Wymiana gumy drążka stabilizatora

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ol-szym » 2 gru 2009, 16:41

Wielka prośba do kolegów forumowiczów. Chcę wymienić gumę drążka stabilizatora ( stuka mi w prawym tylnym kole). Nie jestem mechanikiem<glupek2> , więc bym był wdzięczny jakby ktoś kto wie trochę więcej o samochodach opisał mi jak mam to zrobić.
Mile widziane foto lub rysunki

Z GÓRY BARDZO DZIĘKUJĘ <glupek2>
Początkujący
 
Od: 17 lis 2009, 21:30
Posty: 10
Auto: mazda 323f 1.5 benzyna 1999r

Postprzez fosfor » 2 gru 2009, 16:55

To raczej nie guma mam ten sam problem niby zawieszenie ok (sprawdzałem na szarpakach) i wymieniałem te gumy oraz łączniki i to nic nie dało.Pukanie pozostało
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 11:43
Posty: 64 (1/0)
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323f 2.0 DITD BJ

Postprzez ol-szym » 2 gru 2009, 17:28

Mam nadzieję że to guma ;) . Byłem w aso wymieniać rozrząd ( o dziwo życzyli sobie mniej lub tyle samo co inne serwisy w szczecinie – nie licząc " mechaników" którzy robią rozrządy w przydomowych szopach <dupa> ) poprosiłem żeby zajrzeli i ew. posadzili na szarpaki moją bj-tę . Oni mówią że to guma. U ciebie to mogą być łączniki stabilizatora, mój znajomy mechanik miał 323 i mówił że najczęściej to jest powód stukania. Jak nie wyjdzie z gumą to będę dalej kombinował
Początkujący
 
Od: 17 lis 2009, 21:30
Posty: 10
Auto: mazda 323f 1.5 benzyna 1999r

Postprzez ol-szym » 2 gru 2009, 17:33

o sorry trochę niedokładnie przeczytałem twojego posta- wymieniłeś łączniki <glupek2> . Ja w każdym razie najpierw chcę wymienić gumę – zobaczymy co będzie. Ale jak już wspomniałem potrzebuję jakiejś korespondencyjnej lekcji wymiany gumy. ;)

Ps jak dalej będzie stukać to sobie kupię jakieś fajne cd i będę głośno muzy słuchał
Początkujący
 
Od: 17 lis 2009, 21:30
Posty: 10
Auto: mazda 323f 1.5 benzyna 1999r

Postprzez maris801801 » 2 gru 2009, 17:38

Przyłączam się do prośby. Też mi stuka w mojej emce...

Pozdr0
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez zurekk » 22 lut 2010, 21:46

Witam
Dzisiaj chciałbym się podzielić wrażeniami z wymiany gum stabilizatora tylnego w 323f 1.5 16v BJ '98. Jako że w zwykłych sklepach motoryzacyjnych twierdzili, że taka część nie istnieje, dokonałem zakupu na Allegro u użytkownika Hdmot. Jest to część oryginalna z logo Mazdy i kosztowała całe 21 zł za sztukę (zamiennik koło 14zł). Rzecz z pozoru błaha, zajęła mi dobre 2 godzinki, a wszystko to za sprawą zapieczonych śrub. Potrzebne narzędzia to dobre klucze z nasadką 14, przedłużka, środek penetrujący np WD40, szlifierka, troszkę smaru, ewentualnie nowe śruby.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak to wygląda po wcześniejszym psikaniu WD40
Obrazek
Obrazek

Odrobina wysiłku, mała dźwignią i…. ciach, można kręcić bez oporu naszą śrubeczką. Małe rozpoznanie bojowe przez prostokątny otwór technologiczny w belce (wejdą tam tylko małe japońskie rączki, a po 10min treningu i polskie ;) ) i okazało się, że nakrętka oderwała się od belki. Myślałem, że będzie pospawana dookoła porządnie, ale później ukazały się moim oczom 3 małe „gluciki”. Do teraz nie wiem czy to spoina czy zgrzeina hmm, miało prawo nie wytrzymać. Oczywiście puściło po obydwóch stronach.
Obrazek
A teraz zagadka z innej beczki:
Co to jest w lewym górnym rogu na poniższym zdjęciu? Odpowiedź później ;)
Obrazek
Obrazek

Po wycięciu starych, nie dających się odkręcić śrub, założyłem nowe (te które odkręciłem bezproblemowo to zostawiłem na swoim miejscu). Montaż gum w odwrotnej kolejności. Czyścimy z rdzy miejsce styku uchwytów z gumą, można nałożyć troszkę smaru. Poniżej sposób jak dokręcać nowe śruby (z racji tego, że nakrętek już tam nie przyspawamy, bo i po co).
Obrazek

Efekt końcowy
Obrazek

Gdyby jakaś śruba za Chiny ludowe nie chciała puścić, można próbować poodginać z wyczuciem te wsporniki, są dość podatne. Przy montażu należy zwrócić uwagę na symetryczne ułożenie stabilizatora w kierunku bocznym, choćby metodą „na oko”. A na koniec fotka starych gumek.
Obrazek

Dziękuję za uwagę i pozdrawiam

P.S. A teraz rozwiązanie zagadki: tak to jest zardzewiała śruba wydechu <oczy>
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 13:17
Posty: 85
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)

Postprzez Borys » 22 lut 2010, 21:54

Super fotorelacja <spoko> Pytanie podstawowe – dało to coś? :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez zurekk » 22 lut 2010, 22:02

Borys napisał(a):Super fotorelacja <spoko> Pytanie podstawowe – dało to coś? :)


Coś dało na szczęście. U mnie stabilizator dość luźno latał na boki, a ruszając go ręką, słychać było stuk. Teraz jest elegancko.
Pozdrawiam
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 13:17
Posty: 85
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)

Postprzez shawn » 22 lut 2010, 22:29

U mnie jeszcze przyczyną stuków tylnego zawieszenia jest tuleja wachacza
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 20:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez karmazyn33 » 26 lut 2010, 09:25

zurekk fotorelacja extra na pewno będzie przydatna nie jednemu.
Podziekowania dla Ciebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez kierownik » 12 sty 2012, 13:25

ciekaw jestem jak się dobrać do obrobionej nakrętki, do tej ułożonej poziomo, do której jest utrudniony dostęp od strony baku :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323