Mazda 323F / 323S (BJ) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1998–2003

Postprzez Siasio » 29 lut 2012, 19:34

Ja także w tych warunkach zdecydował bym się na benzynę 1.6. Faktycznie szybko się rozgrzewa Ja po przejechaniu ok 2 km mam już ok 70C, a po 3 km 90C i to przy temp. na zewnątrz ok -5C do 0C.
Polecam 1.6 16V – ZM, jest ekonomiczny, trwały i w miarę żwawy
Siasiek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2010, 20:39
Posty: 53
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V Sportive
Mazda 6 2.0 147KM 2006

Postprzez Bo_Lo » 29 lut 2012, 23:51

z tego wlasnie powodu zdecydowalem sie na ZL.w sumie nagrzalem sie na ditd ale w moim przypadku(krotkie dystanse 3-5km)bez sensu.co do szarpania potwierdza sie zaplon-otwarlem maske i dyskoteka,ale nie na wierzchu po kablach ale pod spodem.wiec swieczki lub cewki.jutro test pojemnosci-lodowka wym.60/60/85 do przewiezienia. :D takze ocenimy pakownosc hehe.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Orzelek » 1 mar 2012, 08:57

Czy ktoś z Was jeździ na oponach o rozmiarze 195/65/15? Mógłbym kupić takie za parę groszy, tylko nie wiem czy się zmieszczą
Pozdrawiam!
Moja Magdalena to 323F 2.0 DiTD 2003 r.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 mar 2009, 17:38
Posty: 26
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD

Postprzez Bo_Lo » 1 mar 2012, 11:09

opcja szukaj nie boli,setki razy o rozm.opon bylo.ale jaki juz jestem to napisze ,mialem takie w BG i sie miescily,w bj nie sprawdzalem jakie mam ale raczej bez problemu.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez calkiem fajny » 1 mar 2012, 16:52

konradus99 napisał(a):1.6 ZM ... potrafi być ekonomiczny

Siasio napisał(a):Polecam 1.6 16V – ZM, jest ekonomiczny, trwały i w miarę żwawy


Wy chyba na trzeźwo tego nie pisaliście ;P
Początkujący
 
Od: 24 sie 2010, 11:54
Posty: 16
Auto: 323f BJ '02 1.6 98KM

Postprzez Neonixos666 » 1 mar 2012, 17:53

calkiem fajny napisał(a):Wy chyba na trzeźwo tego nie pisaliście ;P


czyżby zbyt ciężka noga? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez surbannippal » 1 mar 2012, 20:10

calkiem fajny napisał(a):Wy chyba na trzeźwo tego nie pisaliście ;P


W porównaniu do FP jest :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 08:34
Posty: 116
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8

Postprzez Bo_Lo » 1 mar 2012, 20:35

ha!wymienilem swieczki(przy okazji okazalo sie ze to druga madzia z niemiec w ktorej byly BERU),byly w stanie agonalnym,dodatkowo cale zalane olejem(uszczelka po kape-juz zakupiona).szarpanie troche zmalalo ale nie do konca.
i wtedy wpadlem zeby podmienic przeplywke(dostalem druga od handlarza z rozbitka-dawcy maski do mojej ) ,efekt-
ZERO szarpania, a godzine wczesniej o malo wydalbym ostatnia kase na przewody WN i cewki,na szczescie nie mieli na stanie <rotfl>
po zmianie przeplywki auto chodzi jak zyleta.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Siasio » 2 mar 2012, 12:37

calkiem fajny napisał(a):
konradus99 napisał(a):1.6 ZM ... potrafi być ekonomiczny

Siasio napisał(a):Polecam 1.6 16V – ZM, jest ekonomiczny, trwały i w miarę żwawy


Wy chyba na trzeźwo tego nie pisaliście ;P


I tu właśnie jest pies pogrzebany, jeśli ktoś myśli że silnik 1.6 przy mocy blisko 100 KM i masie auta prawie 1200kg będzie mu spalał 4,5l poza miastem i 7l w mieście to niech może się z fizyki podszkoli i zakupi TICO :)
Normalne jest że 7,5 – 8l średnio wyjdzie.
W trasie jak jeździłem na benzynie spokojnie schodziłem do 6l, więc gdzie halo ? czy to dużo?
Jak ktoś ma życzenie i cięższą nogę to bez problemów i 11l spali – ale to wolny wybór...
Siasiek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2010, 20:39
Posty: 53
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V Sportive
Mazda 6 2.0 147KM 2006

Postprzez decadent » 2 mar 2012, 14:12

No ale sa samochody z tego rocznika o pojemności 1.6 i podobnej wielkości, które spalą m.
Najbardziej boli, że 1.6 więcej pali od starszego zl 1.5 – powinni tak zaprojektować nowszy silnik, żeby nie było takiej wyraźnej różnicy...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez xedos1972 » 2 mar 2012, 15:02

przecież to prawie ten sam silnik , co skok tłoka zwiększyli, trochę ulepszony . w 1.6 rzadko występuje jeśli w ogóle tagzwane przydławienie do 2000 obrotów a 1.5 ZL to ma , tak jak jego poprzednik w poprzednich modelach mazdy . pytałem w serwisie mazdy i nie wiedzą czemu tak ZL ma.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez konradus99 » 2 mar 2012, 16:55

Siasio napisał(a):
calkiem fajny napisał(a):
konradus99 napisał(a):1.6 ZM ... potrafi być ekonomiczny

Siasio napisał(a):Polecam 1.6 16V – ZM, jest ekonomiczny, trwały i w miarę żwawy


Wy chyba na trzeźwo tego nie pisaliście ;P


I tu właśnie jest pies pogrzebany, jeśli ktoś myśli że silnik 1.6 przy mocy blisko 100 KM i masie auta prawie 1200kg będzie mu spalał 4,5l poza miastem i 7l w mieście to niech może się z fizyki podszkoli i zakupi TICO :)
Normalne jest że 7,5 – 8l średnio wyjdzie.
W trasie jak jeździłem na benzynie spokojnie schodziłem do 6l, więc gdzie halo ? czy to dużo?
Jak ktoś ma życzenie i cięższą nogę to bez problemów i 11l spali – ale to wolny wybór...


Dokładnie, u mnie średnia poniżej 8l a nie jeżdżę jak emeryt i uważam to za dobry wynik. Jeśli ktoś by się postarał, to pewnie zszedłby niżej, dlatego napisałem, że motor potrafi być ekonomiczny, ale to zależy od stylu jazdy. W każdym razie – nie jest źle.

Decadent, mógłbyś podać jakiś przykład ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2012, 13:24
Posty: 43
Skąd: TST/TKI
Auto: Była:
Mazda 323F BJ 2001' 1.6 16V ZM
Jest:
Lexus IS 200
Toyota Starlet EP81 1.3 16V DOHC

Postprzez calkiem fajny » 2 mar 2012, 17:42

Siasio napisał(a):I tu właśnie jest pies pogrzebany, jeśli ktoś myśli że silnik 1.6 przy mocy blisko 100 KM i masie auta prawie 1200kg będzie mu spalał 4,5l poza miastem i 7l w mieście to niech może się z fizyki podszkoli i zakupi TICO :)

BJ DITD osiąga przy jednakowej masie przytoczone przez Ciebie wyniki. Dlaczego? Ano dlatego, że jest ekonomiczny a benzyniak nie.

Podszkól się z myślenia doktorze fizyki, zacznij od zakupu tej książki: http://ecsmedia.pl/c/cwiczymy-logiczne- ... 302789.jpg :|
Za chwilę będziesz mi udowadniał mniejsze spalanie ZM w porównaniu z innymi markami samochodów o takiej samej pojemności, dlatego od razu zaznaczę, że stwierdzenia "ekonomiczny" i "ekonomiczniejszy od/niż" nie są sobie równe.

Neonixos666 napisał(a):czyżby zbyt ciężka noga? :)

No właśnie nie, jeżdżę właściwie tylko w mieście i nie mam gdzie depnąć a mimo to te 8,5 spalam. I to w miesiącach ciepłych. Ostatnio po miesiącu mrozów miałem 9,5. Myślałem, że zawału dostanę jak policzyłem średnią.
Nie wyobrażam sobie w jaki sposób miałbym zejść do 7,5l/100km tak jak to pisze Konradus99, wydaje mi się to nieosiągalne (oczywiście ciągle mam na myśli jazdę w mieście).

Po prostu silniki benzynowe nie są oszczędne i tyle. Nie wiem czemu niektórzy się obrażają i odbierają to jak ataki na ich super wypasione 10-letnie fury. Ludzie trochę dystansu do swoich samochodów :(
Szczególnie tobie Siasio tego życzę.
Początkujący
 
Od: 24 sie 2010, 11:54
Posty: 16
Auto: 323f BJ '02 1.6 98KM

Postprzez Bo_Lo » 2 mar 2012, 18:51

kit i bzdura z takimi wynikami spalania.wlasnie opchnalem astre G niby najlepszy mozliwy silnik(prosty) 1.6 8v 75ps. stan silnika perfekt przebieg 132tys autentyczny i co?? w trasie do 100km/h 7l,ale w miescie raz udalo sie zejsc do 9l ,norma to 10-11l a w te mrozy do 12l dochodzilo.i to potwierdzaka inni zuytkownicy astr.takie wyniki po 7-8l w miescie to najczesciej pisza ludzie ktorym sie wydaje ze jezdza po ''miescie''.zapraszam do poznania w godz szczytu i np 500m w dwie godz. <płacze>
mazda przynajmniej nawet butowana spali max 12l
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez konradus99 » 2 mar 2012, 19:17

calkiem fajny napisał(a):Nie wyobrażam sobie w jaki sposób miałbym zejść do 7,5l/100km tak jak to pisze Konradus99, wydaje mi się to nieosiągalne (oczywiście ciągle mam na myśli jazdę w mieście).


W mieście faktycznie, raczej nierealne. Miałem na myśli cykl mieszany.
Nie ma też chyba sensu porównywać w kwestii spalania benzyny do diesla, bo to jednak dwa inne światy. Mówiąc, że dany silnik jest ekonomiczny, czy raczej – że można nim jeździć ekonomicznie, biorę pod uwagę, że to 1,6 litrowa benzyna, a nie diesel, więc mam na myśli to, że stwarza możliwość jazdy – jak na benzyniaka – ekonomicznej. To tyle :)

Swoją drogą, zastanawiam się dlaczego Mazda wyposażyła 1.6 ZM w "tylko" 98KM, podczas gdy np. Corolla z silnikiem 1.6 4AFE posiada ich 110, a spalanie z tego co wiem wypada podobnie ? Może to głupio zabrzmiało, ale można chyba powiedzieć, że Mazda nie wysiliła tej jednostki ani trochę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2012, 13:24
Posty: 43
Skąd: TST/TKI
Auto: Była:
Mazda 323F BJ 2001' 1.6 16V ZM
Jest:
Lexus IS 200
Toyota Starlet EP81 1.3 16V DOHC

Postprzez Borys » 2 mar 2012, 19:28

Użyteczność tych koni jest słaba, bo znajdują się one w okolicach 6tys rpm. Mniej wysilona jednostka jest też trochę trwalsza. Tak samo jak 4EFE (1.3) Toyoty miał nawet 90KM a jeździł gorzej i palił porównywalnie z Z5 mazdy które miałem w tym samym okresie.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Neonixos666 » 2 mar 2012, 19:41

mazda ogólnie nie ma wyciągniętych jednostek podobnych np do B16A2 hondy. Ogólnie jednostki benzynowe w BJ nie są pierwszej młodości za to są proste do naprawy i nie straszą mechaników jak DiTD :P . Ich spalanie jest rozsądne a to że nie są wyciągnięte może świadczyć o ich żywotności. Diesel (DiTD) też sprawnie się porusza i ze spalaniem jest bardzo dobrze.

Gdzie jeszcze montowano ZM?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 2 mar 2012, 19:51

ZM montowany w 323 BJ > VIN 400.001.
Bazuje na silniku ZL montowanym w 323 ( BA > VIN 605.120 oraz BJ < VIN 400.000 )
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Borys » 2 mar 2012, 20:15

DiTD to IMO bardzo dobra konstrukcja biorąc pod uwagę, że skonstruowano go na potrzeby roku 1997.
Wspomniana japońska konkurencja czyli Toyota była jeszcze na etapie wolnossaków.
Po 2000 roku sporo się zmieniło, Toyota skonstruowała jeden z lepszych małych Diesli czyli 1.4 D4D i na tym tle DiTD wypada słabo jak porównać BJ'ke z końca produkcji i E12 z początku.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Neonixos666 » 2 mar 2012, 21:52

Borys napisał(a):DiTD to IMO bardzo dobra konstrukcja biorąc pod uwagę, że skonstruowano go na potrzeby roku 1997.
Wspomniana japońska konkurencja czyli Toyota była jeszcze na etapie wolnossaków.
Po 2000 roku sporo się zmieniło, Toyota skonstruowała jeden z lepszych małych Diesli czyli 1.4 D4D i na tym tle DiTD wypada słabo jak porównać BJ'ke z końca produkcji i E12 z początku.


dokładnie, gdy w VW były montowane jeszcze pompy mechaniczne to mazda miała już elektroniczny system sterowania ECD niestety zamiast w po liftach montować już CD to tylko kosmetyczne zmiany wprowadzili. Dalsze CiTD to tak naprawdę DiTD z innym systemem wtrysku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323