Prędkość max, przyspieszenie 0-100, elastycznosc???
Nie wiem do jakiego auta to sprawdzales. seria do z5 to 13"175/70 a nie 14" . 14"to byla druga tak jakby opcja. ja jak patrzylem wlasnie tak jak zjechala z tasmy to 195/50 15" jest takie jak 13"175/70 a juz 55 na 15" bylo minimalnie cos roznicy(licznik zanizal)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
w PL instrukcji jest 175 R13 (nie podany drugi parametr) i 185/65 R14. na 195/55 R15 miałem na liczniku 180 kph i na gps 175kph, więc wydaje mi się że 185/65 R14 jest standardowym rozmiarem, a te 13 zaniżały wynik więc mogły by stosowane i były tańsze, dlatego Mazda je włożyła.
czyli ja i moje 170 km/h(licznikowe z gps sprawdze jak sie pogoda poprawi) moze swiadczyc ze silniczek zdrowy mala uwaga mialem te 170 ale zakret byl wiec musialem zwolnic co bylo by dalej nie wiem...
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
widzę, że kolega pablo71 ma na liczniku 190km/h przy około 5500 obrotów a u mnie jest 180 z groszami przy 5250 około więc powinna się prędkość km/h u mnie i u kolegi pokryć przy tych samych prędkościach obrotowych silnika więc jak kłamią liczniki to o tyle samo hehe
- Od: 5 mar 2009, 18:38
- Posty: 35
- Skąd: Zambrów
- Auto: było->Mazda 323 F BA 1,5 16V DOHC 88KM 1995 jest-> Seat Toledo II 2,3 VR5 AQN 170 KM:D 2001
Peugeot Boxer 2,5 D
trzydziech napisał(a):to tylko różnica wynikająca z innego rozmiaru opon a jest jeszcze różnica licznik <–> gps :p
a jest jeszcze różnica wynikająca z ciśnienia w oponie i zużycia bieżnika
u mnie w mx5 rozmiar opon fabryczny, nowe, ciśnienie ok 3 – różnica względem gps to max 2-3km/h
Bartg napisał(a):Na 17'' też się da ładnie rozpędzić, w 3 osoby 172 na gps z lekkim bocznym wiatrem, samemu po dłuższej walce na pewno byłoby więcej
Przydałby się długi odcinek najlepiej autostrady
będę musiał sprawdzić na gps jakie mam okłamanie przy 100km/h licznikowych
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż :)
- Od: 5 wrz 2010, 11:53
- Posty: 253
- Skąd: Zielona Góra/ Górzyn (Lubuskie)
- Auto: Alfa Romeo 147 2.0 TS '02r
była: Mazda 323 C BH Z5 '96r
co do rozmiaru ogumienia fabrycznego to mam na drzwiach kierowcy od środka naklejkę gdzie jest napisane jakie ma być ciśnienie w ogumieniu fabrycznym czytaj 175/70/r13 chociaż możliwe też jest, że
trzydziech napisał(a):te 13 zaniżały wynik więc mogły by stosowane i były tańsze, dlatego Mazda je włożyła.
- Od: 5 mar 2009, 18:38
- Posty: 35
- Skąd: Zambrów
- Auto: było->Mazda 323 F BA 1,5 16V DOHC 88KM 1995 jest-> Seat Toledo II 2,3 VR5 AQN 170 KM:D 2001
Peugeot Boxer 2,5 D
jelson napisał(a):Bartg napisał(a):Na 17'' też się da ładnie rozpędzić, w 3 osoby 172 na gps z lekkim bocznym wiatrem, samemu po dłuższej walce na pewno byłoby więcej
Przydałby się długi odcinek najlepiej autostrady
będę musiał sprawdzić na gps jakie mam okłamanie przy 100km/h licznikowych
U mnie przy 100km/h różnica to 8km/h, ale to przez tarczę prędkościomierza dopasowaną od przedliftu, powyżej 110 przekłamania wynoszą max 4km/h
sprawdzałem przekłamanie licznika wyszło przy 100 km/h licznikowe, na GPS 94km/h, przy 120 licznikowe, GPS 115, a przy 140 na liczniku GPS-134, także przekłamanie 5-6 km/h
- Od: 5 mar 2009, 18:38
- Posty: 35
- Skąd: Zambrów
- Auto: było->Mazda 323 F BA 1,5 16V DOHC 88KM 1995 jest-> Seat Toledo II 2,3 VR5 AQN 170 KM:D 2001
Peugeot Boxer 2,5 D
Moj wynik na hamowni to 237 km/h tylko to na hamowni bo z oporem powietrza to bedzie ok 30 km/h mniej... co do sprawdzenia w normalnuch warunkach to 205 km/h to max co by poszło silnik 1.5 16v na autostradzie płatnej za krakowem. jechało nas 3 osoby i 3 torby pełne ubran i takich tam pierdół do pracy jechalismy. co do od 0-100 to nie mierzyłem ale rewelacji nie ma napewno heheh to tylko 1500 poj . osiagi były na oponach 16x205x45 a takze sprawdzałem na gps to okłamanie jest 4 km/h
- Od: 6 lut 2011, 13:45
- Posty: 38
- Skąd: Sieniawa
- Auto: Mazda 323 f BA 1.5 16v
lesiux napisał(a):Z5 i 205km/h, chyba z przepaści
2 maja na tej samej płatnej autostradzie pod Krakowem z 2 pasażerami i całym bagażnikiem gratów udało mi się rozpędzić do zaledwie 199km/h (wg gps), ale pamiętam, że chyba był tam odcinek z górki więc może tam te 205 było by możliwe... Trzeba mi było kupić Z5
Ostatnio edytowano 9 maja 2011, 22:25 przez klimu, łącznie edytowano 1 raz
Bez Mazdy nie ma jazdy!
Czas sprzedać V6 i przesiąść się na Z5 bo z tego co tu czytam to łatwiej Z5 rozpędzić do 200 niż KFa
Moja była 323F 2.5 V6 viewtopic.php?f=312&t=120101
- Od: 7 sie 2010, 20:18
- Posty: 95
- Skąd: Lublin
- Auto: Była Mazda 323F BA KLZE
Bez urazy koledzy, ale czy wyssanymi z palca wartosciami predkosci maxymalnej mazdy 323f ba 1.5 nadrabiacie sobie male przyrodzenie? smieszni jestescie... a moze podajecie predkosci maxymalne pobrane z jakichs gier?
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
koledzy wskazówka licznika w moim aucie (1,5) przekroczyła raz wartość 200km/h , trwało to bardzo długo jednak się udało i nie wyssałem sobie tego z palca choć oczywiste że łatwiej do tej prędkości rozpędzić BP czy KFa, mam gdzieś film ale nie mogę go znaleźć , poszukam jeszcze na starym dysku i jak znajdę to dam link
- Od: 5 mar 2009, 18:38
- Posty: 35
- Skąd: Zambrów
- Auto: było->Mazda 323 F BA 1,5 16V DOHC 88KM 1995 jest-> Seat Toledo II 2,3 VR5 AQN 170 KM:D 2001
Peugeot Boxer 2,5 D
bylo walkowae ze predkosc na predkosciomoerzu nie zawsze jest dokladna. kwestia kalibracji i wielu innych czynnikow. nawet rozmiar felgi ma znaczenie.
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
Jest to możliwe albo przy przekłamaniach licznika można się bardzo zbliżyć do tych dwustu.
cajar bardzo śmieszne, kto napisał że do 200 jest łatwiej rozpędzić Z5 od KFa? Wiadomo że KF się szybciej do tylu rozpędzi, ale mając przed sobą w cholerę drogi i jeszcze trochę, z bardzo dobrym asfaltem i dobre opony + zdrowy silnik nie jest nie możliwe rozpędzenie Z5 do tych 200 czy 190+ GPSowych. W dużej części od kierowcy zależy jak się jeździ – jeden rozbuja do 190 a inny ledwo 170 osiągnie (wiem po moim aucie mój tata [*] vs wujek, tata jechał ze mną ~195 na gpsie pokazało 189 wtedy a wujek jak jechał to 170 licznikowe i więcej nie chciało iść)
Inna sprawa – po co komu vmax? wg mnie ważniejsze jest przyspieszenie + jak się auto w zakrętach zachowuje bo co z tego że na prostej polecisz np. 170 jak na lekkich zakrętach będziesz zwalniał do 70 jak niektórzy na naszych trasach, jak jechać to jechać a nie na prostej szpan a na zakrętach cykor
A co do postu – nie "nawet" rozmiar felgi ma znaczenie, a głównie rozmiar felgi ma znaczenie
cajar bardzo śmieszne, kto napisał że do 200 jest łatwiej rozpędzić Z5 od KFa? Wiadomo że KF się szybciej do tylu rozpędzi, ale mając przed sobą w cholerę drogi i jeszcze trochę, z bardzo dobrym asfaltem i dobre opony + zdrowy silnik nie jest nie możliwe rozpędzenie Z5 do tych 200 czy 190+ GPSowych. W dużej części od kierowcy zależy jak się jeździ – jeden rozbuja do 190 a inny ledwo 170 osiągnie (wiem po moim aucie mój tata [*] vs wujek, tata jechał ze mną ~195 na gpsie pokazało 189 wtedy a wujek jak jechał to 170 licznikowe i więcej nie chciało iść)
Inna sprawa – po co komu vmax? wg mnie ważniejsze jest przyspieszenie + jak się auto w zakrętach zachowuje bo co z tego że na prostej polecisz np. 170 jak na lekkich zakrętach będziesz zwalniał do 70 jak niektórzy na naszych trasach, jak jechać to jechać a nie na prostej szpan a na zakrętach cykor
A co do postu – nie "nawet" rozmiar felgi ma znaczenie, a głównie rozmiar felgi ma znaczenie
luki_92_92 napisał(a):Inna sprawa – po co komu vmax? wg mnie ważniejsze jest przyspieszenie + jak się auto w zakrętach zachowuje bo co z tego że na prostej polecisz np. 170 jak na lekkich zakrętach będziesz zwalniał do 70 jak niektórzy na naszych trasach, jak jechać to jechać a nie na prostej szpan a na zakrętach cykor
Bo proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców
Powinien być jakiś zapis w regulaminie żeby nie podjudzać do kłótni pisaniem że Z5 pojedzie 200kph Fabryka podaje że Mazda 323f BA z silnikiem 1.5 ma Vmax 175km/h, wszelkie wartości powyżej powinny zostać udokumentowane
luki_92_92 napisał(a):W dużej części od kierowcy zależy jak się jeździ – jeden rozbuja do 190 a inny ledwo 170 osiągnie (wiem po moim aucie mój tata [*] vs wujek, tata jechał ze mną ~195 na gpsie pokazało 189 wtedy a wujek jak jechał to 170 licznikowe i więcej nie chciało iść)
tak btw jaka to już jest różnica przy tych prędkościach? V bieg i gaz do oporu
Jak jechałem do DE to próbowaliśmy sobie Z5 to szło to całkiem do tych 150kph (bo na IV biegu), później dobrze ze jechaliśmy dość daleko bo 500km wgłąb to starczyło miejsca
sorki moj blad z tym nawet ale emocje mnie poniosly. chyba w auto awiecie czytalem o przeklamaniach licznikow. ze sredmo pokazuja te 10km/h mniej. i tam byla opisana cala masa czynnikow ktore maja na to wplyw
Ostatnio edytowano 9 maja 2011, 22:38 przez michalxxxxx, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości