Mazda 323F / 323S (BJ) – Opinie i Informacje
a powiedzcie mi jak to jest z silnikami 2.0 ?
Bo jest ich bardzo mało u nas i boję się ,że to co jest to wszystko jeździ zajeżdżone przez małolatów i ludzi bez wyobraźni,
np oglądam allegro jedna z niewielu mazd 2.0 nawet ten pakiet protage5 i w opisie tak normalnie bez niczego
"pobór oleju 0.5 na 1000km"
wiadomo ,że człowiek podaje mniej niż jest rzeczywiście więc pewnie jego mazda z litra wciąga nosem, a jak z innymi silnikami?
Wszystkie auta mają już mniej więcej 10 lat i pewnie z 200tys to minimalne przebiegi
Bo jest ich bardzo mało u nas i boję się ,że to co jest to wszystko jeździ zajeżdżone przez małolatów i ludzi bez wyobraźni,
np oglądam allegro jedna z niewielu mazd 2.0 nawet ten pakiet protage5 i w opisie tak normalnie bez niczego
"pobór oleju 0.5 na 1000km"
wiadomo ,że człowiek podaje mniej niż jest rzeczywiście więc pewnie jego mazda z litra wciąga nosem, a jak z innymi silnikami?
Wszystkie auta mają już mniej więcej 10 lat i pewnie z 200tys to minimalne przebiegi
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
- Od: 13 lis 2008, 09:30
- Posty: 237
- Skąd: Kraków
- Auto: bmw 323 e46
jarekrk napisał(a):"pobór oleju 0.5 na 1000km"
sporo
Od wymiany oleju zrobiłem już około 7 tys km i dolałem może z 0,5l. Tak więc nie każdy FS wciąga olej
a ja od wymiany do wymiany ani kropli nie dolewam a korek odkręcany jest z wielkim trudem przy wymianie
A tam nie każdy. Kwestia czasu i każdy robi się pijokiem Nie ma co ukrywać bo jest to mankament tego silnika. Ja przez tego pijoka kiedyś zatarłem panewki, tak że wałek dobrego szlifu musiał dostać aby wrócić do życia Po rozebraniu silniczka nie było jakiś nadzwyczajnych śladów zużycia, wręcz wyglądał idealnie. Po złożeniu po ponad roku czasu był na hamowni i wsio wyszło ok. Spalanie bardzo dobre, nie kaprysi na paliwie, rwie się do przodu. Trudno tu mówić o jakimś zajechanym silniku, a i on i tak łyka co ma łykać. Może kiedyż zawiozę go na odwyk, ale jak narazie to dokarmiam go świeżutkim olejem i nie martwię się czy zacznie brać olej jak będę go kręcił. Bardziej bym się zmartwił jakby kopcił, w ogóle taki wstyd byłby przed sąsiadami
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
Jak u mnie to co 10 tyś zmieniam mobil 1 i nic mi po drodze nie ubywa a czasem robię po 450 km w jednym 6 godzinnym podejściu
Ja na razie z tym olejem nic nie ruszam bo dużo nie jeżdżę, a koszt dolewek międzyczasie to pikuś. Zastanawiam się nad uturbieniem tego dziada, wtedy oczywiście robótka silnika jest nieunikniona.
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
uuu I będzie wrrrrr pssss
No to życzę powodzenia bo turbo to już wyższe wymagania co do portfela.
No to życzę powodzenia bo turbo to już wyższe wymagania co do portfela.
No nie tania zabawa. Czasem się zastanawiam się czy zamiast tego nie kupić innego samochodu , no ale tu wiem co mam zrobione. Czy samochód ma 5 czy ponad 10 lat to w obu przypadkach trzeba się liczyć z inwestowaniem.
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
dokładnie ale z drugiej strony jak te 5tys. które pewnie będzie cię kosztowało uturbienie BJ, jak wydasz na doinwestowanie kolejnego samochodu już uturbionego to też źle nie będzie
jeszcze jakby ten samochód był RWD..hmm wspomnienia
jeszcze jakby ten samochód był RWD..hmm wspomnienia
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
- Od: 13 lis 2008, 09:30
- Posty: 237
- Skąd: Kraków
- Auto: bmw 323 e46
jarekrk napisał(a):dokładnie ale z drugiej strony jak te 5tys. które pewnie będzie cię kosztowało uturbienie BJ
Uturbienie Fs'a w taki sposób żeby to już dobrze jechało to jest koszt moim zdanie większy niż 5tys
5 tyś. to za mało. Taka zabawa to od ok 10 tys zł. Jeżeli miałbym zmieniać samochód to muszę mieć ok 40 tys zł żeby było coś sensownego. Zakup starszego, tańszego nie kalkuluje się przy obecnym wozidełku.
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
bo ogólnie FS w bj powinien mieć w serii przynajmniej te 150KM to by już się ładnie zbierał.
No niestety tak jak kolega mówi żeby to jeździło konkretnie to trzeba te 8-10 tyś wydać. Graty sporo kosztują a strojenie i dopasowanie wszystkiego tez nie jest proste i tanie. Ktoś chyba w dziale nasze mazdy w 626 uturbia FS ale nie znam szczegółów.
No niestety tak jak kolega mówi żeby to jeździło konkretnie to trzeba te 8-10 tyś wydać. Graty sporo kosztują a strojenie i dopasowanie wszystkiego tez nie jest proste i tanie. Ktoś chyba w dziale nasze mazdy w 626 uturbia FS ale nie znam szczegółów.
ja to samo a tez mamy dwa litry heheNeonixos666 napisał(a):a ja od wymiany do wymiany ani kropli nie dolewam a korek odkręcany jest z wielkim trudem przy wymianie
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
większość użytkowników benzynowych BJ 1.6, 2.0 chwalą te silniki za trwałość co innego ze zużyciem benzyny tu potrafią sporo łyknąć. Olej 0.5litra na 1000km to lekka przesada (to nie powinna być norma) choć w niektórych autach (np. Opel to norma książkowa). Ja użutkownik Mazdy 2.0DITD 74 kw 101KM mogę stwierdzić spalanie ON na poziomie 7.5 l zimą cykl mieszany, latem 6.5 l cykl mieszany + klima. Niezaprzeczalnym atutem jest brak znienawidzonego przez kolegów z młodszymi CIDT DPF-u i bycie jego zakładnikiem. Przede wszystkim liczy się dobry mechanik, który nie zapomni o żadnej rzeczy na co 10 tys. przeglądzie ( zaznaczam od 3 lat nie jestem zwolennikiem ASO) ukłony dla ekipy z Zaniemyśla.
Przewagę DITD nad benzyną można poczuć w górach, gdzie liczy się moment obrotowy. PZDR.
Przewagę DITD nad benzyną można poczuć w górach, gdzie liczy się moment obrotowy. PZDR.
Mazda cenię to autko
- Od: 29 mar 2008, 19:21
- Posty: 40
- Skąd: Koszalin-Gdańsk
- Auto: 323F BJ 2.0DITD RF4F, Saab 9-5 1.9 TID, Saab 9-3 x 1.9 TTID 180 KM
mam takie pytanie, czy oprócz sportive były jakieś inne usportowione wersje bj? Gryzie mnie to bo niby mam trójramienna kierownice nardi torino, białe zegary itp ale nie mam zderzaków, ani progów ze sportive, a jeszcze dodatkowo dzisiaj miałem potrzebę grzebać w papierach auta i w kopii niemieckiej karty pojazdu znalazlem taki wpis : mazda 323f bj sporty. Z góry dziękuje
- Od: 8 lut 2011, 22:48
- Posty: 112
napewno byly. u mnie w papierach pisze sport edition po poludniu wrzuce zdjecia tych papierow to zobaczysz czy mamy podobne. ja mam troj ramienna kierownice, dokladki na progi jak sie otwiera drzwi u pasazerow, i z przodu, inny wydech, inny panel tam gdzie radio wiec napewno wypuszczali jakies egzemplarze szkoda tylko ze silniki nic nie wzbogacone
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
ok to porównam to z moimi. Właśnie ja mam tez inny wydech w papierach jest napisane, że to jest fabrycznie montowany remus
- Od: 8 lut 2011, 22:48
- Posty: 112
Ja mam ditd i też było w karcie pojazdu napisane SPORTY, dokładnie tylko tyle. Nigdzie nie mogłem znaleźć o co w tym chodzi, dopiero z nr VIN wyszło, że mam "usportowione ustawienie zawieszenia", ale na czym to polega nie wiem. Najlepiej sprawdzić VIN i dowiesz się cz masz wyposażenie fabryczne.
- Od: 20 lut 2010, 14:35
- Posty: 24
jak ty go przyjacielu sprawdziles na tej rosyjskiej stroniemapit napisał(a):Najlepiej sprawdzić VIN i dowiesz się cz masz wyposażenie fabryczne.
a to moje papiery
i co macie podobne
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości