organo napisał(a): tu bym sie niezgodzil bo faktycznie po przekroczeniu max momentu obr silnik zaczyna juz ciagnąc coraz slabiej Ale jezeli sie np scigamy z innym autkiem to czas na przelozenie biegu i momentu kiedy silnik dojcie do swojego max momentu obr jest duzo wiekszy niz jak bysmy pociagneli autko duzo mocniej na obr
Powiedz to ludziom ścigającym się na ćwiartkę to się pośmieją
Widzę że nie wiesz jak wygląda wykres mocy i momentu w typowym autku N/A. załóżmy że masz max moc przy 6500 a max moment przy ok 4000, a odcięcie przy 7500. To najlepiej jest dociągać do ok 6700-6800 (ok 200-300 ponad max moc) bo wtedy wykres mocy spada odrobine, ale poza tą granicą zaczyna spadać dość drastycznie, a wykres momentu spada bardzo szybko już nawet od obrotów max mocy na drugim biegu wyraznie czuć że znacznie gorzej sie rozpędza między 6700-7200 niż 6200-6700. A jak wrzucisz następny bieg to akurat wpadasz w obroty najwyższego momentu i masz świetny ciąg nadal.
Stanęlibyśmy obok siebie dwoma toledo to gwarantuję że nie miałbyś szans ze swoją techniką gdybym zastosował moją.