Mazda 323F / 323S (BJ) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1998–2003

Postprzez xedos1972 » 28 mar 2012, 08:21

maksymalną moc 88 KM osiąga przy 5500 rpm , a maksymalny moment obrotowy przy 4000 rpm i jest to 132Nm , więc staraj się jeździć na bezpośrednim biegu, z prędkością obrotową silnika zbliżoną do tej, przy której osiąga maksymalny moment obrotowy to w każdym silniku tak jest . najwięcej silnik pali przy przyśpieszaniu mam komputer spalania i np. na 1 biegu jak ruszam pokazuje spalanie rzędu 40 litrów a na 5 biegu ze stałą prędkością np od 80 do 100 km pokazuje od 5 do 6 litrów , wpisz sobie w wujka google ekonomiczna jazda i znajdziesz zasady ekonomicznej jazdy jak ci na tym zależy
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 23:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez radzio06 » 28 mar 2012, 09:30

Az tak na ekonomi mi nie zależy tylko chciałem wiedzieć jaka jest optymlna predkosc na 5 biegu gdzie pali w miare mało....
A co do obrotów to można kręcić do końca czasami? Lubia to? :)
Początkujący
 
Od: 27 sty 2012, 13:41
Posty: 11
Skąd: PODKARPACIE
Auto: Mazda 323f BJ ACTIVE 2000r. 1,5 16v

Postprzez xedos1972 » 28 mar 2012, 10:13

powyżej 5500 rpm więcej mocy nie osiągnie a paliwo leci , też nie jeżdżę z prędkością patrolową a raczej mam ciężką nogę i raczej nie stosuje się do tej zasady o której piszę ale pytałeś to napisałem
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 23:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez maros223 » 28 mar 2012, 11:26

Ja optymalnie na 5 jeżdżę 100. Wtedy mam około 3400 obrotów. U mnie przy 120 km/h robi się już za głośno. Spalanie LPG na trasie około 9 litrów. PB było około 7litrow/100km. Co do ekonomii sinika to myślę, że pali trochę dużo, ale jak na razie (a jeżdżę 3 lata) jest niezawodny. Moc jak dla mnie wystarczy, ale przy wyprzedzaniu nieraz redukuje do 3 i zdarzyło się, że doszedłem do punktu odcięcia. Moja konkluzja: bez szału, ale niezawodnie <spoko> . Pozdrawiam.
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.

— Mark Twain
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2009, 20:54
Posty: 12 (0/1)
Auto: 323f BJ 1.5 98'

Postprzez radzio06 » 28 mar 2012, 12:30

no mi teraz nie raz sie zdarzyło do odcięcia, ale mazdy lubia wysokie obroty.
A co do żywotności i bezawaryjności to co jesteście w stanie napisać? Są to udane motory tak? pzdr
Początkujący
 
Od: 27 sty 2012, 13:41
Posty: 11
Skąd: PODKARPACIE
Auto: Mazda 323f BJ ACTIVE 2000r. 1,5 16v

Postprzez black_pablo » 28 mar 2012, 13:20

z tego co widzę masz już to auto a zadajesz pytania które powinieneś zadać przed kupnem :) motor nie jest awaryjny sprawdzona konstrukcja w miarę prosta, nie jest wyżyłowany ten motor i przy normalnej eksploatacji i robieniu serwisu na czas z pewności posłuży.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 08:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Sewer » 29 mar 2012, 06:11

Maros223 jesli w trasie ci pali 9 L LPG to masz cos sporo . Ja jadąc nad morze w 4ry osoby z bagażami ( fakt ze był deszcz i nie cisnalem) spalilem 7-8 l. To ile ci pali po miescie?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 10:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez elkanguro » 29 mar 2012, 08:38

U mnie też pali podobnie jak u Marosa223. Jeżdżę średnio 20-25% po mieście, reszta trasa (z tym, że zimą czasami w górach) i średnie spalanie LPG mam około 9,30l/100km.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2012, 21:57
Posty: 84
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1.5 i 16V LPG

Postprzez Bo_Lo » 29 mar 2012, 19:02

po drazeniu tematu spalania przy BG doszedlem do wniosku ze mazdy pala ok 10l i ...tyle .czy to jezdzac eko czy dynamicznie ,czy w miescie czy w trasie(no chyba ze 90/h )z predkosciami rzedu 110-120/h mazda zawsze spali ok 9-10l(benzynowa) przynajmniej z moich doswiadczen tak wynika.
jedynie raz moja BG w trasie wziela 7,5 ale to jechal zawodowy kierowca ktory zajmowal sie testowaniem aut i jego dniowka polegala na robieniu 700-100 km dziennie.ma to swoje plusy bo z kolei nawet przy wixowaniu czy to w miescie do odcinki czy jadac 160-170 autostrada ciezko mi bylo osiagnac wiecej niz 11l LPG /100km.przykladowo bmw 328i kumpla w trasie przy 110 pali 6,7l ale przy deptaniu ne zna umiaru...i 20 /100km popije :P
nie wiem jak bedzie z BJ otka ale wlalem do pelna i po zrobieniu 300km(200 w miescie dynamicznie i 100 w trasie tez raczej dynamicznie )zeszlo do pol baku.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Pyton162 » 29 mar 2012, 19:55

z moich obserwacji to tak jak kolego pisal na miescie obojetnie jak by sie nie jezdzilo to 10l beny wezmie. Na trasie do 120km/h 6,5l. Co do gazu to z moich 2 miesiecznych obserwacji i przejechaniu 4 tys km to miasto 11 czasami 12l , trasa 8l , pozdro
Pyton162
 

Postprzez Siasio » 4 kwi 2012, 16:23

U mnie w 1.6 też podobnie. Jak jeździłem na benzynie ( raczej normalnie) to w mieście wychodziło ok 10l a w trasie 7-8l tak do 100-110km/h. Teraz od ponad dwóch miesięcy mam założony gaz i średnia wyszła 9.3l (od 10,5l w mrozy do 8.63 podczas ostatniego tankowania, 80% trasa) tak wiec jestem bardzo zadowolony
Siasiek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2010, 19:39
Posty: 53
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V Sportive
Mazda 6 2.0 147KM 2006

Postprzez maikee » 9 kwi 2012, 07:00

Rezygnuję z zakupu BJ-tki oglądałem ok. 10 sztuk i we wszystkich ogromny problem z korozją. Szkoda bo autko naprawde fajne ale dla mnie buda jest najważniesza.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2008, 16:05
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: 323f 1.5 BA 97r. była

Postprzez jaroslav » 9 kwi 2012, 23:14

maikee napisał(a):Rezygnuję z zakupu BJ-tki oglądałem ok. 10 sztuk i we wszystkich ogromny problem z korozją. Szkoda bo autko naprawde fajne ale dla mnie buda jest najważniesza.

gdzie konkretnie gniły ?
może porozbijane były ? spawane z kilku ?

u mnie rdza tylko w bagażniku – tam, gdzie spływała woda przez nieszczelne śruby lamp [znaaany temat na forum]
i to co mnie bardzo zdziwiło, czyli wykwity pod uszczelkami przedniej szyby
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 20:27
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: 323f BJ 2.0 DITD 1999r.
Fiat Punto 2 2005r.

Postprzez tomciokr » 10 kwi 2012, 09:13

One wszędzie gniją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 15:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez jacobs » 10 kwi 2012, 09:49

tomciokr napisał(a):One wszędzie gniją.

Zależy od warunków w jakich eksploatowany był samochód.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez tomciokr » 10 kwi 2012, 10:37

Od tego w jakich warunkach był eksploatowany zależy czas kiedy zacznie gnić. To że blacha leci w BJ'tkach nie jest sprawą kilku egzemplarzy co zresztą potwierdził maikee oglądając samochody. Trzeba by znaleźć jakiś egzemplarz z niskim przebiegiem, z jakiejś słonecznej italii. A i to nie daje gwarancji że po 2 latach całorocznej eksploatacji w Polsce blacha nie poleci. Oczywiście można się rudej pozbyć i zabezpieczyć samochód ale to wszystko kosztuje, naprawy blacharsko-lakiernicze nie są najtańsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 15:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez jacobs » 10 kwi 2012, 13:39

tomciokr napisał(a):Od tego w jakich warunkach był eksploatowany zależy czas kiedy zacznie gnić.

Wszystko w końcu zgnije, nawet my ;)

Ja kupiłem niedawno BJ, właściwie to nawet dużo egzemplarzy na żywo nie oglądałem, bo tak trafiłem, że warto było kupić pierwszy po który pojechałem. Ruda – zrobione tylne nadkola, reszta bez śladów rdzy, więc nie jest tak tragicznie jak mówicie. Jeżeli komuś w Mazdzie6 wyskoczy rdza po roku – to jest problem, ale w ponad 10 letnim samochodzie? Zdarza się.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez metal762 » 10 kwi 2012, 15:37

Jaksa napisał(a):
emer napisał(a):wg wszystkich papierów jest to rocznik 2002, ale wg VIN wyprodukowano 19.09.2001 – w MAZDZIE mi powiedziano ze to normalne, samochody potem płyną do Europy z Japanu i przyjmuje sie rocznik kiedy jest rejstrowwany w Niemczych (mój).
Dokładnie tak jest.....
emer napisał(a):wypowiedzcie coś o tych moich początkowych obawach i problemach
Co to za problemy .....wszystko przed Tobą ;)



Miałem podobny problem niby 1,6 98 km produkowali od 2001 r. i tak stał w niemieckich papierach a w polsce uznali w/g win że jest to rok 2000 <co?> homologacja z 10.2000r
metal762
 

Postprzez Neonixos666 » 10 kwi 2012, 16:08

Ruda jeśli jej jeszcze nie ma to na pewno będzie i nie ważne jak by dbał, słabe blachy i niekorzystne warunki robią swoje. Jak swoją kupowałem to nie miała grama rdzy a teraz to ręce opadają :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Magician » 10 kwi 2012, 16:15

Ja jeszcze w listopadzie rdzy nie miałem. Teraz już mam <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 20:28
Posty: 789 (30/40)
Skąd: Białystok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323