Siłowniki klap (sprężyny gazowe) – 323 BJ
1, 2
Szukając siłowników do M jak Madzia znalazłem stronkę http://www.eurotechnika.com.pl/samochodowka.htm na której są zamienniki do naszych aut (ceny rozsądne) a poza tym baza wiedzy na ich temat.
pozdrawiam,
pozdrawiam,
......brrum.. brum .brum tak chodzi ma OSA
- Od: 12 lip 2005, 14:03
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 F`98 1.5 BA ABS klima 2xPP
Szkoda tylko, że nie mają siłowników do madzi 323f model BJ. Na allegro znalazłem komplet, tzn. 2 szt za 199 zł. Wydaje mi się, że to troszkę dużo. Może ktoś wie, gdzie kupię takie siłowniki taniej??? Jeszcze trochę, a mi głowę klapa utnie 
Pozdrawiam. Qdłaty25.
To i tak drogo jest na tej stronie. Popatrzcie na ceny siłowników do innych aut, są o połowę niższe. I prawie zawsze można coś przypasować z innego auta. Do eFki BA, prawie identyczne są te od Astry G, a cena na allegro o połowę niższa.
a cena niższa tego samego producenta czy innego??
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
do 323F BA:
długość=545mm
skok=215mm
siła=380
vs.
do Astry G
długość=540mm
skok=230mm
siła=430
A to znalazłem
FORD ESCORT 95-00R HB/KOMBI
długość=545
skok=225
siła=420
Parametry prawie identyczne ale czy mocowania będą pasować ?
długość=545mm
skok=215mm
siła=380
vs.
do Astry G
długość=540mm
skok=230mm
siła=430
A to znalazłem
FORD ESCORT 95-00R HB/KOMBI
długość=545
skok=225
siła=420
Parametry prawie identyczne ale czy mocowania będą pasować ?
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
zakupiłem w EUROTECHNIK siłowniki 5 tygodni temu. Po 4 tygodniach, po mojej interwencji dopiero wysłano. Kiedy doszedł okazało się że dostałęm do Mazdy 626. Po kolejnej iterwencji po 5-ciu dniach wysłano dobre (jeszcze nie dotarły), a stare mam odesłać na swój koszt. Zobaczę co mi przyjdzie, a poprzedne odeślę po tym jak dostanę na konto wpłatę za koszt wysyłki do sklepu Eurotechnik.
Części mam nadzieję, że OK ale logistyka firmu do pupy. Ciągłe ściemnianie, że towar wysłany ( a tak nie było).
Już założyłem nowe. Teraz siły trzeba by go zamknąć! Dobrze się zapowiadają.
Części mam nadzieję, że OK ale logistyka firmu do pupy. Ciągłe ściemnianie, że towar wysłany ( a tak nie było).
Już założyłem nowe. Teraz siły trzeba by go zamknąć! Dobrze się zapowiadają.
- Od: 3 lip 2013, 22:26
- Posty: 359
Poszukuje zamiennika amortyzatorów gazowych do klapy bagażnika do modelu 323f 2000r. Proszę o podanie konkretnego modelu od którego pasują bo ori są b.drogie
Ostatnio edytowano 15 mar 2009, 22:05 przez Grzechmazda 323fD, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 14 cze 2007, 23:31
- Posty: 53
- Skąd: Ostrów Mazowiecka
- Auto: Mazda 323f 2.0DTVi 2000r RF2A
Witam! One są na pewno gazowe bo u mnie z jednego leci olej. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Gaz jest uszczelniany olejem
- Od: 14 cze 2007, 23:31
- Posty: 53
- Skąd: Ostrów Mazowiecka
- Auto: Mazda 323f 2.0DTVi 2000r RF2A
jakis czas temu kupowalem to na Allegro, nie pamietam dokladnie al chyba po 40zl(?)
zamienniki, dobrej jakosci robi jedna wegierska firma i oni to sprzedaja. Wpisz na Allegro np. "silowniki gazowe klapy bagaznika".
good luck
zamienniki, dobrej jakosci robi jedna wegierska firma i oni to sprzedaja. Wpisz na Allegro np. "silowniki gazowe klapy bagaznika".
good luck
WOZI
Są na allegro ale po 200 zl za komplet firmy Delphi i chyba będę musiał je zamówić. To jeszcze nic w porownaniu do oryginalnych 700 zl za komplet 
- Od: 14 cze 2007, 23:31
- Posty: 53
- Skąd: Ostrów Mazowiecka
- Auto: Mazda 323f 2.0DTVi 2000r RF2A
witam panowie. mi tez te silowniki klaply
na allegro znalazlem za 87 zl za sztuke ale szukam wlasnie zamiennikow. w warsztacie samochodowym facet mi sprowadzi za 160 zl za sztuke
wiec tyle kasy za to wydac nie mam zamiaru. jezeli ktos z was zakladal zamienniki to prosze opiszcie z jakiego auta i jakiego modelu no i ewentualnie co z mocowaniami. czy sporo jest kombinacji z zalozeniem 

- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
widze ze jednak nikt nic niewie
znalazle na allegro silowniki 2 sztuki za 140 zl nowe
wiec jakos to wytrzymam i je kupie
nie bede nial chociaz problemu z dopasowaniem srub
http://allegro.pl/sklep/10885526_ml-auto tu jest sklep tego kolesia wiec jak cos to piszcie do niego i dzwoncie jakby ktos kiedys szukal i potrzebowal.

- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Witam ja w swojej Bj założyłem siłowniki od audi 80 wersji kombi są silniejsze dużo i trzeba się gimnastyknąć żeby zamknąć. Jedyny tego plus to jest to że nowe delphi są po 20 pare złoty i dochodzi dodatkowy koszt jednego jabłuszka na siłownik jak będziesz bardziej zainteresowany to poszukam zdjęć co i jak i model siłownika
Pozdrawiam
Pozdrawiam
jestem bardzo zainteresowany fosfor
wiec prosze napisz mi co i jak

- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
No więc tak odrazu mówie na początku że jedyną wadą tej modyfikacji to jest to że sprężynki są zbyt silne więc jakbyś szukał to możesz / nie musisz spróbować założyć coś mniej silnego a reszta parametrów podobna
więc do rzeczy
potrzebna jest taka sprężynka u mnie akurat firmy delphi to jest od audi 80 w wersji kombi cena na tą chwilę bo zadzwoniłem bo pisałem wcześniej 20 pare ale teraz cena przynajmniej umnie w pierwszym lepszym sklepie wynosi 33 pln brutto

takie jabłuszko

i tu masz przedstawione stare mocowanie od oryginalnej sprężynki

i nowe mocowanie do sprężynki na dwa "jabłuszka"

i jeszcze dwie nakrętki do "jabłuszek" będą potrzebne
Jeszcze trzeba stare mocowanie rozwiercić wiertłem chyba 8 ale sprawdź sobie jakie dokładnie bo ja już nie pamiętam
pozdrawiam
więc do rzeczy
potrzebna jest taka sprężynka u mnie akurat firmy delphi to jest od audi 80 w wersji kombi cena na tą chwilę bo zadzwoniłem bo pisałem wcześniej 20 pare ale teraz cena przynajmniej umnie w pierwszym lepszym sklepie wynosi 33 pln brutto

takie jabłuszko

i tu masz przedstawione stare mocowanie od oryginalnej sprężynki

i nowe mocowanie do sprężynki na dwa "jabłuszka"

i jeszcze dwie nakrętki do "jabłuszek" będą potrzebne
Jeszcze trzeba stare mocowanie rozwiercić wiertłem chyba 8 ale sprawdź sobie jakie dokładnie bo ja już nie pamiętam
pozdrawiam
witam wszystkich ponownie
to moja pierwsza foto relacja z napraw wiec prosze sie nie zloscic jak cos zle opisalem lub zle post wkleilem ( znaczy do zlego dzialu ) . powiem wprost
udalo mi sie zrobic sliowniki tylnej klapy
i to tanszym kosztem
nowe oryginalne jak sie dowiadywalem w firmie gordon sa na zamowienie i kosztuja 160 zl nowy jena sztuka
zas na allegro uzywane 80 zl za sztuke
ale kolega wyzej doradzil abym troche pokabinowal
i tak zrobilem
kupilem silownik do audi 80 w kombii
sa bardzo zblizone parametry
a cena
za jeden silownik zaplacilem 37 zl
wiec kupilem dwa
no to zaczynamy naprawe naszej klapy
1. wykrecamy stary silownikjezeli macie zapieczone to jablko ( ta srubka z taka galka w gornaj czesci silownika) to trzeba wylamac. jest delikatny material wiec bec problemu sie zlamie bez uszczerbku dla naszej madzi
zdejmujemu odbój i wykrecamy stare jablko chyba klucz 12
2. rozwiercamy podstawe silownika tam gdzie jest ta blacha tak zeby efekt koncowy byl jak na zdjeciu ponizej
wiertlo numer 6 do metalu oczywiscie 

3. nastepnie bierzemy silownik i od tej grubej strony to jest dol silownika wyjmujemy ta blaszke i wiercimy przez srodek tez wiertlem 6 tak jak na zdjeciu ponizej

4. do tego momentu powinnismy miec odpowiednie sruby
grubosc sruby 6 mm a glowka sruby 10 mm
dlugosc noe gra roli bo i tak bedziemy ja pilowac i zabilac zeby sie nam czasem nie rozkrecilo ale w dalszej czesci foto relacji
uzyte srubki zdjecie ponizej


5. nastepnie umieszczamy srube glowka tak zeby schowala sie w tym kolanku tak jak na zdjeciu


6. nastepnie na ta srube ktora juz jest z zamontowanym silownikiem zakladamy podkladki i nasza blaszke
zdjecie ponizej

7. teraz wazny moment naszej ciezkiej pracy
zakrecamy srubke tylko nie za mocno zeby to jakos chodzilo
a pozniej srubke pilujemy i zabijamy mlotkiem zeby czasem sie nam nie odkrecila 

8. teraz zabieramy sie za druga strone
wyjmujemy blaszke i postepujemy tak samo jak z wczesniejsza strona
to samo wiertlo numer 6 i tez wkladamy srube tak zeby jej nie bylo widac
i zakrecamy srubke odrazu i to z calej sily .

9. nastepnie wkladamy w aucie w tamto poprzednie miejsce
i przykrecamy na srubki

od srodka wyglada to tak

10. gotowy silownik
i w 100% dzialajacy

WAZNE
bledy ktore zrobilem a dopiero po wykonanej pracy przekazal mi ojciec. warto w miejscu gdzie jest sruba i na nim osadzamy plastik zeby niebylo gwintu najlepiej go zpilowac bo moze sie z biegiem czasu wytrzec od ruszania. i warto tez wszystko posmarowac smarem ( tawot grafitowy ) trudno dostepny ale za to niezniszczalny smar. lub poprostu jaki mamy pod reka
ja wymienilem tylko jeden silownik ze wzgledu na jego sile, jest silniejszy, klapa od polowy mi sie sama dzwiga, nie ma co dawac dwoch bo klape wam sam bedzie od dolu podnosil takim strzalem a pozniej ciezko ja opuscic, a do tego zawiasy w tylniej klape moga szybciej siasc za wzgladu na sile silownikow wiec lepiej wymienic jeden
i chyba tak czesto sie nie otwiera zeby tak szybko ten jeden nam sie zepsol
mam nadzieje za komus pomoze ta fotorelacja
1. wykrecamy stary silownikjezeli macie zapieczone to jablko ( ta srubka z taka galka w gornaj czesci silownika) to trzeba wylamac. jest delikatny material wiec bec problemu sie zlamie bez uszczerbku dla naszej madzi
2. rozwiercamy podstawe silownika tam gdzie jest ta blacha tak zeby efekt koncowy byl jak na zdjeciu ponizej

3. nastepnie bierzemy silownik i od tej grubej strony to jest dol silownika wyjmujemy ta blaszke i wiercimy przez srodek tez wiertlem 6 tak jak na zdjeciu ponizej

4. do tego momentu powinnismy miec odpowiednie sruby


5. nastepnie umieszczamy srube glowka tak zeby schowala sie w tym kolanku tak jak na zdjeciu


6. nastepnie na ta srube ktora juz jest z zamontowanym silownikiem zakladamy podkladki i nasza blaszke

7. teraz wazny moment naszej ciezkiej pracy

8. teraz zabieramy sie za druga strone

9. nastepnie wkladamy w aucie w tamto poprzednie miejsce

od srodka wyglada to tak

10. gotowy silownik

WAZNE
bledy ktore zrobilem a dopiero po wykonanej pracy przekazal mi ojciec. warto w miejscu gdzie jest sruba i na nim osadzamy plastik zeby niebylo gwintu najlepiej go zpilowac bo moze sie z biegiem czasu wytrzec od ruszania. i warto tez wszystko posmarowac smarem ( tawot grafitowy ) trudno dostepny ale za to niezniszczalny smar. lub poprostu jaki mamy pod reka
ja wymienilem tylko jeden silownik ze wzgledu na jego sile, jest silniejszy, klapa od polowy mi sie sama dzwiga, nie ma co dawac dwoch bo klape wam sam bedzie od dolu podnosil takim strzalem a pozniej ciezko ja opuscic, a do tego zawiasy w tylniej klape moga szybciej siasc za wzgladu na sile silownikow wiec lepiej wymienic jeden
mam nadzieje za komus pomoze ta fotorelacja
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości