Mazda 323F / 323S (BJ) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1998–2003

Postprzez maryjo » 27 maja 2011, 17:46

Widzicie, ładne nietuzinkowe auto to ja miałem Xedosa, powiem szczerze że kiedyś BJ wcale mi się nie podobała. Rozważając zakup kieruję się raczej przywiązaniem do marki i funkcjonalnością BJ ki (psa mam od roku) i czasem trzeba coś przewieźć a sedany choć uważam za najpiękniejsze to nie są do wożenia gabarytów ani tym bardziej psów. Z czasem sylwetka BJ mi się spodobała i to tylko wersja po liftingu. W temacie który zacząłem chodzi mi bardziej o wykazanie plusów i minusów eksploatacyjnych Octavii i BJ.
Ile trzeba wydać na dobrą instalację, czy warto brać diesla z dużym przebiegiem itd. Względy typu ze Mazda lepsza bo to Mazda to za mało.
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 21:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez Jacekm_ » 29 maja 2011, 08:17

Ale nad czym Ty się zastanawiasz?
Jak masz pewne auto to je trzymaj, a jak sam się go obawiasz to sprzedaj i kup inną niespodziankę.
Ot co.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 16:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez dembol » 29 maja 2011, 09:05

maryjo napisał(a):Zawsze gardziłem wszelkim niemcem, diesli nie tolerowałem, ale że rockelfellerem nie jestem to już przełknę to ze zamiast V6 w benzynie mam diesla, bo to dokładnie o połowę taniej wychodzi w kosztach.

Na jakiej podstawie tak piszesz? Połowę taniej w czym? ;) Ludzie się podniecają tymi dieslami że oszczędne itp, a przyjdzie co do czego, diesel się roz... i koszty od razu lecą wykładniczo w góre, więc oszczędności z diesla są tylko i wyłącznie pozorne, no ale to jest moje zdanie (ale piszę z własnego doświadczenia) ;P Ja mam BJ 2.0 benzyne, spala nie dużo więcej niż diesle, ok 7.5l/100 (trasa 70%, miasto 30%) i chula aż miło <spoko>

Jak masz jednak sprawdzone auto, znasz jego historię to je trzymaj ... ja bym tak zrobil. Zawsze jak kupisz nowy samochód to jest to niespodzianka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 07:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez Neonixos666 » 29 maja 2011, 12:56

Hehe zaraz się zrobi temat ,,diesel czy benzyna" <lol>

Powiem tak, jak bym miał wybierać to tylko diesel, kolega pisze że 7,5L ale przy 2.0 to ciężki wynik do uzyskania i naprawdę trzeba bardzo się postarać i dobrze wyczuć auto. A dieslem nie patrzysz na spalanie i jeżdżąc jak chcesz więcej jak 6L nie spali.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dembol » 29 maja 2011, 14:31

No ale ja też jedże jak chce i też nie patrze na spalanie – mówie akurat o moim konkretnym przypadku. Nie wiem dlaczego mi tak mało pali ale na pewno nie zamulam auta, co to to nie – na trasie tak 120-140, w mieście to wiadomo wieczny stop-and-go, ale więcej niż 8l mi nie spalił <czarodziej> Jeżeli komuś nie przeszkadza spalanie 1-1.5l większe niż w dieslu to z serii BJ zaproponowałbym niewysiloną 2.0 benzynkę <serduszka>

No ale nie ważne, każdy ma swoije zdanie i jeździ czym chce, nie chce tu wywołać jakiejś wojny ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 07:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez maryjo » 29 maja 2011, 14:34

Ja mieszkam w Trójmieście, pracuję trójmieście i poruszam się głównie tam, więc żadną 2 litrowa benzyną nie zejdę poniżej 10 litrów. Autem trzeba tak jeździć żeby nie zamulać go. Dlatego w takim wypadku jeździłbym tylko i wyłącznie na gazie żeby było taniej. Nie wiem jak się trzeba wlec żeby benzyna 2.0 spaliła poniżej 8 litrów nawet w cyklu mieszanym. Pisząc "połowę taniej" chodziło mi o spalanie Skoda diesel vs Mazda V6 2.0. (6,2 vs 11-12) że o serwisie silnika KL nie wspomnę. Więcej mechaników poradzi sobie z VW silnikiem niż z mazdowskim a te TDI są przecież podobno nie do zajechania. Zauważyłem tez że tą skodą trochę mniej cisnę z racji specyfikacji pracy silnika. Kręcić tego klekota to zabójstwo raczej a na trasie przy prędkości powyżej 120 hałas niemiłosierny. To też wpływa na niskie spalanie. Xedosem nie szło się wlec bo dźwięk silnika aż prosił żeby kręcić powyżej 3,5 tysiąca. Jeżeli chodzi o BJ najbardziej wolałbym 2.0 (ciężko się odzwyczaić od wyższej mocy) i zagazować ale trudno taką dostać. Miałem dziś kupca na Skodę (typowy obrazek-młodzian z ojcem i "fachowcami" przyjechał i oni byli na tak ale młody pewnie wolałby Golfika tuning) Na siłę jej nie będę sprzedawał za psie pieniądze. Ale jak się uda to i tak poszukam wtedy jakiejś BJ-ki.
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 21:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez dembol » 29 maja 2011, 16:44

Tak się składa że mieszkam kawałek za Gdynią także może kiedyś się spotkamy na jakimś zlocie to Ci pokaże spalanie ;) Też się często poruszam po trójmieście i na pewno nie zamulam auta :> Aha, na samym początku jak ją kupiłem to faktycznie spalała mi ok 9l, ale miałem zablokowany zacisk lewy przód, dość mocno bo aż ciężko było ruszać nie kręcąc wysoko + ten smród klocków <czarodziej> Wyczyściłem też przepływkę, wymieniłem filtry, cewki, kable, świece (nie wiem co dokładnie wpływa na spalanie) i teraz tak jak mówiłem – ok 7.5l / 100. Możesz w to oczywiście nie wierzyć, masz prawo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 07:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez maryjo » 29 maja 2011, 17:40

dobra, to ile za nią chcesz? :)
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 21:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez dembol » 29 maja 2011, 17:44

maryjo napisał(a):dobra, to ile za nią chcesz? :)

Ja mojej madzi nigdy nie sprzedam, obiecałem jej to za dobre sprawowanie (odpukać) ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 07:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez buczos » 29 maja 2011, 18:28

Neonixos666 napisał(a):kolega pisze że 7,5L ale przy 2.0 to ciężki wynik do uzyskania i naprawdę trzeba bardzo się postarać i dobrze wyczuć auto.

nie koniecznie :) Kliknij w mój baner z motostat poniżej i wszystko masz czarno na białym ile pali FS przy w miarę ciężkiej nodze :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 15:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez decadent » 29 maja 2011, 21:36

Jak chcecie sprzedawać swoje auto, które dobrze się sprawuje to 100 razy się zastanówcie, a nad kupnem mazdy 300 razy... To znakomity samochód, ale w naszym kraju.... to polecam kupić go tylko od brata, albo innej równie bliskiej osoby... I nie chodzi mi tylko o nieuczciwych sprzedawców, ten może być uczciwy, tylko nawet może nie wiedzieć jak bardzo ma spartolony samochód przez niefachowe naprawy. Niestety mało kto zna się na tych samochodach u nas, a części jakości na miarę mazdy są bardzo drogie, a niektóre nietypowe bardzo trudno dostępne... Wiem co mówię... A skodę czy vw prawie każdy mechanior mniej więcej zna i nie będzie się uczył na waszym nowym aucie...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 07:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Neonixos666 » 29 maja 2011, 22:10

W zupełności się zgadzam z tym co napisałeś a w szczególności jeśli chodzi o DiTD. Mechanicy słysząc diesel w maździe robią dziwną minę i wymyślają wymówki nie z tej ziemi. Forumowicz w całym Mrągowie nie mógł znaleźć warsztatu który wymienił by podkładki pod wtryskami i przelewowe a jak oddał żeby ustawić zawory to nie ustawili mu wszystkich bo nie chciało im się odkręcić dwóch mocowań wtrysków. Śmiech na sali z ważywszy że ja mu wymieniłem te podkładki w godzinę na parkingu pod chmurką przy pomocy podstawowych kluczy. Znajomość silników mazdy jest bardzo mała wśród mechaników
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dembol » 30 maja 2011, 06:20

Neonixos666 napisał(a):W zupełności się zgadzam z tym co napisałeś a w szczególności jeśli chodzi o DiTD. Mechanicy słysząc diesel w maździe robią dziwną minę i wymyślają wymówki nie z tej ziemi.

Jeszcze dziwniejszą minę robią słysząc o TDCI forda <diabełek> A wracając do tematu to z mazdą w benzynie nie ma takich problemów, prosty silniczek, jedyne co ciężko zrobić to ustawienie luzów zaworowych ale i tak zawsze słowo mazda budzi pewien lęk wśród "papraków" także coś w tym jest co piszesz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 07:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez Neonixos666 » 30 maja 2011, 23:01

I trzeba się z tym zgodzić że ciężko znaleźć dobrego nie zajeżdżonego diesla ze sprawną turbiną i pompą wtryskową (szczególnie starsze roczniki) ale jeśli już się na takiego trafi to jest się bardzo zadowolonym bo elementy przy rozsądnym użytkowaniu są trwałe, a w porównaniu do CiTD, DiTD jest nieśmiertelny. To tak na prawdę ostatni niezawodny i stosunkowo prosty diesel...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez decadent » 4 lip 2011, 09:09

Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 07:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Borys » 4 lip 2011, 09:11

Po co linkujesz ten sam temat?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez boczek86 » 4 lip 2011, 09:53

trudno znales wogole dobre i niezajezdzone auto. ja to liczylem na farta jak kupowalem bo sam na ditd sie nieznam a wiadomo jak to jest ze na poczatku wszystko fajnie a dopiero po wymianie oleju wychodzi szydlo z wora. mi sie usralo z autem bo trafila sie perelka. spalanie super jezdzi wspaniale i nic niepuka. wiec zycze wszystkim kupujacym takiego farta jak mialem ja :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 11:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

PostTen post został usunięty przez Borys 19 sie 2011, 20:28.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Borys 19 sie 2011, 20:28.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Borys 19 sie 2011, 20:29.
Powód: OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323