FOTORELACJA – Remont silnika KF
Witam!
Mam problem pekł mi walek rozrzadu w silniku patrzac od paska rozrzadu lewa glowica walek ssacy. Mam pytanie czy jest miedzi nimi roznica chodzi o modele sinikow K8 i KF. i czy walek rozrzadu nie pasowal by o silnika 1,8l v6 badz xedosa?
Mam problem pekł mi walek rozrzadu w silniku patrzac od paska rozrzadu lewa glowica walek ssacy. Mam pytanie czy jest miedzi nimi roznica chodzi o modele sinikow K8 i KF. i czy walek rozrzadu nie pasowal by o silnika 1,8l v6 badz xedosa?
- Od: 2 gru 2007, 19:53
- Posty: 27
- Skąd: mazowieckie
- Auto: Mazda 6 1.8l 02r ExMazda 323F Mazda 2 1.4 Subaru JustyI1.2 4x4 87r Subaru JustyII1.3 4x4 02r Yamaha XT 95r
Dokrecane bylo jak trzeba mam manuala z kolejnoscia dokrecania srob i mometami pomagal mi w tym mechanik samochodowy 3 osadzone bez problemu tamten tez dopiero po przekreceniu okazalo sie ze kreci sie tylko jego czesc. Nadal tego nierozumie jak to sie stalo szczescie w nieszczesciu bo jak by to sie stalo po odpaleniu szkody mogly byc kolosalne. Co do tych walkow pisalem do carspeedu oni mowia inaczej ze walki pasuja le krzywki sa inne co do KF pasuje walek ok KF i KL pono K8 nie chodz w moje glowice to K8 no i tu juz sprzecznosc. Chodzic to napewno bedzie ale moga sie nieco zmienic fazy rozrzadu a i jesli by to byl 1,8l moze i ilosc zassanej mieszanki. wiec juz nie wiem jak by mial te walki dokonac ogledzin pomiarow to by bylo najpewniej jak pisales. Ale kupic je i okaze sie ze lipa troche szkoda. No chyba ze jestes tego pewny, jak narazie jestem na etapie poszukiwania i to z marnym skutkiem.
tyle juz sie naczekałem auto juz miesiac stoi
juz prawie zapomnialem jak sie nim jezdzilo

- Od: 2 gru 2007, 19:53
- Posty: 27
- Skąd: mazowieckie
- Auto: Mazda 6 1.8l 02r ExMazda 323F Mazda 2 1.4 Subaru JustyI1.2 4x4 87r Subaru JustyII1.3 4x4 02r Yamaha XT 95r
Rycerz napisał(a):No chyba ze jestes tego pewny
niestety nie porownywalem obu takze glowy nie dam
jakby co to znajomy ma walki ale od K8
-
waldii
a czy ktos mi moze powiedziec czy w KF byly rozne tloki?? Bo ja mam inny ksztalt tlokow jak sie okazalo i sam nie wiem czy to oznacza w koncu KF-ZE czy to cos dziwnego.
Tutaj mam fotke z rozbiorki wczorajszej. Tloki sa dosc mocno zabrudzone, chociaz to widoczne na zdjeciu to juz totalna masakra bo wlalo sie tam przy demontazu sporo oleju i wody, wiec normalnie az tak zle nie jest
Ale widac ze mieszanke mial raczej zbyt uboga :/ Na szczescie dziur nie ma wypalonych, wiec po wyczyszczeniu powinno byc ok, chociaz mysle czy nie kupic nowych tlokow (do KF kosztuja 60zl/szt). Chociaz wlasnie jak mam inne tloki niz normalny KF.
Tutaj widac tloki z normalnego KFa, moj stary silnik ktory byl przegrzany i jak sie okazalo teraz zatarty juz totalnie...
Tloki roznia sie tymi wglebieniami, KF zwykly ma 2 okragle i 1 podluzny, a u mnie sa 4 okragle. Czyzby jednak KF-ZE?
No i czy moze ktos wie czy da sie wogole kupic kute tloki do KF/KF-ZE?? Bo do KL to jeszcze widzialem na swiecie, ale do KF chyba nigdzie. Ewentualnie jakies wzmocnione bo seryjne raczej nie wytrzymaja u mnie dlugo :/
Tutaj mam fotke z rozbiorki wczorajszej. Tloki sa dosc mocno zabrudzone, chociaz to widoczne na zdjeciu to juz totalna masakra bo wlalo sie tam przy demontazu sporo oleju i wody, wiec normalnie az tak zle nie jest

Ale widac ze mieszanke mial raczej zbyt uboga :/ Na szczescie dziur nie ma wypalonych, wiec po wyczyszczeniu powinno byc ok, chociaz mysle czy nie kupic nowych tlokow (do KF kosztuja 60zl/szt). Chociaz wlasnie jak mam inne tloki niz normalny KF.
Tutaj widac tloki z normalnego KFa, moj stary silnik ktory byl przegrzany i jak sie okazalo teraz zatarty juz totalnie...

Tloki roznia sie tymi wglebieniami, KF zwykly ma 2 okragle i 1 podluzny, a u mnie sa 4 okragle. Czyzby jednak KF-ZE?
No i czy moze ktos wie czy da sie wogole kupic kute tloki do KF/KF-ZE?? Bo do KL to jeszcze widzialem na swiecie, ale do KF chyba nigdzie. Ewentualnie jakies wzmocnione bo seryjne raczej nie wytrzymaja u mnie dlugo :/
- Od: 2 gru 2006, 20:58
- Posty: 1393
- Skąd: Wa-wa/Puławy
- Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo
Na oko patrząc to te tłoki u Ciebie nie są jakość specjalnie "doprężające" w stosunku do tych ze zdjęcia niżej... Z tego co słyszałem, to w KF była kupa różnych tłoków zaleznie od roku produkcji.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
a ja się podepnę przy okazji i zapytam – co to za zaworek zaznaczony na zdjęciu, i czy on powinien przepuszczać powietrze tylko w jedną stronę, czy też może delikatnie w drugą? u mnie jak go wyciągnąłem, to w środku lekka grzechotka jest, w jedną stronę puszcza swobodnie, w drugą czuć że nie blokuje powietrza do końca...
drugie pytanie jest o rurkę która wchodzi do tej karbowanej rury między przepływką a przepustnicą – z tyłu (przy ścianie) do niej wchodzi gumowa rurka, która idzie sobie jak dobrze zauważyłem całkiem na lewą stronę w okolice dolotu... za co ona odpowiada?

drugie pytanie jest o rurkę która wchodzi do tej karbowanej rury między przepływką a przepustnicą – z tyłu (przy ścianie) do niej wchodzi gumowa rurka, która idzie sobie jak dobrze zauważyłem całkiem na lewą stronę w okolice dolotu... za co ona odpowiada?

- Od: 14 maja 2007, 23:13
- Posty: 560
- Skąd: Gdańsk
Widelec, ten zaworek, to zaworek odmy (odpowietrzenia skrzyni korbowej)
Powinien przepuszczać tylko w jedna stronę, ale wiele się nie stanie, jeśli delikatnie puszcza w drugą.
Co do rurki, to nie pomogę, bo nie wiem, o którą chodzi
Co do rurki, to nie pomogę, bo nie wiem, o którą chodzi
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
Widelec napisał(a):drugie pytanie jest o rurkę która wchodzi do tej karbowanej rury między przepływką a przepustnicą – z tyłu (przy ścianie) do niej wchodzi gumowa rurka, która idzie sobie jak dobrze zauważyłem całkiem na lewą stronę w okolice dolotu... za co ona odpowiada?
to moze byc wlasnie odpowietrzenie skrzyni korbowej.Przy przedniej glowicy na ranciku pokrywy zaworowej idzie taka metalowa rurka.Odpowietrza to dol silnika a ten zaworek odpowiada za gore.Jesli leci tamtedy olej do dolotu mozesz poratowac sie separatorem oleju
-
waldii
olej na szczęście nie leci
tak się zastanawiałem co to za wężyk, i czemu wchodzi przed przepustnicą a nie np. gdzieś do dolotu... dłubać to tak z nudów i z konieczności – czyściłem sobie przepustnicę i krokowca, ustawiłem TPSa, i chciałem wyciągnąć EGRa albo chociaż go zaślepić, ale jest tak głęboko pochowany że chyba musiałbym rozpinać przewody od płynu chłodzącego i wszystkie inne które tam są pod przepustnicą wywalać żeby się do tego dostać...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 14 maja 2007, 23:13
- Posty: 560
- Skąd: Gdańsk
Widelec akurat w tym silniku dojscie do byle czego jest mega trudne.A u mnie jeszcze na dodatek mniejsza buda wiec napchane totalnie.Zeby filtr paliwa wymienic trzeba caly dolot wyrzucic i akumulator tez.masakra
-
waldii
Witam!
Udalo sie zdobyc walek od KF oznaczenie to samo czyli 421. Pasuje, silnil zmontowany walek tym razem w czasie wkladania nie pekl. odpalil bez problemu pieknie chodzil przez ok 2 min. az tu nagle nagly spadek mocy i dziwnie tarcie. zgasilismy pokrecamy walem nie widac zeby sie cos blokowalo znakiem tego ze walek moze byc caly. okazalo sie ze op ustawieniu na znaki rozrzad sie nie zgadza jest przesuniety na znakach. Co sie moglo stac? Jutro pomierzymy cisnienie na tlokach aby wykluczyc pekniecie walka. Nie wiem moze to swieca badz przewud ale wtedy niebylo by tarcia. Chodz mogla trezc oslona od paska rozrzadu. narazie nie palimy az nie sprawdzimy cisnienia. szkoda ze ta druga glowica tak ukryta sciagnol by dekiel i wiadomo co by bylo. i jeszcze jedno po co jest ten dzielony tryb na walku wydechowym, jaki jest jego zadania??
Prosze o pomoc bo to auto wykonczy mnie nerwowo
Udalo sie zdobyc walek od KF oznaczenie to samo czyli 421. Pasuje, silnil zmontowany walek tym razem w czasie wkladania nie pekl. odpalil bez problemu pieknie chodzil przez ok 2 min. az tu nagle nagly spadek mocy i dziwnie tarcie. zgasilismy pokrecamy walem nie widac zeby sie cos blokowalo znakiem tego ze walek moze byc caly. okazalo sie ze op ustawieniu na znaki rozrzad sie nie zgadza jest przesuniety na znakach. Co sie moglo stac? Jutro pomierzymy cisnienie na tlokach aby wykluczyc pekniecie walka. Nie wiem moze to swieca badz przewud ale wtedy niebylo by tarcia. Chodz mogla trezc oslona od paska rozrzadu. narazie nie palimy az nie sprawdzimy cisnienia. szkoda ze ta druga glowica tak ukryta sciagnol by dekiel i wiadomo co by bylo. i jeszcze jedno po co jest ten dzielony tryb na walku wydechowym, jaki jest jego zadania??
Prosze o pomoc bo to auto wykonczy mnie nerwowo
- Od: 2 gru 2007, 19:53
- Posty: 27
- Skąd: mazowieckie
- Auto: Mazda 6 1.8l 02r ExMazda 323F Mazda 2 1.4 Subaru JustyI1.2 4x4 87r Subaru JustyII1.3 4x4 02r Yamaha XT 95r
Witam!
Sytuacja opanowana. Wiec, po wielu klopotach udalo sie odpalic silnik, nie wiem jak to sie stalo ale rozrzad sam sie przestawil przy pierwszym odpaleniu i dlatego nie pasowal na znaki po ustawieniu go wszystko wrocilo do normy i jak do tej pory sie nie przestawil a zrobilem juz 1200km. Dziwne tarcie pochodzilo z oslony paska rozrzadu. Teraz mam tylko klopot z gazem dziwnie mi szarpie tak jakby malo mieszanki dostawal na niskich obrotach ale juz po przekroczeniu 3 tys. jest dobrze no i troche sie dlawi przy dodaniu gazu na samym poczatku na samej bezynie. Sam nie wiem co to, z gazem to juz u gazownika regulacja moze pomorze. Ale troche mnie martwi to dlawienie sie przy dodaniu gazu zmienilem swiece i nadal to samo podpowiadaja mi zeby wymienic przewody. Mam stare od xedosa i juz zamienilem i nie widze roznicy ale to sa stare przewody. Zobaczymy co powie gazownik moze cos doradzi. Jesli macie jakies sugeste to prosze o pomoc.
Sytuacja opanowana. Wiec, po wielu klopotach udalo sie odpalic silnik, nie wiem jak to sie stalo ale rozrzad sam sie przestawil przy pierwszym odpaleniu i dlatego nie pasowal na znaki po ustawieniu go wszystko wrocilo do normy i jak do tej pory sie nie przestawil a zrobilem juz 1200km. Dziwne tarcie pochodzilo z oslony paska rozrzadu. Teraz mam tylko klopot z gazem dziwnie mi szarpie tak jakby malo mieszanki dostawal na niskich obrotach ale juz po przekroczeniu 3 tys. jest dobrze no i troche sie dlawi przy dodaniu gazu na samym poczatku na samej bezynie. Sam nie wiem co to, z gazem to juz u gazownika regulacja moze pomorze. Ale troche mnie martwi to dlawienie sie przy dodaniu gazu zmienilem swiece i nadal to samo podpowiadaja mi zeby wymienic przewody. Mam stare od xedosa i juz zamienilem i nie widze roznicy ale to sa stare przewody. Zobaczymy co powie gazownik moze cos doradzi. Jesli macie jakies sugeste to prosze o pomoc.
- Od: 2 gru 2007, 19:53
- Posty: 27
- Skąd: mazowieckie
- Auto: Mazda 6 1.8l 02r ExMazda 323F Mazda 2 1.4 Subaru JustyI1.2 4x4 87r Subaru JustyII1.3 4x4 02r Yamaha XT 95r
No to dzisiaj bylem sobie na kontroli autka.Z ciekawosci zrobilem sobie analize spalin.wartosci maksymalne,dopuszczalne napisalem na czerwono(nie wiem czy sa prawidlowe,opieralem sie na jakies stronce o analizach).Takze po wynikach widac,ze remoncik udany
pomiar pierwszy 780obr/min
pomiar drugi 2500obr/min

pomiar pierwszy 780obr/min

pomiar drugi 2500obr/min

-
waldii
waldii – jak się te uszczelniacze TAKOMa u Ciebie sprawują?
Jakiego środka użyłeś do czyszczenia wszystkiego z nagaru?
Jakiego środka użyłeś do czyszczenia wszystkiego z nagaru?
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):waldii – jak się te uszczelniacze TAKOMa u Ciebie sprawują?
a zebym ja to wiedzial
brii napisał(a):Jakiego środka użyłeś do czyszczenia wszystkiego z nagaru?
szczotka stalowa i jazda
-
waldii
waldii nie znajdziesz naparwde czasu na zrobienie z jeszcze jednego silnika...
??
Frania umiera ....
Frania umiera ....
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
- Od: 31 mar 2007, 15:10
- Posty: 2013
- Skąd: cebullandia...
- Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości