Dziwny dźwięk silnika po wkrecaniu na obroty [BA Z5]
Night, czy aby na pewno masz przebieg 40tys w 12 letnim aucie czy może 140tys.
?U mnie z przebiegiem prawie 140tys(ciekawe czy prawdziwym?) też mam taki podobny jazgot, powiedzieli mi majstrowie, że to właśnie ten łańcuszek. A podobno miał być on wieczny
140tys. to trochę za mały przebieg aby go wymieniac, rozmumiem że przy trzeciej wymianie paska (200-230 tys.) możnaby było sie spodziewać jego zużycia ale wcześniej? Jak przeglądam forum, widzę, że problem z tym łańcuchem w Z5 jest dość powszechny.
- Od: 23 sty 2009, 10:37
- Posty: 129
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.
jest to łańcuszek łączący wałki rozrządu cena w aso 180zł org, odnośnie przebiegu gdy pojawil sie problem z rzegotaniem tez mialem obawy co do przebiegu sprawdzilem na serwisie mazdy wpisali w komputer i faktycznie jest to tak maly przebieg,pozatym nic nie jest zuzyte w aucie ale mimo to tez mam z nia problemy
.Wiek daje w d*** dla kazdego autka..pzdr
- Od: 28 paź 2008, 10:13
- Posty: 149
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic
Upewniajac się czy to jest ten łańcuszek, powiedzcie mi, czy ma na to wpływ temperatura silnika. U mnie gdy jest zimny chodzi jak pszczółka, dopiero jak się rozgrzeje zaczyna dziwnie chodzić. Wiem, że temperatura rozszerza metal, ale czy, aż taka byłabv różnica?
- Od: 20 sie 2009, 12:24
- Posty: 5
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v '97
Hm to wg tego co mi mowil mechanik nie masz jeszcze az tak naciagnietego lancuszka. Na zimnym mniej slychac niz na cieplym ale u mnie jest bez roznicy juz.
EDIT:
Male pytanko. Ostatnio dotarlem madzie na trasie oj ostro ja krecilem do 6,5tys obrtow czesto i od tego czasu hm jakby sie polepszylo:D ,tzn na zimnym silniku po odpaleniu nie rzęzi natomiast zaczyna łancuszek rzegotac gdy silnik lapnie 90stopni. Raczej lancuszek do wymiany?
EDIT:
Male pytanko. Ostatnio dotarlem madzie na trasie oj ostro ja krecilem do 6,5tys obrtow czesto i od tego czasu hm jakby sie polepszylo:D ,tzn na zimnym silniku po odpaleniu nie rzęzi natomiast zaczyna łancuszek rzegotac gdy silnik lapnie 90stopni. Raczej lancuszek do wymiany?
- Od: 28 paź 2008, 10:13
- Posty: 149
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic
Witam. Niestety w mojej madzi również pojawił się ten bardzo denerwujący dźwięk który zaczyna być słyszalny gdy tylko dodam troszkę gazu
...na wolnych obrotach cisza.
Ten dżwięk jest bardzo irytujący i chce się go pozbyć..! Problem w tym że nie mam pojęcia jaka jest przyczyna tego dzwonienia/rzężenia. Mam kilka typów....a mianowicie:
1) łańcuszek łączący wałki rozrządu (mogło by się zgadzać gdyby nie fakt że ten nie pożądany dźwięk słychać w kolektorze ssącym, a konkretnie w tych czterech zawijastych aluminiowych rurkach a nie bezpośrednio w miejscu gdzie znajduje się łańcuszek),
2) zawory
3) wtryski
4) zbyt niski poziom oleju.....(w połowie między L a F)
Bardzo proszę o jakąś pomoc i sugestie w tym temacie.....PZDR
Ten dżwięk jest bardzo irytujący i chce się go pozbyć..! Problem w tym że nie mam pojęcia jaka jest przyczyna tego dzwonienia/rzężenia. Mam kilka typów....a mianowicie:
1) łańcuszek łączący wałki rozrządu (mogło by się zgadzać gdyby nie fakt że ten nie pożądany dźwięk słychać w kolektorze ssącym, a konkretnie w tych czterech zawijastych aluminiowych rurkach a nie bezpośrednio w miejscu gdzie znajduje się łańcuszek),
2) zawory
3) wtryski
4) zbyt niski poziom oleju.....(w połowie między L a F)
Bardzo proszę o jakąś pomoc i sugestie w tym temacie.....PZDR
- Od: 25 lut 2010, 15:58
- Posty: 34
- Skąd: dolnyslask
- Auto: 323F 1.5 BA
Mam juz madzie rok i jak narazie wszystko działa jak należy a rzeżenia niestety nie udalo mi sie pozbyć, łańcuszek wymieniłem ale dalej słychac ten dzwięk ,równocześnie ejst podobny wątek założony niedawno
viewtopic.php?f=116&t=95417&start=20
U pa8lo okazało się że brzęczą wszystkie osłony wydechu.Sam sie za to wkrótce wezme.
pzdr
viewtopic.php?f=116&t=95417&start=20
U pa8lo okazało się że brzęczą wszystkie osłony wydechu.Sam sie za to wkrótce wezme.
pzdr
- Od: 28 paź 2008, 10:13
- Posty: 149
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic
Ja wszystkich blach z układu wydechowego sie pozbyłem bo też dzwoniły ale to inna bajka....;/
Dzięki za odpowiedź....w takim razie mogę wykluczyć łańcuszek jako przyczynę zamieszania a to już jakiś krok do przodu....Dziękówa i czekam na dalsze sugestie co ddo tego tematu.
Dzięki za odpowiedź....w takim razie mogę wykluczyć łańcuszek jako przyczynę zamieszania a to już jakiś krok do przodu....Dziękówa i czekam na dalsze sugestie co ddo tego tematu.
- Od: 25 lut 2010, 15:58
- Posty: 34
- Skąd: dolnyslask
- Auto: 323F 1.5 BA
Możecie wymienić pół samochodu, a te rzężenie i tak zostanie, bo problem leży gdzie indziej
Dokładnie jest to "spalanie stukowe" – więcej info znajdziecie w wikipedi. Dźwięk jest charakterystyczny jak z "sieczkarni" w momencie wkręcania silnika na obroty pod obciążeniem. Główna przyczyna spalania stukowego, to za wczesny zapłon (powyżej 10 stopni dla Z5) i obniżona liczba oktanowa naszego marnego paliwa. W Z5 zapłon powinien być ustawiony na 10 stopni przy wolnych obrotach 700-750 i w trybie serwisowym. Ja mam dokładnie 11 stopni i jak zatankuję gorsze paliwo od razu wiem co jest grane. Także w pierwszej kolejności sprawdzcie zapłon i można na próbę zatankować np. shell vipower 99.
Pioteq25, a czy da się ustawić zapłon na te 10stopni samemu, w warunkach garażowych...tzn. bez specjalistyczny narzędzi takich jak np. lampa stroboskopowa..? Możesz mniej więcej opisać w jakiej pozycji powinien znajdować sie zapłon prawidłowo ustawiony...? Pzdr.
- Od: 25 lut 2010, 15:58
- Posty: 34
- Skąd: dolnyslask
- Auto: 323F 1.5 BA
w mojej ewie tez to samo przejechane 73 tys rok 98 po lifcie silnik 1,5 i tez taz rzzezi tez musze znalezc przyczyne tego
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
Mam znajomego w warsztacie z którym wczoraj rozmawiałem i posiada taką lampę więc raczej nie będzie z tym problemu już
W takim razie zrobie tak jak napisałeś (zapłon i paliwo o większej liczbie oktanowej) i o wynikach napisze niebawem....
Pzdr.
W takim razie zrobie tak jak napisałeś (zapłon i paliwo o większej liczbie oktanowej) i o wynikach napisze niebawem....
Pzdr.
- Od: 25 lut 2010, 15:58
- Posty: 34
- Skąd: dolnyslask
- Auto: 323F 1.5 BA
Pioteq25, chciałem się Ciebie jeszcze poradzić odnośnie mostkowania lub też zwary na stykach TEN i GND.....kompletnie nie wiem o co chodzi w tej czynności
– Trzeba to zrobić przed przystąpieniem do regulacji zapłonu?
– Czemu służy ta operacja?
– Jak należy to zrobić?
?
– Trzeba to zrobić przed przystąpieniem do regulacji zapłonu?
– Czemu służy ta operacja?
– Jak należy to zrobić?
- Od: 25 lut 2010, 15:58
- Posty: 34
- Skąd: dolnyslask
- Auto: 323F 1.5 BA
MatiaS89 napisał(a):– Trzeba to zrobić przed przystąpieniem do regulacji zapłonu?
tak
MatiaS89 napisał(a):– Czemu służy ta operacja?
wprowadzenie ECU (komputer benzynowy) w tryb serwisowy w którym należy ustawiać zapłon jak i obroty biegu jałowego
MatiaS89 napisał(a):– Jak należy to zrobić?
obok lewego mocowania amortyzatora pod maską masz plastikowe pudełeczko z napisałem DIAGNOSTIC, otwierasz je, szukasz pinów TEN oraz GND i spinaczem albo drucikiem je łączysz. Rozpiskę gniazda znajdziesz na stronie głównej klubu.
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość