Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1994–1998

Postprzez dechomenon » 20 mar 2007, 19:49

to jest za pewne od wilgoci..grzyb zaczął wychodzić...nie robiłeś za dużo cyrkulacji powietrza...chociaż to dziwne bo musiałeś mieć zaparowane dosć mocno szyby i długo bo tak szybko grzyb nie powstaje!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2007, 12:30
Posty: 44
Auto: mazda 323f 94' BA 1.5 16V

Postprzez Pioteq25 » 20 mar 2007, 19:50

AskWho napisał(a):Niech mi ktoś powie czy można usunąć taki biały nalot na szybie to jest raczej jakoś od środka tak jakby pleśń ma ktoś coś takiego? ja mam w narożniku na przedniej szybie i denerwuje mnie to strasznie...

Wiem o czym piszesz, bo miałem to samo. Dziwne ale samo zeszło po jakimś czasie :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Grzyby » 20 mar 2007, 19:58

dechomenon napisał(a):grzyb zaczął wychodzić...nie robiłeś za dużo cyrkulacji powietrza...chociaż to dziwne bo musiałeś mieć zaparowane dosć mocno szyby i długo bo tak szybko grzyb nie powstaje

nie czepiać mi się tutaj Grzyba <klotnia> <lol>
Płyn do mycia szyb na bazie octu + szmatka załatwi sprawę
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez hefi » 28 mar 2007, 12:11

moze ktos pociagnie temat V6 , mam taka no oku i nie wiem czy warto sie w to pchac
hefi
 

Postprzez xANDy » 28 mar 2007, 12:50

Natya napisał(a):Wolę silnik 1.5 właśnie ze względu na mniejsze spalanie
Zapewne masz rację, tylko po czasie okaże się, że zbyt często będziesz wduszać mocniej gaz, i wtedy spalanie rośnie i rośnie. Najlepiej umówić się z kimś z "naszych" i pojeździć z kolegą/koleżanką takim autem po mieście, po trasie – zrobić ze 2h jazdy (ze 100km) i wtedy będziesz wiedzieć jaka jest naprawdę różnica.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez marek » 28 mar 2007, 23:44

hefi napisał(a):moze ktos pociagnie temat V6 , mam taka no oku i nie wiem czy warto sie w to pchac


plusy
+dzwięk
+moc
+moment
+kultura pracy
+wrazenie po otwarciu maski
+jak zabraknie mocy to zawsze mozna wstawic KL lub KL-ZE

minusy
-troche wieksze spalanie niz BP
-kosztowna wymiana rozrzadu co 100kkm
-chyba trudniej o zadbane motory niz w przypadku rzędówek

To tak na szybko.
Jak dla mnie V6 to V6. Spróbujesz raz i ciężko się później przekonać do R4.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez hefi » 29 mar 2007, 12:32

thx juz cos sie powoli wyjasnia :)
spalanie chyba nie jest az tak drastycznie wieksze niz w zwyklej 2 litrowce
rozrzad z tego co wiem to kolega wymienial po zakupie – tak ze odpada(zreszta mam zamiar pojezdzic tym tylko rok)
autko ma najechane cos pod 100tys mil prawdopodobnie silnik jeszcze pozyje kilka kilometrow
hefi
 

Postprzez Honestus » 6 kwi 2007, 23:04

xANDy napisał(a): Najlepiej umówić się z kimś z "naszych" i pojeździć z kolegą/koleżanką takim autem po mieście, po trasie ... będziesz wiedzieć jaka jest naprawdę różnica.


Chętnie i ja bym się z kimś umówił bo chętnie porównam moją Madzię z inną 1.5 i 1.8
Mam wrażenie, że coś jest nie tak, taka jest wolna :(
Czy byłby ktoś tak miły i dał obejrzeć swoją F-kę ? Mieszkam na Opolszczyźnie...

Wydaje mi się, że coś jest nie tak. Do 3 tys. jest mułowata, nic sie nie dzieje taki żółw. Dopiero powyżej 3tys. jako tako idzie, choć i tak bez emocji. To normalne, czy da się coś poprawić?
Wcześniej jeździłem: Nissan Sunny 1.4 `95, Toyota Yaris 1.0 `03,`04,`05, Renault Clio 1.5 DCI `06, VW Passat 1.9 TDI `03, Mazda 323F 1.5`96
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2007, 21:59
Posty: 101
Auto: była 323f, BA, 1996,
była 6 GY MZR-CD 2003,
był Xedos 9, 2,5l 2001, automat
jest BMW 3 (E46), 2,0 diesel, 2001,polift, automat

Postprzez Trapez » 8 kwi 2007, 12:45

Po pierwsze witam i wesołych świąt :)
Jeśli gdzieś podobny wątek był już założony. to przepraszam, ale niestety nie udało mi się go zlokalizować przy pomocy wyszukiwarki.

Od jakiegoś czasu mocno zastanawiam się nad zmianą autka (obecnie jeżdżę 15 letnim Toledo 2.0) i najmocniej skłaniam się właśnie ku "efce" z silnikiem V6 144km, rocznik najlepiej '97, '98. Rodzinki nie mam, psa też nie, a przycisnąć momentami lubię :P bo jazda to dla mnie w pierwszej kolejności frajda a dopiero w drugiej sposób poruszania się, stąd chęć kupienia autka z "butem".

Mam w związku z tym prośbę o Wasze opinie na temat w/w samochodu.
Jak wygląda sprawa niezawodności silnika? Czy autko z przebiegiem ok 150 tys będzie kulturalne i nie walną mi w krótkim czasie np. pierścienie tłokowe jak moim obecnym bolidzie? Ile kosztuje (szacunkowo) dla takiego modelu wymiana paska rozrządu?
Każda informacja będzie mile widziana.
Dzięki z góry i pozdrawiam.

EDIT by MOD: Poprawiłem za Ciebie temat, na nastepny raz proszę czytaj regulamin :)
Pozdrawiam – Jacol
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2007, 12:27
Posty: 7
Skąd: Szczecin

Postprzez Jacol » 8 kwi 2007, 13:05

Trapez napisał(a):Jak wygląda sprawa niezawodności silnika?

Jeśli autko nie katowane, to niezawodność na najwyższym poziomie :)


Trapez napisał(a):Czy autko z przebiegiem ok 150 tys będzie kulturalne i nie walną mi w krótkim czasie np. pierścienie tłokowe jak moim obecnym bolidzie?

Nie porównujmy Seata to Madzi :) Ale odpowiedz jak wyzej, przebieg 150 tys to nic dla Madzi :)


Trapez napisał(a):Ile kosztuje (szacunkowo) dla takiego modelu wymiana paska rozrządu?

I tu powiem ci że drogo, koło 2000 zł
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Trapez » 8 kwi 2007, 13:47

2000?? <glupek2> łooo Jezuuu. W moim sypiącym się Seacie zapłaciłem z robocizną 200 zeta. Czuję się zastrzelony <killer> W każdym bądź razie dzięki za info.
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2007, 12:27
Posty: 7
Skąd: Szczecin

Postprzez Jacol » 8 kwi 2007, 14:32

V-ka to wdzięczny silniczek, ale drogi w naprawach :) Wiesz, jak byś poszedł po najtańszych częsciach np z JC to moze i byś się zamknął w cenie 1600, ale nie gwarantuje :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez check » 8 kwi 2007, 15:01

Jacol zapewne podał cenę w której oprócz paska są wliczone jeszcze rolki oraz napinacz .. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Trapez » 8 kwi 2007, 15:17

Heh, wiedziałem że pasek w japońcu tani nie będzie, ale liczyłem na to że sie zmieszczę w kwotach rzędu 800-1000 zł. Kurcze że też się musiałem zakochać w tym autku :) No nic, trzeba będzie chyba wliczyć sobie w koszt zakupu. A jak wygląda kwotowo reszta podstawowych rzeczy typu filtry powietrza i oleju itp. Bo optymistycznie zakładam że zawieszenie i hamulce będą ok. Z jakimi jeszcze ewentualnymi wydatkami musiałbym się liczyć? Dzięki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2007, 12:27
Posty: 7
Skąd: Szczecin

Postprzez Adaś » 8 kwi 2007, 16:11

Jacol napisał(a):Trapez napisał:
Ile kosztuje (szacunkowo) dla takiego modelu wymiana paska rozrządu?

I tu powiem ci że drogo, koło 2000 zł

ja zapłaciłem 1300zł z wymianą za oryginalny napinacz, pasek Mitsuboshi, rolki GMB, termostat, pompa wody GMB i dodatkowo świece NKG :)

PS. temat powędruje do opinii o modelu 323:)

Trapez napisał(a):A jak wygląda kwotowo reszta podstawowych rzeczy typu filtry powietrza i oleju itp. Bo optymistycznie zakładam że zawieszenie i hamulce będą ok. Z jakimi jeszcze ewentualnymi wydatkami musiałbym się liczyć? Dzięki za pomoc.

zajrzyj do FAQ – są tam linki pod którymi znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Jacol » 8 kwi 2007, 17:01

Adaś napisał(a):ja zapłaciłem 1300zł z wymianą za oryginalny napinacz, pasek Mitsuboshi, rolki GMB, termostat, pompa wody GMB i dodatkowo świece NKG

Ja sie sugerowałem moim V6 :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Trapez » 8 kwi 2007, 17:12

1300 brzmi zdecydowanie lepiej :) Dzięki za pomoc i sorki że trochę bałaganu narobiłem wrzucając ten wątek, ale ciężko mi się przyzwyczaić do układu tego forum.


Macie może pomysł skąd brać namiary na autko?
Ja szukam na gratce.pl, otomoto.pl allegro i na zagranicznych: autoscout24 i mobile.de
Mam niejakie wątpliwości czy jest sens kupować auto za 15tys z Niemiec, zwłaszcza że przy granicy wszystko już przebrane.
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2007, 12:27
Posty: 7
Skąd: Szczecin

Postprzez Adaś » 8 kwi 2007, 17:29

Trapez napisał(a):Na dzień dzisiejszy najbardziej pasuje mi wiekowo/cenowo egzemplarz z linku

ee to nie jest GT, nie ma pakietu optycznego GT :P

z Kupnem 323F V6 nie ma co się spieszyć i kierować emocjami, bo można się bardzo naciąć (tak jak ja) i wpakować w duże koszty. W FAQ masz linki, z których się dużo dowiesz o tym aucie i będziesz wiedział na co zwrócić uwagę. Lepiej dłużej poszukać i kupić dobry zadbany egzemplarz niż pięknie wypucowanego trupa:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Trapez » 8 kwi 2007, 17:37

Adaś –> dla mnie może wyglądać zupełnie "cywilnie" byleby buractwo w BMW łykać :P
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2007, 12:27
Posty: 7
Skąd: Szczecin

Postprzez Beny » 8 kwi 2007, 18:56

Trapez napisał(a):Adaś –> dla mnie może wyglądać zupełnie "cywilnie" byleby buractwo w BMW łykać :P

Dobrze mowi polac Mu :)
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8661 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323