Regulacja wolnych obrotów – czy serwis potrzebny?
1, 2
Czy chcąc podregulować obroty biegu jalowego W TYM SILNIKU i W TYM MODELU musze jechac na serwis i podpinać pod komputer, czy można to zrobić samodzielnie?
PS. Szukalem regulacji obrotów na forum ale nie moge znależć z tym silnikiem i rocznikiem
PS. Szukalem regulacji obrotów na forum ale nie moge znależć z tym silnikiem i rocznikiem
- Od: 9 cze 2008, 16:50
- Posty: 8
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda323F BJ 1.6 ZM '02
No własnie miałem czyszczona przepustnice przez fachure, przed czyszczeniem było 800 (i tak za duzo) a teraz mam 900 na luzie. Nie chce mi sie już do niego jechać, myślałem że jesli nie jest to jakaś wielka filozofia to sobie sam pokręce śrubką, szukałem na forum na temat regulacji ale na temat tego modelu nic nie ma.
- Od: 9 cze 2008, 16:50
- Posty: 8
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda323F BJ 1.6 ZM '02
Zrób reset kompa.
Ja po zakupie auta miałem około 900 obr. Przez przypadek zresetowałem kompa (kombinowałem przy radiu) i po podpięciu aku komp robił sobie samoadptacje – przez parenaście km ustawiał sobie te obroty na jałowym i w rezultacie od tej pory mam ok 700-750obr. na jałowym.
A tak przy okazji to u mnie po czyszczeniu przepustnicy nic z obrotami się nie zmieniło – robione u Jaksy.
Ja po zakupie auta miałem około 900 obr. Przez przypadek zresetowałem kompa (kombinowałem przy radiu) i po podpięciu aku komp robił sobie samoadptacje – przez parenaście km ustawiał sobie te obroty na jałowym i w rezultacie od tej pory mam ok 700-750obr. na jałowym.
A tak przy okazji to u mnie po czyszczeniu przepustnicy nic z obrotami się nie zmieniło – robione u Jaksy.
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
Zresetowałem, ale nic to nie dało, dalej jest 850-900, chciałbym sam sobie to przeregulować bo to już był drugi fachowiec u którego byłem i narazie pozbyłem się tylko falowania, reszta problemów została, czyli spadające obroty a teraz jeszcze za wysokie na jałowym. Chciałbym chociaż te obroty na jałowym mieć takie jakie trzeba i sobie narazie dać z tym spokój bo już mam dość.
Czyli moje pytanko: mogę to sam zrobić czy musze podpinać pod kompa?
Czyli moje pytanko: mogę to sam zrobić czy musze podpinać pod kompa?
- Od: 9 cze 2008, 16:50
- Posty: 8
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda323F BJ 1.6 ZM '02
Czesc Jacekm, co prawda czytając Twojego posta jestem już po problemie, jednak zrobiłem to samo co mi zasugerowałeś, nie wiem z jakiego powodu fachura u którego czyściłem przepustnice (wychodze z założenia że ktoś kto się tym zajmuje zrobi to perfekcyjnie) wkręcił ta śrubke na przepustnicy w ten sposób ze sie nie domykała, pewnie chcial podnieść obroty bo myślał ze między trzecia a czwarta kreską jest 750
W kazdym razie poprawiłem ta śrubke, zresetowałem i teraz jest idealnie, 750 czyli między drugą a trzecia kreską, tak jak ma być.
JanuszM i Jacekm – dziękuje za zainteresowanie tematem i za pomoc. Pozdrawiam
Dodam jeszcze że pozbyłem sie dzieki temu spadających obrotów oraz szarpania w zakresie 1500-2000obr/min. Pozdrawiam

JanuszM i Jacekm – dziękuje za zainteresowanie tematem i za pomoc. Pozdrawiam
Dodam jeszcze że pozbyłem sie dzieki temu spadających obrotów oraz szarpania w zakresie 1500-2000obr/min. Pozdrawiam
- Od: 9 cze 2008, 16:50
- Posty: 8
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda323F BJ 1.6 ZM '02
BUMP
Wbrew temu co tutaj piszą wolne obroty ustawia się śrubką na przepustnicy. Mają być włączone światła, wentylacja na 1. poziom, ogrzewanie tylnej szyby i wentylator na chłodnicy. Jak spełnić ten ostatni warunek? trzeba zewrzeć jakieś piny w gnieździe DIAGNOSIS pod maską?
Wbrew temu co tutaj piszą wolne obroty ustawia się śrubką na przepustnicy. Mają być włączone światła, wentylacja na 1. poziom, ogrzewanie tylnej szyby i wentylator na chłodnicy. Jak spełnić ten ostatni warunek? trzeba zewrzeć jakieś piny w gnieździe DIAGNOSIS pod maską?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Czyżbyś miał inny manual ? Nie sądzę... To co cytujesz jest odnośnie badania wolnych obrotów, nie ustawiania. Ustawianie jest przy wyłączonych powyższych urządzeniach.
W instrukcji jest: "idle speed adjustment" oraz "idle speed inspection". Ty cytujesz fragment drugi "inspection", czyli badanie.
Idle Speed Adjustment
1. Perform “Engine Tune-up Preparation”.
2. Verify that the RPM PID is within the specification.
• If not as specified, adjust the idle speed by turning the AAS.
Specification
650—750 (700±50) rpm
Caution
• The TAS is set at the factory and must
not be adjusted. Any adjustment will
negatively effect the engine performance.
3. Connect the SST (System selector) to the DLC.
4. Set switch A to position 1.
5. Set the test switch to SELF TEST.
6. Press CLEAR to clear previously selected items.
7. Disconnect the SSTs.
Punkt pierwszy "engine tune up preparation" z powyższego zakłada wyłączenie wszystkich odbiorników, o czym jest wcześniej w manualu...
Ty cytowałeś fragment z inspekcji/badania obrotów jałowego:
Idle-up Speed Inspection
1. Perform “Engine Tune-up Preparation”.
2. Connect the SST (System selector) to the DLC.
3. Set switch A to position 1.
4. Set the test switch to SELF TEST.
5. Verify that the idle speed is normal. (See 01–10A–26 Idle Speed Adjustment.)
6. Verify that the RPM PID is within the specification.
• If not as specified with all load conditions, inspect the IAC valve.
• If not as specified with some load condition, inspect the related input switches, harnesses, and connectors.
Specification
*1 : Excludes temporary idle speed drop just after the electrical loads (E/L) are turned on.
X3U110WBY
X3U110WBZ
X3U110WC1
Load condition Idle-up speed (rpm)*1
E/L ON*2 650—750
P/S operating*3 700—800
A/C ON*4 700—800
MECHANICAL [ZM]
01–10A–27
01–10A
*2 : Headlight is on, Fan switch is above 1st, Cooling fan is operating, Rear window defroster is on.
*3 : Steering wheel is fully turned.
*4 : A/C switch and fan switch are on.
W instrukcji jest: "idle speed adjustment" oraz "idle speed inspection". Ty cytujesz fragment drugi "inspection", czyli badanie.
Idle Speed Adjustment
1. Perform “Engine Tune-up Preparation”.
2. Verify that the RPM PID is within the specification.
• If not as specified, adjust the idle speed by turning the AAS.
Specification
650—750 (700±50) rpm
Caution
• The TAS is set at the factory and must
not be adjusted. Any adjustment will
negatively effect the engine performance.
3. Connect the SST (System selector) to the DLC.
4. Set switch A to position 1.
5. Set the test switch to SELF TEST.
6. Press CLEAR to clear previously selected items.
7. Disconnect the SSTs.
Punkt pierwszy "engine tune up preparation" z powyższego zakłada wyłączenie wszystkich odbiorników, o czym jest wcześniej w manualu...
Ty cytowałeś fragment z inspekcji/badania obrotów jałowego:
Idle-up Speed Inspection
1. Perform “Engine Tune-up Preparation”.
2. Connect the SST (System selector) to the DLC.
3. Set switch A to position 1.
4. Set the test switch to SELF TEST.
5. Verify that the idle speed is normal. (See 01–10A–26 Idle Speed Adjustment.)
6. Verify that the RPM PID is within the specification.
• If not as specified with all load conditions, inspect the IAC valve.
• If not as specified with some load condition, inspect the related input switches, harnesses, and connectors.
Specification
*1 : Excludes temporary idle speed drop just after the electrical loads (E/L) are turned on.
X3U110WBY
X3U110WBZ
X3U110WC1
Load condition Idle-up speed (rpm)*1
E/L ON*2 650—750
P/S operating*3 700—800
A/C ON*4 700—800
MECHANICAL [ZM]
01–10A–27
01–10A
*2 : Headlight is on, Fan switch is above 1st, Cooling fan is operating, Rear window defroster is on.
*3 : Steering wheel is fully turned.
*4 : A/C switch and fan switch are on.
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
decadent napisał(a):Czyżbyś miał inny manual ? Nie sądzę... To co cytujesz jest odnośnie badania wolnych obrotów, nie ustawiania. Ustawianie jest przy wyłączonych powyższych urządzeniach.
Fakt, chociaż jeżeli ustawianie przeprowadzimy w warunkach takich jak badanie to chyba będzie najlepiej?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
jacobs napisał(a):decadent napisał(a):Czyżbyś miał inny manual ? Nie sądzę... To co cytujesz jest odnośnie badania wolnych obrotów, nie ustawiania. Ustawianie jest przy wyłączonych powyższych urządzeniach.
Fakt, chociaż jeżeli ustawianie przeprowadzimy w warunkach takich jak badanie to chyba będzie najlepiej?
No nie bardzo – w badaniu chodzi o sprawdzenie nie tylko poziomu obrotów ale również jak na nie wpływa obciążenie elektryczne... Przy włączonych wszystkich odbiornikach (poza AC i P/S) obroty nadal powinny znajdować się w przedziale 650-750 i po to jest tabelka i ten opis w manualu. Niezależnie od sposobu sprawdzania, ustawiać należy bez obciążenia silnika. Jeżeli przy badaniu wyjdzie, że obroty spadają za bardzo przy włączonych odbiornikach to należy sprawdzić zawór IAC lub ewentualnie konkretny osprzęt, a nie regulować obroty.
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Według tego co jest tutaj napisano, TAS nie wolno regulować (jest ustawiany fabrycznie). Obroty regulujemy kręcąc AAS'em.
- Od: 26 lut 2012, 13:24
- Posty: 43
- Skąd: TST/TKI
- Auto: Była:
Mazda 323F BJ 2001' 1.6 16V ZM
Jest:
Lexus IS 200
Toyota Starlet EP81 1.3 16V DOHC
Witam. Jakie powinny być obroty silnika po zmostkowaniu GND-TEN w gniazdku diagnostycznym. U mnie jest ~ 500 obr. Bez mostka jest ~ 750 obr. Na forum nikt o tym nie pisze. Jeden z kolegów pisał, że mu nawet silnik gasł.
- Od: 19 kwi 2010, 10:49
- Posty: 9
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BJ 1.5 (ZL)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości