Mazda 323F / 323S (BJ) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1998–2003

Postprzez tomek1987 » 30 sie 2012, 09:49

Przymierzam się do zakupu tego autka, ale jedno mnie delikatnie odrzuca – pomimo bardzo ładnego zewnętrznego wyglądu w środku jest jakby troszkę archaicznie:/ nie sądzicie?
Najlepsze stalowe liny dla motoryzacji
Początkujący
 
Od: 30 sie 2012, 09:41
Posty: 4

Postprzez konradus99 » 30 sie 2012, 14:35

To szukaj wersji sport ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2012, 12:24
Posty: 43
Skąd: TST/TKI
Auto: Była:
Mazda 323F BJ 2001' 1.6 16V ZM
Jest:
Lexus IS 200
Toyota Starlet EP81 1.3 16V DOHC

Postprzez black_pablo » 30 sie 2012, 18:55

chyba nie widziałes wnętrza np hondy tam dopiero wieje stylistyką lat 90tych, moim zdaniem wnętrze w bj fakt nie porywa innowacyjnością , ale jest dobrze zaprojektowane wszystko masz pod ręka i jest funkcjonalne, a rozmieszczenie guzików intuicyjne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 08:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez gutek_wrb » 30 sie 2012, 19:06

To Znajdź mi w tych autach niearchaicznych <glupek2> i topowych po 2008 składany przedni fotel pasażera jak to jest w
323 np. <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 22:52
Posty: 1313 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez Neonixos666 » 30 sie 2012, 20:05

konstrukcja auta jest z 98r auto przeszło lifting w kolejnych latach tak że nie oczekujmy nie wiem czego przecież toporniej jest w golfie 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Michał » 31 sie 2012, 14:08

tomek1987 napisał(a):Przymierzam się do zakupu tego autka, ale jedno mnie delikatnie odrzuca – pomimo bardzo ładnego zewnętrznego wyglądu w środku jest jakby troszkę archaicznie:/ nie sądzicie?


Wersja po lifcie -2002/2003, jeżeli dla Ciebie będzie archaicznie to polecam Mazdę 3, tyle że musisz "trochę" więcej szykować kasy niż za BJ.

Wnętrze BJ po lifcie, 2002/2003 rok:

Obrazek

Obrazek


Dla porównania wnętrza konkurentów z klasy kompakt, które w Polsce są dużo chętniej wybierane na rynku wtórnym:

Octavia I z 2007 roku:

Obrazek


Golf IV z 2003 roku:

Obrazek


No niech ktoś mi powie, że te 2 wyżej wymienione są ładniejsze niż w BJ <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 22:52
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD RF4F 2003 r.

Postprzez Neonixos666 » 31 sie 2012, 15:27

jeszcze tylko skórka na siedzeniach i jest bajka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez benq323 » 31 sie 2012, 15:39

Dla mnie VW, skoda, Ford mają archaiczne wnętrza. BJ ma naprawde fajny środek ;)
A skóra jest zaj....sta <serduszka> Ja nic więcej nie wymagam <spoko>
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 16:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez Guma88 » 1 wrz 2012, 14:34

Mówią, że nie ma dwóch identycznych mazd Zawsze czymś się różnią), a tu wnętrze z 1. zdjęcia jak robione u mnie :) Dla kolegi zainteresowanego kupnem, myślę, że wnętrze to przy zakupie zamochodu drugi plan. Najpierw sprawdź ranking usterkowości!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 17:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez MiKo » 8 paź 2012, 21:14

Witam,
Rozglądam się delikatnie w temacie BJ, mam na oku takie ogłoszenie:
http://otomoto.pl/mazda-323f-oryginal-tylko-65tys-przebieg-C26167438.html
lecz mam wątpliwości czy to nie jakiś bubel, opis jest zbyt piękny :) (w końcu handlarz).

Czy z 2003 może być kierownica taka jak na zdjęciu w ogłoszeniu? Poliftowa zawsze powinna być 3-ramienna?
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 16:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez sztosik » 8 paź 2012, 22:32

kierownica taka jak powinna byc
sztosik
 

Postprzez rav 75 » 9 paź 2012, 04:43

MiKo zapytaj handlarza czy ma ubezpieczenie belgijskie. W Belgii,w jednym z nie licznych krajów,w ubezpieczeniu wpisują przebieg auta na dzień zawarcia umowy ubezpieczenia. Tylko mała garstka handlarzy jest w stanie przedstawić stosowny dokument na podstawie którego można ocenić jaki jest faktyczny przebieg. Jeśli go nie ma,co do przebiegu odpowiedz sobie sam. A Belgowie mało nie jeżdżą...
rav 75
 

Postprzez Kaliber 44 » 9 paź 2012, 09:36

Witam, jestem tutaj nowy więc proszę nie krzyczeć:) Zastanawian sie nad kupnem mazdy 323f, znalazłem dwa samochody spełniające moje wymagania (2001-2003 rok silnik 1.6) poniżej zamieszczam linki do tych samochodów. Może ktoś stwierdzi po opisie i zdjęciach czy warte są zachodu te egzemplarze? Czy opłaca się jechać oglądać te samochody. Jeśli tak na co zwracać uwagę przy konkretnym samochodzie, o co pytać itd:)

http://otomoto.pl/mazda-323f-1600-100km ... 83024.html

http://otomoto.pl/mazda-323f-1-6-klima-C26295580.html
Kaliber 44
 

Postprzez shadoow » 13 paź 2012, 16:58

Kaliber 44 napisał(a):http://otomoto.pl/mazda-323f-1600-100km ... 83024.html

w tym mi się nie widzi przedni zderzak. Wg mnie źle spasowany jest więc pewnie coś majstrowane było.

a te drugie trudno rzec tak ze zdjęć. Dla mnie wygląda ok
Popyutaj się w odpowiednim regionie może ktoś ma blisko i ci mógł by je obejżeć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 15:41
Posty: 1084 (0/1)
Skąd: Kędzierzyn-Koźle / Opolskie
Auto: Francuskie Kombi
Moja ex:Mazda 323F BJ

Postprzez electro » 15 lis 2012, 11:49

wszystkie oceny są subiektywne... najlepiej samemu wsiąść do mazdy na ogędzinach i nią poszaleć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2012, 22:02
Posty: 39
Auto: 323F 1,6 całe 98KM ;) – Bi Dżej

Postprzez Kojec » 25 sty 2013, 15:55

Cześć,

przymierzam się do zakupu Mazdy 323, mam pytanie odnośnie silnika 2.0 diesel, przykład:
http://otomoto.pl/mazda-323f-2001-lift- ... 28947.html
Jak się sprawuje?? Na co patrzyć przy zakupie i ogólne informacje o aucie, ile pali itp.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2009, 00:21
Posty: 208
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f 1.6 16v 92r

Postprzez Bo_Lo » 25 sty 2013, 16:28

Jest jakiś tam dział o dieslach to poczytaj.Maja kilka wad ale też sporo zalet.
Widzę że będziesz przesiadał sie z BG,to tak jak ja.Generalnie szału z BJ nie ma.Tyle że jak dbasz to bezawaryjne i tyle,ale jeśli chodzi o ''charakter'' to do BG się nie umywa,nuda,nawet jeśli chodzi o osiągi,1.6 w BG sprawia wyrażnie lepsze wrażenie i mniej pali niż 1.5 w BJ9o 1.6 ZM się nie wypowiadam,mam ZLa w przedlifcie)
Bagażnik ogólnie słabo ustawny ,ale po przesunięciu kanapy do przodu,czy położeniu oparć jest fajowo.
Dokucza bardzo słabe wyciszenie kabiny,dlatego nie brałem diesla.Nawet w benzynie jest głośno.
Po prostu praktyczne auto.Moja rada -szukaj Sportiva z FSem.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Kojec » 25 sty 2013, 17:01

tzn ja jeżdżę już od roku Mitsubishi Galant 2000r 2.5 V6 a mazde dla dziewczyny szukam :) ale wielkie dzięki za info
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2009, 00:21
Posty: 208
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f 1.6 16v 92r

Postprzez blondi's boyfriend » 26 sty 2013, 00:19

Kojec jeżdżę już chyba 3-ci rok BJ z DiTD napiszę Ci na co musisz sie przygotować przy zakupie.

Wady /rzeczy które mogą Cie zaskoczyć:

1. Rozrząd trochę ponad 1000zł, mowa o oryginalnym bo inne podobno nie wytrzymują, osobiście wolałem nie sprawdzać :) bo oszczędność 300-400 zł nie jest tego warta, tym bardziej że na oryginale robimy 90 tys a na zamiennikach chyba 60 tys więc w przeliczeniu na kilometr wychodzi na to samo, tylko jednorazowo bardziej boli :)
2. Jeśli jechałeś choćby golfem z silnikiem TDI to uznasz mazdę za nieco przymuloną zwłaszcza na 1 i 2 potem już jest spoko. Mówię o wersji przed liftem ze stałą geometria łopatek turbiny, po lifcie może jest lepiej, ale nie miałem okazji tego sprawdzić.
3. Dość często przewija się problem z EGR, ale nie jest zbyt kosztowny w rozwiązniu.
4. W tym wieku auto może mieć problemy z pompą wtryskową, ale nie musi moje póki co śmiga nieźle. Jeżeli jednak się przytrafią to koszty są nastepujące
– regeneracja pompy ( po tym jak skończył się monopol mabi) to chyba coś koło 700 zł
– wymiana zaworu TCV (lubi cieknąć po jakimś czasie) ponad 400 za dedykowany do opla do mazdy sporo droższy
– wymiana zaworu SPV (problemy z odpalaniem) chyba coś w okolicach 800-900 za zawór od opla, od mazdy droższy
5. Jeśli chodzi o ten silnik to w mojej okolicy mało kto chciał się tego dotknąć, no i błąd EGR zwalczyłem sam z pomocą forum. Ale już zdążyłem przywyknąć do tego, że u mnie to tylko na VW się znają :P jeszcze kiedy jeździłem BG.
6. Przerażająco droga chłodnica ponad 700 zł w porównaniu np golfa gdzie nową kupisz za 200-300 zł, może nawet taniej jeśli zdecydujesz się na jakąś mniej sprawdzona firmę. Ale przynajmniej wymiana w maździe łatwa.
7. Faktycznie jest dość głośno, ale to w końcu nie limuzyna.

Wreszcie ZALETY:)
1. Przejechałem już ponad 40 tys i poza EGR nie miałem żadnej usterki, o którą można by mieć pretensje do auta :)
2. Odpalała bez problemu w mrozy poniżej -20.
3. Wnętrze jest dość przestronne, pasażerowie z tyłu też nie mogą narzekać. Bagażnik wg mnie spory jak na auto tej klasy.
4. Dość trwałe zawieszenie. Pomijając łaczniki i sworznie, to rozwiązania są identyczne jak w BG. Ceny części umiarkowane, nie można narzekać.
5. Kumpel się kiedyś przejechał i powiedział, że od razu czuć że to mazda ( to chyba dobrze) przełączniki są tam gdzie się ich spodziewasz :) widoczność fajna.
6. Jeśli chodzi o spalanie to w trasie jest spoko, na samo powietrze nie jeździ, ale konkurencji nie ustępuje :) w mieście jest już gorzej, ale diesel nie służy do jazdy po mieście.
7. Rzadkie są przypadki uszkodzenia turbiny.
8. Rzadko siadają wtryski.
9. Jest zwykłe sprzegło, bez koła dwumasowego więc jeden problem z głowy.

Teraz wnioski:
1. Jak auto ma jeździć na dłuższych odcinkach to jest ok, jeśli krótkie w mieście to lepsza będzie benzyna. Jest troszkę głośny, ale da się polubić ten warkot.
2. Przy kupnie koniecznie trzeba sprawdzić jak auto odpala zarówno zimne jak i ciepłe. Kontrolka świec żarowych ma się zapalić i zgasnąć po sekundzie lub kilku w zależność od temperatury silnika/otoczenia. Trzeba zwrócić uwagę czy nie świeci się zbyt długo, gdy silnik jest ciepły to może oznaczać odpięty czujnik temperatury, w celu ukrycia agonii pompy. Poza tym jeśli miga po odpaleniu oznacza że jest jakiś błąd ( da się go odczytać za pomocą zworki). Samo auto ma palić praktycznie od strzału.
3. Trzeba zwrócić uwagę czy z okolic pompy nie cieknie ropa (np z zaworu TCV).
4. Ceny podstawowych części zamiennych są znośne nawet jak kupujemy zamienniki z wyższej półki. Jak ktoś będzie szukał oszczędności to znajdzie jeszcze tańsze.

Naprodukowałem się, ale mam nadzieje, że komuś jeszcze się to przyda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 11:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez gutek_wrb » 28 sty 2013, 20:20

To kup dziewczynie BJ w benzynie <serduszka> poco ma sie dziewczyna z dislem naciągać <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 22:52
Posty: 1313 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323