FOTORELACJA – Remont silnika KF

Postprzez Adias » 19 cze 2008, 11:19

waldii wielki szacun:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2007, 17:17
Posty: 55
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 323f BA 1.5 1996r.

Postprzez Rycerz » 25 cze 2008, 15:00

Witam!

Mam problem pekł mi walek rozrzadu w silniku patrzac od paska rozrzadu lewa glowica walek ssacy. Mam pytanie czy jest miedzi nimi roznica chodzi o modele sinikow K8 i KF. i czy walek rozrzadu nie pasowal by o silnika 1,8l v6 badz xedosa?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2007, 19:53
Posty: 27
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 6 1.8l 02r ExMazda 323F Mazda 2 1.4 Subaru JustyI1.2 4x4 87r Subaru JustyII1.3 4x4 02r Yamaha XT 95r

Postprzez waldii » 25 cze 2008, 21:14

Rycerz jak na PW czyli k* i KF maja takie same walki :]
waldii
 

Postprzez Rycerz » 25 cze 2008, 21:29

Dokrecane bylo jak trzeba mam manuala z kolejnoscia dokrecania srob i mometami pomagal mi w tym mechanik samochodowy 3 osadzone bez problemu tamten tez dopiero po przekreceniu okazalo sie ze kreci sie tylko jego czesc. Nadal tego nierozumie jak to sie stalo szczescie w nieszczesciu bo jak by to sie stalo po odpaleniu szkody mogly byc kolosalne. Co do tych walkow pisalem do carspeedu oni mowia inaczej ze walki pasuja le krzywki sa inne co do KF pasuje walek ok KF i KL pono K8 nie chodz w moje glowice to K8 no i tu juz sprzecznosc. Chodzic to napewno bedzie ale moga sie nieco zmienic fazy rozrzadu a i jesli by to byl 1,8l moze i ilosc zassanej mieszanki. wiec juz nie wiem jak by mial te walki dokonac ogledzin pomiarow to by bylo najpewniej jak pisales. Ale kupic je i okaze sie ze lipa troche szkoda. No chyba ze jestes tego pewny, jak narazie jestem na etapie poszukiwania i to z marnym skutkiem. :( tyle juz sie naczekałem auto juz miesiac stoi :( juz prawie zapomnialem jak sie nim jezdzilo :( :( :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2007, 19:53
Posty: 27
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 6 1.8l 02r ExMazda 323F Mazda 2 1.4 Subaru JustyI1.2 4x4 87r Subaru JustyII1.3 4x4 02r Yamaha XT 95r

Postprzez waldii » 25 cze 2008, 21:36

Rycerz napisał(a):No chyba ze jestes tego pewny

niestety nie porownywalem obu takze glowy nie dam

jakby co to znajomy ma walki ale od K8
waldii
 

Postprzez darekk86 » 25 cze 2008, 23:16

a czy ktos mi moze powiedziec czy w KF byly rozne tloki?? Bo ja mam inny ksztalt tlokow jak sie okazalo i sam nie wiem czy to oznacza w koncu KF-ZE czy to cos dziwnego.
Tutaj mam fotke z rozbiorki wczorajszej. Tloki sa dosc mocno zabrudzone, chociaz to widoczne na zdjeciu to juz totalna masakra bo wlalo sie tam przy demontazu sporo oleju i wody, wiec normalnie az tak zle nie jest :)
Obrazek

Ale widac ze mieszanke mial raczej zbyt uboga :/ Na szczescie dziur nie ma wypalonych, wiec po wyczyszczeniu powinno byc ok, chociaz mysle czy nie kupic nowych tlokow (do KF kosztuja 60zl/szt). Chociaz wlasnie jak mam inne tloki niz normalny KF.
Tutaj widac tloki z normalnego KFa, moj stary silnik ktory byl przegrzany i jak sie okazalo teraz zatarty juz totalnie...
Obrazek

Tloki roznia sie tymi wglebieniami, KF zwykly ma 2 okragle i 1 podluzny, a u mnie sa 4 okragle. Czyzby jednak KF-ZE?

No i czy moze ktos wie czy da sie wogole kupic kute tloki do KF/KF-ZE?? Bo do KL to jeszcze widzialem na swiecie, ale do KF chyba nigdzie. Ewentualnie jakies wzmocnione bo seryjne raczej nie wytrzymaja u mnie dlugo :/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez brii » 26 cze 2008, 08:30

Na oko patrząc to te tłoki u Ciebie nie są jakość specjalnie "doprężające" w stosunku do tych ze zdjęcia niżej... Z tego co słyszałem, to w KF była kupa różnych tłoków zaleznie od roku produkcji.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez AND1 » 26 cze 2008, 23:20

wielki respekt ja bym sam nie dal rady zrobić czegoś takiego:) pozdro !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2008, 22:17
Posty: 150
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F v16 1,5

Postprzez Widelec » 29 cze 2008, 12:58

a ja się podepnę przy okazji i zapytam – co to za zaworek zaznaczony na zdjęciu, i czy on powinien przepuszczać powietrze tylko w jedną stronę, czy też może delikatnie w drugą? u mnie jak go wyciągnąłem, to w środku lekka grzechotka jest, w jedną stronę puszcza swobodnie, w drugą czuć że nie blokuje powietrza do końca...

drugie pytanie jest o rurkę która wchodzi do tej karbowanej rury między przepływką a przepustnicą – z tyłu (przy ścianie) do niej wchodzi gumowa rurka, która idzie sobie jak dobrze zauważyłem całkiem na lewą stronę w okolice dolotu... za co ona odpowiada?

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez qbass » 29 cze 2008, 17:24

Widelec, ten zaworek, to zaworek odmy (odpowietrzenia skrzyni korbowej) ;) Powinien przepuszczać tylko w jedna stronę, ale wiele się nie stanie, jeśli delikatnie puszcza w drugą.

Co do rurki, to nie pomogę, bo nie wiem, o którą chodzi ;)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez waldii » 29 cze 2008, 22:25

Widelec napisał(a):drugie pytanie jest o rurkę która wchodzi do tej karbowanej rury między przepływką a przepustnicą – z tyłu (przy ścianie) do niej wchodzi gumowa rurka, która idzie sobie jak dobrze zauważyłem całkiem na lewą stronę w okolice dolotu... za co ona odpowiada?

to moze byc wlasnie odpowietrzenie skrzyni korbowej.Przy przedniej glowicy na ranciku pokrywy zaworowej idzie taka metalowa rurka.Odpowietrza to dol silnika a ten zaworek odpowiada za gore.Jesli leci tamtedy olej do dolotu mozesz poratowac sie separatorem oleju ;) A co z silniczkiem dlubiesz??Remoncik??
waldii
 

Postprzez Widelec » 29 cze 2008, 23:04

olej na szczęście nie leci :] tak się zastanawiałem co to za wężyk, i czemu wchodzi przed przepustnicą a nie np. gdzieś do dolotu... dłubać to tak z nudów i z konieczności – czyściłem sobie przepustnicę i krokowca, ustawiłem TPSa, i chciałem wyciągnąć EGRa albo chociaż go zaślepić, ale jest tak głęboko pochowany że chyba musiałbym rozpinać przewody od płynu chłodzącego i wszystkie inne które tam są pod przepustnicą wywalać żeby się do tego dostać...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez waldii » 30 cze 2008, 00:47

Widelec akurat w tym silniku dojscie do byle czego jest mega trudne.A u mnie jeszcze na dodatek mniejsza buda wiec napchane totalnie.Zeby filtr paliwa wymienic trzeba caly dolot wyrzucic i akumulator tez.masakra
waldii
 

Postprzez Widelec » 30 cze 2008, 20:32

waldii napisał(a):akurat w tym silniku dojscie do byle czego jest mega trudne

niestety regularnie to zauważam <lol>
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Rycerz » 3 lip 2008, 23:52

Witam!

Udalo sie zdobyc walek od KF oznaczenie to samo czyli 421. Pasuje, silnil zmontowany walek tym razem w czasie wkladania nie pekl. odpalil bez problemu pieknie chodzil przez ok 2 min. az tu nagle nagly spadek mocy i dziwnie tarcie. zgasilismy pokrecamy walem nie widac zeby sie cos blokowalo znakiem tego ze walek moze byc caly. okazalo sie ze op ustawieniu na znaki rozrzad sie nie zgadza jest przesuniety na znakach. Co sie moglo stac? Jutro pomierzymy cisnienie na tlokach aby wykluczyc pekniecie walka. Nie wiem moze to swieca badz przewud ale wtedy niebylo by tarcia. Chodz mogla trezc oslona od paska rozrzadu. narazie nie palimy az nie sprawdzimy cisnienia. szkoda ze ta druga glowica tak ukryta sciagnol by dekiel i wiadomo co by bylo. i jeszcze jedno po co jest ten dzielony tryb na walku wydechowym, jaki jest jego zadania??
Prosze o pomoc bo to auto wykonczy mnie nerwowo :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2007, 19:53
Posty: 27
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 6 1.8l 02r ExMazda 323F Mazda 2 1.4 Subaru JustyI1.2 4x4 87r Subaru JustyII1.3 4x4 02r Yamaha XT 95r

Postprzez Rycerz » 21 lip 2008, 17:56

Witam!

Sytuacja opanowana. Wiec, po wielu klopotach udalo sie odpalic silnik, nie wiem jak to sie stalo ale rozrzad sam sie przestawil przy pierwszym odpaleniu i dlatego nie pasowal na znaki po ustawieniu go wszystko wrocilo do normy i jak do tej pory sie nie przestawil a zrobilem juz 1200km. Dziwne tarcie pochodzilo z oslony paska rozrzadu. Teraz mam tylko klopot z gazem dziwnie mi szarpie tak jakby malo mieszanki dostawal na niskich obrotach ale juz po przekroczeniu 3 tys. jest dobrze no i troche sie dlawi przy dodaniu gazu na samym poczatku na samej bezynie. Sam nie wiem co to, z gazem to juz u gazownika regulacja moze pomorze. Ale troche mnie martwi to dlawienie sie przy dodaniu gazu zmienilem swiece i nadal to samo podpowiadaja mi zeby wymienic przewody. Mam stare od xedosa i juz zamienilem i nie widze roznicy ale to sa stare przewody. Zobaczymy co powie gazownik moze cos doradzi. Jesli macie jakies sugeste to prosze o pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2007, 19:53
Posty: 27
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 6 1.8l 02r ExMazda 323F Mazda 2 1.4 Subaru JustyI1.2 4x4 87r Subaru JustyII1.3 4x4 02r Yamaha XT 95r

Postprzez waldii » 31 lip 2008, 22:35

No to dzisiaj bylem sobie na kontroli autka.Z ciekawosci zrobilem sobie analize spalin.wartosci maksymalne,dopuszczalne napisalem na czerwono(nie wiem czy sa prawidlowe,opieralem sie na jakies stronce o analizach).Takze po wynikach widac,ze remoncik udany :D :D

pomiar pierwszy 780obr/min
Obrazek



pomiar drugi 2500obr/min
Obrazek
waldii
 

Postprzez brii » 14 sie 2008, 09:40

waldii – jak się te uszczelniacze TAKOMa u Ciebie sprawują?
Jakiego środka użyłeś do czyszczenia wszystkiego z nagaru?
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez waldii » 18 sie 2008, 19:26

brii napisał(a):waldii – jak się te uszczelniacze TAKOMa u Ciebie sprawują?

a zebym ja to wiedzial :P Oliwy nie lyka wiec powinno byc oki lecz takie rzeczy raczej z czasem wychodza na jaw ;) Jestem tego zdania,skoro Smirnoff je poleca to znaczy,ze jest oki ;)



brii napisał(a):Jakiego środka użyłeś do czyszczenia wszystkiego z nagaru?

szczotka stalowa i jazda ;) najpierw karcherem na maxa doczyscic,pozniej Arva czy Akra(swietny srodek),dalej znowu karcher,szczota,karcher,sprezarka i na koniec sprytne rączki ze szmatka :P
waldii
 

Postprzez anonimka » 19 sie 2008, 19:41

waldii nie znajdziesz naparwde czasu na zrobienie z jeszcze jednego silnika... :(??

Frania umiera .... :(
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323