Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez lukasz 323C » 3 gru 2008, 22:11

Wy się przejmujecie kopceniem w 10-letniej mazdzie, zobaczcie jak kopci nówka lexus przy starcie.

http://pl.youtube.com/watch?v=EK8s8L2Fw9g <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez mixR » 4 gru 2008, 14:41

hehe pierścienie pewnie do wymiany hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez MariuS » 4 gru 2008, 20:30

ale ten lex ma chociaż powera nie to co Z5 ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez radomir » 6 gru 2008, 22:33

2400km po wymianie pierścionków na NPR-y, na razie żadnych ubytków oliwki, auto traktuję jakby było zabytkiem klasy zero i miało mi starczyć na resztę życia – tj. o 1 s. do około 50 lat (mam dopiero 32), a tak serio, to dopiero po 3 tyś. uznam, że silnik się w miarę dotarł..., olej zmieniony na jakiś minerał (wbrew mojej woli), ja chciałem pół syntetyk vavoline maxlife, mechanik po raz kolejny próbuje być lepszy ode mnie..., że niby półsyntetyk byłby za rzadki...zaraz go zmieniam na maxlifa, tak dla siebie tylko :)
Co nas nie zabije to wzmocni, najwyżej portfel mocno odchudzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 18:18
Posty: 104
Skąd: Poznań
Auto: 323f 1.5 '96r.

Postprzez Gość » 6 gru 2008, 22:45

radomir napisał(a):olej zmieniony na jakiś minerał (wbrew mojej woli), ja chciałem pół syntetyk vavoline maxlife, mechanik po raz kolejny próbuje być lepszy ode mnie..., że niby półsyntetyk byłby za rzadki...zaraz go zmieniam na maxlifa, tak dla siebie tylko

zmień jak najszybciej bo poklei Ci znowu te smieszne olejówki :|
Gość
 

Postprzez mxx_rs » 10 gru 2008, 16:04

A mi już ręce opadają.
Brała wode, przestała.
Nie bierze oleju (na 2-3 tysiace wzięła może ze 100ml jak nie mniej)
a dymi.
I nikt mi nie chce robić tego silnika bo mówią, że jak oleju nie bierze to nie ma co ruszać.
A pomijając to, że czasami mi trochę głupio jak mi tak zacznie dymić ale szkoda mi tego samochodu żeby katować układ wydechowy i co tam jeszcze przy okazji taką chmurą dymu. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 21:09
Posty: 78 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Była: 323F '96 1.5 16V
Obecnie: 323F BJ '02 2.0 DiTD

Postprzez vit » 10 gru 2008, 20:29

Czytajac ten temat nie znalzałem odpowiedzi która mnie ntereseuje. A mianowicie posiadam Z5 i przy odpaeleniu z rana ... duży biały dymm. Po paru sekundach spokój. I tu mi sie nasuwa pytanie czy to jest ok czy coś juz nie tak. Bo mnie to drazni i niewiem czy sie nie przejmować, jeżdzić dalej czy sprzedać i szukać coś innego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez mxx_rs » 10 gru 2008, 20:51

jak biały to jest ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 21:09
Posty: 78 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Była: 323F '96 1.5 16V
Obecnie: 323F BJ '02 2.0 DiTD

Postprzez MariuS » 10 gru 2008, 20:51

było tyle o kopceniu i Z5 że to prawie niemożliwe <lol>

bierze olej?? bo to podstawowe pytanie- może to para z rana?

tak moja przed remontem
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/-x_eZ_sbRGg&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/-x_eZ_sbRGg&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez vit » 10 gru 2008, 20:57

W olej jeszcze nie zagladałem. Ale sprawdze jutro z rana i spróbuje nargrać film dla wgladu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez MariuS » 10 gru 2008, 21:03

vit napisał(a):W olej jeszcze nie zagladałem.



:| to niedobrze – jak długo ją masz???
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez kiepaz » 10 gru 2008, 21:17

a ja mam 1.8 magde ba i z rana tak samo jak u Mariusza mi kopci ... Te mazdy powoli zaczynaja mnie denerwowac...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:42
Posty: 165
Skąd: W-M Susz
Auto: mazda 323 f 1.8 dohc. 96 r.

Postprzez MariuS » 10 gru 2008, 21:21

ja remoncie zrobiłem 1300zl w plery ale na szczęście 1600km po remoncie i jest cacy <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez vit » 10 gru 2008, 21:22

mariusz_sti napisał(a):
vit napisał(a):W olej jeszcze nie zagladałem.



:| to niedobrze – jak długo ją masz???



Kupiłem ją 28 sierpnia. Dwa miesiace później wymieniłem olej. Od ostatnich niskich temperatur zauwazyłem przy starcie dym, który ustepuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez mxx_rs » 10 gru 2008, 22:32

Mariusz, ile Ci brała oleju przed remontem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 21:09
Posty: 78 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Była: 323F '96 1.5 16V
Obecnie: 323F BJ '02 2.0 DiTD

Postprzez MariuS » 10 gru 2008, 22:58

mxx_rs napisał(a):Mariusz, ile Ci brała oleju przed remontem ?

jak było lato,ciepłe noce to 1l na 6000km a jak się zrobiło kolo 0 stopni to brała 1,5l /1000KM


vit napisał(a):Kupiłem ją 28 sierpnia. Dwa miesiace później wymieniłem olej. Od ostatnich niskich temperatur zauwazyłem przy starcie dym, który ustepuje.



może zalał ja kolo doktorem i kopcić zaczęła po zmianie- bo takie frajerstwo teraz wszechobecne <killer>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez vit » 11 gru 2008, 07:46

Hmm no niewiem możliwe, albo to tak ma być jeżeli silnik przy starcie sobie zadymi. Później jest wszystko OK. W poprzednim samochodzie który posiadałem w zime zawsze dymił czy przy rozruchu czy w czasie jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez mxx_rs » 11 gru 2008, 11:49

To miałes o tyle dobrze, że brała i wiedziałeś co jest grane a u mnie od wymiany po przejechaniu 5 tysi wzięła może ze 100 ml :|
A problem z dymieniem zaczął się właśnie po wymianie oleju także też nie wykluczone, że jakiś specyfik miałem zalany bo wcześniej nawet pary rano nie było :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 21:09
Posty: 78 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Była: 323F '96 1.5 16V
Obecnie: 323F BJ '02 2.0 DiTD

Postprzez kiepaz » 11 gru 2008, 11:54

tak czytam i czytam o naszych mazdach itp to normalnie nie wiem jak te japonce robia auta ... jeszcze troche to chyba wroce na niemiecka strone motoryzacji heh poprostu japonce to hmm partacze lub cos w tym stylu prawie kazde auto kopci lub pije olej dla mnie to jest dziwne troszke ;) ale co tam trzeba jezdzic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:42
Posty: 165
Skąd: W-M Susz
Auto: mazda 323 f 1.8 dohc. 96 r.

Postprzez Giero » 11 gru 2008, 13:49

kiepaz napisał(a):jeszcze troche to chyba wroce na niemiecka strone motoryzacji heh poprostu japonce to hmm partacze lub cos w tym stylu prawie kazde auto kopci lub pije olej dla mnie to jest dziwne troszke oczko ale co tam trzeba jezdzi


Moja kopciła i po 2 wymianie oleju przestało. W lato zadnego dymku. Teraz to normale że przy odpalaniu kopci, bo jest chłodniej i zimniej i woda sie skrapla w wydechu. Jak by był dym niebieski to bym sie martwił. A jak ci kopci a potem przestaje to wrzyc na luz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 11:37
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: S40 T4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron