Jak rozpoznać czy mamy z nim problemy? Kontrolka rezerwy nie świeci w ogóle bądź świeci w całym zakresie poziomu paliwa.
Dziś się do niego dobrałem, potrzebne narzędzia: wkrętak krzyżakowy, kombinerki, lutownica, cyna, nowy termistor
Aby dobrać się do pompy paliwa należy usunąć siedzisko pasażerów pociągając w miejscach zaznaczonych na zdjęciu

Następnie odkręcić pokrywę pompy paliwa

Następnie ściągnąć przewody paliwa, odkręcić pompę

Oto winowajca


Zdemontować czujnik, odlutować przewody, odlutować obudowę czujnika od mocowania i porozginać obudowę czujnika w miejscu lutowania przewodu

Wyjąć wnętrze po rozlutowaniu czujnika z drugiej strony

Mi ukazał się taki widok, pęknięty termistor

I teraz najważniejsze montaż nowego. Jaki jest największy problem – oczywiści dobór właściwej wartości termistora


Od tego zależy czy kontrolka rezerwy w ogóle się zapali, jeżeli damy taki który ma za duży opór nie zdoła się rozgrzać na tyle aby żarówka zaświeciła, a jak damy zbyt mały opór to żarówka będzie zapalać się np w bardzo gorące dni, bądź będzie palić się non stop. Dlatego precyzyjny pomiar byłby najlepszy. Ja kupiłem 150 Ω, 1k Ω, 3,3k Ω. Z pierwszym kontrolka żarzy się cały czas, z pozostałymi w ogóle nie świeci (termistor nie może się ogrzać). Ja dałem 150ohm ale jest niewłaściwy, podejrzewam że będzie gdzieś ok 500ohm ale nie mieli w sklepie.
Ok to składamy.

Reszta w kolejności odwrotnej
I cieszymy się tym wspaniałym czerwonym światełkiem