Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1994–1998

Postprzez adamax4 » 31 gru 2011, 13:21

kicki napisał(a):duża jest różnica w utrzymaniu mazdy 2.0 a 1.8

To pytanie, czy zdanie oznajmujące ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Apollo » 28 sty 2012, 21:01

Witam! Jestem nowy i za ewentualne uchybienia odrazu przepraszam. A teraz do rzeczy – planuje zakup swojej pierwszej Mazdy 323F BA 5d. z silnikiem 1.5 PB – samochodzik od zawsze mi się podobał i był plan jego zakupu ale związałem się motoryzacyjnie z Alfą Romeo. Niestety potrzebuje gotówki na inny cel i po sprzedaży swojej Belli postanwiłem o zakupie tańszego auta i tu pomysł na Mazde 323F. W związku z powyższym mam do Was parę pytań:
1. Czy Mazda i ten model to dobry wybór?
2. Jak z awaryjnością bo na Alfe się nasłuchałem a miałem 3 i się nie zawiodłem ani razu.
3. Poluje na silnik 1.5 nie chodzi mi o osiągi a raczej o spalanie
4. Jak z awaryjnością tego silnika i innymi podzespołami
5. Nefralgiczne punkty – na co zwrócić uwagę przy zakupie danego egzemplarza/
Licze na Wasze porady i sugestie i mam nadzieje, ze dołącze do Waszego grona mazdaholików :)
Ostatnio edytowano 29 sty 2012, 10:41 przez Apollo, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 28 sty 2012, 20:43
Posty: 9
Skąd: Ełk (Warmińsko-Mazurskie)
Auto: W poszukiwaniu MAZDY

Postprzez puznies0 » 28 sty 2012, 23:17

Apollo napisał(a):Witam! Jestem nowy za ewentualne uchybienia odrazy przepraszam. A teraz do rzeczy – planuje zakup swojej pierwszej Mazdy 323F BA 5d. z silnikiem 1.5 PB – samochodik od zawsze mi się podobał i był plan jego zakupu ale związałem się motoryzacyjnie z Alfą Romeo. Niestety potrzebuje gotówki na inny cel i po sprzedaży swojej Belli postanwiłem o zakupie tańszego auta i tu pomysł na Mazde 323F. W związku z powyższym mam do Was par pytań:
1. Czy Mazda i ten model to dobry wybór?
2. Jak z awaryjnością bo na Alfe się nasłuchałem a miałem 3 i się nie zawiodłem ani razu.
3. Poluje na silnik 1.5 nie chodzi mi o osiągi a raczej o spalanie
4. Jak z awaryjnością tego silnika i innymi podzespołami
5. Nefralgiczne punkt – na co zwrócić uwagę przy zakupie danego egzemplarza/
Licze na Wasze porady i sugestie i mam nadzieje, ze dołącze do Waszego grona mazdaholików :)



ile aut i właścicieli tyle opini...
z5 czyli silniki 1.5 90hp mają tendencję do zarcia oliwy... najczęściej wina uszczelniaczy zaworowych... z racji wieku tych aut cierpią na takie przypadłości... poza tym są to wdzięczne autka... 1.8 były trochę mocniejsze bo miały 115 hp ale też zdarza się im wpieprzać olej... ja osobiście mam taką i nie mam z tym kłopotów... części stosunkowo tanie... wymieniać olej na czas i będzie służyło długo... rdza czasem na nadkolach potrafi się pojawiać ale to we wszystkich autach ... taka dodatkowa opcja tzw biodegradujące się autko ...:) ale i tak nie aż tak biodegradujące jak opel... ogólnie można polecić bo warto...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez radar88 » 29 sty 2012, 01:19

Apollo napisał(a):1. Czy Mazda i ten model to dobry wybór?

Zależy czego oczekujesz od auta, jeżeli ma służyć do podróży: praca<-->dom,zakupy itp to będzie ok.
Apollo napisał(a):2. Jak z awaryjnością bo na Alfe się nasłuchałem a miałem 3 i się nie zawiodłem ani razu.

Nie ma auta które się nie psuje, jak by takie były to by mechanicy nie zarabiali ;) Jak będziesz dbał i wymieniał wszystko na czas będzie służyć ;)
Apollo napisał(a):3. Poluje na silnik 1.5 nie chodzi mi o osiągi a raczej o spalanie

I tu bym szukał 1,8 (nie wiem jak z częściami) a bardziej 2,0V6(KF)...zastanowisz się czemu...Kupiłem 1,5 (Z5) ponieważ moja kobitka taki chciała, po czym się zawiodła...ja to wiedziałem, myślała że ten silniczek ma niezłego kopa, owszem ma jak go wysoko kręcisz, a przy wysokim kręceniu wychodzi nam spalanie, które jest ciut mniejsze niż w silniku 2,0, do tego dochodzi olej,którego ubywa...normalne jak się depcze aby jakoś ruszyć z pod świateł...Teraz mam KF...jest bardzo dobrze w porównaniu do Z5.
Apollo napisał(a):4. Jak z awaryjnością tego silnika i innymi podzespołami

Na to pytanie,ciężko mi odpowiedzieć, mój pali na dotyk i Z5 i KF, części zawieszenia, tanie jak na japończyka, oczywiście coś zawsze będzie drogie, amortyzatory itp, ale tego się nie wymienia co 10,000km
Apollo napisał(a):5. Nefralgiczne punkt – na co zwrócić uwagę przy zakupie danego egzemplarza/
Licze na Wasze porady i sugestie i mam nadzieje, ze dołącze do Waszego grona mazdaholików :)

Osobiście, nie liczył bym że autko wypadku nie miało, mało prawdopodobne ;)
Co rdzewieje ,jak pisał kolega wyżej: nadkola,tylna klapa, czasami ranty drzwi. Warto zajrzeć pod maskę, obejrzeć podłużnice. Oczywiście jak najwięcej rachunków, potwierdzających wymiany itp.
Nie wiem ile Ci moja wypowiedź pomoże, czy w ogóle coś pomoże lecz,
życzę udanych połowów na autko i zapraszamy na forum MS ;)

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Apollo » 29 sty 2012, 11:04

Autko zasadniczo ma służyć do jazdy po mieście dom-praca-dom i po zakupy raz na jakiś czas wypad poza miasto na wakacje. Poluje na najmniejszy silnik bo przy takiej jeździe to moc mi nie potrzebna – ważne aby było w miarę ekonomiczne.

Czyli rozumiem, że te silniki lubią popić troszkę oleju a tak na 10 tyś ile średnio zużywają?
Co do rdzy to własnie często widać ją na nadkolach...
Powiedzcie jakie przebiegi wytrzymują te silniki, czy 270 tyś to już szubienica czy jeszcze troszkę pojeździ?
Jak Mazdy znoszą LPG?

Czy są jakiś podzespoły na które trzeba uważa przy zakupie, np. sprzęgło, itp. Bo np w Alfie – standardem do wymiany są termostaty.
Ostatnio edytowano 29 sty 2012, 16:34 przez Apollo, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 28 sty 2012, 20:43
Posty: 9
Skąd: Ełk (Warmińsko-Mazurskie)
Auto: W poszukiwaniu MAZDY

Postprzez MIRU » 29 sty 2012, 11:51

puznies0 napisał(a):z5 czyli silniki 1.5 90hp mają tendencję do zarcia oliwy... najczęściej wina uszczelniaczy zaworowych...

bzdura, najczęsciej to wina zapieczonych pierscieni.... rozeszła się plota ze z5 najgorszy bo wiadomo najsłabszy więc go sie cisnie :P z5 bp czy kf wszystkie pija olej a V6 dopiero go lubi :D KF ma naprawdę ładny dzwięk ale nie jest to takie cudo...Trzeba pilować stanu oleju bo gdy zejdzie na mini i go troche pocisniesz to panewki korbowe powiedzą papa szczegolnie te z końca...
Apollo napisał(a):Autko zasadniczo ma służyć do jazdy po mieście dom-praca-dom i po zakupy raz na jakiś czas wypad poza miasta na wakacje

Z5 daje rade tyle ze ja mam bez klimy więc się nie wypowiem jak sie bedzie zachowywać na trasie z włączona klimą :)
1.5 pali w granicach 9l lpg, V6 ~12.
Apollo napisał(a):Czyli rozumiem, że t silniki lubią popić troszkę oleju a tak na 10 tyś ile średnio zużywa?

z5 przed remontem litr na 1000km po remoncie zero zuzycia. V6 bez remontu pije litre na 2-3tys w zależnosci od stylu jazdy <diabełek>wymienione tylko panewki korbowe
Apollo napisał(a):czy 270 tyś to już szubienica
a znasz realny przebieg ?? :D
Apollo napisał(a):Jak Mazdy znoszą LPG?

sekwencje bardzo dobrze <spoko>
Chcąc kupić "pewniaka" szukaj na forum...Najlepiej kupić po remoncie i masz problem olejowy z głowy. Forumowicze opisują swoje auta w odpowiednim dziale i mozna poznac historię auta i co mu dolegało :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez ucze1102 » 29 sty 2012, 12:38

MIRU napisał(a):V6 bez remontu pije litre na 2-3tys w zależnosci od stylu jazdy


mój KF dopóki jeździł na benzynie olej półsyntetyk to nic nie dolewałem a jak LPG założyłem to tak między wymianami to jest 10tys to tak litrę muszę dolać.
Ale oczywiście wszystko zależy od tego jak się jeździ bo ja raczej staram się go nie katować... no tylko czasami :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez lesiux » 29 sty 2012, 12:46

najważniejsze żeby oliwy nie piła za dużo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez radar88 » 29 sty 2012, 15:42

MIRU napisał(a):V6 ~12.

W jakim cyklu ?? Mnie w trasie KL pali 10,5L LPG w mieszanym 12L LPG miejska jazda 14-16 LPG
MIRU napisał(a):z5 przed remontem litr na 1000km po remoncie zero zuzycia. V6 bez remontu pije litre na 2-3tys w zależnosci od stylu jazdy <diabełek>wymienione tylko panewki korbowe

W Xedosie 6 miałem KF....0,5L na 10kkm, ten którego mam w BA, troszkę więcej wychodzi ale nie 1L na 2-3tyś...lecz pije, KL którego mam w X9 – teoretycznie nie mam co patrzeć na bagnet...szkoda czasu na otwieranie maski, chyba że płyn do spryskiwaczy.
Apollo napisał(a):Jak Mazdy znoszą LPG?

Zgadzam się z wypowiedzią kolegi MIRU, mam Z5 która pracuje identycznie na LPG jak i na gazie, nawet jest nie czuć kiedy przerzuca się na gaz, lecz instalacja Sekwencyjna.

Silniki serii K.. piją olej przy częstym wyciskaniu potów, Z5 pije olej, prosta przyczyna, deptanie w moich słowach to są obroty 1 bieg 3-4tyś,2 – 2500-3500, trójka i reszta leci, lecz pierwsze biegi dają wycisk i dzięki temu widzimy ubytek oliwy...lecz to chyba w każdym silniku.Nawet w Lalce 2,0RT miałem ubytki jak trochę się ją przegoniło.

lesiux napisał(a):najważniejsze żeby oliwy nie piła za dużo

Ciężko jest to sprawdzić jak kupujesz auto oddalone od domu 200-300km, ponieważ to wychodzi dopiero po kilkunastu dniach użytkowania.

Dlaczego ja się chcę przerzucić na KF-a, ponieważ spalanie wychodzi mi 10-11LPG (Z5),wyjeżdżam na trasę DK1 z domu do pracy, więc muszę się uwijać, przy silniku KF będę miał podobne spalanie lecz nie będę musiał tak cisnąć silnika aby się zebrać i nie blokować innych użytkowników trasy, dla tego czasami lepiej wziąć większy silnik, dopłacać 3zł więcej na każde 100km lecz mieć czym w razie w depnąć i się w miarę odepchnąć.

Silnik Z5 do miasta jest bajką i mówię to z czystym sumieniem, świetnie mi się śmiga 1,5 po mieście, uwija się, zasuwa jak mały gokarcik, nawet A3 na światłach zostało w tyle (oczywiście później dogoniło), więc jeżeli auto będzie używane w mieście (praca dom zakupy), będziesz zadowolony i to bardzo, lecz jeżeli oczekujesz czasami szybszego przyśpieszenia, szukaj mocniejszej jednostki.

Nadkola to chyba standard w mazdach, w moim Xed6 – nadkola lecą, Xedos 9 – nadkola lecą,323F – nadkola lecą, 323F (UK) nadkola na chwilę obecną – całe :D lecz gdzieś mądrze ktoś napisał, nie lecą tak jak w Oplach (Omega 3 '02 nadkola zdrowo ruszone), nawet tak w moim 19letnim X9 tak się nie sypią.
Się rozpisałem....

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez MIRU » 29 sty 2012, 15:58

radar88 napisał(a):W jakim cyklu ?? Mnie w trasie KL pali 10,5L LPG w mieszanym 12L LPG miejska jazda 14-16 LPG

W mieszanym cyklu spala 12l. Ustawiona dawka tak aby nie było ubogo. Bo większość gazowników robi tylko autokalibracje i w drogę :)
btw podobno KL spala mniej niz kf lub podobnie...na forum ludzie pisali :)
A wracajac jeszcze do porównania nt spalanka z5 vs V6 to fakt, u niektórych jest mała róznica ale gdy Vką jezdzi sie delikatnie bo kiedy wskazówka przekroczy 4tys rpm i otworzy sie pierwszy vris a z pod maski zacznie się wydobywać mocniejszy pomruk V6 to spalanko up niestety :) Te silniki zaczynają się budzic do życia dopiero :D
Nie wypowiadam się nt silnika 1.8 bo nigdy nie miałem ani nie jezdziłem tym, może akurat dla autora tematu taki silniczek byłby najlepszy :) Moc posrodku a koszta eksploatacji zblizone do z5 bo to R4 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez radar88 » 29 sty 2012, 16:20

Teraz osoba zakładająca wątek ma ciężki orzech do zgryzienia co do silnika ;) Lecz ważne aby spełniało wymagania przez autora wątku ;)

MIRU napisał(a): wracajac jeszcze do porównania nt spalanka z5 vs V6 to fakt, u niektórych jest mała róznica ale gdy Vką jezdzi sie delikatnie bo kiedy wskazówka przekroczy 4tys rpm i otworzy sie pierwszy vris a z pod maski zacznie się wydobywać mocniejszy pomruk V6 to spalanko up niestety :)


Zgadzam się z wypowiedzią w 100%, po przekroczeniu pewnej granicy spalanie wzrasta znacznie, lecz przy oszczędnej/normalnej jeździe KF w porównaniu do z5 wychodzi troszkę droższy, lecz tak jest w kwestii każdego, ciut większego silnika.

OT
MIRU napisał(a):btw podobno KL spala mniej niz kf lub podobnie...na forum ludzie pisali :)

Powiem że jest niezauważalne w trasie/mieszanym w mieście spalanie jest wyższe i to znacznie, lecz nie o tym mowa ;) . EOT
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Apollo » 29 sty 2012, 18:25

radar88 napisał(a):Teraz osoba zakładająca wątek ma ciężki orzech do zgryzienia co do silnika ;) Lecz ważne aby spełniało wymagania przez autora wątku ;)EOT


He, he... – narazie to ja mam ciężki orzech do zgryzienia, żeby się połapac w tych wszystkich Waszych oznaczeniach: Z5 KF :D bo spamiętać odrazu tego nie idzie. Jak to śmiesznie obracać się w innej marce. W Alfie znałem wszystkie typy, modele, oznaczenia, itp. a tu jak dziecko we mgle i to bez halogenów :)

Wiem już jedno, że Mazda i te silniki dość dobrze znoszą LPG w sekwencji.
Czasami tak jest, że pomiędzy np. 1.5 a 1.8 jest minimalna różnica w spalaniu albo i wcale bo silnik ni jest tak wyżyłowany i nie trzeba go katować. Ale myśle, ze 2.0 to już będzie jednak różnica.

Może ktośc napisać realne spalanie paliwa w mieście
1.5 –
1.8 –
2.0 –

Martwi mnie tylko ten ewentualnie występujący apetyt na olej. Ciężko to stwierdzić przy zakupie proszę o info. co konkretnie jest za to odpowiedzialne i jaki jest koszt naprawy tej usterki.

Czy ta rdza to tylko wystpuje na nadwoziu czy podwozie też jest narażon na korozję?

I jak to jest z przebiegiem dla tych silników ile z Wam znanych informacji one wytrzymują bo np. w Alfie w benzyniaku miałem przebieg 249 i silniczek chodził jak ta lala a w dislu tyle samo – nom ale tam to on się dopiero dotarł. Kumpel na zlocie miał w dislu 560 tyś i sobie chwalił.

Nic nie piszecie o typowych usterkach dla tego modelu – czyżby ich nie było na co (poza typowym rzeczami) warto zwrócić dodatkową uwagę?
Początkujący
 
Od: 28 sty 2012, 20:43
Posty: 9
Skąd: Ełk (Warmińsko-Mazurskie)
Auto: W poszukiwaniu MAZDY

Postprzez Majki88 » 29 sty 2012, 18:46

Witamy na forum
Zapraszam do zapoznania się z regulaminem

oraz tymi tematami:
Opinie o 323F BA
viewtopic.php?f=116&t=96629

oraz spalanie
viewtopic.php?f=116&t=2073

trochę stron jest napisane więc życzę miłej lektury :)
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Apollo » 29 sty 2012, 20:50

Majki88 napisał(a):Witamy na forum
Zapraszam do zapoznania się z regulaminem

oraz tymi tematami:
Opinie o 323F BA
viewtopic.php?f=116&t=96629

oraz spalanie
viewtopic.php?f=116&t=2073

trochę stron jest napisane więc życzę miłej lektury :)


A gdzież tam tołku dojść – ja w swoim poście nie moge się połapać a co dopiero w tych tomach co linki podałaś – zanim to ogarne to następna zima przyjdzie :)
Ostatnio edytowano 30 sty 2012, 22:23 przez Apollo, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 28 sty 2012, 20:43
Posty: 9
Skąd: Ełk (Warmińsko-Mazurskie)
Auto: W poszukiwaniu MAZDY

Postprzez HOGUM » 30 sty 2012, 20:44

Siemka.Mam silnik 1.8 .Madzia używana przeważnie na dystansie 20 km dziennie.Spalanie w lecie 10l/100.Teraz ,przy tych temperaturach 12,5l/100km.Przy trasie wychodzi troszkę mniej.
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez radar88 » 30 sty 2012, 20:47

Czyli spalanie KF-a (2,0V6) wychodzi mniej więcej w tych samych granicach, Moje z5(1,5) pali w przedziale 8-10L LPG (chłodne dni)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez ucze1102 » 30 sty 2012, 21:10

radar88 napisał(a):Czyli spalanie KF-a (2,0V6) wychodzi mniej więcej w tych samych granicach, Moje z5(1,5) pali w przedziale 8-10L LPG (chłodne dni)


da radę do tego zejść KF-em ale nie oszukujmy się, przy delikatnej jeździe, a jak już poczujesz te kucyki pod maską to wyjdzie trochę więcej, ale można śmiało powiedzieć że w granicach 12l (13l LPG).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez radar88 » 30 sty 2012, 22:03

ucze1102 napisał(a):ale można śmiało powiedzieć że w granicach 12l (13l LPG).


Nie nie, bez żartów...
Xedos 6 z KF pod maską pali w granicach 10-11L PB to jak 323F KF (lżejszy) może palić więcej ?? Mnie średnie spalanie KF-a w mieście wychodzi 10L PB(codziennie jeżdżę po mieście) w trasie 8- 9L PB (zależne od prędkości),
KL (2,5) Xedos9, masa- powyżej 1400kg, trasa 10-11LPG, mieszany 13,Miasto 14-16LPG.
W okresie zimowym może było ciut większe ale nie dużo, bynajmniej ja tego nie odczułem, aż tak bardzo.

Fakt jeżeli się ciśnie to spalanie będzie większe, lecz osoba zakładająca wątek, napisała że katować nie ma zamiaru, jazda praca-dom-zakupy-czasami wypad poza miasto.
Z moich doświadczeń:
Z5 (1,5 DOHC) – cykl mieszany 10L LPG (lecz pisałem, muszę przycisnąć na trasie)
KF (2,0V6) – cykl miejski 10L PB (wyjdzie koło 11-12LPG miasto)
BP (1,8) – 10l/100 jak pisał kolega HOGUM

Na pewno dwa pierwsze silniki, które wymieniłem dobrze współpracują z (dobrą instalacją) LPG, nie wiem jak 1,8 (nawet go nie widziałem na oczy)...
Apollo jak masz więcej pytań pisz, na pewno postaramy się odpowiedzieć ;)

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez ucze1102 » 30 sty 2012, 22:24

radar88 napisał(a):Mnie średnie spalanie KF-a w mieście wychodzi 10L PB(codziennie jeżdżę po mieście) w trasie 8- 9L PB (zależne od prędkości),

na temat spalania można napisać książkę wszystko zależy od stylu jazdy i pokonywanej trasy czy miasta, ja podałem średnie spalanie jakie mam u siebie tak żeby apollo miał porównanie (dodatkowo ja jeżdżę z kompletem pasażerów)
radar88 napisał(a):osoba zakładająca wątek, napisała że katować nie ma zamiaru

to też jest pojęcie względne, bo ja na co dzień kręcę KF-a max do 4 tys no i to nie jest przecież katowanie, a ktoś może powiedzieć że KF-em można całkiem komfortowo jeździć już w przedziale 2-3 tys

I wracając do pierwszego cytatu spalanie które podajesz jest jak najbardziej realne i do osiągnięcia, ale mi jakoś nie wychodzi <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez Apollo » 30 sty 2012, 22:35

Kurde – to troche duże te spalane – myśałem, że nie za duży w sumie samochodzik zamknie się spokojnie w 8 l na 100 km. Powiem Wam, że w Alfie 156 przy silniku 1.6 120 KM – dużo więkrzym i cięższym samochodem – zamykałem się w 8 i to kręcoc na maxa.

Nom nic wiem już , że najleprzym rozwiązaniem w moim przypadku byłby silnik 1.5 z LPG.

Proszę jeszcze o odpowidź na te pytania:
– Martwi mnie tylko ten ewentualnie występujący apetyt na olej. Ciężko to stwierdzić przy zakupie proszę o info. co konkretnie jest za to odpowiedzialne i jaki jest koszt naprawy tej usterki.
– Czy ta rdza to tylko wystpuje na nadwoziu czy podwozie też jest narażon na korozję?
– I jak to jest z przebiegiem dla tych silników ile z Wam znanych informacji one wytrzymują bo np. w Alfie w benzyniaku miałem przebieg 249 i silniczek chodził jak ta lala a w dislu tyle samo – nom ale tam to on się dopiero dotarł. Kumpel na zlocie miał w dislu 560 tyś i sobie chwalił.
– Nic nie piszecie o typowych usterkach dla tego modelu – czyżby ich nie było na co (poza typowym rzeczami) warto zwrócić dodatkową uwagę?
Ostatnio edytowano 31 sty 2012, 12:44 przez Apollo, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 28 sty 2012, 20:43
Posty: 9
Skąd: Ełk (Warmińsko-Mazurskie)
Auto: W poszukiwaniu MAZDY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323