Drgania (wibracje) samochodu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez decadent » 15 maja 2010, 22:17

Przy większych prędkościach, na idealnej drodze, głównie w przedziale prędkości 85 – 100 km/h kierownica w mojej madzi drga. Drgania przenoszą się z kół, tylko na kierownicę i mają dość wysoką częstotliwość, taki typowy rezonans. Nie są zbyt wyraźne, ale jednak. Czy przyczyną mogą być źle wyważone koła ? A może coś innego ?
Ostatnio edytowano 11 wrz 2010, 12:44 przez decadent, łącznie edytowano 4 razy
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez czah666 » 15 maja 2010, 22:57

jak najbardziej wywazenie moze tu grać rolę, ja ostatnio miłem taki problem i okazalo sie ze powodem bylo bloto które osadzilo sie na wewnetrznej stronie felgi podczas jazd w lekkim terenie :) po wyczyszczeniu felg efekt drgania zniknol...
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 158 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda CX-30 2022
Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez Krusz » 16 maja 2010, 11:43

Też myślę że to niewyważenie, miałeś ostatnio jakąś wpadkę w większą dziurę albo dawno nie zmieniałeś opon? To jest zdecydowanie najbardziej prawdopodobna przyczyna Twoich problemów ale możliwe są też inne powody. Mój brat ma podobne objawy w Skodzie i był już chyba na każdym możliwym badaniu i coś tam się poprawiło ale problem do końca nie zniknął.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez topik » 16 maja 2010, 15:37

Witam. Moze to być złe wyważenie opon lub zapadniecie sie konstrukcji wewnątrznej opony (bieżnika). U mnie było to drugie ale opony były z 95 roku. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez magister82 » 16 maja 2010, 17:47

Ja miałem duze drgania ale przy prędkości 140 wymieniłem sworznie wahacza i drgania zniknely
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2010, 10:54
Posty: 71
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: 323F 98 1.5

Postprzez Krusz » 16 maja 2010, 19:17

topik napisał(a): Moze to być złe wyważenie opon lub zapadniecie sie konstrukcji wewnątrznej opony (bieżnika). U mnie było to drugie ale opony były z 95 roku.

Ale to się działo przy wyższych prędkościach czy nie tylko?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez topik » 16 maja 2010, 22:12

Krusz napisał(a):Ale to się działo przy wyższych prędkościach czy nie tylko?


Do 80 km/h.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Krusz » 16 maja 2010, 22:26

A na zimówkach też był ten efekt? Jeśli nie to bardzo raczej złe wyważenie albo jak pisze topik wada/usterka opony. Osobiście stawiam na niewyważenie – to chyba najtaniej ustawić i sprawdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez decadent » 18 maja 2010, 14:37

Sprawdzono mi opony – są ok.
Wyważono koła – chyba jest lepiej, ale nie miałem gdzie się rozpędzić, jak sprawdzę to napiszę..
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Krusz » 18 maja 2010, 19:06

No ciekawe co z tego wyjdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez Krusz » 20 maja 2010, 10:03

No i jak tam bicie przy wyższych prędkościach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez decadent » 20 maja 2010, 13:48

Dziś dopiero będę jechał po dobrej drodze – napiszę....

edit:

Jest lepiej, niestety tylko lepiej, a nie całkiem dobrze. Drgania są delikatne i nie są stałe. Przy jeżdzie po nowym asfalcie z prędkością około 90 km/h koła wpadają w lekki rezonans o wysokiej częstotliwości, ale dosyć często. Czy u Was też tak jest ? Może ja jestem przewrażliwiony ?
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez magister82 » 21 maja 2010, 12:46

Sprawdziłeś wszystkie przeguby tuleje gumy na wahaczach i drążkach ?? Jedz do dobrego mechanika to ci powie co jest do wymiany
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2010, 10:54
Posty: 71
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: 323F 98 1.5

Postprzez jin666 » 21 maja 2010, 14:51

sprawdź geometrię przodu na komputerze. ja tak mam, że jeden drążek za bardzo wkręcony i drga przy 100km/h bardzo częste zjawisko, gdyż układ kierowniczy potrafi się rozregulować na naszych drogach wspaniałych lub pozostałość po mechaniku
Początkujący
 
Od: 21 maja 2010, 13:30
Posty: 7

Postprzez decadent » 21 maja 2010, 15:23

Drgania są naprawdę minimalne, i występują z przerwami, ale chyba nie powinno być żadnych na nowej drodze, czyż nie ?

Facet, który wyważał mi koła jest też specjalistą od zawieszeń. Nie stwierdził żadnych usterek. Na stacji diagnostycznej też nic nie wyszło.

Ciekawe ile kosztuje zatem sprawdzenie geometrii na komputerze ?
Bo żaden mechanik sam chyba nic nie zauważy...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez jin666 » 21 maja 2010, 15:31

w Chorzowie regulacja samego przodu to ok. 60zł, a sprawdzenie można się dogadać za przysłowiową flaszkę. Mówię tu o sprzęcie Facom'a. to trwa ok. 20min jeśli ktoś się zna i robi regulacje.
Początkujący
 
Od: 21 maja 2010, 13:30
Posty: 7

Postprzez decadent » 23 maja 2010, 20:41

Jeszcze raz zacząłem analizować dragania – okazuje się, że drga właściwie już przy małych prędkościach, bo od 50 km/h. Drgania znikają przy 100 km/h.

Nie wiem co to może być – muszę sprawdzić układ kierowniczy chyba.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez decadent » 25 maja 2010, 08:12

Przejechał się dzisiaj ze mną mechanik – także stwierdził wibracje kierownicy, jednakże niewielkie.
Czasami mi one przeszkadzają, czasem mniej. Są uzależnione od nawierzchni – na pewnym starym asfalcie w ogóle ich nie ma natomiast na nowym, takim chropowatym o większej przyczepności często występują.
Mechanik stwierdził, że przyczyna raczej po stronie kół. Mam inne opony z przodu i inne z tyłu, więc je zamieniliśmy – tył na przód.
Niestety nic się nie zmieniło. Wyważane były dokładnie więc to na pewno nie koła. Diagnostyka wcześniej nie wykryła luzów (ale diagnostyka ogólna, jak do przeglądu okresowego).

Co muszę jeszcze sprawdzić ? Co to może być ?
Męczy mnie ta sprawa...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez jin666 » 25 maja 2010, 12:51

proponuję jeszcze oczyścić całe felgi z brudu, błota, smoły i sprawdzić luz na drążkach i końcówkach. jeśli na felgach masz dużo odważników ( są bardzo krzywe), to możesz mieć problem z uzyskaniem idealnej jazdy.
Początkujący
 
Od: 21 maja 2010, 13:30
Posty: 7

Postprzez decadent » 25 maja 2010, 13:03

Na felgach mam bardzo mało odważników. Poza tym facet sprawdzał same felgi, więc myślę, że je oczyścił (zawsze wszystko czyści). Poza tym były wyważane już drugi raz przecież. Nie są też za bardzo zardzewiałe.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323