Strona 27 z 42

Re: Mazda 323 BJ – opinie nt. modelu

PostNapisane: 25 sty 2012, 22:46
przez pawel_krak
już jestem zadowolony:) pojeździłem dziś trochępo Kraku, i kawałek poza miastem i to co mi siępodoba w tym samochodzie to w miarę twarde zawieszenie i niezła stabilność toru jazdy na zakrętach , szczególnie przy nierównej nawierzchni. wczoraj na przeglądzie okazało się,że zawias jest niemal idealny, amortyzatory również i faktycznie tak jest. Mam wrażenie, ze przy przyspieszaniu tak gdzieś w okolicy 1500-200 obr silnik nie wkręca się równo tylko jakby deliktanie szarpał. Zobaczymy jaka jest przyczyna i mam nadzieję,że uda sięto usunąć. przeglądnąłem wszystkie dokumenty jakie były w tym aucie – kompletna dokumantacja wygląda na prawdziwą – autem jeździł jeden właściciel od początku. w środku jest czysto, sucho.napewno nie było po jakimś dzwonie.generalnie wszystko z dodatków działa:)Byłem pod Norauto w krakowie( przy Krokusie)bo chciałem dokupić gaśnicę, trójkąt i apteczkę a na parkingu przed sklepem granatowa 323 F BJ z silnikiem Tdi. może to kogoś z Was?

PostNapisane: 26 sty 2012, 09:25
przez surbannippal
pawel_krak napisał(a):323 F BJ z silnikiem Tdi

???

PostNapisane: 26 sty 2012, 11:14
przez boczek86
moze miala swap <rotfl> <rotfl>

PostNapisane: 29 sty 2012, 14:08
przez Bo_Lo
witam.w bardzo bliskiej przyszlosci bede kupowal BJ ,silnik 1,8 16v przed fl lub 1,6 16v po fl,w ostatecznosci DITD.ktory silnik benzynowy bardziej polecacie(raczej na pewno zaloze LPG)
dodatkowo zalezy mi na pewnych opcjach i w jakich wersjach je znajde lub czy sie nie wykluczaja
-przesuwana tylna kanapa
-dzielona tylna kanapa(czy sie nie wyklucza z przesuwana)
-komputer pokladowy z opcja sredniego i chwilowego spalania-bardzo wazna opcja dla mnie
czy byl w standardzie czy tylko w pewnych wersjach
-klima
-moglaby byc skora lub chociaz kiera ,skora lewarka itp
-podgrzewane fotele
-klima
-tempomat
-sportowa kiera nardi ze sportive sportive
z tego co do tej pory widzialem to rozne opcje wystepuja w roznych silnikach jak np. kiera nardi w 1,6 itp.
dodatkowo pytanie co z komputerem pokl. w przypadku duzego radia(2din?)
czy dysponuje ktos wykazem wersji wypos. i spisem co powinno w nich byc?
jak wyglada sprawa z webasto??wystepowaly w ogole takowe wersje?
co do innych opcji jak el.szyby czy cz towiadomo oczywistosc.

Re: Mazda 323 BJ – opinie nt. modelu

PostNapisane: 29 sty 2012, 15:31
przez gutek_wrb
No z całym szacunkiem szukasz mazdy BJ czy auta na postój taksówek :|

Re: Mazda 323 BJ – opinie nt. modelu

PostNapisane: 29 sty 2012, 15:51
przez Neonixos666
wątpię abyś znalazł auto które by miało wszystko to co opisałeś. Nie ma dzielonej kanapy a jedynie dzielona jej oparcie przy którym może być przesuwna. Podgrzewane siedzenia ze świeczką szukać w bj, widziałem jedną co miała podgrzewane ale znaleźć taką będzie bardzo trudno, tak samo skórzana tapicerka. O skórę na kierze i lewarku nie będzie trudno bo były takie wersje, ale komputer ze spalaniem i tempomat to już trudniejsza sprawa, poza tym w dieslu nie było takiego komputera.

PostNapisane: 29 sty 2012, 16:01
przez black_pablo
ładny koncert życzeń :D

witam.w bardzo bliskiej przyszlosci bede kupowal BJ ,silnik 1,8 16v przed fl lub 1,6 16v po fl,w ostatecznosci DITD.ktory silnik benzynowy bardziej polecacie(raczej na pewno zaloze LPG) – zależy do czego chcesz auto używać w sumie z tymi wszystkimi silnikami nie ma większych problemów

dodatkowo zalezy mi na pewnych opcjach i w jakich wersjach je znajde lub czy sie nie wykluczaja
-przesuwana tylna kanapa – u mnie jest i raczej jest w wszystkich
-dzielona tylna kanapa(czy sie nie wyklucza z przesuwana) dzielone jest oparcie i nie wyklucza przesuwania
-komputer pokladowy z opcja sredniego i chwilowego spalania-bardzo wazna opcja dla mnie – można do benzynowego przedlifta zaadoptować z mazdy 626
czy byl w standardzie czy tylko w pewnych wersjach
-klima – jest w większości
-moglaby byc skora lub chociaz kiera ,skora lewarka itp – skóra to raczej tylko na lewarku i kierze w wersji nardi torino
-podgrzewane fotele – ciężko z tym, szukać z swieczką
z tego co do tej pory widzialem to rozne opcje wystepuja w roznych silnikach jak np. kiera nardi w 1,6 itp.
dodatkowo pytanie co z komputerem pokl. w przypadku duzego radia(2din?)
czy dysponuje ktos wykazem wersji wypos. i spisem co powinno w nich byc?
jak wyglada sprawa z webasto??wystepowaly w ogole takowe wersje? – jak ktoś dołożył....
co do innych opcji jak el.szyby czy cz to wiadomo oczywistość.

podsumowując wszystkiego nie znajdziesz także szukaj takiej co będzie miała jak najwięcej tych opcji papa

PostNapisane: 29 sty 2012, 16:16
przez Bo_Lo
gutek wrb nie bardzo wiem o co Ci chodzi z tym postojem taxi??po prostu wychodze z alozenia ze lepiej od razu kupic co sie chce i w jak najbogatszej wersji niz dokladac opcje co sporo kosztuje,w dodatku nie dysponuje garazem i narzedziownia zeby sobie takie mody robic(kiedys bylo inaczej :D )ten blad popelnilem jak kupowalem BG 4 lata temu-byla klima wiec el.szyb stwierdzilem ze nie potrzebne,pozniej zalowalem i palilem sie zeby zamontowac.moze chodzilo Ci o webasto ,jesli tak to jak dla mnie jedna z lepszych opcji tzn. odpada skrobanie,od razu cieplo(o 4,30 rano przy -20 raczej przydatne)mniejsze zuzycie paliwa i silnika.
co do rzadkosci bogatych(skora i podgrz.fot.) wersji zgadzam sie ale az tak tragicznie nie jest ,tymbardziej ze po autko zamierzam wybrac sie za granice,np.
http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... geNumber=3

co do kanapy to w kilku postach bylo to opisane tak jakby dzielone oparcie i przesuwana kanapa wykluczaly sie wzajemnie dlatego pytam.
co do komp. pokladowego oblukalem juz ze w ditd nie bylo wcale,a w pb nawet jak nie ma to idzie tanim kosztem zalozyc z 626 ,tylko co jesli jest radio 2din??
uwazam ze przy dzisiejszych cenach benzyny taki komputer to nie fanaberia.
poza tematem dodam ze jezdzac moja astra G 1,6 8v przezywam meki ,poniewaz za kazdym razem jak zechce depnac lub juz to zrobie moj wzrok pada na wskaznik paliwa i zaraz sa wyrzuty sumienia hahaha (notabene odmulilem ja-okazalo sie ze winna byla klapka przelaczajaca cieple/zimne w dolocie zablokowana na cieple)wczoraj bylem u brata ktory stal sie szczesliwym posiadaczem mojej BG 1,6 16v z LPG i sie ''ryplem'' no i to jest jazda-nie myslac o cenie pb tylko gaz w podloge za 2,89/l ;P
koniec wywodu hahaha

Re: Mazda 323 BJ – opinie nt. modelu

PostNapisane: 29 sty 2012, 16:32
przez Neonixos666
webasto jest fajne ale użyjesz je tylko parę razy w roku i wątpię aby obniżało spalanie a wręcz odwrotnie. Co do komputera to tylko chyba w przed lifta można sobie go dołożyć. Ja na twoim miejscu szukał był po liftowej 1.6 z pakietem sportive (wewnątrz) czyli skóra kiera i drążek zmiany biegów, 4 elek. szyby, na ładnym alusie, z halogenami. Wydasz mniej niż na wersje z bajerami a za te pieniądze założył bym bardzo dobrą instalacje gazową.

PostNapisane: 29 sty 2012, 16:51
przez Bo_Lo
Neonixos666 napisał(a):webasto jest fajne ale użyjesz je tylko parę razy w roku i wątpię aby obniżało spalanie a wręcz odwrotnie. Co do komputera to tylko chyba w przed lifta można sobie go dołożyć. Ja na twoim miejscu szukał był po liftowej 1.6 z pakietem sportive (wewnątrz) czyli skóra kiera i drążek zmiany biegów, 4 elek. szyby, na ładnym alusie, z halogenami. Wydasz mniej niż na wersje z bajerami a za te pieniądze założył bym bardzo dobrą instalacje gazową.

tak sie najpewniej skonczy,akurat co do webasto to po prostu mialem nadzieje ze tradycyjnie mazda kazda jedna bedzie chociaz przygotowana na taka opcje(chodzi o instalacje jak np do klimy czy el szyb w kazdej bg)bo sa auta w 90%przygotowane pod webasto ,np.audi A2 -wystarczy dolozyc sterownik,ale trudno,jakos przezyje <lol> co do spalania to auto praktycznie nie chodzi wtedy na ssaniu.ale mniejsza z tym webasto ,taka wersja jak piszesz jest najblizsza temu co chce,ewentualnie jak sie trafi ze skora to lepiej.a co z tym kompem w poliftach??
a gazownia to oczywiscie tylko wysoka polka-w bg dolozylem 3stowy przy montazu (wbrew pozorom zalozylem 2-gen ale zakladal koles z pojeciem)i do dnia dzisiejszego ZERO strzalow i tylko obsluga okresowa-filterek i 2x regulacja.
generalnie nie mam cisnienia na polift,obie mi sie podobaja,bardziej czy lepszy 1,8 w przedlift czy 1,6 w polift,ogolnie chodzi o trwalosc bo moc podobna i spalanie pewnie tez.
2,0 odpada po przeczytaniu wielu opini ze jak na ta pojemnosc i moc nie robi szalu a na pewno bedzie trudniej znalezc zadbana i niekatowana.
http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... geNumber=1
ta lub z poprzedniego linku w sam raz <spoko>tylko nie ma kiery nardi a chcialbym <serduszka>
pytanko-czy duze radio bylo standardem po lifcie czy opcja?

Re: Mazda 323 BJ – opinie nt. modelu

PostNapisane: 29 sty 2012, 19:00
przez gutek_wrb
Wczytując się w prowadzony temat <nauka> należny rozróżnić pakiet sportowy(nie sportiv) od wersji Sportiv, lub Trsi
A że coś mam wiedzy i wiem czym jeżdżę to pozwolę sobie szanownemu gronu zasugerować o nie wprowadzanie amoku przyszłym posiadaczom tych typu mazd,bo jak jeszcze Protege5 w to wpasujemy to już nie ta bajka <lol>

PostNapisane: 29 sty 2012, 21:28
przez kubi2410
Ten pakiet nazywał się Sportive
Mam dokładnie napisane w książce serwisowej Model:323F 1.6 Sportive
Mam wszystkie bajery w wyposażeniu oprócz podgrzewanych siedzeń a w te mrozy przydało by się :(
Natomiast oparcie kanapy mam dzielone ale siedzisko nie ma funkcji przesuwania :(
Myślę za poliftowe oryginale 1.6 Sportive będzie najlepszym wyborem bo 95% ma wyposażenie jak moja Zerknij sobie czy ci pasuje obecnie na oto moto jest ze cztery ogłoszenia identycznych jak moja.
http://otomoto.pl/mazda-323f-1-6-sporti ... 59756.html
http://otomoto.pl/mazda-323f-sportive-1 ... 70536.html

PostNapisane: 29 sty 2012, 21:50
przez Bo_Lo
co to za wersja trsi??kubi2410 mozna powiedziec ze to sa moje idealy ,tylko cena ciut wygorowana,wole jechac sam na zachod i wyjdzie mnie to taniej a przynajmniej handlarz nie bedzie ''maczal''paluchow.jadac samemu na pewno nie wydam na podroz 3tys.pln przykladowo o rok starsza na skorach zetylko ze zwykla kiera znalazlem za niecale 11tys,linki w poprzednich postach.z tych dwoch co ty podales ta blekitna ladnie sie prezentuje,tylko o co biega z ta tapicera na fotelu??wyglada jak pokrowiec(nie przylega do siedziska).przy okazji skoro masz takowa to jak jest z tym komp.poklad. w wersji po lifcie i radiem 2din?

Re: Mazda 323 BJ – opinie nt. modelu

PostNapisane: 30 sty 2012, 08:59
przez WLAD69
a ja wlasnie pozegnalem sie z bejotka <płacze>
mialem ja zaledwie 10 miesiecy,zrobilem ponad 11kkm i koniec.autko nigdy mnie nie zawiodlo,spalalo jakies mikroskopijne ilosci ropy i udowodnilo ze jest niezwykle wytrzymale gdy przelecialem przez wysoki kraweznik z predkoscia rzedu 40km/h.niestety,bagaznik okazal sie ciut za maly na wyprawy anglia-polska w 2 osoby +male dziecko.kluczowa sprawa byl jednak pasek rozrzadu[nie oryginal],ktorego gwarancja niedlugo sie konczyla a nie chcialem inwestowac juz pieniedzy w auto ktore bylo ciut za male na moje potrzeby.
zauwazone plusy:
1.spalanie-nie mialem i chyba nie bede mial tak oszczednego auta]
2.niezawodnosc
3.zrecznosc[jesli mozna to tak nazwac]
minusy:
1.drogie czesci i nietolerancja na niektore zamienniki
2.glosnosc w srodku
3.to pierwsze auto ktorym nie potrafilem nauczyc sie cofac na lusterka
na koniec moze dodam ze jako alternatywe byla rozwazana mazda premacy i 6,ale tym razem sie nie udalo.moze nastepnym razem?

PostNapisane: 30 sty 2012, 11:43
przez kubi2410
Tak wygląda tapicerka po drugim liftingu 2002r.niektórzy narzekają że łatwo się rwie i zużywa
Zmieniły się jeszcze lampy przód (czarne wkłady) i lampy tył.
W tej wersji wyświetlacz komputera masz w zegarze obrotomierza widać w opisie mojego auta na zdjęciu.

PostNapisane: 30 sty 2012, 12:02
przez Bo_Lo
kubi2410 napisał(a):Tak wygląda tapicerka po drugim liftingu 2002r.niektórzy narzekają że łatwo się rwie i zużywa
Zmieniły się jeszcze lampy przód (czarne wkłady) i lampy tył.
W tej wersji wyświetlacz komputera masz w zegarze obrotomierza widać w opisie mojego auta na zdjęciu.

no wlasnie tak jak np tutaj
http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... abNumber=2
tylko ze ta jest opisana jako exclusive a wypos.ma jak sportive <co?>
poza tym te dwie ktore podales w poprzednim poscie sa sportive,maja radio 2din a drugiego wyswietlacza (w obrotku)nie <co?> <co?>
dziwi mnie to tym bardziej ze ta blekitna ma kiere nardi ''wielofunkcyjna''jak w takim razie wtedy wyglada sprawa kompa jak nie ma tego drugiego wysw.?ten komp w wersji sportive byl seryjny czy opcja(mimo jesli nawet jest duze radio)
ew. dlaczego nie mozna zalozyc kompa z 626 w wersji po lifcie?(wiadomo wtedy radio 2din wylot,wjezdza jakis pionek itp + komp z 626-i=szlo by tak?)

PostNapisane: 30 sty 2012, 12:11
przez kubi2410
Komputer to była opcja. Jak szyberdach czy podgrzewane fotele, obsługa radia w kierownicy,

PostNapisane: 30 sty 2012, 12:22
przez Bo_Lo
kubi2410 napisał(a):Komputer to była opcja. Jak szyberdach czy podgrzewane fotele, obsługa radia w kierownicy,

no i juz jasniej <spoko> a cos na temat dolozenia kompa z 626 ?jest mozliwe w polifcie?

Re: Mazda 323 BJ – opinie nt. modelu

PostNapisane: 30 sty 2012, 12:27
przez surbannippal
To polifta nie wejdzie bo nie ma fabrycznie wyprowadzonych kabli. Tzn kostka będzie pasować ale nie będzie mieć wszytskich przewodów. Prawdopodobnie byłaby możliwość odnaleźć te przewody, bo skoro wyświetlacz komputera montowano w zegarach to tam też kable doprowadzone muszą być, ale było by z tym dużo grzebania. W przedlifcie jest plug&play

PostNapisane: 30 sty 2012, 13:10
przez Bo_Lo
surbannippal napisał(a):To polifta nie wejdzie bo nie ma fabrycznie wyprowadzonych kabli. Tzn kostka będzie pasować ale nie będzie mieć wszytskich przewodów. Prawdopodobnie byłaby możliwość odnaleźć te przewody, bo skoro wyświetlacz komputera montowano w zegarach to tam też kable doprowadzone muszą być, ale było by z tym dużo grzebania. W przedlifcie jest plug&play

i wlasnie o takie info mi chodzilo <piwo> jak znam siebie i kupie bez kompa to pozniej bede zalowal,a jestem sklonny nawet kupic np. rok starsza i przed liftem(nie mam cisnienia zeby byl polift ,obie mi sie podobaja ,a nawet na forum spotkalem opinie ze przedlifty sa lepiej zabezpieczone przed korozja ale nie wiem ile w tym prawdy) ale z maks. wyposazeniem,przedliftowa wtedy szukalbym 1,8 lub ditd(w tym przypadku komp oczywiscie odpada ale przy takim spalaniu to zbedny jest ;) )
moze kogos dziwic moje parcie na tego kompa w pb ale nieraz juz żal mi d. sciskal jak ze szwagrem w zajechanej omedze 2,0 :| na trasie wedlug kompa dobieral sobie predkosc na biezaco do biegu i wskazan kompa ,to na trasie 520km wyszlo srednie 6,2l a momentami na 5 i 90km/h 6,0 <glupek2> w takim klocu i przy tym silniku :|
BaGieta nigdy nie udalo mi sie zejsc ponizej 7,5 w trasie a i to 7,5 to byl jeden jedyny raz,a autko lzejsze i mniejszy motor.
teraz mam astre G i wyswietlacz TID(najprostszy)ktory oczywiscie nie podaje spalania,cala wiazka jest w miare przygotowana na MID-a(ze spalaniem) ale koszta i tak wychodza ok 500zl i masa drutologii.dlatego uwazam ze lepiej od razu miec co sie chce.
kubi2410 twoja bj to moj typ.podgrzewane stolki i tempomat jestem w stanie odpuscic :)