Strona 13 z 52

323f (BA) 1.8 16V czy 2.0 V6

PostNapisane: 23 maja 2007, 02:27
przez blade83
Witam. Mam mały dylemat zastanawiam sie który z powyższych silników wybrać przy zakupie mazdy 323f (BA).Jak można się domyślić chodzi mi o koszta utrzymania auta z jednym bądź drugi silnikiem. Wiadoma rzecz, że 2.0 będzie droższy w utrzymaniu, jednakże proszę o wypowiedzi posiadaczy aut zarówno z silnikiem 1.8 jak i 2.0. Generalnie chodziło by mi o dane dotyczące spalania, ceny wymiany rozrządu oraz jak wygląda sprawa awaryjności obydwóch tych silników.

PostNapisane: 23 maja 2007, 16:52
przez Briareos
Nie chcę znowu zantagonizować posiadaczy KFa, ale podtrzymuję to co pisałem kiedyś – w 323F BA silnik V6 nie jest jakoś szczególnie wysilony. Osiągi nie powalają na kolana. Nie żeby 1.8 był wykręcony, ale stosunek ceny/możliwości ma IMO lepszy.

Awaryjność obu jednostek podobna, choć zdaje się V6 jest bardziej podatna na przegrzanie i uszkodzenie (tzn. póki masz sprawny termostat nic ci nie grozi). Ogólnie R4 są prostsze w budowie, to i mniej rzeczy które się mogą zepsuć. W obu zdarzają się problemy z aparatem zapłonowym, może nie tak częste jak przy Z5 (ogólnie przypadłość japończyków z tych lat bym powiedział) – i ciężko o sprawną używkę. Ale np. tadziol naprawia więc tragedii nie ma. Mój póki co pracuje jak trzeba, odpukać :P

Rozrząd oczywiście droższy w V6 – dwie pokrywy, dwie uszczelki, więcej wałków i uszczelnień, średnie dojście... ale przede wszystkim koszt napinacza: prawie 600zł :D
323F 2.0 to nie tylko silnik – ma 5-palczaste piasty, inne hamulce... o tym też trzeba pamiętać, choć najtańsze są i tak części do 1.5.

KF pali w przybliżeniu tyle co BP którym się nie jeździ stylem emeryta. Oba silniki będą palić znacznie więcej przy butowaniu, przy czym dla BP to górna granica wynosi ok. 12l/100 (tak z doświadczenia :)) a przy KFie pewnie więcej. Ogólnie to żeby jeździć oszczędnie to trzeba myśleć, a nie trzymać się zawsze 2000 obrotów. Obie jednostki nie mają szczególnego apetytu na olej, ale posiadacze V6 mówią że kręcenie powyżej 4000 = dolewki co jakiś czas. Z moim BP jest tak samo. I tu i tu jest HLA które może tykać, cykać i stukać, doprowadzając do pasji, więc czasem trzeba pokombinować z markami oleju.

Reasumując – jeśli pytasz o koszty, to znaczy że wolisz 1.8, czyli BP. Tyle opinii posiadacza takowego.

PostNapisane: 26 maja 2007, 18:51
przez Waluś
proszę moda o podpięcie do opinii o modelu.

PostNapisane: 11 cze 2007, 17:26
przez ravo
male pytanko do fachowcow co znaczy wersja limitowana 197 ?? i czy mozliwe ze one mialy 130 KM z 1.8 ?

PostNapisane: 11 cze 2007, 22:24
przez dziubek
Limitowane to pewnie chodzi ci o F-ki z 98 rok nie wiem ile ostatnich szutuk tak bylo oznaczone ale mialy glownie biala lub kremowa skore , abs, klima dodatki cos ala drewno wewnatrz na konsoli i pare innych dupereli najczesciej widzialem w kolorze ciemna zielen metalik ale pewnie sa i inne kolorki. I to wersje z różnymy slinikami bo i Z5 i BP przynajmniej ja takie widzialem.

Pozdrowka

dziubek

PostNapisane: 12 cze 2007, 00:49
przez Udesky
blastextreme napisał(a):Czy Mazdy 323C, 1300cm3 powinny jeździć TYLKO na Pb, czy zwykła 95 też się nadaje?

Masz kata wiec wiadomo ze na Pb, na U95 (bo chyba o taka ci chodzi) jezdza juz chyba tylko 126P.

PostNapisane: 12 cze 2007, 07:29
przez no_fear
dziubek napisał(a):Limitowane... mialy glownie biala lub kremowa skore...najczesciej widzialem w kolorze ciemna zielen metalik ale pewnie sa i inne kolorki...

były też srebrne z czarną skórą :)

PostNapisane: 3 lip 2007, 16:44
przez Gość
Witam:) Jestem nowym uzytkownikiem forum Mazdy. Od 3 miesiecy poszukuje Mazdy 323F V6 z rocznka 1997 lub 98 i przebiegiem do 110tys km. Jest to strasznie trudne zadanie ale mam teraz cos na oku. Mazda stoi w Niemczech w salonie Mazdy jest ona z 1998r i ma przbieg 88tys km. I tu jest moje zapytanie do was czy to napewno prawdziwy przebieg tego auta. Zamieszczam kilka fotek do ocenienia. A i jeszcze ma 2 wady. Jak to mozliwe ze V6 nie ma halogenow!! I dlaczego ktos zamontowal taki straszny worek (pomaranczowy) na skrzynie biegow. Sa to drobiazgi ktore nie przeszkadzaja halogeny dokupi sie a worek zmieni.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a17 ... 0ad02.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/092 ... 4b26f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/25c ... fa84d.html
Co o niej sądzicie?

PostNapisane: 3 lip 2007, 18:01
przez ART
Rokef napisał(a):I tu jest moje zapytanie do was czy to napewno prawdziwy przebieg tego auta

A że niby po czym ma ktoś to stwierdzić?? Telepatycznie czy jak?? <jelen>

PostNapisane: 3 lip 2007, 18:05
przez Adaś
Rokef napisał(a): Jak to mozliwe ze V6 nie ma halogenow!!

hehe nie dosc ze nie ma halogenów to jeszcze ktos jej zakosił podkładkę pod przedni zderzak.
A tak pozatym to mamy oddzielny dział na forum na takie pytania jak Twoje!

PostNapisane: 3 lip 2007, 19:06
przez faraon
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=tncrog2nptr
Tu masz ogloszenia jak powinna wygladac V6, oczywiscie nie ta cena <lol>

PostNapisane: 3 lip 2007, 19:31
przez Gość
Dla mnie cena nie ma znaczenia pierwszorzednego , liczy sie czy ma faktycznie to auto taki przebieg i w jakim stanie technicznym jest. Fakt nie ma podkladki pod przedni zderzak halogenow ale jak by miala taki przebieg to od razu ja kupuje. A tak poza tym to jest dosc fajna.Ma pakiet GT jest w salonie a nie w komisie i ma rocznik 98 to chyba duze atuty.Taka podkladke kupie za grosze halogeny rowniez. A ta biala nie jest za fajna.

PostNapisane: 3 lip 2007, 19:35
przez Gość
A mozna stwierdzic po srodku po kierownicy pedalach prawda?

PostNapisane: 3 lip 2007, 19:54
przez faraon
Dałem ci tylko przyklad :)

PostNapisane: 3 lip 2007, 20:37
przez Gość
moze ktos sie wypowie na temat modeli V6. Dlaczego nie ktora maja halogeny, a nie ktore nie dlaczego nie ktore nie maja podkładki pod przedni zderzak tak jak ta moja co mam na oku. Moze poprostu byla bita z przodu i zabrakło czesci? :]

Pytanko o Mazdę 323F BA

PostNapisane: 18 sie 2007, 10:59
przez Bartosz
Witam :). Powiedzcie mi czy w efkach model BA w porownaniu do efek model BG kabina w środku jest większa i czy w modelu BA nie występuje skręcanie nadwozia, ponieważ w 323f BG, którą miałem cos takiego było i z tego co wiem wielu innych użytkoników tez to miało. I jeszcze jedno czy te silniki 1.5 są elastyczne czy raczej nie zachwycają dynamiką? W BG 1.6 16V więcej się spodziewałem jesli chodzi o przyspieszenie. Przykładowo Escort 1.6 16V 90 konny duzo lepiej przyspieszal od BG ale moze dlatego ze mial DOHC a Mazda była SOHC. W BA tez jest DOHC takze mysle ze chyba nie ma tak zle. Co prawda nie zamierzam jezdzic ostro ale czasami są rozne sytuacje na drodze i trzeba jakoś z nich wyjśc.Pozdro

PostNapisane: 18 sie 2007, 11:49
przez check
Napewno BA 1.5 lepiej nie pojedzie od 1.6 BG :)

PostNapisane: 18 sie 2007, 13:22
przez alf28
Bartosz napisał(a):I jeszcze jedno czy te silniki 1.5 są elastyczne
nie
Bartosz napisał(a):zachwycają dynamiką?
w żadnym wypadku
Bartosz napisał(a):W BG 1.6 16V więcej się spodziewałem jesli chodzi o przyspieszenie.

Bartosz napisał(a):W BA tez jest DOHC takze mysle ze chyba nie ma tak zle.
jest gorzej niż BG, masa robi swoje.
Bartosz napisał(a):czy w modelu BA nie występuje skręcanie nadwozia,
musi występować przecież samochód nie jest osadzony na ramie.

PostNapisane: 18 sie 2007, 14:13
przez Bartosz
Dzięki za odpowiedzi. No to mnie pocieszyliście :(. W Ojca 626 GD też nie ma ramy a nie czuc żeby nadwozie się skręcało, powiedzcie mi jeszcze czy wnętrze jest troszeczkę większe niż w 323f bg?.

PostNapisane: 18 sie 2007, 14:14
przez Globy
BA jest wieksza, ma tylko o 5 mm mniejszy rozstaw osi niz GE – niestety miejsca nad glowa z tylu nie ma za wiele. W zaniedbanych egzemplarzach wystepuja stuki nadwozia z uwagi na nizsza sztywnosc (brak ram okiennych w drzwiach). Moim skromnym zdaniem GD jednak wypadala pod tym wzgledem gorzej ;) Silniki DOHC z lat 90. nie tyle charakteryzuja sie wyzsza dynamika (co zalezy takze od masy auta), co charakterystyka – slabszy dol, mocniejsza gora.