Mazda 323F / 323S (BJ) – Opinie i Informacje
Przymierzam się do zakupu tego autka, ale jedno mnie delikatnie odrzuca – pomimo bardzo ładnego zewnętrznego wyglądu w środku jest jakby troszkę archaicznie:/ nie sądzicie?
Najlepsze stalowe liny dla motoryzacji
- Od: 30 sie 2012, 10:41
- Posty: 4
To szukaj wersji sport
- Od: 26 lut 2012, 13:24
- Posty: 43
- Skąd: TST/TKI
- Auto: Była:
Mazda 323F BJ 2001' 1.6 16V ZM
Jest:
Lexus IS 200
Toyota Starlet EP81 1.3 16V DOHC
chyba nie widziałes wnętrza np hondy tam dopiero wieje stylistyką lat 90tych, moim zdaniem wnętrze w bj fakt nie porywa innowacyjnością , ale jest dobrze zaprojektowane wszystko masz pod ręka i jest funkcjonalne, a rozmieszczenie guzików intuicyjne
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
To Znajdź mi w tych autach niearchaicznych i topowych po 2008 składany przedni fotel pasażera jak to jest w
323 np.
323 np.
konstrukcja auta jest z 98r auto przeszło lifting w kolejnych latach tak że nie oczekujmy nie wiem czego przecież toporniej jest w golfie 4
tomek1987 napisał(a):Przymierzam się do zakupu tego autka, ale jedno mnie delikatnie odrzuca – pomimo bardzo ładnego zewnętrznego wyglądu w środku jest jakby troszkę archaicznie:/ nie sądzicie?
Wersja po lifcie -2002/2003, jeżeli dla Ciebie będzie archaicznie to polecam Mazdę 3, tyle że musisz "trochę" więcej szykować kasy niż za BJ.
Wnętrze BJ po lifcie, 2002/2003 rok:
Dla porównania wnętrza konkurentów z klasy kompakt, które w Polsce są dużo chętniej wybierane na rynku wtórnym:
Octavia I z 2007 roku:
Golf IV z 2003 roku:
No niech ktoś mi powie, że te 2 wyżej wymienione są ładniejsze niż w BJ
jeszcze tylko skórka na siedzeniach i jest bajka
Mówią, że nie ma dwóch identycznych mazd Zawsze czymś się różnią), a tu wnętrze z 1. zdjęcia jak robione u mnie Dla kolegi zainteresowanego kupnem, myślę, że wnętrze to przy zakupie zamochodu drugi plan. Najpierw sprawdź ranking usterkowości!!
Witam,
Rozglądam się delikatnie w temacie BJ, mam na oku takie ogłoszenie:
http://otomoto.pl/mazda-323f-oryginal-tylko-65tys-przebieg-C26167438.html
lecz mam wątpliwości czy to nie jakiś bubel, opis jest zbyt piękny (w końcu handlarz).
Czy z 2003 może być kierownica taka jak na zdjęciu w ogłoszeniu? Poliftowa zawsze powinna być 3-ramienna?
Rozglądam się delikatnie w temacie BJ, mam na oku takie ogłoszenie:
http://otomoto.pl/mazda-323f-oryginal-tylko-65tys-przebieg-C26167438.html
lecz mam wątpliwości czy to nie jakiś bubel, opis jest zbyt piękny (w końcu handlarz).
Czy z 2003 może być kierownica taka jak na zdjęciu w ogłoszeniu? Poliftowa zawsze powinna być 3-ramienna?
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
MiKo zapytaj handlarza czy ma ubezpieczenie belgijskie. W Belgii,w jednym z nie licznych krajów,w ubezpieczeniu wpisują przebieg auta na dzień zawarcia umowy ubezpieczenia. Tylko mała garstka handlarzy jest w stanie przedstawić stosowny dokument na podstawie którego można ocenić jaki jest faktyczny przebieg. Jeśli go nie ma,co do przebiegu odpowiedz sobie sam. A Belgowie mało nie jeżdżą...
-
rav 75
Witam, jestem tutaj nowy więc proszę nie krzyczeć:) Zastanawian sie nad kupnem mazdy 323f, znalazłem dwa samochody spełniające moje wymagania (2001-2003 rok silnik 1.6) poniżej zamieszczam linki do tych samochodów. Może ktoś stwierdzi po opisie i zdjęciach czy warte są zachodu te egzemplarze? Czy opłaca się jechać oglądać te samochody. Jeśli tak na co zwracać uwagę przy konkretnym samochodzie, o co pytać itd:)
http://otomoto.pl/mazda-323f-1600-100km ... 83024.html
http://otomoto.pl/mazda-323f-1-6-klima-C26295580.html
http://otomoto.pl/mazda-323f-1600-100km ... 83024.html
http://otomoto.pl/mazda-323f-1-6-klima-C26295580.html
-
Kaliber 44
Kaliber 44 napisał(a):http://otomoto.pl/mazda-323f-1600-100km ... 83024.html
w tym mi się nie widzi przedni zderzak. Wg mnie źle spasowany jest więc pewnie coś majstrowane było.
a te drugie trudno rzec tak ze zdjęć. Dla mnie wygląda ok
Popyutaj się w odpowiednim regionie może ktoś ma blisko i ci mógł by je obejżeć
- Od: 15 kwi 2007, 16:41
- Posty: 1084 (0/1)
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle / Opolskie
- Auto: Francuskie Kombi
Moja ex:Mazda 323F BJ
Cześć,
przymierzam się do zakupu Mazdy 323, mam pytanie odnośnie silnika 2.0 diesel, przykład:
http://otomoto.pl/mazda-323f-2001-lift- ... 28947.html
Jak się sprawuje?? Na co patrzyć przy zakupie i ogólne informacje o aucie, ile pali itp.
Pozdrawiam
przymierzam się do zakupu Mazdy 323, mam pytanie odnośnie silnika 2.0 diesel, przykład:
http://otomoto.pl/mazda-323f-2001-lift- ... 28947.html
Jak się sprawuje?? Na co patrzyć przy zakupie i ogólne informacje o aucie, ile pali itp.
Pozdrawiam
- Od: 28 gru 2009, 01:21
- Posty: 208
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323f 1.6 16v 92r
Jest jakiś tam dział o dieslach to poczytaj.Maja kilka wad ale też sporo zalet.
Widzę że będziesz przesiadał sie z BG,to tak jak ja.Generalnie szału z BJ nie ma.Tyle że jak dbasz to bezawaryjne i tyle,ale jeśli chodzi o ''charakter'' to do BG się nie umywa,nuda,nawet jeśli chodzi o osiągi,1.6 w BG sprawia wyrażnie lepsze wrażenie i mniej pali niż 1.5 w BJ9o 1.6 ZM się nie wypowiadam,mam ZLa w przedlifcie)
Bagażnik ogólnie słabo ustawny ,ale po przesunięciu kanapy do przodu,czy położeniu oparć jest fajowo.
Dokucza bardzo słabe wyciszenie kabiny,dlatego nie brałem diesla.Nawet w benzynie jest głośno.
Po prostu praktyczne auto.Moja rada -szukaj Sportiva z FSem.
Widzę że będziesz przesiadał sie z BG,to tak jak ja.Generalnie szału z BJ nie ma.Tyle że jak dbasz to bezawaryjne i tyle,ale jeśli chodzi o ''charakter'' to do BG się nie umywa,nuda,nawet jeśli chodzi o osiągi,1.6 w BG sprawia wyrażnie lepsze wrażenie i mniej pali niż 1.5 w BJ9o 1.6 ZM się nie wypowiadam,mam ZLa w przedlifcie)
Bagażnik ogólnie słabo ustawny ,ale po przesunięciu kanapy do przodu,czy położeniu oparć jest fajowo.
Dokucza bardzo słabe wyciszenie kabiny,dlatego nie brałem diesla.Nawet w benzynie jest głośno.
Po prostu praktyczne auto.Moja rada -szukaj Sportiva z FSem.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Kojec jeżdżę już chyba 3-ci rok BJ z DiTD napiszę Ci na co musisz sie przygotować przy zakupie.
Wady /rzeczy które mogą Cie zaskoczyć:
1. Rozrząd trochę ponad 1000zł, mowa o oryginalnym bo inne podobno nie wytrzymują, osobiście wolałem nie sprawdzać bo oszczędność 300-400 zł nie jest tego warta, tym bardziej że na oryginale robimy 90 tys a na zamiennikach chyba 60 tys więc w przeliczeniu na kilometr wychodzi na to samo, tylko jednorazowo bardziej boli
2. Jeśli jechałeś choćby golfem z silnikiem TDI to uznasz mazdę za nieco przymuloną zwłaszcza na 1 i 2 potem już jest spoko. Mówię o wersji przed liftem ze stałą geometria łopatek turbiny, po lifcie może jest lepiej, ale nie miałem okazji tego sprawdzić.
3. Dość często przewija się problem z EGR, ale nie jest zbyt kosztowny w rozwiązniu.
4. W tym wieku auto może mieć problemy z pompą wtryskową, ale nie musi moje póki co śmiga nieźle. Jeżeli jednak się przytrafią to koszty są nastepujące
– regeneracja pompy ( po tym jak skończył się monopol mabi) to chyba coś koło 700 zł
– wymiana zaworu TCV (lubi cieknąć po jakimś czasie) ponad 400 za dedykowany do opla do mazdy sporo droższy
– wymiana zaworu SPV (problemy z odpalaniem) chyba coś w okolicach 800-900 za zawór od opla, od mazdy droższy
5. Jeśli chodzi o ten silnik to w mojej okolicy mało kto chciał się tego dotknąć, no i błąd EGR zwalczyłem sam z pomocą forum. Ale już zdążyłem przywyknąć do tego, że u mnie to tylko na VW się znają jeszcze kiedy jeździłem BG.
6. Przerażająco droga chłodnica ponad 700 zł w porównaniu np golfa gdzie nową kupisz za 200-300 zł, może nawet taniej jeśli zdecydujesz się na jakąś mniej sprawdzona firmę. Ale przynajmniej wymiana w maździe łatwa.
7. Faktycznie jest dość głośno, ale to w końcu nie limuzyna.
Wreszcie ZALETY:)
1. Przejechałem już ponad 40 tys i poza EGR nie miałem żadnej usterki, o którą można by mieć pretensje do auta
2. Odpalała bez problemu w mrozy poniżej -20.
3. Wnętrze jest dość przestronne, pasażerowie z tyłu też nie mogą narzekać. Bagażnik wg mnie spory jak na auto tej klasy.
4. Dość trwałe zawieszenie. Pomijając łaczniki i sworznie, to rozwiązania są identyczne jak w BG. Ceny części umiarkowane, nie można narzekać.
5. Kumpel się kiedyś przejechał i powiedział, że od razu czuć że to mazda ( to chyba dobrze) przełączniki są tam gdzie się ich spodziewasz widoczność fajna.
6. Jeśli chodzi o spalanie to w trasie jest spoko, na samo powietrze nie jeździ, ale konkurencji nie ustępuje w mieście jest już gorzej, ale diesel nie służy do jazdy po mieście.
7. Rzadkie są przypadki uszkodzenia turbiny.
8. Rzadko siadają wtryski.
9. Jest zwykłe sprzegło, bez koła dwumasowego więc jeden problem z głowy.
Teraz wnioski:
1. Jak auto ma jeździć na dłuższych odcinkach to jest ok, jeśli krótkie w mieście to lepsza będzie benzyna. Jest troszkę głośny, ale da się polubić ten warkot.
2. Przy kupnie koniecznie trzeba sprawdzić jak auto odpala zarówno zimne jak i ciepłe. Kontrolka świec żarowych ma się zapalić i zgasnąć po sekundzie lub kilku w zależność od temperatury silnika/otoczenia. Trzeba zwrócić uwagę czy nie świeci się zbyt długo, gdy silnik jest ciepły to może oznaczać odpięty czujnik temperatury, w celu ukrycia agonii pompy. Poza tym jeśli miga po odpaleniu oznacza że jest jakiś błąd ( da się go odczytać za pomocą zworki). Samo auto ma palić praktycznie od strzału.
3. Trzeba zwrócić uwagę czy z okolic pompy nie cieknie ropa (np z zaworu TCV).
4. Ceny podstawowych części zamiennych są znośne nawet jak kupujemy zamienniki z wyższej półki. Jak ktoś będzie szukał oszczędności to znajdzie jeszcze tańsze.
Naprodukowałem się, ale mam nadzieje, że komuś jeszcze się to przyda
Wady /rzeczy które mogą Cie zaskoczyć:
1. Rozrząd trochę ponad 1000zł, mowa o oryginalnym bo inne podobno nie wytrzymują, osobiście wolałem nie sprawdzać bo oszczędność 300-400 zł nie jest tego warta, tym bardziej że na oryginale robimy 90 tys a na zamiennikach chyba 60 tys więc w przeliczeniu na kilometr wychodzi na to samo, tylko jednorazowo bardziej boli
2. Jeśli jechałeś choćby golfem z silnikiem TDI to uznasz mazdę za nieco przymuloną zwłaszcza na 1 i 2 potem już jest spoko. Mówię o wersji przed liftem ze stałą geometria łopatek turbiny, po lifcie może jest lepiej, ale nie miałem okazji tego sprawdzić.
3. Dość często przewija się problem z EGR, ale nie jest zbyt kosztowny w rozwiązniu.
4. W tym wieku auto może mieć problemy z pompą wtryskową, ale nie musi moje póki co śmiga nieźle. Jeżeli jednak się przytrafią to koszty są nastepujące
– regeneracja pompy ( po tym jak skończył się monopol mabi) to chyba coś koło 700 zł
– wymiana zaworu TCV (lubi cieknąć po jakimś czasie) ponad 400 za dedykowany do opla do mazdy sporo droższy
– wymiana zaworu SPV (problemy z odpalaniem) chyba coś w okolicach 800-900 za zawór od opla, od mazdy droższy
5. Jeśli chodzi o ten silnik to w mojej okolicy mało kto chciał się tego dotknąć, no i błąd EGR zwalczyłem sam z pomocą forum. Ale już zdążyłem przywyknąć do tego, że u mnie to tylko na VW się znają jeszcze kiedy jeździłem BG.
6. Przerażająco droga chłodnica ponad 700 zł w porównaniu np golfa gdzie nową kupisz za 200-300 zł, może nawet taniej jeśli zdecydujesz się na jakąś mniej sprawdzona firmę. Ale przynajmniej wymiana w maździe łatwa.
7. Faktycznie jest dość głośno, ale to w końcu nie limuzyna.
Wreszcie ZALETY:)
1. Przejechałem już ponad 40 tys i poza EGR nie miałem żadnej usterki, o którą można by mieć pretensje do auta
2. Odpalała bez problemu w mrozy poniżej -20.
3. Wnętrze jest dość przestronne, pasażerowie z tyłu też nie mogą narzekać. Bagażnik wg mnie spory jak na auto tej klasy.
4. Dość trwałe zawieszenie. Pomijając łaczniki i sworznie, to rozwiązania są identyczne jak w BG. Ceny części umiarkowane, nie można narzekać.
5. Kumpel się kiedyś przejechał i powiedział, że od razu czuć że to mazda ( to chyba dobrze) przełączniki są tam gdzie się ich spodziewasz widoczność fajna.
6. Jeśli chodzi o spalanie to w trasie jest spoko, na samo powietrze nie jeździ, ale konkurencji nie ustępuje w mieście jest już gorzej, ale diesel nie służy do jazdy po mieście.
7. Rzadkie są przypadki uszkodzenia turbiny.
8. Rzadko siadają wtryski.
9. Jest zwykłe sprzegło, bez koła dwumasowego więc jeden problem z głowy.
Teraz wnioski:
1. Jak auto ma jeździć na dłuższych odcinkach to jest ok, jeśli krótkie w mieście to lepsza będzie benzyna. Jest troszkę głośny, ale da się polubić ten warkot.
2. Przy kupnie koniecznie trzeba sprawdzić jak auto odpala zarówno zimne jak i ciepłe. Kontrolka świec żarowych ma się zapalić i zgasnąć po sekundzie lub kilku w zależność od temperatury silnika/otoczenia. Trzeba zwrócić uwagę czy nie świeci się zbyt długo, gdy silnik jest ciepły to może oznaczać odpięty czujnik temperatury, w celu ukrycia agonii pompy. Poza tym jeśli miga po odpaleniu oznacza że jest jakiś błąd ( da się go odczytać za pomocą zworki). Samo auto ma palić praktycznie od strzału.
3. Trzeba zwrócić uwagę czy z okolic pompy nie cieknie ropa (np z zaworu TCV).
4. Ceny podstawowych części zamiennych są znośne nawet jak kupujemy zamienniki z wyższej półki. Jak ktoś będzie szukał oszczędności to znajdzie jeszcze tańsze.
Naprodukowałem się, ale mam nadzieje, że komuś jeszcze się to przyda
- Od: 23 paź 2009, 12:34
- Posty: 117
- Skąd: Kraśnik
- Auto: 323F DiTD '99
To kup dziewczynie BJ w benzynie poco ma sie dziewczyna z dislem naciągać
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości