Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1994–1998

Postprzez mr_nobody1 » 14 sty 2008, 23:27

Witam wszystkich.

Od dłuższego czasu przeszukuję forum w celu znalezienia przyczyny pewnej usterki w mojej Madzi, ale niestety nie udało mi się znaleźć idealnego rozwiązania.

Może ktoś z Was miał taki problem z autkiem:

W październiku wymieniłem klocki hamulcowe (stan licznika 165 000) klocki oryginalne Bosha; po około tygodniu klocki zaczęły stukać podczas hamowania; dźwięk przypominający zaczepianie jakiegoś elementu o drugi; tak jak w kole fortuny :–) przy prędkości 20 km/h, średnio dwa razy na sekundę jedno puknięcie.
Auto trafiło ponownie do serwisu, gdzie coś kombinowali, szlifowali i oddali samochód-brak jakichkolwiek hałasów.

Pojeździłem trochę...

Po 5 miesiącach i przejechaniu ok. 5000 km problem powrócił; co gorsza ten stukot nie występuje cały czas podczas hamowania, ale czasami... jak jej się zachce. Auto kolejny raz trafiło do serwisu, przyjęto reklamację itd. Ponowne szlifowanie, rozbieranie układu, itp.
Po drugiej wizycie w warsztacie uparcie dopytywałem się o przyczynę takiego stanu rzeczy...
Pan odpowiedzial, ze problemem jest tutaj podłużnica (ale nie jestem na 100% pewien, czy to się tak nazywało); do tej pory myślałem, że to jakiś element konstrukcyjny, ale... zapytałem o cenę, powiedział, że to nie drogie, bo to "takie małe, cienkie rureczki, które już się zużyły i w wyniku tego, co kilka tysięcy może się przypominać ten problem ze stukaniem podczas hamowania...".

Co o tym myśleć drodzy Forumowicze?
Bardzo proszę o radę, co tak na sero może być uszkodzone...
Dodam, że amortyzatory i ogólnie zawieszenie przeszło naprawde wnikliwe testy w diagnostyce, kiedy tylko sprowadziłem auto (lipiec 07').
mr_nobody1
 

Postprzez farciarz » 16 sty 2008, 22:38

Jezu...nie podłużnica...a prowadnice zacisków hamulcowych a raczej tzw samoregulatory) . Widocznie Ci się pozapiekały. Niewłściwe nasmarowanie ich powoduje to, że zacisk hamulcowy nie pracuję równolegle na obu prowadnicach i nie odbija właściwie.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Jakub Wolski » 16 sty 2008, 23:09

;]
Mazda Łoo Paaanie
Początkujący
 
Od: 31 paź 2007, 19:41
Posty: 26
Skąd: Pobiedziska
Auto: 323C 1,9 GLX 16V BP

Postprzez WildDriver » 18 sty 2008, 11:16

A czy taką książkę obsugi mógbyś zeskanować i wysać w postaci pliku np.: pdf? :D nie mogę znaleźć nigdzie tej ksiązki:(
Mariusz_323_C napisał(a):Jeżeli kogoś coś więcej interesuje to dopiszę trochę danych w późniejszym terminie (posiadam książkę obsługi).
...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 sty 2008, 12:04
Posty: 21
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323C 1,5 16V, Z5 BA

Postprzez mr_nobody1 » 23 sty 2008, 12:47

farciarz napisał(a):Jezu...nie podłużnica...a prowadnice zacisków hamulcowych a raczej tzw samoregulatory) . Widocznie Ci się pozapiekały. Niewłściwe nasmarowanie ich powoduje to, że zacisk hamulcowy nie pracuję równolegle na obu prowadnicach i nie odbija właściwie.

Witam.
Hamulce były kolejny raz w serwisie... tym razem autoryzowanym Mazdy i kicha. Stan hamulcy bdb, żadnych prblemów. Stukanie oczywiście ustało... pytanie na jak długo? Znaleźli za to łożysko [jakie?] do wymiany... super :–)

Pozdrawiam.
mr_nobody1
 

Postprzez Gość » 23 sty 2008, 19:58

W Fiescie jak mi tak walilo po kole i nie wiedzialem co to okazalo sie ze auto chyba bylo bite grubiej bo problemem byla wadliwa zwotnica lewego kola!, ktora byla lekko krzywa i uszkadzala lozysko piasty przedniej. Koszt jedyne 1400zl to o 600zl mniej niz byla warta ta moja Fiesta wiec olalem sprawe;p i kupilem Mazde:))))))
Gość
 

Postprzez Artiks » 23 sty 2008, 20:39

Jacek Durzyński napisał(a):323f 1998r potrzebuje instrukcję obsługi
Wszystkie manuale udestępnia nasz kolega GofNet . W stopce ma odnośnik MazdaSpeed (v4.10) klik i ściągasz :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez rozi » 12 lut 2008, 14:05

Witam
interesuje mnie średnica otworu centrującego do mazdy323f 97r.Bo planuję założenie alufelg 15-16cali które by były odpowiednie waszym zdaniem
dzięki pozdro
rozi
 

Postprzez no_fear » 12 lut 2008, 14:10

rozi napisał(a):interesuje mnie średnica otworu centrującego do mazdy323f 97r

54.1mm
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez rowik » 20 lut 2008, 01:12

Witam serdecznie. Mam malutki problem (z góry przepraszam jeśli ten temat tu nie będzie pasował ) Od niedawna jestem posiadaczem mazdy 323C 95r 1.4 Po wstępnych oględzinach samochodu mam kilka uwag i pytań do was, a mianowicie:
Podczas sprawdzania usterek wyskoczył mi kod o numerze 8 i 71. Co to jest ten 71? Bo pierwsze słysze o takim. Odłączyłęm kleme itp- usterki znikneły i co dla mnie dziwne silnik zupełnie iczaej pracuje.... szybciej z obrotów schodzi, równiej pracuje.... To jest możliwe?
Druga sprawa. Samochód był po wypadku i nie działają w nim poduszki, a mimo to tego błedu komputer nie wywala... Nastepna sprawa :) Na pompie od wspomagania mam jakiś czujnik (czy coś podobnego... wychodzi z tego jeden kabelek) i idzie do kostki do której dochodzi też drugi gruby kabel minusowy podłączony do silnika... Grzebiąc w kablach przy lampie znalazłem wytczke pasującą do tej przy pompie i z niej również wychodzi jeden gruby kabel (który jest przecięty i dalej go nie ma ) i tego samego koloru (niebieskiego) cienki kabelek który wchodzi gdzieś w lewy błotnik.... ) Mimo to wspomaganie działa...
Jeśli ktokolwiek wiedziałby cokolwiek na ten temat i miał chęć odpisać to na prawdę wieelkie dzięki :) ( w razie czego mogę dokładniej opisać konkretną rzecz.... )
Początkujący
 
Od: 15 lut 2008, 01:05
Posty: 14
Auto: 323C 1.4 95r

Postprzez chuchErro » 3 mar 2008, 19:08

mario-83 napisał(a):ja niewiem pełno tu ludków w wieku 19-20 lat i odrazu nasuwa się pytanie skąd wy bierzecie tyle kasy ;> ja pracuje ciężko od paru lat dalej worze się fiesta z 91 roku za 2500zl



może się to wyda śmieszne, ale ja na swoją zarobiłem i to w polsce i pomimo, iż mam ledwie 18 lat, ale jest ona za moje pieniądze i zarobiona(nie śmiać się!!) na wsi, na kombajnie i gdzie sie da, ale dodam ze jest to pare pięknych mlodzienczych wakacji z głowy, jednak warto bylo, no moze poza tymi powrotami o 2 w nocy i pobudkami o 4 rano;/
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez Udesky » 3 mar 2008, 20:13

chuchErro napisał(a):(nie śmiać się!) na wsi, na kombajnie i gdzie sie da, ale dodam ze jest to pare pięknych mlodzienczych wakacji z głowy, jednak warto bylo, no moze poza tymi powrotami o 2 w nocy i pobudkami o 4 rano;/

nikt sie smial nie bedzie bo na kombajnie i przy zniwach mozna niezle zarobic, wiem cos o tym, :D
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Majlo » 4 mar 2008, 13:16

1,5 roku i pracy i troszkę oszczędzania i masz 323F w bdb stanie, ktora nie spala oleju. Przecież nie są takie drogi znowu. 10 000tys z Niemiec w bardzo dobrym stanie + 2500 rejestracja ubezpieczenie, rozrząd , filtry,płyny' oleje i masz świetne auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez 323EJ » 17 mar 2008, 22:04

Patrze na te wszystkie dane i zastanawia mnie jedno czemu w mojej Mazdzie moge zatankowac maks 44 L paliwa (Silnik juz gasł gdy dojeżdżałem na stacje – chyba na oparach) gdy jest napisane ze zbiornik jest na 50 L. Z paliwem chyba nie ma takiej kwestii jak z gazem ze miesci sie 80% paliwa w zbiorniku hehe? Juz kilka razy tankowałem przy pustym i zawsze było w okolicach 44L.
Profesjonalne tworzenie stron www. Sklepy internetowe, strony firmowe, portale internetowe.

Szukasz ekipy filmowej? Casting do filmu, teledysku, reklamy!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 13:41
Posty: 35
Skąd: Wrocław
Auto: 323 S BA 96r 1.3L 16V SGI

Postprzez Udesky » 17 mar 2008, 22:32

323EJ napisał(a):jest na 50 L.

a nie 55l, bo zdaje sie ze tak jest w danych.
323EJ moze pompa juz niedawala rady wybrac resztek, ciezko powiedziec.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Artiks » 18 mar 2008, 00:11

Udesky napisał(a): nie 55l, bo zdaje sie ze tak jest w danych
1,3 ma baniaka 50L, pozostałe mają 55 L. Tankujesz do dobicia pistoletu czy cos tam jeszcze manewrujesz i próbujesz upchac paliwo ?? Pogibaj może samochodem na boki przy tankowaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez czakol » 13 kwi 2008, 22:58

Jak wyglada rdzewienie mazd, czy mozna dopatrzec sie duzych roznic w wlasnie rdzy, zuzyciu tych elementow ktore sie raczej nie wymienia (chodzby plastyki i trzeszczenie) zuzycie materialow czy inne elementy,
teraz madzie bede kupowal i zastanawiam sie czy mam sie upierac przy 98roczniku zeby byl mlodszy i swierzszy, czy poradzicie spokojnie kupno 95-96r ze jakis duzych roznic nie zobacze?
pozdrawiam Radek
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2008, 02:03
Posty: 70
Skąd: To
Auto: Nie

Postprzez krokko » 14 kwi 2008, 07:50

czakol napisał(a):Jak wyglada rdzewienie mazd, czy mozna dopatrzec sie duzych roznic w wlasnie rdzy, zuzyciu tych elementow ktore sie raczej nie wymienia (chodzby plastyki i trzeszczenie) zuzycie materialow czy inne elementy,
teraz madzie bede kupowal i zastanawiam sie czy mam sie upierac przy 98roczniku zeby byl mlodszy i swierzszy, czy poradzicie spokojnie kupno 95-96r ze jakis duzych roznic nie zobacze?
pozdrawiam Radek


ja mam z końca 1994 i brak ognisk rdzy :) moze dlatego ze auto z niemiec :)
chyba zawsze kupic nowsze autko niz starsze jezeli jest taka mozliowsc,
nie tylko ze wzgledu na rdze ale i bezpeiczenstwo i zużycie poszczególnych elementów jest mniejsze
pozdro
Mazda 323C(BA) 1.5, Z5(nieawaryjne), DOHC, 16V, 90KM, 94r, czerwone jest szybsze :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 paź 2007, 16:26
Posty: 18
Skąd: Warszawa, Gdynia, Gdańsk
Auto: Mazda 323C,(BA) 1.5, 90KM, 94r

Postprzez alf28 » 14 kwi 2008, 20:51

czakol napisał(a):czy mam sie upierac przy 98roczniku zeby byl mlodszy i swierzszy, czy poradzicie spokojnie kupno 95-96r ze
model ten sam,więc warto patrzeć na stan autka:bo rocznikiem się nie jeżdzi ;)
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez rowik » 15 kwi 2008, 21:13

Mam pytanie, a raczej problem w mojej maździe 323c 1.3 BA. Czy ktoś wie co może być przyczyną że podczas jazdy skazówke temp chłodzenia mam na wys. 3/4 (cały czas stoi, do góry nie idze) całego wskaźnika, gdy zgasze samochód i dosłownie po sekundzie przekręce na zapłon, to temp mam na połowie wskaźnika (czyli prawidłowo), ale w momencie gdy go odpale to znowu mi wzrośnie temp. ? Idzie lato i obawiam się że mogę mieć nieoczekiwane i nieplanowane postoje z powodu temp ;/
Początkujący
 
Od: 15 lut 2008, 01:05
Posty: 14
Auto: 323C 1.4 95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323