 2010, 11:26

Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2010, 10:32
Posty: 18
Auto: Mazda 323F BA 1.5
09.1997

Postprzez Renesis » 11 lip 2010, 11:32

Jasny gwint! <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 22:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

Postprzez Lukano » 11 lip 2010, 11:40

Cruel.Art napisał(a): Nie wiem, czy w każdym silniku, ale w 1.8 kolektor dolotowy wyposarzony jest w kanały dolotowe o różnych długościach. Powyżej 4 tys. obrotów siłownik podciśnieniowy skraca te kanały, co poprawia przepływność powietrza do cylindrów.

Nie w każdym silniku, ale inne też mają, nie tylko mazda. Deawoo nubira czy jak to się pisze też ma kolektor o zmiennej długości. Łączy zalety silników 8 i 16 zaworowych.
8 mają lepszy moment położony niżej, za to 16 są mocniejsze wyżej.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 18:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Renesis » 11 lip 2010, 12:55

A nie wiesz może czyja to jest technologia? Mazdy? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 22:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 27 mar 2015, 21:30.
Powód: Zbędne OT w temacie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323