Strona 37 z 42

Re: Mazda 323 BJ – opinie nt. modelu

PostNapisane: 24 kwi 2012, 02:23
przez olek30288
Moja mazda paliła 9-10l na 100km po wymianie świec spalanie spadło na 7l trasie no i szarpanie przy ruszaniu zostało wyeliminowane mały zabieg a cieszy <jupi>

PostNapisane: 6 maja 2012, 10:29
przez elkanguro
kubsonBDG napisał(a):Moja madzia gazu paliła 9-10l. Miałem walniętą sonde pod kolektorem. Teraz pali 7-8l na 100km. Ogólnie jest fajna trochę się przeraziłem gdy zauważyłem rdzę mazda jest z 2002r. Miałem poprzednio Forda Escorta z 96r i miał mniej rdzy niż mazda. Ale zrobi się i nie będzie widac ;) Pozdrowionka ;)

Kolego jakie są koszta wymiany? Bo moja też pali około 9,5l ale wydawało mi się to normalne. Ale nie powiem, fajnie by było jakby paliła do 8l :D

PostNapisane: 6 maja 2012, 10:34
przez Bart0n
Jak macie wysokie spalanie w ZL lub ZM to trzeba szukać przyczyny, bo te silniki naprawdę nie palą dużo. Trasa Gliwice –> Żywiec 4 osoby na pokładzie + klima, dosyć dużo stania w korku i spalił ok. 7 na sto.

Re: Mazda 323 BJ – opinie nt. modelu

PostNapisane: 7 maja 2012, 10:11
przez dpsolo
ajc mojej 323 po wymianie świec spalanie tez spadło z 9l na ponad 8l, jakiś czas później przeczyściłem przepływomierz no i przepustnice i teraz spalanie utrzymuje się w okolicach 7,6 – 7,8l oczywiście w mieście <faja>

PostNapisane: 26 maja 2012, 22:10
przez elkanguro
Panowie ale te 7-8l/100km to piszecie o benzynie, tak?

Re: Mazda 323 BJ – opinie nt. modelu

PostNapisane: 26 maja 2012, 23:10
przez Neonixos666
kurde a jak ja wymieniłem świece to tyle samo pali <lol>

PostNapisane: 27 maja 2012, 02:43
przez black_pablo
ja po zmianie świec jakieś 0,5 litra mniej

PostNapisane: 3 sie 2012, 09:42
przez vagatrotter
Krzysiek24 napisał(a):Mnie w mojej maździe denerwuje najbardziej twarde zawieszenie,,, nawet jak sie przejezdza po małej nierównosci to strasznie czuć..wcześniej miałem astre F 1.7d z 92 roku i na nierównościach auto płyneło. [...]


Kolego, czego się spodziewałeś kupując w jakimś tam stopniu sportowe auto? Ople mają bardzo miękkie zawieszenie, BJ mają twarde. Ja też się przesiadłem z Opla ale wiedziałem czego oczekiwać. Mam wrażenie że narzekasz na to zawieszenie na zasadzie: kupiłem sobie loda ale denerwuje mnie że jest zimny.

jaroslav napisał(a):mnie niesamowicie irytują wspomniane wibrrracje i namolny dźwięk DiTD,
jakbym motocyklem jechał, jakimś dużym jednocylindrowcem


Jak wyżej – wystarczyło kupić benzynę.

PostNapisane: 3 sie 2012, 17:58
przez boczek86
a dalo by rade dac inne sprezyny i bylo by miekko ?? :) <glupek2> <glupek2>

Re: Mazda 323 BJ – opinie nt. modelu

PostNapisane: 3 sie 2012, 18:57
przez Neonixos666
przecież BJ nie ma twardego zawieszenie ma je po prostu sztywniejsze co przekłada się na lepsze prowadzenie, tam gdzie inne wypadają z drogi tam bj wychudzi bez potów. Ja lubię czuć w kierownicy po czym jadę. Jak dla mnie bardzo kompromisowo zestrojone zawieszenie.

PostNapisane: 3 sie 2012, 19:26
przez boczek86
ale co sprezynami ?? :) da tak rade ?? :)

Re: Mazda 323 BJ – opinie nt. modelu

PostNapisane: 4 sie 2012, 20:41
przez Neonixos666
raczej amortyzatorami, najlepiej całkiem wylane włożyć wtedy jest wygodnie <lol>

PostNapisane: 5 sie 2012, 07:48
przez benq323
Neonixos666 napisał(a):przecież BJ nie ma twardego zawieszenie ma je po prostu sztywniejsze co przekłada się na lepsze prowadzenie, tam gdzie inne wypadają z drogi tam bj wychudzi bez potów. Ja lubię czuć w kierownicy po czym jadę. Jak dla mnie bardzo kompromisowo zestrojone zawieszenie.



Zgadzam się z przedmówca. BJ jeżdże od paru dni ale zauważyłem już że mało który samochód tak lekko bierze łuki jak właśnie BJ-tka <jupi> a co do komfortu F-ki zawsze miały sportowe zacięcie więc jak ktoś szuka wygody to proponuje 626 lub xeda :P

Re: Mazda 323 BJ – opinie nt. modelu

PostNapisane: 21 sie 2012, 21:04
przez seba27

PostNapisane: 23 sie 2012, 21:27
przez mruczek212
Co do zawieszenia to super sprawa, jeszcze nigdy wchodzenie w zakręty nie sprawiało mi tyle przyjemności. Może ma trochę sztywne zawieszenie ale ten samochód jest super. <spoko>

Re: Mazda 323 BJ – opinie nt. modelu

PostNapisane: 24 sie 2012, 15:19
przez bzyk77
witam. ja mam bj 1.6 od lutego. przed nia mialem ba. co do porownania to bj jest glosniejsza powyzej setki i ma gozej zabezpieczana blache od korozji. za to lepsze wyposazenie bardziej dynamiczny silnik i mniej pali. mam nadzieje ze bedzie tak niezawodna jakba.

PostNapisane: 25 sie 2012, 07:33
przez kubi2410
Powiem wam zrobiłem kompleksowy remont zawieszenia:
TYŁ amortyzatory (Daichi), sprężyny (Monroe), łączniki stabilizatora (CTR), gumy stabilizatora (tedgum), guma pod sprężynę (mazda), osłony- odboje (Sachs)
PRZÓD Amortyzatory(Daichi), łączniki stabilizatora (OYODO), osłony- odboje (kraft), guma pod sprężynę (mazda)
Przód i tył były jeszcze amorki fabryczne wytrzymały 11 lat. TOKICO
I stwierdzam to zawieszenie naprawdę ładnie tłumi i jest przyjemnie cichutkie :D
Komfort podróżowania bez porównania na nowym zawieszeniu.
Koszt całości 1390zł.

PostNapisane: 25 sie 2012, 08:53
przez Magician
kubi2410 napisał(a):Koszt całości 1390zł.

To same części czy z wymianą już?

PostNapisane: 25 sie 2012, 14:37
przez Neonixos666
kubi2410 napisał(a):Powiem wam zrobiłem kompleksowy remont zawieszenia:
TYŁ amortyzatory (Daichi), sprężyny (Monroe), łączniki stabilizatora (CTR), gumy stabilizatora (tedgum), guma pod sprężynę (mazda), osłony- odboje (Sachs)
PRZÓD Amortyzatory(Daichi), łączniki stabilizatora (OYODO), osłony- odboje (kraft), guma pod sprężynę (mazda)
Przód i tył były jeszcze amorki fabryczne wytrzymały 11 lat. TOKICO
I stwierdzam to zawieszenie naprawdę ładnie tłumi i jest przyjemnie cichutkie :D
Komfort podróżowania bez porównania na nowym zawieszeniu.
Koszt całości 1390zł.


a sprawdzałeś sprawność starych amortyzatorów? moje mają 10lat i jakoś nie widzę większego zużycia amorów i jeździ się dobrze.

PostNapisane: 26 sie 2012, 08:31
przez kubi2410
Neonixos666- moja też niby jeździła dobrze sprawność amortyzatorów na przeglądzie około 80%.
Ale tak naprawdę różnice się widzi dopiero po wymianie co to jest sprawne zawieszenie.
Dwa ze starych amortyzatorów już nie odbijały po wciśnięciu tłoka po prostu wylały i straciły swoje właściwości a wydaje się że jest ok bo im słabsze są amortyzatory tym bardziej sprężyny pracują.
Z tyłu stare sprężyny w porównaniu do nowych były 2 cm niższe i sprężystość nie ta sama dużo łatwiej się je ściskało niż nowe po ciężarem ciała tak się wygniotły po 11 latach.

Magician- Jeśli chodzi o wymianę wszystko robiłem sam to prosta mechanika.