Strona 1 z 1

Jak skasować błędy ??

PostNapisane: 12 paź 2008, 20:04
przez Bartasek87
Witam.
Kupiłem już swoją drugą mazde. Tym razem nieco mocniejszą. 323f 2.0 L 131 km , ale po tuningu.Ciekawe ile koni mechanicznych ma, ale tego sie dowiem jak pojade na hamowanie .
Słuchajcie mam taki problem. Otóż zapowietrzył mi sie układ hamulcowy i wyskoczyły mi kontrolki od ABS, kontroli trakcji chyba TCS i jeszcze tam jakaś.
Czy żeby wykasować błędy w kompie wystarczy odłączyć kleme (–) i przytrzymać przez 20 sec. pedał hamulca ?? TAK gdzieś tutaj przeczytałem. Ogólnie bede miał jeszcze pare pytań ale to później.

PostNapisane: 12 paź 2008, 20:37
przez chudy
Bartasek87, jesteś dłużej niż 3 miesiące na forum więc czas "inkubacji" się skończył. Proszę więc o poprawne nazwanie tematu aby ten niepotrzebnie nie skończył w ciągu 24h w koszu. Wszystko masz w regulaminie działu. Pozdrawiam :)
EDIT
Dobra... juz poprawiłem – mała korekta i gotowe, ale następnym razem będzie kosz ;)

PostNapisane: 12 paź 2008, 21:22
przez Bartasek87
chudy napisał(a):Bartasek87, jesteś dłużej niż 3 miesiące na forum więc czas "inkubacji" się skończył. Proszę więc o poprawne nazwanie tematu aby ten niepotrzebnie nie skończył w ciągu 24h w koszu. Wszystko masz w regulaminie działu. Pozdrawiam usmiech
EDIT
Dobra... juz poprawiłem – mała korekta i gotowe, ale następnym razem będzie kosz oczko



3 miesiące , ale mało postów. Będę sie starał. Pozdrawiam.

PostNapisane: 12 paź 2008, 21:35
przez chudy
Bartasek87 napisał(a):Czy żeby wykasować błędy w kompie wystarczy odłączyć kleme (–) i przytrzymać przez 20 sec. pedał hamulca

Z tego co kojarzę powinno wystarczyć. Jaki model i rocznik nowego nabytku? :)

PostNapisane: 12 paź 2008, 21:50
przez magicadm
Bartasek87 napisał(a):Otóż zapowietrzył mi sie układ hamulcowy i wyskoczyły mi kontrolki od ABS, kontroli trakcji chyba TCS i jeszcze tam jakaś.

Może zacznij od ich zdekodowania?

Bartasek87 napisał(a):Czy żeby wykasować błędy w kompie wystarczy odłączyć kleme (–) i przytrzymać przez 20 sec. pedał hamulca

ABS-u tak nie wykasujesz. Musisz w odpowiednim momencie deptać 10 razy w pedał hamulca na włączonym zapłonie z włączoną diagnostyką (mostek). Było dokładnie o tym na forum – poszukaj

PostNapisane: 13 paź 2008, 09:23
przez Bartasek87
chudy napisał(a):Z tego co kojarzę powinno wystarczyć. Jaki model i rocznik nowego nabytku? usmiech


Mazda 323f 2.0 L 2000r SPORTIVE z halogenami okrągłymi.

PostNapisane: 14 paź 2008, 22:33
przez magicadm
chudy napisał(a):Z tego co kojarzę powinno wystarczyć

Tak to wyrestetujesz ECU (PCM), ale ABS w BJ-tce (DITD) resetowało się procedurką z naciskaniem stopu w trybie odczytu DTC

PostNapisane: 15 paź 2008, 15:32
przez Bartasek87
A mógłby ktoś z WAS :) zaczepić tu jakiś link do kodów błędów z opisem i gdzie wkładać te zworki w gniazo diagnostyczne . itp itd Pod ten mój silnik.

PostNapisane: 16 paź 2008, 16:40
przez Bartasek87
Zapomniałem napisać ze mam benzynowy silnik w mojej maździe :)

PostNapisane: 16 paź 2008, 17:37
przez chudy
Procedura kasowania błędów ABS:
1) DTCs Clearing Procedure
Using SST (WDS or equivalent)
1. After repairs have been made, perform the DTCs retrieving procedure.
2. Erase DTC by WDS or equivalent.
3. Ensure that the customer’s concern has been resolved.
Note
• After repairing the ABS wheel-speed sensor or replacing ABS HU/CM, the ABS and/or BRAKE system
warning light may not go off when ignition key is turned ON. In this case, start engine and drive the vehicle
at a speed of more than 10 km/h {6.2 mph} until the ABS and/or BRAKE system warning light goes off.
2) Without using SST (WDS or equivalent)Caution
• Connecting the wrong DLC terminal may possibly cause a malfunction. Carefully connect the
specified terminal only.
1. Connect the TBS terminal at the DLC to body
ground using a jumper wire.
2. Turn the ignition key to ON (engine OFF).
3. Output all stored DTCs.
4. After verifying that the first code is repeated,
depress the brake pedal 10 times at intervals of
less than 1 second.
5. Turn the ignition key to OFF and disconnect the
jumper wire.
6. Turn the ignition key to ON and verify the ABS
warning light turns off after 3 seconds.

Chodzi zapewne o procedurę nr. 2 :)

PostNapisane: 16 paź 2008, 18:42
przez magicadm
chudy napisał(a):Chodzi zapewne o procedurę nr. 2

Dokładnie :)
Bartasek87 napisał(a):A mógłby ktoś z WAS zaczepić tu jakiś link do kodów błędów z opisem i gdzie wkładać te zworki w gniazo diagnostyczne . itp itd Pod ten mój silnik.

Jest na stronie klubowej

PostNapisane: 16 paź 2008, 19:09
przez Bartasek87
DZiękuje. Jutro będe z Tym kombinował , mam nadzieje ze się uda :) Ogólnie jutro autko od lakiernika wraca, ZIELONA PERŁA. Ciekaw sam jestem jak wyjdzie. W przyszły Tydzień wrzucę Foteczki na strone . POZDr.
EDIT
Dało rade. Wszystko jest wporządku z elektryką, No może po za jedną sprawą... jak włączam wsteczny to sie pali żarówka od wstecznego i od przeciwmgielnej, jak włączam przeciwmgielną to się nic nie pali

Po za tym auto z 2.0 silnikiem i 131 KM słabo mi idzie do przodu i między 5 tys a 6 tys obrotów łapie dziurę w obrotach i traci na mocy ale od 6 ciągnie dalej do przodu, dziwne co?

Auto to stało w Niemczech ogólnie 3 miechy i sie zastało bo cały czas mi hamują koła że tak powiem , ma opór przy toczeniu. Co poradzicie przy tej sytuacji ? rozjeździć auto czy jak ? rozebrać zaciski ?
I chyba ogólnie przez to auto mi wolniej jedzie na 1 biegu na maxa mam 55 na 2 mam 95 na 3 120km/f na 4 165km/h a w mojej starej maździe 1.8 silnik 114 KM np na 4 biegu miałem 195km/h? Więc co na to powiecie

PostNapisane: 20 paź 2008, 17:51
przez chudy
Powiem, że jest zasada o nie pisaniu post pod postem tylko używaniu opcji "zmień" w prawym gónym rogu ;) i że pewnie, jak zrobisz wymianę filtrów – szczególnie paliwa, oraz regenerację zacisków to powinno być lepiej, ale do takich dyskusji to już raczej jest inny dział i radzę zapytać w "323". Pozdrawiam :)

PostNapisane: 20 paź 2008, 18:28
przez Bartasek87
Zaciski to pewnie tak, ale Filtr paliwa to sam nie wiem, bo mam sportowy to raz i mam przy nim manometr i pokazuje około 3 atmosfery o ile sie nie myle w oznaczeniu.. może 3 bary?