Regulacja wolnych obrotów – czy serwis potrzebny?

Postprzez tomasek36 » 20 maja 2009, 16:58

Czy chcąc podregulować obroty biegu jalowego W TYM SILNIKU i W TYM MODELU musze jechac na serwis i podpinać pod komputer, czy można to zrobić samodzielnie?

PS. Szukalem regulacji obrotów na forum ale nie moge znależć z tym silnikiem i rocznikiem
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 16:50
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Mazda323F BJ 1.6 ZM '02

Postprzez JanuszM » 21 maja 2009, 08:10

tomasek36 Wolne obroty są ustawione na stałe w kompie i regulacji w zasadzie nie ma (ewentualnie modyfikacje na własną rękę). Może masz brudną przepustnicę i obroty Ci falują?
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez tomasek36 » 21 maja 2009, 10:55

No własnie miałem czyszczona przepustnice przez fachure, przed czyszczeniem było 800 (i tak za duzo) a teraz mam 900 na luzie. Nie chce mi sie już do niego jechać, myślałem że jesli nie jest to jakaś wielka filozofia to sobie sam pokręce śrubką, szukałem na forum na temat regulacji ale na temat tego modelu nic nie ma.
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 16:50
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Mazda323F BJ 1.6 ZM '02

Postprzez Jacekm_ » 21 maja 2009, 11:45

Zrób reset kompa.
Ja po zakupie auta miałem około 900 obr. Przez przypadek zresetowałem kompa (kombinowałem przy radiu) i po podpięciu aku komp robił sobie samoadptacje – przez parenaście km ustawiał sobie te obroty na jałowym i w rezultacie od tej pory mam ok 700-750obr. na jałowym.
A tak przy okazji to u mnie po czyszczeniu przepustnicy nic z obrotami się nie zmieniło – robione u Jaksy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez tomasek36 » 21 maja 2009, 13:26

zrobie wieczorkiem reset dam znać czy jest ok
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 16:50
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Mazda323F BJ 1.6 ZM '02

Postprzez tomasek36 » 21 maja 2009, 21:27

Zresetowałem, ale nic to nie dało, dalej jest 850-900, chciałbym sam sobie to przeregulować bo to już był drugi fachowiec u którego byłem i narazie pozbyłem się tylko falowania, reszta problemów została, czyli spadające obroty a teraz jeszcze za wysokie na jałowym. Chciałbym chociaż te obroty na jałowym mieć takie jakie trzeba i sobie narazie dać z tym spokój bo już mam dość.

Czyli moje pytanko: mogę to sam zrobić czy musze podpinać pod kompa?
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 16:50
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Mazda323F BJ 1.6 ZM '02

Postprzez Jacekm_ » 22 maja 2009, 19:59

No nic nie zrobisz, bo obroty reguluje komputer. Możesz co najwyżej skrócić linkę gazu, ale w ten sposób zwiększysz obroty. Sprawdź, czy przepustnica się domyka. Robił u Ciebie komputer samo-adaptację po tym resecie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez tomasek36 » 23 maja 2009, 01:17

Czesc Jacekm, co prawda czytając Twojego posta jestem już po problemie, jednak zrobiłem to samo co mi zasugerowałeś, nie wiem z jakiego powodu fachura u którego czyściłem przepustnice (wychodze z założenia że ktoś kto się tym zajmuje zrobi to perfekcyjnie) wkręcił ta śrubke na przepustnicy w ten sposób ze sie nie domykała, pewnie chcial podnieść obroty bo myślał ze między trzecia a czwarta kreską jest 750 <glupek2> W kazdym razie poprawiłem ta śrubke, zresetowałem i teraz jest idealnie, 750 czyli między drugą a trzecia kreską, tak jak ma być.
JanuszM i Jacekm – dziękuje za zainteresowanie tematem i za pomoc. Pozdrawiam

Dodam jeszcze że pozbyłem sie dzieki temu spadających obrotów oraz szarpania w zakresie 1500-2000obr/min. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 cze 2008, 16:50
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Mazda323F BJ 1.6 ZM '02

Postprzez jacobs » 1 kwi 2012, 21:01

BUMP

Wbrew temu co tutaj piszą wolne obroty ustawia się śrubką na przepustnicy. Mają być włączone światła, wentylacja na 1. poziom, ogrzewanie tylnej szyby i wentylator na chłodnicy. Jak spełnić ten ostatni warunek? trzeba zewrzeć jakieś piny w gnieździe DIAGNOSIS pod maską?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez xedos1972 » 1 kwi 2012, 21:42

piny GND+TEN
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez decadent » 2 kwi 2012, 21:04

Wszystkie odbiorniki maja być wyłączone przy ustawianiu wolnych obrotów w trybie serwisowym
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez xedos1972 » 2 kwi 2012, 21:56

info z manuala – idle Speed Adjustment-Headlight is on, Fan switch is above 1st, Cooling fan is operating, Rear window defroster is on.Idle-up speed (rpm) 650-750rpm
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez decadent » 2 kwi 2012, 23:54

Czyżbyś miał inny manual ? Nie sądzę... To co cytujesz jest odnośnie badania wolnych obrotów, nie ustawiania. Ustawianie jest przy wyłączonych powyższych urządzeniach.

W instrukcji jest: "idle speed adjustment" oraz "idle speed inspection". Ty cytujesz fragment drugi "inspection", czyli badanie.


Idle Speed Adjustment
1. Perform “Engine Tune-up Preparation”.
2. Verify that the RPM PID is within the specification.
• If not as specified, adjust the idle speed by turning the AAS.
Specification
650—750 (700±50) rpm
Caution
• The TAS is set at the factory and must
not be adjusted. Any adjustment will
negatively effect the engine performance.
3. Connect the SST (System selector) to the DLC.
4. Set switch A to position 1.
5. Set the test switch to SELF TEST.
6. Press CLEAR to clear previously selected items.
7. Disconnect the SSTs.


Punkt pierwszy "engine tune up preparation" z powyższego zakłada wyłączenie wszystkich odbiorników, o czym jest wcześniej w manualu...

Ty cytowałeś fragment z inspekcji/badania obrotów jałowego:
Idle-up Speed Inspection
1. Perform “Engine Tune-up Preparation”.
2. Connect the SST (System selector) to the DLC.
3. Set switch A to position 1.
4. Set the test switch to SELF TEST.
5. Verify that the idle speed is normal. (See 01–10A–26 Idle Speed Adjustment.)
6. Verify that the RPM PID is within the specification.
• If not as specified with all load conditions, inspect the IAC valve.
• If not as specified with some load condition, inspect the related input switches, harnesses, and connectors.
Specification
*1 : Excludes temporary idle speed drop just after the electrical loads (E/L) are turned on.
X3U110WBY
X3U110WBZ
X3U110WC1
Load condition Idle-up speed (rpm)*1
E/L ON*2 650—750
P/S operating*3 700—800
A/C ON*4 700—800
MECHANICAL [ZM]
01–10A–27
01–10A
*2 : Headlight is on, Fan switch is above 1st, Cooling fan is operating, Rear window defroster is on.
*3 : Steering wheel is fully turned.
*4 : A/C switch and fan switch are on.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez jacobs » 3 kwi 2012, 01:09

decadent napisał(a):Czyżbyś miał inny manual ? Nie sądzę... To co cytujesz jest odnośnie badania wolnych obrotów, nie ustawiania. Ustawianie jest przy wyłączonych powyższych urządzeniach.

Fakt, chociaż jeżeli ustawianie przeprowadzimy w warunkach takich jak badanie to chyba będzie najlepiej? ;)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez shookysycle » 3 kwi 2012, 01:47

I hope I determination rouse some friends here...
shookysycle
 

Postprzez decadent » 3 kwi 2012, 10:50

jacobs napisał(a):
decadent napisał(a):Czyżbyś miał inny manual ? Nie sądzę... To co cytujesz jest odnośnie badania wolnych obrotów, nie ustawiania. Ustawianie jest przy wyłączonych powyższych urządzeniach.

Fakt, chociaż jeżeli ustawianie przeprowadzimy w warunkach takich jak badanie to chyba będzie najlepiej? ;)


No nie bardzo – w badaniu chodzi o sprawdzenie nie tylko poziomu obrotów ale również jak na nie wpływa obciążenie elektryczne... Przy włączonych wszystkich odbiornikach (poza AC i P/S) obroty nadal powinny znajdować się w przedziale 650-750 i po to jest tabelka i ten opis w manualu. Niezależnie od sposobu sprawdzania, ustawiać należy bez obciążenia silnika. Jeżeli przy badaniu wyjdzie, że obroty spadają za bardzo przy włączonych odbiornikach to należy sprawdzić zawór IAC lub ewentualnie konkretny osprzęt, a nie regulować obroty.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez cross » 18 sie 2012, 23:05

Reguluje się obroty po przez tą śrubę TAS ?

Obrazek
cross
 

Postprzez konradus99 » 19 sie 2012, 11:11

Według tego co jest tutaj napisano, TAS nie wolno regulować (jest ustawiany fabrycznie). Obroty regulujemy kręcąc AAS'em.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2012, 13:24
Posty: 43
Skąd: TST/TKI
Auto: Była:
Mazda 323F BJ 2001' 1.6 16V ZM
Jest:
Lexus IS 200
Toyota Starlet EP81 1.3 16V DOHC

Postprzez cross » 19 sie 2012, 12:48

no doszedlem do tego. tylko rysunek inaczej przedstawia srube

wysłane z taptalk
cross
 

Postprzez bodzio2305 » 29 sie 2012, 18:50

Witam. Jakie powinny być obroty silnika po zmostkowaniu GND-TEN w gniazdku diagnostycznym. U mnie jest ~ 500 obr. Bez mostka jest ~ 750 obr. Na forum nikt o tym nie pisze. Jeden z kolegów pisał, że mu nawet silnik gasł.
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2010, 10:49
Posty: 9
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BJ 1.5 (ZL)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323